Az egész 16 hónapja, 2015 júliusában kezdődött. Akkor beszélt először Fluor Tomi, Diaz és Lévai Balázs egy tányér gulyásleves, egy hagymás rostélyos és egy cézár saláta fölött, hogy kéne egy Wellhello-filmet csinálni. Azt már akkor tudták, hogy mit NEM akarnak. Szó sem lehetett dokufilmről, koncertfilmről, de olyan filmről sem, ami azt mutatja be, hogy mekkora szenvedés folyamatosan ennyi lánnyal körülvenni magukat. Aztán szépen kialakult, hogy a játékfilm lesz a nyerő.

A #SOHAVÉGETNEMÉRŐS (ejtsd: hesteg (!) sohavégetnemérő) film betétdalát bemutató sajtótájékoztató fele a szponzorok megszólaltatásáról szólt. Ez a film ugyanis nem a Magyar Nemzeti Filmalap pénzéből jött össze – ellenben a Sió, a Tesco, a Heineken és még sok más márka beállt a projekt mögé, így tudták leforgatni a Wellhello-filmet.

Így kezdődött

A Wellhello 2014 nyarán robbant a köztudatba, a minőségi retrózás hazai elindítója voltak: a '80-as '90-es évek hangzását nem gagyin hozták vissza, hanem felújítva. Ezzel két réteget is megszólítottak: a meglévő ifjú rajongóbázist új útra terelték, az idősebb korosztályban pedig az ő fiatalkorukat idézték.

Ekkor még kétkedve fogadták a megváltozott Mizu-s Fluort, a ráadás és elsöprő siker végül az Apuveddmeggel jött. Az erős iróniába áztatott lakmuszpapír a fiatalokat minden színében megmutatta. Ez volt az a dal, amit a látszatra sokat adó, apu pénzén éldegélő gyerekek a Soundra veretve a kabrióból is üvöltetve játszottak, és torkaszakadtából óbégattak rá – azt sem értve, hogy ez épp róluk szól. A dalszövegek szépen építkeznek, a dallamokra jól passzinthatók, a jelenkori Magyarország problémáiról, boldog pillanatairól szólnak, amit a mai kölykök magukénak éreznek.

Az együttes sikerében oroszlánrésze volt a régi Petőfi Rádiónak, ami annak idején valóban arra koncentrált, hogy népszerűvé tegye a feltörekvő magyar zenekarokat, és népszerűsítette a koncertre járást.

A dolgok Sopronban értek össze igazán: a Halott Pénzzel közös kollaboráció, az Emlékszem Sopronban a magyar fiatalok fesztiválhimnusza lett, amely azóta is a zenekarok egyik legnézettebb klipje a YouTubeon.

A Wellhello marketingszempontból is ügyesen össze van pattintva: adnak ők is a látszatra, csillagos ötös húzásokkal, hogy meglegyen az #elnöki életérzés: érkeztek már teltházas koncertjeikre helikopterrel, nosztalgia gőzmozdonnyal, lőttek hatalmas tűzijátékokat, és szórtak végtelen 47 ezres bankjegyeket (egyik dalukban két koktél kerül ennyibe, de a történet persze messzebbre vezet – a szerk.) a közönségre.A producer, Lévai Balázs is megjegyezte, hogy szerencsére a Wellhello egy jól csengő brand, amihez szívesen csatlakoztak a támogatók. Így viszont felmerül a kérdés, hogy nem lesz-e az egész egy hatalmas, termékelhelyezésekkel telezsúfolt kamu imidzsfilm?

Fluor Tomi azt mondta, hogy nem kell ettől félni.

Gyűlöljük az ilyen erőltetett reklámokat, és szerencsére már a szponzorok is érzik, hogy ciki az emberek arcába tolni a termékeiket. A #SOHAVÉGETNEMÉRŐSben minden ízlésesen van kitéve az ablakba, hogy ami látszik, az nem lóg ki az összképből.

A nagyot bukott Fluor-film után nincsenek fix elképzeléseik a srácoknak. Eleinte még plázákban sem akarták bemutatni a filmet, de Cinema City végül beállt a támogatók közé. Részükről abban bíznak, hogy végre lesz egy sikeres magyar vígjáték féleség a 14-34 év közötti korosztályon belül. Ezzel kapcsolatban Fluor Tomi a következőt mondta.

Nehéz konkrét célokat kitűzni, pláne a magyar filmvilág terén, így mi sem akarunk. Legfeljebb annyit szeretnénk, hogy 10 év múlva, majd büszkén, örömkönnyeket hullatva emlékezzünk vissza erre a projektre.

Azt meg, hogy ez most kiknek és kikről szól, kábé lehetetlen összefoglalni. De a célközönség inkább a fiatal, csajozós, pasizós korosztály, akik majd a filmet nézve ráeszmélhetnek, hogy amit látnak, az velük is megtörtént. Mert a film azt akarja visszaadni, amit Fluor Tomi és Diaz szinte minden nap megkapnak (videóüzenetek, snapchat-sztorik, esküvői felvételek formájában) a rajongóktól: apró betekintést a saját kis világukba. Ugyan ez nem a Wellhello hőstörténetéről szóló film, de mégis a zenekar dalai által inspirált és összekötött skeccsek sorozata, amik ha nem is pontról pontra, de azért visszaadják a két frontember egy-egy történetét.

Végül itt a #SOHAVÉGETNEMÉRŐS betétdala.