A gyerekek tizede hangokat hall
| 2010.01.26. 12:41 - Mother Mary
A kisgyerekek és tinik legalább tíz százaléka nem létező hangokat hall, írja a The British Journal of Psychiatry januári száma. Bár a számadatok ijesztőnek tűnhetnek, a felmérés során úgy találták, hogy a legtöbb gyereket egyáltalán nem zavarják ezek a hangok, és nincsenek hatással a mindennapi életére. A hangok miatt a szülőknek sem kell aggódni, a legtöbb esetben ezek idővel eltűnnek. Fontos, hogy a szülő ne mutassa ki aggodalmát a gyerek felé, de azért tartsa szemmel, hiszen ez akár egy súlyos betegség, a skizofrénia kísérőtünete is lehet. De a hangot halló gyerekek többsége egyáltalán semmilyen mentális zavarban nem szenved.
A holland University of Medical Center Groningen által végzett kutatás során 3870 általános iskolást kérdeztek meg, és kilenc százalékuk mondta, hogy hall hangokat, de mindössze ezek 15 százaléka állította, hogy a hangok zavaróak, és szenvednek tőlük. A hangokat halló gyerekek 19 százaléka azt is mondta, hogy ez a jelenség zavarja őket a gondolkodásban. A lányok egyébként sokkal nagyobb arányban aggódnak a hangok miatt, mint a fiúk, idézi a Yahoo.
Korábbi kutatások azt állították, hogy az anyaméhben vagy újszülött korban történt komplikációk okozhanak olyan elváltozásokat, amelyek miatt később a kisgyerekek hallucinálhatnak. A mostani kutatás azonban határozottan cáfolta ezt, és mindössze annyit állapított meg, hogy a vidéki gyerekek gyakrabban hallanak hangokat, mint városi társaik, holott a felmérés előtt pontosan ennek ellenkezőjét várták.
Ennek ellenére a városi gyerekeket sokkal jobban zavarják a hangok. Zavarja őket a gondolkodásban, több hangot is hallanak egyszerre, és némelyik hang egészen sokáig beszél hozzájuk. Ez viszont arra a következtetésre sarkallja a kutatókat, hogy a városi gyerekeknél gyakraban alakulnak ki pszichotikus betegségek. A kutatócsoport öt év múlva újra vizsgálja a gyerekeket, hogy kiderítsék, mi történt a hangokkal, és hogy voltak-e a hangok bármilyen hatással a gyerekek életére.



Kommentek
2010.01.26 23:26:32anyamadár
2010.01.26 23:20:35foreigner
Már ne haragudj, de nem gondoltam, hogy ezzel bárkit megbántanék. Ha magadra vetted, úgy elnézést kérek miatta, de akkor csak félreértelmezted amit írtam. MInt írtam hívő vagyok, tehát ilyen dolgokban hiszek ezekre vagyok nyitott.
Azért sajnálom, hogy ilyen kis félreértésből ilyen ocsmány módon körbevagdalkoztál.
2010.01.26 23:27:48anyamadár
2010.01.26 23:21:28fantaghiro lesz a lanyom
A történelmi egyházakon kívül is vannak vallások, egyházak amiknek ugyanúgy megvannak a követelményei, törtvényei mint az általunk jobban ismert egyházaknak, mégis belefér az okkultizmus.
2010.01.26 23:29:30fantaghiro lesz a lanyom
En arra ertem,hogy az Isten hit ki kene zarjon mas entitasokba valo hitet.Mert Isten az Ut.De akkor ha hiszel Benne.
Amig hiszel,a szellemek nincs mi beleszoljanak az eletedbe.
Nem lehet konkurencia mas leny.
Mert mit akarnanak???
Nyilvan nem jot.
2010.01.26 23:30:37foreigner
2010.01.26 23:26:32anyamadár
Én is sajnálom, de akinek nem inge. Szerintem nyitott vagyok. Lehet, hogy nyitottabb, mint te. És sajnálom, hogy magadra vetted, rajtad csapódott le. De a fél életemet azzal töltöm, hogy hallgatom, ahogy lehülyéznek, amiért nem vagyok vallásos. Az voltam. Gyerekként. Aztán kinyílt a szemem, olvastam, tanultam és kialakítottam a saját véleményemet. És irtó idegesítő, hogy olyan pillantásokkal vizslatnak, mintha én lennék az antikrisztus. Pedig nem vagyok. Jó ember vagyok. Nem lopok, nem hazudok, szeretem a családomat, dolgozom, adót fizetek. Ha pedig bűnt követek el, vagy hibázom, akkor nem szimplán meggyónom és el van felejtve, hanem megdolgozom a megbocsájtásért. Na de mindegy is. Nem állítom, hogy én jobb vagyok. Csak azt nem értem mért vagyok én rosszabb????
2010.01.26 23:30:45fantaghiro lesz a lanyom
Persze.
De a klasszikus hit kereszteny,mai allasa szerint nem fogad el mast.
2010.01.26 23:32:02foreigner
2010.01.26 23:29:30fantaghiro lesz a lanyom
Plusz a katekizmus is leírja, hogy NINCSENEK szellemek. Szóval vagy kereszténység (más vallásokba valóban beleférhet), vagy szellemek. A kettő együtt nem megy. Mert akkor valaki hazudik.
2010.01.26 23:32:08anyamadár
Rita én meg azt mondom, hogy vannak más istenek is akikben ember hihet, nemcsak az itt megszokott. :)
2010.01.26 23:32:50foreigner
2010.01.26 23:30:45fantaghiro lesz a lanyom
Kivéve, ha pénz van belőle. Mondjuk ördögűzés :))) Na az még egy vicces dolog.
2010.01.26 23:34:29fantaghiro lesz a lanyom
De miert tenne?
Nem ertem.
Erdekesebb attol?
Vilaglatottabb?
Az Istenek olyanok mint egy egy varosnak a kicsi makettjei.Tukrozik a lakosokat.
Teged enm fog tukrozni soha egy oceaniai istenseg,vagy visnu,mert nem abba a szociokulturalis milioba szulettel bele.
