horoszkóp
10444721 10202295798132840 8864096918761459975 n

Egy allergiás reakció miatt vesztette el a látását és a bőrét

vlc
2015.03.26. 20:51

Khaliah Shaw bipoláris zavarára kapott gyógyszereket, de olyan súlyos allergiát váltott ki nála a Lamotrigine nevű antidepresszáns, hogy bőrének 90 százalékát elvesztette. A szenvedéseiről és a gyógyulásáról blogot vezet, amit a Daily Mail foglalt össze. 

1922354 10201959662369656 8197504498100917614 n
Fotó: Facebook / Khaliah Shaw

A 24 éves, amerikai diákot 2013-ban diagnosztizálták bipoláris zavarral. A mániás depressziójára egy Lamotrigine nevű gyógyszert kapott. Shaw arcán viszont kiütések jelentek meg, ezért kivizsgáltatta magát. Az orvosok influenzára gyanakodtak, így hazaküldték. 

Khailah Shaw még a betegsége előtt.
Khailah Shaw még a betegsége előtt.
Fotó: Facebook / Khaliah Shaw

A lány tünetei nemhogy enyhültek volna, de a bőre kezdett eltűnni. Visszament a kórházba, ahol megállapították, hogy Stevens-Johnson szindrómában szenved. Ez egy ritka bőrbetegség, ami kiütést, a bőr leválását és a nyálkahártya fekélyét okozza. Shaw-nál a Lamotrigine váltotta ki a tüneteket. Bőrének 90 százaléka levált hatalmas, nyílt sebeket hagyva a testén, valamint a látását is elvesztette. Olyan elviselhetetlen fájdalmai voltak, hogy az orvosok a mesterséges kóma mellett döntöttek, hogy enyhítsék a lány szenvedését. 

Khaliah Shaw-t 5 hétig tartották kómában. Amikor felébredt, szembesült azzal, hogy a haja kihullott, a körmei leestek. Valósággal sokkolta a látvány, hogy a bőre nem barna, hanem fehér-rózsaszín foltos. 

Shaw több mint egy évvel az allergiás reakció után így néz ki.
Shaw több mint egy évvel az allergiás reakció után így néz ki.
Fotó: Facebook / Khaliah Shaw

Már 13 hónap telt el az allergiás reakció óta, Shaw haja kezd visszanőni és a kórházi ágyat is elhagyhatta. Folyamatos orvosi ellenőrzés alatt visszamehetett az egyetemre. Bár a látása visszatért, nem tökéletes. Állandóan napszemüveget kell viselnie, mivel a fénytől fájnak a szemei. 

A 24 éves lány a Stevens-Johnson szindrómát kiváltó gyógyszert azonnal abbahagyta, de fél bármilyen egyéb receptet felíratni a mániás depressziójára, nehogy még egyszer végig kelljen csinálnia az elmúlt évet.