Kiosztották ma a Televíziós Újságírók Díját, ami azért érdekes, mert tényleg a magyar kritikusok döntötték el, mi vagy ki az, aki szerintük Magyarországon kiemelkedőt nyújtott valamiben. A sokszor meghatódott, néha viszont elég rezignált díjazottak közül végül hármat kaptunk el, és megkérdeztük tőlük, a díjon túl mennyire érdekli őket az, hogy mit mondanak a munkájukról.

Önt érdekelné a kritika?

A meg végül nem jelent, de a legjobb műsorvezetőnek ítélt Ördög Nóra például kihangosítva telefonon mondta el, hogy valójában ő például másnap mindig izgulva olvassa el a kritikákat az Ének Iskolájának forgatásán, de szerencsére akadtak olyan emberek, akikkel beszéltünk is. Például a stand up comedy és talk show takegóriában az RTL Klubon futó Showder klub lett, aminek természetesen az évek során a lúzer egyetemistából a fiatal lányok bugyinedvesítő szövegládájává vált arca, Kiss Ádám osztotta meg a véleményét. „Meg nem sértődtem kritikán, de volt pár gyomrosom. Ilyenkor általában nem gubóztam be, hanem azért elgondolkoztam rajta, hogy van-e igazságalapja annak, amit mond. A legsúlyosabb kritikát Puzsér Róberttől kaptam, az tényleg nem esett jól. De attól is csak erősebb lettem és ő is, hiszen most már a kolosszeumban harcol a királlyal. Minket akkor hét évig hordozott mindenki a tenyerén, ő volt az első ember, aki elküldött minket a picsába Dumaszínházastól együtt. Itt azért megjegyezném, hogy Róbert azóta a Dumaszínház előadója, úgyhogy annyira neki sem büdös. Azért ha hatezer karakterben elküldenek az anyádba, az megfekszi a gyomrod” – mondta a Velvetnek meghatározó élményét az év szórakoztató műsorának talán legnépszerűbb arca.

A legjobb színésznőnek járó díjat bezsebelő Gubík Ági is elmondta a véleményét. Neki amúgy a Barátok közt miatt járt a díj, de persze a színházi háttér is sokat segített valószínűleg. „Amikor sokat játszottam színházban, mindig olvastam a kritikákat, de a filmes munkáim során nem gyakran. Amik annyira nem is meghatározók, de igazán rosszul esnek az embernek, azok a névtelen kommentek. Azoktól el is határolódom, és nem is olvasom őket, nem tudok velük mit csinálni. A kritikával lehet, abból lehet merítkezni. Sok emberen múlik, hogy épp hogy sikerül valami, de nem mindig jön össze minden. A legnagyobb kritikusom a volt férjem volt, ő színházban is sokat rendezett engem. Amikor elváltunk, azt éreztem, hgoy fel kell nőnöm, és nincs többé olyan erős agy, aki színészként nagyon ismer engem” – mondta a színésznő, akinek ezek szerint most már nincs szüksége állandóan figyelő szemekre.

És ha már ott voltunk, akkor megkérdeztük az ország Gundiját, Gundel Takács Gábort is, aki az év legjobb férfi műsorvezetője lett, aki igazán MTVA-san fogalmazott. „Tételesen nem tudom megmondani, melyik az a mondat, ami a legjobban fájt. Az a kritika esik a legrosszabbul, amiről érzem, hogy indulat van benne, adott esetben rosszindulat. Nem az a fajta szakmaiság, ami elfogadható, nem egy építő jellegű szakmai hozzászólás van benne, hanem az érzés, hogy aki ezt írta, engem valamiért nem szeret. Valamiért jól esett belém törölnie a lábát. Különösen az szokott bosszantani, ha ezt valaki álnéven, arctalanul csinálja. Azt gondolom, nagyon veszélyes név és arc nélkül írni, mert nincs tétje. Aki adja a nevét és az arcát, az kétszer is meggondolja, hogy mit ír le” – fejtette ki véleményét Gundel Takács, mielőtt a díjazottak és a nézők is elmerültek a garnélarákok és libamájak okozta élvezetekbe, maguk mögött hagyva ezt az egész kritikusi hülyeséget.