2010.01.26 23:35:30anyamadár
2010.01.26 23:30:37foreigner
ÉN nem vettem semmit magamra. :)
Nem ismersz így nem mondhatod, hogy nyitottabb vagy mint én. Én is csak azt mondtam, hogy az okkult dolgokra nyitottabb vagyok.
Én is előpször azt nézem meg, hogy mi okozhatta a hideg fuvallatot, hogy nyitva volt-e ajtó, ablak résnyire vagy sem. Vagy ha furcsát álmodom azon gondolkozom először, hogy mit láttam előző nap amit így összekavart az agyam, majd mint egy kirakóst kirakom és a kimaradt darabkákat szemügyre veszem.
2010.01.26 23:36:59anyamadár
Lányok ezer más vallás van a kereszténységen kívül ami elfogadja a szellemek létezését. Vagy ott van pl. a sintó ami a szellemekben való hiten (kamik) alapul. :)
2010.01.26 23:38:51foreigner
Anyamadár!
Valóban nem ismerlek, de ha te kijelentheted, hogy nyitott vagy, hiszen hívő vagy, akkor én is, hogy én vagyok a nyitott, mert nem vagyok az :)) Érted, nem téged akarlak bántani, de ez kétirányú utca. Tényleg sajnálom, hogy rajtad csattant, de csak az eleje szólt neked. A többi az eddigi rengeteg idiótrának, akivel életemben találkoztam.
A hozzászólásodra:
Akkor nálunk is van szellem, mert az íróasztalomnál folyton hideg fuvallatot érzek. És mivel akartam szigetelni, kerestem, hogy hol kellene, de nics meg. Egy hónapja keresem. Megkérdezzem a tulajt, nem halt-e meg valaki az íróasztalnál?
2010.01.26 23:39:24foreigner
Azért Mo-n valahogy kevesebb sintoistát sejtek, mint keresztényt :)
2010.01.26 23:39:33fantaghiro lesz a lanyom
Vagott a szemed?
Ugy valasztod a hiteket,mind en a nippeket.
Szemugyre veszed,aztan dobod.
Aztan johetnek ujabbak.
2010.01.26 23:40:50foreigner
"Mutassanak nekem egy embert, aki mindig két lábbal áll a földön! Fogadjunk, hogy nem tudja felvenni a nadrágját!"
:)
2010.01.26 23:43:21anyamadár
Szerintem az emberek bionyos rétegének egyszerűen szüksége van a vallásra, a hitre.
Másoknak meg nincs. Én tökéletesen megértem ha valaki szkeptikus/ateista/vagy egyszerűen csak tudós. :))))
Nekem meg egy nagy játék. Imádok játszani, imádom a mitológiákat, a meséket, a tündéreket, a szellemtörténeteket.
Ha meglátok egy régi házat szeretek beleképzelni dolgokat.
Meg imádok vitázni a férjemmel erről. :)
Engem nem zavarnak a táltosiskolás tanulók amíg a saját pecsenyéjüket sütögetik hadd szaladgáljanak tűzön, hadd gondolják, hogy ők tényleg mágusok.
Akkor zavar mikor anyagi haszonért megy. Mikor szegény beteg emberekből csalnak ki pénzeket, meg mikor intelligenciatesztekkel csalogatják őket támadhatatlan egyházakba, vagy mikor elidegenítik a családjuktól, mert a család aki nem vallásos az a Sátán.
2010.01.26 23:45:32anyamadár
2010.01.26 23:39:33fantaghiro lesz a lanyom
Nem választok én hiteket. Soha sehol nem írtam le mi a hitem, van-e hitem egyáltalán. :)
Nem rólam beszélünk, hanem általánosságban.
Foreigner ismétlem:
mivel szeretek játszani ezekkel a dolgokkal nyitottabb vagyok az OKKULTIZMUSRA mint az átlag aki elutasítja vagy egy erős vallás kötelékében él.
Így már oké?
Érted mit akartam írni?
Vagy te is nyitott vagy rá?
2010.01.26 23:47:20fantaghiro lesz a lanyom
Akkor merulj el a Cottingley fairies mesejeben.
Nekem tetszik
2010.01.26 23:48:16anyamadár
De lovagolhatunk még ezen, én elhiszem neked, hogyha nyitott vagy rá, bár ezekkel:
"Arra még nem gondoltak a szellemekben hívők (el sem hiszem, hogy ezt felnőtt embereknek írom), hogy létezi véletlen is??
"
sajnos csak azt bizonyítod, hogy elítéled ezeket az embereket élből. Nem vagy nyitott a véleményükre vagy a tapasztalataikra (amiket azt hiszik megtapasztaltak vagy valóban átélték).
2010.01.26 23:48:26foreigner
2010.01.26 23:43:21anyamadár
Szóval játszol. Az előbb még azt mondtad, hogy hívő vagy. Hmm...
Olvasgatni én is szeretek. A biblia az egyik kedvencem. Meg a harmadik szemes sztorik és hasonlók. De ettől még nem hiszem el.
2010.01.26 23:49:17anyamadár
2010.01.26 23:48:26foreigner
Hivő vagyok. De írtam, hogy miben hiszek? :)
2010.01.26 23:50:05fantaghiro lesz a lanyom
A Cottingley faireiest ismered?
2010.01.26 23:51:04foreigner
Anyamadár!
Nem, ezekre nem vagyok nyitott úgy, hogy elhiggyem. Mert hülyeség. És ezt kb a harmadik mondat után le lehet szűrni egy bizonyos kor és egy bizonyos mennyiségű elolvasott könyv után. Persze szórakoztatni megfelel. De az korántsem ugyanaz. A Barátok köztöt is nézem, de nem fogok pénzt küldeni nekik. Ez a különbség.
Ha csak szórakozásból űzöd, akkor egy tévénéző vagy. Ha komolyan veszed, akkor te küldöd Izaurának a pénzt. Nem mindegy...
2010.01.26 23:51:56anyamadár
Rita nem ismerem, de utánanézek.:)
Foreigner igen, játszom.
