A Cambridge University kutatói levezényeltek egy felmérést, amelynek során 77 ezer banki tranzakciót tanulmányoztak, és arra jutottak, hogy aki többet költ neki kedves dolgokra, azok pont azok a emberek, akik egyébként boldogak.

A költési kategóriákat öt személyiségjegyhez viszonyítva vizsgálták (nyitottság, megfontoltság, extrovertáltság, versengésre való hajlam, és a lelki alkat stabilitása). Így például az a költés, hogy valaki megvacsorázott egy pubban, egy extrovertált és nem annyira megfontolt költésnek számított. Aztán ezeket a költési típusokat összehasonlították a költekezők személyiségével, és, megabréking:

arra jutottak, hogy az emberek olyan dolgokra költöttek, amelyek passzoltak a személyiségtípusukhoz.

Így például egy kocsmázásra hajlamos egyén több pénzt költött el egy kocsmában, mint más, aki nem. Hát, ettől a felfedezéstől nem estünk most hanyatt.

Sandra Matz, az egyetem pszichológia tanszékének PhD-hallgatója viszont azt mondja, hogy a kutatásuk végül arra jutott, hogy jóllétünkhöz hozzájárul, ha olyan dolgokra költünk, amelyek összhangban vannak, és kifejezik a személyiségünket. Annyira, mint egy jó állás, vagy igazi barátok, vagy lelki társ, vagy hogy jó környéken lakjunk. 

Úgyhogy továbbra is vizsgálni fogják a kiadások és boldogság kapcsolatát, hátha kiderül, hogy milyen egyéni tanácsadással lehetne boldogabb életet élni a vásárlási szokásaink módosításával.

Bár konkrét tanács nem hangzik el, de majd mi megfogalmazzuk:

ne költsenek hülyeségekre, mert minek.