Ma már nem lájkolunk vadul mindent, ami szembejön velünk az interneten, mégis bele lehet futni pár ügyes trükkbe. Ha ezt a képet látja ma az interneten, barátainál, be ne lájkolja, sőt ne is ossza meg, nem nyerhet vele all inclusive, öt csillagos álomnyaralást, se repjegyet.

Ugyanis ez egy kamu Facebook oldal. Azért jött létre, hogy a jóhiszemű emberek részt vegyenek a megosztós-lájkolós nyereményjátékában. Jobb, ha tud róla, ez a módszer a Facebook által tiltott, azokat az oldalakat, amelyek így szerzik rajongóikat, hamar le is állítják. Az EasyJet sajnos nem ad ingyen jegyet, ráadásul inkább Airways, mint Airway.

Hogyan mehet biztosra, hogy nem kamuoldalon jár?

A Facebooknak és a legtöbb közösségi oldalnak van egy hitelesítési eljárása, melynek során az adott oldal üzemeltetői benyújtják azokat a dokumentumokat (személynél igazolvány, cégeknél cégkivonat), melyekkel bizonyítják, hogy valóban az adott márkát képviselik. Ezeknél a cégeknél a következő, kék körben látható fehér pipát keresse, amilyet az EasyJet valódi, hitelesített oldalán láthat a bal sávban, az oldal neve mellett:

Ez már amúgy az EasyJet valódi Facebook oldala, hasonlítsa össze a fenti képpel. Míg a kamuoldalon 3000 körüli lájk van, a hitelesített oldal közel 1 millió 200 ezer rajongót számol. Folyamatos, a cég profiljába vágó képek, videók és tartalmak sorakoznak a hírfolyamban.

Ne dőljön be, többnyire nem a valódi márkát takarja az, ha

  • Kevés információ van a cégről a leírásban
  • Rosszul van írva a cégnév, helyesírási hiba van a kiírásban
  • A céghez mérten kevés a rajongóinak (lájkjainak) száma
  • Nincsenek friss posztok, a márkát erősítő képek, videók
  • A profilkép és borítókép pár órája lett feltöltve
  • Megosztásra, lájkolásra buzdít
  • Nincs hitelesítve a Facebook által (kis kék körben fehér pipa)