Itt van a Loch-Nessi szörny esete.
Tudom, hogy csalás volt a fotó, átnyálaztam egy halom iratot, régi és új újságokat a témában. Mégis szeretem azt hinni van ott valami. :)
2010.01.26 23:54:29fantaghiro lesz a lanyom
A Holdra szallas is csalas.
2010.01.26 23:54:44foreigner
Anyamadár!
Na azt hiszem nincs mit beszélnünk erről. Ha még te sem tudod, hogy hiszel-e benne, akkor hogy vitatkozzak veled? :))
2010.01.27 00:00:45anyamadár
bocs csak kikapcsolt a gép, mert lemerült.
2010.01.27 00:04:27anyamadár
Foreigner nagyon magabiztos vagy. :))
"Mert hülyeség. És ezt kb a harmadik mondat után le lehet szűrni egy bizonyos kor és egy bizonyos mennyiségű elolvasott könyv után. "
Biztos az összes Istenhívő tudós, vallásmagyarázó, UFO-kutató, szellemhívő költő, művész kevesebbet élt még eddig mint te és kevesebb könyvet olvastak. :)))
A világ nem fekete meg fehér.
2010.01.27 00:06:08foreigner
Nem feltétlenül. De jó sokat lehet vele keresni :) Én viszont másból élek, nem emberek hülyítéséből :)
2010.01.27 00:16:27anyamadár
2010.01.27 00:06:08foreigner
6,798,901,256 él a földön ugye? Ezek többsége hívő (-1.100.000.000 nem hívő) (http://en.wikipedia.org/wiki/Major_religious_groups).
Belőlük csak igen kevesen profitálnak a hitükből. :)
Egy európai felmérésből (Európa a legkevésbé vallásos kontinens az Antarktiszt kivéve :)))
"A 2005-ös Eurostat Eurobarometer felmérés során az Európai Unió polgárainak 52%-a válaszolt, úgy, hogy "hisznek Istenben", 27% "hisz valamilyen felsőbb lény, vagy erő létezésében" és 18% hogy "nem hisz felsőbb lény, Isten vagy erő létezésében". Az egyes országok között éles különbségek mutatkoztak: míg máltaiak 95%-a mondta, hogy hisz Istenben, az észt válaszolók közül csak 16% jelölte meg ezt a választ."
2010.01.27 00:18:43benepani
Szerintem ez nem a skizofrénia kísérőtünete. A gyerekeknél az abszolút természetes, hogy elhiszik a saját fantáziaképeiket. Az volna a gyanús ha nem sejtenének farkast minden fa mögött az erdőben a picúrok. A hangokat is csak a fantáziájuk hozza létre.
2010.01.27 00:22:27anyamadár
2010.01.26 23:54:44foreigner
Én tudom mit hiszek, hogy miben szeretek hinni. :) Nagyon-nagyon szeretek beszélgetni is ezekről. Általában olyan emberekkel hoz össze a sors - szerencsére -, akik nem lesöpörnek mint valami hülyét, hanem elfogadnak a tarkamacskáimmal együtt.:)
És itt nem "hétköznapi ateistákról" van szó, hanem elég nagy nevekről.:)))
Sőt lehet, hogy még tanácsadó is leszek egy bizonyos kísérletben.
2010.01.27 00:23:58anyamadár
Most mennem kell. További jó társalgást! :)
2010.01.27 00:37:22benepani
Képmutató módon férfiként megpróbáltam itt megosztani az információimat a világgal, de beleolvasva a kommentekbe, inkább visszaveszek az arcomból. Egyszerűen zavarba hoz a saját tájékozatlanságom, fel sem tudom venni a fonalat a legtöbb kommentelő írásában. A nők annyira témagazdagok és olyan hihetetlen szókinccsel dolgoznak, hogy azt el sem hiszem. Olyan primitívnek érzem magam ebben a közegben.
2010.01.27 01:03:26Ziebi
Wáháááhá, jó kis téma :D
A gömvillámoktól a mai napig félek, pedig vagy tíz éve olvastam róluk utoljára..és most megint eszembe juttattátok :D
Amúgy én azt hiszem hogy sokminden létezik amiről a szkeptikusok azt mondják hogy nem, csak nem tudjuk még megmagyarázni. Persze kategórikusan nem jelentem ki hogy léteznek vagy nem léteznek szellemek..a manó tudja. De tény hogy egyszer fényképeztem egyet:D Mondjuk csak a lábait, de nagyon fura volt, Varsóban egy szép kaput akartam lekapni, és otthon vettük észre, hogy éppen elsuhanóban ott van 2 láb. Biztos van erre is magyarázat csak én nem tudom :D Ja és nem volt ott senki mikor fényképeztük, csak mi. :)
A tételeket amiket előre tudtam hogy húzni fogok és bejöttek:
-magyar érettségin
-növénytan szigorlaton
-állattan szigorlaton
-ökológia szigorlaton
-növényélettan vizsgán
-mikológia vizsgán
-mikrobiológia vizsgán
Ezek jutottak most hirtelen eszembe, de volt szerintem még. :)
Az hogy hány embert "átkoztam meg" és jött be tíz percen belül már le se merem írni :D
2010.01.27 03:20:30lúzer_
A gyerekek "még el nem tompult" érzékeiről annyit, hogy 2-3 évesen én is emlegettem szörnyet meg hangokat, de pontosan emlékszem rá (ne kérdezzétek, hogyan, de emlékszem, még a szörny nevét is tudom), hogy én találtam ki, mert szerettem borzongani... Kevéssé meglepő módon nagy thriller- és horror-rajongó lettem...
Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetekben nem hallhat a gyerek "valódi" hangokat, de ne hagyjuk figyelmen kívül azt az eshetőséget sem, hogy a gyerek találja ki a beszélő bácsit, a szellemjátszótársat és egyebeket.
Azért nekem is volt pár érdekes élményem. Egy időben pl. megálltak rajtam a karórák. Mind.
Elemcsere után is.
