Életre szóló döntést kell meghozni december 10-ig: melyik iskolába írassuk gyermekünket?

Lépten-nyomon azt lehet hallani, hogy gyorsan változó világunkban nem a lexikális tudás visz előre, hanem a megfelelő kompetenciák fejlesztése. Vagyis hiába tudja a gyerek fejből a Toldi első három énekét, ha nem tud egy csekket kitölteni, vagy nem képes megtanulni egy új gép kezelését. Így a kompetenciák fejlesztése kiemelkedő fontossággal bír, melyben a nem állami (magán, alapítványi, nemzetközi és egyházi) iskolák nagy segítséget nyújtanak.

Jelenleg 950 független tanintézmény – óvodától a főiskoláig – várja az nebulókat, a már hasonló intézményekben tanuló 230 ezer diák mellé. A gyerekek fejlődését nagyban elősegíti, hogy az egy tanárra jutó tanulók száma alacsonyabb, mint az állami oktatásban. Jelenleg 16 ezer tanár oktat független tanintézményben, melyek alternatívát nyújtanak, és színesítik az oktatási palettát legyen szó alapfokú művészeti oktatásról vagy szakközépiskoláról. Emellett számos olyan speciális nevelési igényt elégítenek ki ezen pedagógiai műhelyek, melyeket az állami intézményrendszer képtelen lenne.

Érdemes gyermekünkre szabva, szubjektív szempontok alapján iskolát választani. Választásunk során minél többet megtapasztalni, és megismerni az iskolából. Párbeszédet kezdeményezni és személyes tapasztalatot szerezni a tanárokról, az oda járó diákokról, a kortárs közösségről, az iskola belső kultúrájáról és mindennapjairól. Akár matek-zseni, akár kis Picasso a gyermek, megtalálhatjuk számára a tökéletes iskolát.

2012. november 23-24-én, a Millenárison ilyen találkozásokat segít létrehozni a Van másik iskola rendezvény. Itt közel ötven független iskola mutatkozik be az iskolaválasztó közönségnek, valamennyi korosztálynak, és ad tanácsokat és eligazítást többek között az iskolai élet, a jó iskola kiválasztásában.

http://jovoiskolaja.hu/