horoszkóp

A sok E-vitamin szívinfarktust okozhat

MTI
MTI
2005.03.17. 10:21

Az E-vitamin nagy mennyiségben való fogyasztása egyeseknél nemhogy nem csökkenti, hanem még növelheti is a szívhalál kockázatát. Az American Medical Association folyóiratának legújabb számában megjelent tanulmány szerint ez a kockázat a cukorbajban és az érelzáródásban szenvedő betegeknél áll fenn. Normális körülmények között az E-vitamint fiatalító szerként alkalmazzák, valamint azzal a feltételezéssel, hogy megelőzheti a szívinfarktust és a rákos megbetegedést.

A tanulmány készítői közelebbről meg akarták vizsgálni az E-vitamin-fogyasztás és a szívinfarktus, valamint a rákos megbetegedés közötti összefüggést. Az orvosok azt állítják: számítottak arra, hogy az E-vitaminnak nincs kedvező hatása.

Meglepetést okozott azonban, hogy az E-vitamin cukorbetegeknél növelheti a szívhalál kockázatát - közölte Eva Lonn, a kanadai Hamilton McMaster egyetem munkatársa. Egyúttal javasolta, hogy végezzenek további kutatásokat ezen a téren. A tanulmány készítői csaknem 40 000 nőnél vizsgálták meg az E-vitamin hatását. Közöttük 7030 volt cukorbeteg vagy szenvedett érrendszeri elváltozásban.