Volt akkoriban 3-4 db karórám, anyámnak is ugyanennyi, és le is teszteltem őket. A dolog a következőképpen működött: azután 15-30 perccel, hogy felvettem az - addig pontosan járó - órát, a mutatói akadozni kezdtek, majd egyszercsak megálltak. Ha levettem az órát, újra beindultak a mutatók, és ha beállítottam a pontos időt, pontosan jártak tovább.
Aztán elmúlt :)
(Engem gyíkká változtatott... De már elmúlt!)
2010.01.27 03:21:06lúzer_
A gyerekek "még el nem tompult" érzékeiről annyit, hogy 2-3 évesen én is emlegettem szörnyet meg hangokat, de pontosan emlékszem rá (ne kérdezzétek, hogyan, de emlékszem, még a szörny nevét is tudom), hogy én találtam ki, mert szerettem borzongani... Kevéssé meglepő módon nagy thriller- és horror-rajongó lettem...
Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetekben nem hallhat a gyerek "valódi" hangokat, de ne hagyjuk figyelmen kívül azt az eshetőséget sem, hogy a gyerek találja ki a beszélő bácsit, a szellemjátszótársat és egyebeket.
2010.01.27 03:21:38lúzer_
bla
2010.01.27 03:22:19lúzer_
A gyerekek "még el nem tompult" érzékeiről annyit, hogy 2-3 évesen én is emlegettem szörnyet meg hangokat, de pontosan emlékszem rá (ne kérdezzétek, hogyan, de emlékszem, még a szörny nevét is tudom), hogy én találtam ki, mert szerettem borzongani... Kevéssé meglepő módon nagy thriller- és horror-rajongó lettem...
Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetekben nem hallhat a gyerek "valódi" hangokat, de ne hagyjuk figyelmen kívül azt az eshetőséget sem, hogy a gyerek találja ki a beszélő bácsit, a szellemjátszótársat és egyebeket.
Azért nekem is volt pár érdekes élményem. Egy időben pl. megálltak rajtam a karórák. Mind.
Elemcsere után is.
Volt akkoriban 3-4 db karórám, anyámnak is ugyanennyi, és le is teszteltem őket. A dolog a következőképpen működött: azután 15-30 perccel, hogy felvettem az - addig pontosan járó - órát, a mutatói akadozni kezdtek, majd egyszercsak megálltak. Ha levettem az órát, újra beindultak a mutatók, és ha beállítottam a pontos időt, pontosan jártak tovább.
Aztán elmúlt :)
(Engem gyíkká változtatott... De már elmúlt!)
2010.01.27 03:22:51lúzer_
A gyerekek "még el nem tompult" érzékeiről annyit, hogy 2-3 évesen én is emlegettem szörnyet meg hangokat, de pontosan emlékszem rá (ne kérdezzétek, hogyan, de emlékszem, még a szörny nevét is tudom), hogy én találtam ki, mert szerettem borzongani... Kevéssé meglepő módon nagy thriller- és horror-rajongó lettem...
Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetekben nem hallhat a gyerek "valódi" hangokat, de ne hagyjuk figyelmen kívül azt az eshetőséget sem, hogy a gyerek találja ki a beszélő bácsit, a szellemjátszótársat és egyebeket.
2010.01.27 03:24:53lúzer_
A gyerekek "még el nem tompult" érzékeiről annyit, hogy 2-3 évesen én is emlegettem szörnyet meg hangokat, de pontosan emlékszem rá (ne kérdezzétek, hogyan, de emlékszem, még a szörny nevét is tudom), hogy én találtam ki, mert szerettem borzongani... Kevéssé meglepő módon nagy thriller- és horror-rajongó lettem...
Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetekben nem hallhat a gyerek "valódi" hangokat, de ne hagyjuk figyelmen kívül azt az eshetőséget sem, hogy a gyerek találja ki a beszélő bácsit, a szellemjátszótársat és egyebeket.
2010.01.27 03:38:17lúzer_
A gyerekek "még el nem tompult" érzékeiről annyit, hogy 2-3 évesen én is emlegettem szörnyet meg hangokat, de pontosan emlékszem rá (ne kérdezzétek, hogyan, de emlékszem, még a szörny nevét is tudom), hogy én találtam ki, mert szerettem borzongani... Kevéssé meglepő módon nagy thriller- és horror-rajongó lettem...
Ez persze nem jelenti azt, hogy más esetekben nem hallhat a gyerek "valódi" hangokat, de ne hagyjuk figyelmen kívül azt az eshetőséget sem, hogy a gyerek találja ki a beszélő bácsit, a szellemjátszótársat és egyebeket.
2010.01.27 07:04:16Veg_
Ez kész! Végigolvastam, ahogy anyamadár vitázik magában egy oldalon át, 01.27 00ig cca. Majd tovább olvastam. 01.26 14 óra körül folytatódott... Izé... Itt voltak a szellemek??? :-DDD
2010.01.27 07:04:58Veg_
Ez kész! Végigolvastam, ahogy anyamadár vitázik magában egy oldalon át, 01.27 00ig cca. Majd tovább olvastam. 01.26 14 óra körül folytatódott... Izé... Itt voltak a szellemek??? :-DDD
(vajh ez a hozzászólás hova kerül???)
2010.01.27 07:14:47Veg_
Valaki állitsa már vissza, hogy ne nickenként, hanem dátum szerint irja, mert igy ember nincs, aki leköveti...
2010.01.27 09:24:21anyamadár
Visszaáll még valaha a rend? Mert ez így elég gázos...:S
2010.01.27 09:25:12anyamadár
Ez vicces, tényleg magammal vitázom itt oldalakon át :))))
2010.01.27 09:39:28Lümier
Megpróbáltam elolvasni a kommenteket, aztán feladtam. Mindenkinek egykupacba vannak a hsz-ei, a másiknak megint egy kupacba. Így egy hatalmas katyvasz, érthetetlen az egész. Hogy az enyém hova fog tünni, azt sem tudom.
Lehet vitatkozni hitről, Istenről, sátánról szellemekről. Mindenkinek más a hozzáállása, véleménye a dolgokról.
