Egy amerikai kutatás végleges bizonyítékot talált rá, hogy a szexuális tartalmú műsorok nagyban meghatározzák a serdülők szexuális szokásait, valamint azt, hogy mikor kezdenek el nemi életet élni.
Azok a tizenévesek, akik sok szexet néznek a tévében, kétszer nagyobb arányban hajlamosak belevágni a nemi életbe, mint azok, akik csak kevés ilyen tartalmú műsor látnak - állítja egy amerikai tanulmány.

Kép és szöveg

Készítőinek felmérése a 12-17 életév közötti korosztályból közel 1800 fiatalra terjedt ki, és egy esztendőt ölelt fel. Bő egy éve kérdezték meg először az alanyokat nemi szokásaikról és arról, hogy mennyi szexuális tartalmú műsort néznek a tévében, majd nemrégiben ismét feltették nekik ugyanazokat a kérdéseket. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy a legtöbb szexet néző 10 százalék kétszer nagyobb eséllyel vágott bele maga is a nemi életbe, mint a legkevesebb szexet látott 10 százalék, adta hírül a Yahoo. A tévéműsorokat tekintve ugyanolyan hatásúak voltak azok, amelyekben csupán szó esett a szexről, mint azok, amelyekben képileg is megjelent. Így egy szexről szóló talk-shownak is ugyanolyan negatív hatása lehet, mint egy pornófilmnek, legalábbis a kutatók szerint. Ráadásul a sok szexet néző tinédzserek a szexuális együttlét mellett az orális szexet is hamarabb kipróbálják.

A kicsi szex is káros

"Ez eddig a legerősebb bizonyíték arra, hogy a szextartalmú tévéműsorok nemi életre bátorítanak. A tévé hatása ráadásul annyira nagy, hogy azoknak a serdülőknek a szexuális szokásaira is meghatározó lehet, akik csak néha tekintenek bele szexuális tartalmú tévéműsorokba." - hangoztatja Rebecca Collins pszichológus, a felmérés vezetője. A gyerekek Amerikában is és nálunk is naponta mintegy három-négy órát töltenek a tévé előtt. Ráadásul korábbi kutatások már kimutatták, hogy a tévéműsorok több mint kétharmada valamilyen szexuális tartalommal bír. Így könnyen lehet, hogy Rebecca Collins és munkatársainak kutatása nagy valóságtartalommal bír.

Ami a tévéket illeti, elhatárolódnak a felméréstől: "Nem hiszem, hogy a tévé bárkit bármire rábír" - mondta Carl Folta, az amerikai Viacom médiaóriás szóvivője, hozzátéve, hogy számos más hatás is formálja a fiatalok életvitelét.