horoszkóp

Veszélyes fogyókúrák az internetről

MTI
MTI
2007.03.30. 14:46

Álmatlanságot, heves szívdobogást, magas vérnyomást, szívritmus zavarokat, és függőséget okozhatnak az interneten árult fogyókúrás szerek, amelyeknek többsége veszélyes az egészségre - állapította meg a Stiftung Warentest német fogyasztóvédelmi alapítvány vizsgálata.

A Die Welt című hamburgi lap szerint a vizsgált 16 szerből 13 igen rosszul szerepelt a teszteken. A mellékhatások, amelyek a fogyasztószer bevétele után jelentkeztek, igencsak komolyan veendők.

"Sok terméket úgy hirdetnek, mint étrend-kiegészítőt, ám valójában gyógyszerekről van szó, amelyek szedése orvosi felügyelet igényelne"- mondta a Carl-Friedrich Theill, a Stiftung Warentest egészségügyi szakértője.

A fogyókúrás szerekben lévő összetevők jelentős része Németországban receptköteles, mert komoly mellékhatásai vannak. Ilyen például az ephedrin, amely függőséget okozhat, amellett pedig álmatlanságot, remegést, fejfájást, a szédülést, vérnyomás-emelkedést, étvágytalanságot, a megemelkedett pulzusszámot válthat ki. Van olyan kapszula, amelyben öt csésze kávénak megfelelő mennyiségű koffeint találtak. A sibutramin nevű anyagot is többször megtalálták, ezt öt évvel ezelőtt Olaszországban két haláleset után kitiltották a piacról.

A dobozokon a cirill, vagy a kínai betűs feliratok mellett nincs más, vagy csak részinformációk olvashatók. A kereskedők gyakran a Távol-Keleten vannak, és gyakorlatilag elérhetetlenek. Ugyanakkor a kereslet Németországban óriási, a 3000 megkérdezett több mint 50 százaléka vásárolt egy éven belül valamilyen fogyasztószert, és 14 százalékuk az online boltokban vette azt.