Biztos, hogy vannak szellemek. Itt maradt, vagy visszatérő lelkek. Jók, rosszak egyaránt.
Egy nagyon kedves barátosném jóvoltából kerültem közelebb a témához, az ezotériához. Még csak nagyon a felszínt kapargatom - nem is szoktam utána nézelődni neten, csak egymással beszéljük meg a dolgokat, tapaszalatokat, hagyom magam sodródni az árral, ahogy jönnek a saját élmények.
Ha jobban odafigyel az ember az életére, a körülötte történtekre, érdekes dolgokat tapasztalhat még a szkeptikus is.
I. IGENIS léteznek hangok. Nem kisgyerek kori halucinációk, skizo-hajlam (persze, ilyen is lehet, nem tagadom egy szóval sem).
Én eddig 3x hallottam, hogy szólnak hozzám - felnőtt fejjel. Első alkalommal majd leestem a wc-ről (ugyan hol máshol találtak volna rám :D), úgy meglepődtem.
Még kétszer volt benne részem, de azóta nem szóltak hozzám.
II. Igenis léteznek szellemek. De csak a szemed sarkából "látod, érzékeled" őket, akkor is csak villanásnyi időre. Nem egyszer volt már benne részem.
III. Véletlenek márpedig NINCSENEK. Kilométeres listát tudnék lassan írni arról, hogy mióta odafigyelek erre, mennyi véletlen van az életemben.
IV. Ha "rossz" lélek van a közelemben, mikor alszom, rögtön "tudatja" velem, mert rémálmot okoz nekem. Teljesen más élmény egy "natur" rémálomból ébredni, és teljesen más, mikor egy rossz lélek "bánt" az álmon keresztül.
2010.01.27 09:44:35Lümier
Nos... a hsz-ek abc-sorrendben leledzenek - rálelem az elöbb elküldött sajátomra is.
Summa-summárum:
Van aki hisz ebben, van aki elutasít. Még akkor is ha saját élménnyel gazdagodik.
Valaki írta, hogy vissza kéne nézni jóval később ezekre a gyerekekre, nem 5 év múlva, hogy mennyien lesznek skizók, elmebajosok, és mennyien nem. Igaza van.
Ugyanis.
Azokban a gyerekekben, akikben a szülők nem nyomják el ezeket az észleléseket: jólvan kisifiam/lányom, te ilyen nem láthattál/hallhattál/tapasztalhattál. Hülyeségeket beszélsz, etc., azoknál megmaradhat ezek érzékelése.
Például kb. saccra tudom én is, hogy a kisebbik fiam mikor lát/érzékel olyat, amit mi felnőttek nem. Mert a kicsik 99%-a még teljesen birtokába van ezeknek az érzékeléseknek. Aztán nem foglalkozik vele, elsikkad, esetleg a szülők, a környezet nyomják el benne a fent vázolt viselkedéssel.
2010.01.27 09:51:59yyy kukabúvár【ツ】
hölgyeim, mivel itt a porontyon vacakol a blogmotor, esetleg átnézhetnétek a gumicukorra ördög nóri kivesézése céljából....
2010.01.27 11:36:11I. Pipi
ez a komment vajon hova sorolodik be?
2010.01.27 12:57:31anyamadár
Azt hiszem ez meg mindig nem allt helyre...
2010.01.27 13:10:08anyamadár
De, helyreallt! :D Koszonet! :)
2010.01.27 13:18:45Ribizlee
persze hogy helyreállt, mondtam neki hogy 'MUKODJ!'
:-D
2010.01.27 13:23:09Rosa Rugosa
Hát ez érdekes.
Aki le mert írni egy történetet, azt rögtön meggyanúsították azzal, hogy biztos hülye és hisz a szellemekben.
NEM, NEM, NEM.
Írtam, hogy mindkét gyerekem látott a szobájuk ajtajában egy magas, fekete kabátos embert.
Jó, azt mondtátok behaluzták. Jó, legyen.
Aztán 5 év múlva eladtuk a házat, felmentem a padlásra és találtam a befőttesüvegek között egy nagy hosszú, ezer éves fekete viharkabátot.
Ami az öregé volt, aki kihalt a házból.
Ladikkal ment minden nap a túloldalra, mert ott volt egy kis kocsmája.
A kabát tök olyan volt, ahogy a gyerekeim 5 évvel előtte elmondták. (Nem, nem jártak 2-3 évesen a padláson.)
A bácsi pedig nem csinált soha semmit (3x4x állították, hogy látták, csak állt az ajtóban, aztán eltűnt.
Akko aki nem akarná lebaszni a gyerekét, hogy "Nebeszéjjmáhülyeségeket", az mit magyaráz erre?
Én sem magyarázom semmivel.
Csak azzal, hogy nem tudom.
Valamint, aki állítja, hogy a tudományban hisz, az milyen tudományra gondol?
Néprajz, kultúrális antropológia, régészet, belefér?
2010.01.27 13:31:20anyamadár
Rosa en is tapasztaltam mar olyan dolgokat amire nem talaltam kielegito magyarazatot... A kabatos oreg szamomra nagyon hiheto.
2010.01.27 13:35:14Rosa Rugosa
Ja és kérdeztem tőlük, féltetek tőle, megijedtetek?
Nem, nem volt ijesztő, miért ti nem láttátok?
Kérdezték a gyerekek.
A szobáink egymásból nyíltak.
2010.01.27 13:37:42farkasokkal tancolo
Hát 60 felett, jóval közelebb a halálhoz mint ti akik éppen terhesek vagytok vagy fiatal anyukák, azt kell mondanom, hogy ez a legrosszabb forgatókönyv, amit én a halál után el tudnék képzelni.
Hogy meghalok és a mennybe jutok oké. Hogy meghalok aztán nem lesz utánam semmi, az is oké. Hogy meghalok, aztán valakinek a képében ujraszületek, és új életfeladatot kapok az is oké. De hogy meghalok, aztán ugyanebben a külalakban, ugyanígy csak némán, átlátszóan, csakis egyesek által láthatóan itt kavargok még időtlen időkig a földön - hát azt ne! Aztán majd kereshetek ilyen léleklátó Szilviákat meg Melindákat, akik megoldják az én végső üzenetemet, esetleg kiderítik ki csapott fejbe... brrr.
