A Volvo kedden a Genfi Nemzetközi Autókiállításon bemutatta nők által tervezett tanulmányautóját. A YCC (Your Concept Car) nem barbirózsaszín miniautó lett, hanem egy 215 lóerős, elegáns vonalvezetésű és sportos kupé. Az autóval nemcsak parkolni gyerekjáték, de tankolni és szervizelni is egyszerű.
A Volvo 2002 decemberében kért fel egy kizárólag nőkből álló tervezőmérnöki csapatot, hogy készítse el a tanulmányautót a cég nődolgozói javaslatainak és kívánságainak figyelembevételével. Az eredmény egy olyan autó lett, amelyet csak 31 ezer mérföldenként kell szervizelni, környezetbarát és nehezen koszolódik.

Sokat akarnak

Kiderült, hogy a nők éppolyan magasra teszik a lécet teljesítmény és külső tekintetében, mint a férfiak, ám ezenfelül "még egy csomó olyan dolgot is kértek, amely egy férfinek sose jutna eszébe" - nyilatkozta Hans-Olov Olsson, a Volvo elnök-vezérigazgatója az AP tudósítójának.

Intézkedik

Miután 31 ezer mérföldet furikáztak vele, a Volvo tanulmányautója SMS-ben értesíti a legközelebbi márkaszervízt az átvizsgálás esedékességéről. A sofőrt már a szervíz hívja fel, hogy időpontot egyeztessen vele. Az autónak nincs a hagyományos értelemben vett motorházteteje, mivel a nők nem nagyon akarnak bütykölni. Szereléshez a motorháztető a hűtőmaszkkal együtt, dobozfedélként nyílik, hogy a szerelők könnyen hozzáférjenek mindenhez.

A YCC-t tankolni is egyszerű, nem kell a tanksapka csavargatásával bajlódni, és eközben bekoszolni a kosztüm kézelőjét. Tanksapka helyett a versenyautóknál rendszeresített golyósszelep zárja a benzin becsorgatására szolgáló nyílást. A motor alacsony károsanyag-kibocsátású, gáz-elektromos hibrid.

Felhajtható székek

A futurisztikus szárnyas ajtóknak köszönhetően könnyű a ki- és beszállás, a hátsó ülések alsó része pedig a színházi székekhez hasonlóan felhajtható, így megnövelhető a tárolóhely. Az autót portaszító fényezéssel és ablakokkal látták el, üléshuzatai levehetők és színben passzolnak a szőnyeghez. A sofőrnek pittyegő érzékelők segítenek a parkolásban.

A Volvo 28 ezer alkalmazottjának mintegy ötöde nő. A YCC fejlesztésén öt női projektvezető és húszegynéhány tervezőmérnöknő dolgozott, a cég mintegy négyszáz női alkalmazottja pedig ötleteivel segítette a munkát. A 3,5 millió dolláros költséggel kifejlesztett autó sorozatgyártását egyelőre nem tervezi a Volvo, ám egyes újításait beépítik készülő szériaautóikba.