Sanghajban férfimodellek tűntek fel a hirdetőtáblákon, és az újságok címlapján. A legújabb ideál szoborszerű testtel, hidratált bőrrel rendelkezik és divatosan öltözik. A kozmetikumok gyártói szerint az áruházak polcain bőséges a választék olyan krémekből, samponokból, egyéb ternékekből, amelyeket férfiaknak árulnak, így szükség van arra, hogy nekik is szóljanak a reklámok.

"Még ha a férfipiac önmagában nem is túl jelentős, tagadhatatlanul gyorsan nő" - mondta az AFP-nek Joe Zhou, az Oréal sanghaji kommunikációs igazgatója.

2002-ben a 45 milliárd amerikai dollárnak (csaknem 8400 milliárd forint) megfelelő forgalmat bonyolítottak le a kínai kozmetikai piacon, a legtöbb szakember pedig a piac bővülését jósolja. A legnagyobb japán kozmetikai cég, a Shiseido azt tervezi, hogy 2008-ig ötezer üzletet nyit Kínában. A japán cég termékeit jelenleg 350 kínai áruházban forgalmazzák. A Gatsby nevű férfi divatvonalának Kínában jelenleg 16 termékét árusító japán Mandom cég Pekingben, Sanghajban és Kelet-Kínában nyit új központot.