2010.01.27 13:37:42Rosa Rugosa
Basszus, most kérdem a lányom, emlékszik-e még?
Azt mondja igen, igen és a bátyjával mindig arról beszélgettek, hogy mi milyenek vagyunk, mert sosem hisszük el nekik, hogy láttak ott valakit.
Mert persze mi is mondtuk, hogy csak rosszat álmodtak, meg ilyenek.:)
2010.01.27 13:42:43Jávorka
farkasokkal táncoló
Vagy megidéznek, hogy áruld el hová dugtad a betétkönyvet. :))
Azért szép lassan kiderül, hogy szinte mindenkinek volt valami megmagyarázhatatlan élménye.
Az előre tudott érettségi tételek szerintem intuíció. Egy rövid időre nálam is működött, azután ahogy jött úgy abba is maradt.
2010.01.27 13:44:21Rosa Rugosa
Most nem azért, de a néprajzi gyűjtések százai írnak arról, hogy ha régen meghalt valaki, milyen rítusokat végeztek az emberek, hogy ne járjon vissza a házhoz.
Ha valakit érdekel.
http://mek.niif.hu/02100/02152/html/07/79.html
És nem, nem vagyok szellemhívő.
Csak józan gondolkodásúként (mert annak tartom magam) mindig az jut eszembe, hogy az emberiség már 30 000 évvel ezelőtt sem tudott csak úgy tekinteni a halottra, a holttestre, mint egy tárgyra.
Vajon miért?
Tudja valaki,
2010.01.27 13:48:33Jávorka
Csutkababa
Ha még visszanézel ide. Este azon gondolkodtam, amit írtál (igen, nem volt jobb dolgom :D) arról, hogy ami nem érzékelhető, mérhető az számodra nem létezik.
Akkor mi van a gondolataimmal? Ha nem mondom ki, vagy nem írom le őket, akkor azok a külvilág számára semmilyen módon nem érzékelhetőek. Akkor nem is léteznek?
2010.01.27 14:32:59hinta-palinta
Jávorka, kb erre szokták mondani, hogy az agyadat sem látod, mégis elhiszed, hogy van:D
2010.01.27 14:36:06farkasokkal tancolo
Na azért az agyadat látod, ha megröntgenezik... szép is lenne, ha nem látnék én a fejemben agyat utána...:-)
2010.01.27 14:43:28hinta-palinta
:DD
Azt meg honnan tudod, hogy a rtgkép az agyadat mutatja?Lehet, hogy csak azt mondják az okosok, mint az aura az aurafotónál:D
Amíg kézzel nem fogható, addig csak duma:DD
2010.01.27 15:08:47lúzer_
Rosa
Szerintem az egész halottkultusz abból fakad, hogy az ember képtelen elviselni a megsemmisülés gondolatát. A halál utáni élet, a szellemvilág a gyógyír erre a félelemre.
2010.01.27 15:09:20lúzer_
Mármint, a bennük való hit.
2010.01.27 15:14:22lúzer_
Lümier
Mesterségesen is ki lehet váltani jelenlétérzést az agy bizonyos területeinek ingerlésével. Tehát bizonyítható, hogy - nem állítom, hogy mindig, de gyakran - az agyunk hozza létre a "szellemeket".
2010.01.27 15:40:53Temptation
Ft:
"De hogy meghalok, aztán ugyanebben a külalakban, ugyanígy csak némán, átlátszóan, csakis egyesek által láthatóan itt kavargok még időtlen időkig a földön"
És képzeld el, amikor 2345-ben szellemalakban itt vitatkozol az akkori kismamákkal, hogy ha 330-350 évvel ezelőtt jó volt valami, azt miért is kéne most másképp csinálni? :-))
2010.01.27 15:43:19baudolinA
foreigner,
én ismerek olyan párokat, akiknél nem volt szex házasság előtt. Azért ez az "aztán kinyílt a szemem" nem arról tanúskodik, hogy nem tartod "vakoknak" a hívőket... :)
""Mutassanak nekem egy embert, aki mindig két lábbal áll a földön! Fogadjunk, hogy nem tudja felvenni a nadrágját!"
Szoknyát és ruhát hordok, ahhoz nem kell felemelni a lábamat. ;)
2010.01.27 15:50:08hinta-palinta
lúzer, ha mesterségesen is ki lehet váltani jelenlétérzést, azt elhiszem minden további nélkül. Kísérlerti körülmények között valamilyen ingerrel gondolom.
A kísérleti helyzet és az ismert kiváltó inger otthon hiányzik, valami- ami mesterségesen is persze-otthoni körülmények között is kiváltja.Ammi akkor?
2010.01.27 15:56:55Rosa Rugosa
2010.01.27 15:08:47lúzer_
Miért?
Az állatok el tudják viselni?
2010.01.27 15:57:49Rosa Rugosa
Az összes mai vallás nem arról szól, hogy nem szűnsz meg, csak átalakulsz a halál után?
Az akkor nem sarlatánság?
2010.01.27 16:17:00Lümier
2010.01.27 15:14:22lúzer_
A felvetésedre tökéletes választ adott itt
2010.01.27 15:50:08hinta-palinta
Én sem tudtam volna jobban megfogalmazni.
A látomásokra visszatérve...
Az elmúlt nyáron az akkor még két és fél éves fiam közölte a lakásból kilépve, hogy jött egy bácsi a papához (megjegyzem: senki sem volt az udvaron). Én már ilyesmiken nem csodálkozom, megszoktam, hogy a fiam LÁT, bár nem napi téma nálunk.
Aztán pár napra rá a dédnagymama fényképeket nézegetett és a pici akkor tévelygett be hozzá. Kikapta az éppen a dédike kezében lévő fényképet, és jött oda hozzám, hogy anya, ez a bácsi jött a papához a múltkor... - a dédnagypapa volt a fényképen, aki több, mint 9 éve távozott közülünk és még soha nem láttott a csöppség fényképet róla...
