Elkészítette a Forbes az idei legértékesebb magyar influenszerek listáját. Az összeállítás tartalmaz néhány meglepetést is.

Napjainkban kár lenne tagadni, hogy hatalmas marketingfelületet biztosít az online tér. A különböző márkák a közösségi oldalakon pedig ki is használják ezt: a legnépszerűbb influenszerekkel reklámozzák termékeiket. Így az elkötelezett követőkkel rendelkező influenszerek üzleti értéket tudnak felmutatni a hirdetési piacon.

A Forbes magazin évek óta méri és készíti a leggazdagabb magyarok és legértékesebb celebek listáját, de már évek óta megteszik ugyanezt a tartalomgyártók esetében is

A lista tartalmaz néhány meglepetést

A TheVR az előző évhez hasonlóan idén is megszerezte az első helyet. A Komzsik János és Fábián István által alkotott páros 2013-ban videójátékozással kezdte karrierjét. Az utóbbi években olyan népszerű hirdetőkkel is együtt dolgoztak, mint a McDonald’s. Az ezüstérmes a megosztó szereplőként ismert Whisper Ton lett. Az influenszer promóciózta már többek között a Rimmel London, a Nike vagy a Burger King termékeit. A dobogó legalsó fokára Nessaj került, aki az elmúlt években a Twitchen lett egyre népszerűbb.

Új szereplőként Zsozéatya és a Jóvanezígy került fel. 

Íme a teljes lista:

  1. TheVR
  2. Whisper Ton
  3. Nessaj
  4. Pamkutya
  5. Cresser
  6. Zsozéatya
  7. Csigér Alex
  8. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  9. JustVidman
  10. Jólvanezígy
  11. Magyarósi Csaba
  12. Radics Peti
  13. TheShowK
  14. Papp Inez Hilda
  15. Szirmai Gergő
  16. Abosi Barna
  17. Sápi Vivien
  18. Makk Adrienn
  19. Körcsönyei Polla
  20. Forstner Csenge

Az idei listáról három tartalomgyártó is kiszorult, köztük Viszkok Fruzsina, Csecse Attila, valamint Dancsó Péter is. Utóbbi már csak azért is meglepő, mert neki van a legnagyobb követőbázisa a YouTube-on és az első hazai influenszerek között tartják számon. 

(Borítókép: Dancsó Péter. Fotó: Rostás Bianka/Velvet)