Szabó Zsófi a Facebook-oldalán jelentette be, hogy a Story-gálán viselt, sötétzöld estélyijét nem csak úgy kiválasztotta valami katalógusból, hanem ez új, saját divatmárkája, a Carnute kreációja.

A márkáról egyelőre nem sokat tudni: a Facebookon már megtalálható, de a honlapján még nincs semmi. A műsorvezető-tervezőnek már küldtünk néhány kérdést, például, hogy miért pont egy ókori gall nép nevét választotta - amint megkapjuk a válaszait, közöljük azokat. Ami biztos: a magának alkotott, hosszú ruhája ízléses és visszafogott példány, úgyhogy van okunk bizakodni. 

Nem ő az első magyar ismert nő, aki a divattervezéssel is foglalkozik, legalább egy kicsit. Legutóbb Kulcsár Edina exszépségkirálynő jelentette be, hogy saját showroomot nyit. Komolyan gondolta, hogy sikerre viszi a ruháit: azóta is sokszor mutatkozik saját tervezésű darabokban, itt belenézhet a kollekciójába.

Előtte Som-Balogh Edina színésznő-modell beszélt nekünk arról, hogy Meringue néven saját divatmárkát alapított, többek között Weisz Fannival megosztva a munkát. Egyébként nemcsak ebben, hanem más alkotó tevékenységben is megtalálta önmagát, hiszen továbbra is fest. Alkotásaikat itt találja meg a Facebookon.

Tatár Csilla tudtunkkal csak kacérkodott a tervezéssel, és csak egyszeri alkalom volt, hogy ruhát tervezett a Süelnek. Viszont azokhoz a példányokhoz modellt állt. A műsorvezető azóta is inkább más, de magyar kreálmányokban látható, például A Dalban.

Méltánytalanul alulértékelik viszont Medveczky Ilona táncművésznő ilyen irányú tevékenységét, akinek pedig néhány éve sikerült emblematikusat alkotnia. Ez volt az a bizonyos kalocsai-estélyi, amelyet a 2012-es Story-gálán viselt, és amelyet maga tervezett - ötven évvel ezelőtt! A műalkotást, amelyet riporterünk közelebbi vizsgálat után igényes kivitelű munkának minősített, háromszor vette fel Medveczky, egyszer egy Los Angeles-i magyar bálra, aztán a Sziráki kastélyban egy rendezvényre és aztán a 14. Story gálára. Borítóképünkön a ruhához járó miniretikül látható.

Nem felejtettük el a Sugarbirdöt: ez a legrégebbi olyan, jelenleg is működő divatmárka, amelyhez valamilyen formában magyar celebek is hozzájárulnak. Ennek mértéke sajnos a mai napig ismeretlen, ám ennyi év elteltével sem szűnik meg szórakoztatónak lenni.