2010.01.27 16:24:02lúzer_
Rosa
Nem hinném, hogy egy hörcsög gondolkodik ilyeneken.
hinta-palinta
http://209.85.135.132/search?q=cache:76vrGfwivMsJ:www.interpressmagazin.hu/print.php%3Fcid%3D564+mi+v%C3%A1ltja+ki+a+jelenl%C3%A9t%C3%A9rz%C3%A9st&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
2010.01.27 16:33:34amarylla
Jó pár éve olvastam arról,h kutatók valószínűsítik az emberi agy régebben picit másként működött.
Pont a belső hangok amit majd sok kultúra normálisnak tartott.Ált. az Istennek- isteneknek, szellemi vezetőknek tulajdonították,ha barátságos volt,- nem csak a vallási tébolyultak és a skizofrének,hanem az átlag halandók is tapasztalták életük folyamán.
Arra jutottak,hogy a két agyfélteke kommunikálhatott így a belső hangok által.A középkorban már ritkultak ezek az észlelések-bár a keresztény vallási történetek ezzel vannak tele.
Az effajta hangok az újkor tájékán az ipari forradalom környékén szűntek meg az átlaglakosságban. ha ez a teória valós akkor teljesen normális,h a gyerekek "fejletlenebb-éretlenebb" agya még az ősibb módon működik.
2010.01.27 16:50:31hinta-palinta
lúzer eolvastam az ide vonatkozó részt. Teljesen rendben, akiknek a jobb agyféltekéjük működése más, fogékonyabbak erre. Oké.
Na, itt jön a de. Azt nem magyarázza ez az elmélet, hogy miért csak egy adott lakásban van ez.Ott mitől 'jobban másként' műkszik, aktivizálódik a jobb agyfél?Miért csak ott?Mi ingerli ott a jobb agyfelet?
2010.01.27 19:58:59sony
Szerintem tuti, hogy nem változott akkorát az emberi agy, hogy hirtelen eltűnjenek a belső hangok. De ahogy egy kisgyereknél lassan eltűnik a képesség, hogy bármilyen hangot ki tudjon ejteni, és egy idő után már csak az anyanyelve hangjait tudja mondani, úgy talán ez a képesség is elhalványul, ha a megfelelő időszakban nem tulajdonítanak neki jelentőséget.
2010.01.27 20:05:33baudolinA
sony,
de amikor idegen nyelveket tanulsz, azért ennek a képességednek egy részét vissza tudod szerezni/mozgósítani tudod. Akár akcentusmentesen is.
2010.01.27 20:07:46csutkababa
Foreigner
Értem az indulataidat. Az erőszakos nyomulás irtóztat. A hivő ember irányomban éreztetett sajnálkozó lenézése szintén.
És köszi a drukkot.
Szóval, a következő hsz a mintapéldány a csakazértis nekem van igazam hozzáállásra:
2010.01.27 09:39:28Lümier
Igen szép része a rossz lélek rémálomokozó hatása...
2010.01.27 20:08:22csutkababa
Ja, BaudolinA
Köszi a striga-kiigazítást...:)
2010.01.27 20:09:59sony
Nyomokban ezt a képességet is vissza tudja szerezni egy kísérletező kedvű kamasz :)
2010.01.27 20:16:38csutkababa
Aki átélt már alvási bénulást, az vagy utánanéz, és tudni fogja, mi történt, vagy boszorkánynyomást, UFOk általi elrablást fog vizionálni.És nem érdekli a tudományos magyarázat.
Jávorka
A te gondolataid neked léteznek, bár pillanatnyi felvillanások, és már nincsenek is sehol...
Számomra akkor válik létezővé, ha szóba vagy írásba foglalod.
Csak akkor van hatással rám, mint vizsgálóra. Csak akkor tudom érzékelni. Szóval, a gondolataid csak így lézetnek.
Csak akkor tudod bizonyítani, hogy gondolkodol, ha ennek valami nyoma marad.
De a funkcionális MRI vizsgálatokkal már nem is kell írással fáradni...
2010.01.27 21:33:22Rosa Rugosa
Jobb és bal agyfélteke?
Ezt nézzétek meg:
http://teszt.szeretni.hu/?i=teszt-agyfeltek
Aztán szóljatok a gyereknek, hogy nézze meg.:)))
2010.01.27 21:41:17farkasokkal tancolo
RR.
basszus, először tök balkezes módon láttam, aztán koncentráltam és fordítva... aztán ezek után ujra megnéztem, és akkor már jobbkezes módon láttam.
2010.01.27 21:43:25Alienlight
Én többször is átéltem alvásbénulást, de soha nem fogtam az átélt élményt a boszorkányokra vagy ufókra :) Most, hogy itt is olvastam, kíváncsi lettem a tudományos magyarázatra, utánanéztem, bár eddig is ilyesmire alapoztam, nem földöntúli lények megjelenésére :)
A hangokért sem voltam oda kisgyerekként, bár ritkán hallottam ilyen megmagyarázhatatlan eredetű hangokat. Nem beszéltem ezekről senkivel, mert rögtön lehurrogtak, hogy ugyan már, hülyeség, képzelődsz fiam, ne ámodozz, de azért emlékszem rájuk. Bár szellemet nem emlékszem, hogy láttam volna :)
2010.01.27 21:45:00muci
RR, FT: azt hiszem hoax a teszt.
http://index.hu/tech/hoax/2007/10/10/jobbos_vagy_balos_az_agya/
2010.01.27 21:49:08muci
Szóltak a hangok, hogy a vesszôt kihagytam.:)
2010.01.27 21:50:11Rosa Rugosa
Na az a lényeg, kíváncsi vagyok, kinek mi jön, de nálunk a gyerekek RÖGTÖN mondták (5-6-12-13), hogy mindkét irányba forog.:))))
Csak erről jutott eszembe.:)
2010.01.27 16:33:34amarylla
2010.01.27 21:51:11Rosa Rugosa
Én sem láttam szellemet soha.:)
2010.01.27 21:59:22Alienlight
Szóval valami furcsaságot láttam egyszer, azóta sem tudom megmagyarázni, de nem állítom, hogy szellem volt :) Kb 10-15 méter magasságban gyorsan, nyílegyenesen elhaladt valami fölöttem (felhőtlen ég volt és abszolút szélcsend), áttetsző volt és meghatározhatatlan alakú. Semmihez nem tudtam hasonlítani. Csak néhány pillanatig láttam, mert nagyon gyorsan elhaladt. Egy domboldalon ültem és az eget bámultam, egy barátnőm is volt velem, ő is látta (máskülöbben nem is tudtam volna, hogy tényleg láttam-e).
