„Erre a hónapra külön intézkedéseket vezettünk be: este 8 helyett fél 10-kor zárnak a bérletpénztárak a csúcsidőszakban. Ugyan nem hosszabbítottuk meg a decemberi bérletek érvényességének az idejét, de az ellenőrök nem büntetik meg ma éjfélig az érvényes decemberi bérlettel rendelkezőket"- tájékoztatta a BKV szóvivője lapunkat. Kiricsi Karola szerint az új havi bérlet ötvözi az összes eddigi bérletek előnyét, hiszen az érvényességi idejét az utazó döntheti el. Hogy miként úszhatjuk meg a jövőben a sorban állást?
Az előre gondolkodást tartja a BKV a legcélravezetőbbnek arra, hogy kikerüljük az órákig tartó rostokolást a metró pénztárainál. „Egyszer félrerakja az ember, azaz kalkulál vele, akkor megúszhatja azt, hogy az 1-től 5-ig tartó dömpingben kelljen bérletet vásárolnia. "Ha az emberek számára megszokottá válik az új havi bérlettípus, egyre többen használják ki azt az előnyét, hogy megválaszthatják az érvényesség kezdőidőpontját és a vásárlás időpontját és ez látszani fog a sorokon is" - állítja a szóvivő.
Előre gondolkodni, azaz spórolni kell
A BKV szerint, ha így is-úgy is 12 szelvényt kell vennünk egy évben. Januárban ezért érdemes rögtön kettőt is beszerezni azért, hogy ne kelljen órákig sorban állunk többet. De úgy gondolják, hogy februárban már nem lesz ekkora sor, hiszen a mostani pusztán annak tudható be, hogy december 20-án született meg döntés arról, hogy mennyibe fog kerülni jövőre az utazás, ezért csak - figyelembe véve a nyomdák kapacitását és munkatempóját - január 2-tól lehetett megvenni a havi bérletet.
„Mindig ősszel kezdtünk el tárgyalni a közgyűléssel a jövő évi tarifákról. Törekszünk, hogy zökkenőmentes legyen, és ne forduljon elő többet ezt, de sajnos tavaly csak 20-án dőltek el a tarifák." A BKV bízik benne, - mert ezt az eladási adatok is alátámasztják - hogy népszerű lesz az új havi bérlet, ezért nem is indokolt februárra egy válságterv, ha esetleg megint egyszerre nőne meg az igény a bérletvásárlásra.
Mindenesetre úgy határoztak, hogy januárban 10-ig lesz csúcsidőszak a bérletpénztáraknál, azaz 21.30-ig nyitva lesznek a bérletet is árusító pénztárak. Kiricsi Karola szerint a személyzet száma megfelelő, és ki tudja elégíteni a megnövekedett igényeket is. Jóhír ezzel szemben, hogy a közlekedési társaság tervezi, hogy növeli a mobil jegyárusítok számát, - ahol bár bérletet nem lehet venni és ezt nem is tervezik bevezetni - de ezzel is igyekeznek megkönnyíteni a jegyszerzést. Kiricsi arra is kitért, hogy a cégeknek térítésmentesen kiszállítják a bérletet, ha a tíznél többet rendelnek a dolgozóknak. Amennyiben Ön nem egy ilyen cégénél dolgozik, és nincs más lehetősége kedvére választhatja a sorban állás lehetőségét.
Ezzel szemben az Akácfa utcai bázist nem kívánják bővíteni, hiszen az nem egy forgalmas csomópont és inkább oda csak azok járnak, akik tartozásukat szeretnék kiegyenlíteni a társaság felé. Nem tervezik az automatákból nyerhető bérlet vásárlási lehetőségét sem, annak ellenére sem, hogy ez a MÁV-nál bevált.