Egy német nyelvész évek óta elemzi, melyek a különbségek az újságok szegényeknek és gazdagoknak szánt horoszkópjaiban. A berlini Furthmann doktor a Die Welt című lap online beszámolója szerint először a német tömeglapokat (Popcorn, Tina, Brigitte) elemezte.

"A horoszkóp egy olyan folyóiratban, amely főleg a szociálisan gyengébb helyzetűeknek szól, inkább arra szólít fel, hogy legyünk kompromisszumra készek a főnökkel szemben. A jól szituáltak számára írott újságokban viszont a tanács úgy szól, hogy fényünket ne hagyjuk senki által elhomályosítani" - írja elemzésében a kutató.

"A pénzügyileg jobb helyzetben lévő vásárlókört gyakrabban szólítják föl arra, hogy lazítson egy wellness hétvége keretében, a kispénzűeknek viszont ugyanez a tanács úgy szól, hogy a nagyobb beszerzéseket halassza későbbre" - állapítja meg Furthmann.

A mindenkori élethelyzet és a gondolkodási minták igen fontos szerepet játszanak a csillagok többértelmű üzeneteinek magyarázatában. A kutató szerint amennyiben valaki pozitívan fogadja a horoszkópokat, saját magát is sokkal könnyebben ismeri fel bennük.

A horoszkópoknak vannak bevett és ismétlődő fordulatai, ilyenek a "vegye végre a dolgokat a kezébe"; "Önnek egy titkos hódolója van"; vagy a mindent legyőző bölcsesség: "aki mer, az nyer". A kutató jelenleg egy tudományos kiadónál dolgozik, és így más lapok szokásait is ismerve tudja, hogy a sajtóban megjelenő horoszkópok jelentős részét nem asztrológusok készítik. Vagy médiaügynökségeknél, vagy pedig munkaidő után, a titkárnő számítógépén készül a legújabb jövőbe látó jóslat - olvasható a Die Welt internetes változatában.