A H&M-nek egy végiggondolatlan reklámmal sikerült hatalmas botrányt kirobbantania. A svéd cégnél senkinek nem tűnt fel, hogy nagyon rossz üzenete lehet annak, ha „A legmenőbb majom a dzsungelben” feliratú pulóverüket egy fekete kisgyerekkel reklámozzák. Bár a márka PR-osai nem vették észre, hogy ez a fotó sértő lehet, az internetezők annál hamarabb kiszúrták és be is támadták miatt a céget.
Ám még súlyosabb következménye is lett a rasszizmussal vádolt reklámnak, a cég egyik arca, a The Weeknd, azonnal felmondta a szerződését a márkával.
Ma reggel sokkolt és zavarba ejtett ez a fotó. Mélységesen meg vagyok bántva, és többé nem dolgozom együtt a H&M-mel
-írta Twitterén a rapper, aki 2017-ben szerződött le a vállalattal.
A cég egyébként már mindenhonnan eltüntette a botrányos fotót és több helyen is nyilvánosan bocsánatot kértek a reklám miatt.
Forrás: Rolling Stone
A cég egy színes bőrű gyerekkel reklámozta a „A legmenőbb majom a dzsungelben” feliratú pulcsiját.
8 · Jan 09, 2018 09:13am Tovább a kommentekhez