Az már abszolút mellékes, hogy mögöttünk a domb tetején egy kórház volt :)
2010.01.27 22:08:12Jávorka
Ez a teszt marha jó. Nekem kizárólag az óramutató járásával egyező irányba forog. Nem akartam elhinni, hogy máshogy is látható, idehívtam a faszim, neki máshogy forog. :)
2010.01.27 22:12:07farkasokkal tancolo
Na jó én inkább többet nem írok ide. Annyira már vagyok öreg, hogy elfogadjam, hogy az én valaha volt materializmusom azért nem egészen így van, de ne bosszantsatok már azzal, hogy majd ha meghalok akkor is itt kell majd kóvályognom, csak ezt ne.
RRNem néztem meg azt a linket, hoyg a különböző népek hogyan AKADÁYLOZZÁK meg azt, hogy a szeretteik szellemei vissszajárjanak.
Én eltemettem nagyanyámat, apámat, anyámat. Nem tudom jól tettem e, de a temetés után AZONNAL felszámoltam mindent ami szobájukban volt. Használható ruhák az egyházba, bútorok ide vagy oda, lomok a szemétbe. Nem ám, hogy ehhez nem nyúlok, hadd maradjon úgy ahogyan szegény apám/anyám/nagyanyám stb hagyta, mert ez emlék... ismerek oylanokat, ahol az elhúnyt kabátját se vették le azóta afogasról... nekem valahoyg az az elképzelésem, hoyg ha valaki meghalt, akkor el_kell_engedni azonnal, bármennyire fáj is.
Azt se seretem (megértem, de nem heyleslem), ha pl meghal egy gyerek, és a szobáját ugyanúgy hagyják. Vagy csinálnak helyette egy új ygereket, aki majd ugyanabba a szobába költözik, és ugyanaz lesz a neve.
Nem a világba beszélek, volt ez a Kandász Andrea nevű (hülyepicsa) műsor a szülésekről, na abban volt az a nő aki Ricsikét szülte ujra... tán van aki emlékszik, olyan 5 vagy 6 éve volt a tv2-őn...
2010.01.27 22:19:19Rosa Rugosa
farkasokkal tancolo
Pedig az a Magyar Néprajzi Lexikon kissé általános leírása.:)))
Csak Mo.-ról.:)
Szó sincs benne gonosz szellemekről.:)))
2010.01.27 22:30:53Alienlight
ft, senki sem állította, hogy neked majd szellemként kóvályognod kell :) Én sem szeretnék, de ki tudja, mi lesz :)
Egyébként szerintem az mindenkinek a magánügye, hogy hogyan dolgozza fel a szerettei halálát. Az én nagyszüleim kabátjai is a fogason lógnak még a házukban, pedig sok éve, hogy meghaltak. Van, akinek igenis fontos, hogy ilyen formában még egy darabig megőrizze a szerettei emlékét. A másik nagyszüleim ruhái, egyéb dolgai pedig nagyon hamar fel lettek számolva. És nehezen, de mindenkit elengedtünk. Ugyanúgy gondolunk azokra is, akiknek a dolgai fel lettek számolva, mint azokra, akiknek nem. Kinek mi a fontos.
Egy gyereket pedig még nehezebb elengedni, miért ne maradhatna úgy a szobája egy ideig, ahogy hagyta, ha a szülők úgy érzik, hogy ez a lehető legjobb az adott lelkiállapotban?
Azért ezt persze hosszú távon én sem támogatnám.
Azt viszont már beteges dolognak tartom, ha a következő gyereknek ugyanazt a nevet adják.
2010.01.27 22:58:44Lümier
2010.01.27 20:07:46csutkababa
Azért, mert én ezeket átéltem, itt leírtam, hogy szerintem igenis vannak, az téged nem kötelez semmire sem.
Mint más is írta, ha valaki nem hisz, annak beledörgölheted az orrát a bizonyítékokba akkor sem fog hinni.
Nem is kell. A világ nem csak fekete és fehér. Én sem piszkáltalak, mert 100%-ban materialista a gondolkodásod.
Pont
2010.01.27 23:05:13anyamadár
2010.01.27 20:07:46csutkababa
Most nagyon nem értelek.
Elolvastad végig amiket írtam F-nek? Merthogy ő teljesen másra értette mint amire én szántam.
Erre a torkomnak ugrott...
2010.01.28 09:03:41csutkababa
anyamadár
Én kizárólag arra írtam, amit For írt. A rossz tapasztalatairól.
Nem arra, amit te válaszoltál neki.
2010.01.28 09:07:32csutkababa
Lümier
Na pont ez az. Ugyanis a HIT= bizonyíték nélküli meggyőződés valamiben.
Ha bebizonyítják(tudományos módszerekkel, nem auralátó firlefrancokkal és ún. szemtanú beszámolókkal), tudomásul veszem, hogy létezik.
És Te nem vagy hajlandó azt tudomásul venni, hogy körömfeketényi bizonyíték sincs, tehát a lézetésükben max. hinni lehet.
A rémálom keletkezését pedig rossz szellemeknek tulajdonítani...hát ez szerintem azért elég ciki. Némi agyműködésbeli ismeretet ma már bárki összeszedhet...
Az meg nekem íGY nem megy.
2010.01.28 09:08:31csutkababa
Az utolsó mondat lecsúszott:)
Helyesen az utolsó előtti bekezdés után lenne...