Több mint 200 millió felhasználója van a LinkedInnek, hozzávetőleg 20 000 szexmunkás hirdeti magát az oldalon - köztük magyar lányok is. A probléma az, hogy nem mindenhol legális a prostitúció, az oldal felhasználási feltételei szerint pedig tilos olyan profilt készíteni, ami a prostitúciót segíti. Ez például azoknak az escort ügynökségeknek probléma, amik olyan országokban működnek, ahol egyébként legális a prostitúció.

A networking oldal nem szívesen látja a prostituáltakat mint regisztrált tagokat, és van belőlük mindenféle, szerte a világból. Van például angol meleg férfi, aki erotikus masszázst kínál férfiaknak, van transznemű prostituált, és escort cégek is hirdetik magukat a LinkedIn oldalon. Hogy pontosan hány szexmunkás lehet, nehéz megmondani, a LinkedIn nemrégi pontosította a felhasználási feltételeit, és tiltja, hogy olyan profilt hozzon létre valaki, amivel elősegíti a prostitúciót. Ez azokat az országokat is érinti, ahol legális a prostitúció. A LinkedIn tiltása pusztán csak elméletinek tűnik, a gyakorlatban valójában számos egyén hirdeti magát az erotikus iparban, és rengeteg szexuális szolgáltatást kínáló cég is jelen van.

A szexiparosok a szolgáltatásaikat a szöveges részben fejtik ki bővebben, de akadnak olyanok is, akik arccal együtt vállalják a nevük alatt, mit is csinálnak. Az erotic, sensual és massage szavakra keresve is rengeteg találot ad az oldal keresője. Még magyar lányt is. Jelenleg összesen 225 millióan használják a networking oldalt, a Telegraph szerint körülbelül 20 000 szexiparos lehet az oldalon. A magazin megkérdezte az egyik londoni escort ügynökség tulajdonosát – aki az ő és a cége neve elhallgatását kérte –, mennyire van értelme a LinkedInen hirdetni. A tulajdonos azt állítja, hogy a legtöbb turista a LinkedIn profilon keresztül találja meg az ügynökséget, a forgalmat a Google Analytics oldalon követik nap mint nap. Eszerint pedig megéri a LinkedInen jelen lenni. Ráadásul a tulajdonos szerint a networking oldal jó szűrő is, jobb, mint a Facebook vagy a Twitter.

Keresne kurvát a LinkedInen?

A nevadai Sheri's Ranch ügynökség is fent van az oldalon, és annak ellenére, hogy Nevadában legális a tevékenységük, a LinkedIn felhasználási feltételei miatt nem lehetnének az oldalon. "2013-ban a törvényesen működő cégek képviseltetik magukat a közösségi médiában. Van Facebook oldaluk, Twitterük, LinkedIn vállalati oldaluk, és még a Youtube-on is vannak videóik, nagyjából ez a bevett gyakorlat a legtöbb vállalatnál" – mondta a Telepgraphnak a Sheri's Ranch szóvivője, és hozzátette, a legális szexmunkások sem kivételek. Azt is elmondta, hogy a networking oldal előnye, hogy így tényleg valós escort cégeket és prostituáltakat találhat az, aki ezt keresi. Szemben azokkal az oldalakkal, ahol mások fotóival hirdetik a prostituáltakat, ráadásul itt állítólag kevesebb a visszaélés. A LinkedIn szerinte akár meg is változtathatja hosszú távon az emberek véleményét a prostitúcióról.