A francia nők intelligens, romantikus férfire vágynak, az ausztráloknak a humorérzék is fontos. A magyar férfiak a nagymellű nőket szeretik, derül ki egy felmérésből, mely során tizennyolc országban négyezer nőt és férfit kérdeztek a csábítás mai trükkjeiről.
A csábítás varázsa, avagy taszító volta nem függ sem az időtől, sem a tértől. Kitűnik ez abból a gyűjteményből, melyet a La Republica ismertet. 18 ország 4 ezer érintettjét kérdezték a részletekről. A válaszokat egy pszichológus-szexológus összegezte. Ez Dacquino professzor szerint így hangzik: "Az igazi csábító a nő. Három megkérdezett közül kettő így nyilatkozott."

A csábítás művészete

A csábítás, vagy szebben hangzóan a megszerettetés, érint minden személyes kapcsolatot. Olykor lehet művészet is, ám a professzor figyelmeztet: "A csábítás olyan tőke, amely könnyen értékét veszíti". Eredetiséget, kreativitást és sok energiát igényel. Korunk egyik problémája, hogy a legtöbb férfi "sietősen, érzelmi analfabétaként udvarol." Mindent akar és azonnal. Mellőzi, haszontalannak tartja az előkészítést, a kivárást, és ez erősödő boldogtalansághoz vezet.

"Valaha leginkább az éhezést, ma már a magányosságot is pusztító hatásúnak lehet mondani" - állítja a professzor, akinek gyógymódja szerint a szerelem keresése, a csábítás lehet a legalkalmasabb az érzelmi kapcsolatok kibontakoztatásához. A forma, úgy tűnik, ma fontosabb, mint a lényeg. A tetszéshez, azaz a csábításhoz a szépség túlhangsúlyozását tekintik elsődlegesnek - és ez már a plasztikai sebészeten is megvásárolható.

A csábítás definiál

A remélt nagyobb vonzóerő erősíti az önbizalmat, magasabb szintre emeli az önértékelést illetve a karrier építésében is segíthet. A kor csábítás-filozófiája: "Tetszem, tehát vagyok valaki!" A mélyebb, tartalmasabb kapcsolathoz azonban ennyi nem elég, a tetszés nem szűkíthető a fizikai vonzásra. A tüntető szépségnél többet ér "a rejtett, nem reklámozott értelmi és érzelmi csábítás." Sajnos, nem mindig a legalkalmasabb partnerre pazarolja erejét a csábító - summázza véleményét a professzor, aki szerint az élet során legfeljebb 3-4 alkalommal adódik a nagy pillanat, ekkor kellene a legjobb hatást kelteni.

A szex-központú csábítás pedig nem egyéb, mint az érzelmek leegyszerűsítése, "marginális értékű és hozamú beruházás" - állítja Dacquino.

Nemzeti ideálok

A francia nők intelligens, romantikus férfitípusra vágynak (32 százalék mondta ezt). A norvégok a vonzó külsőnek adnak elsőbbséget (88). Ausztráliában az ellenállhatatlan férfihoz a jó humor is hozzátartozik (58). Az olasz nők a sármos, szellemes férfit csábítanák el (21), a férfiak viszont a nő jó hírét, életkörülményeit is számon tartanák (47). A japánok esetében a csábítási recept: szép külső, plusz bankbetét (51).

És a magyarok? Nos, nem tudni, kiket kérdeztek, de a magyar lányok-asszonyok "féltékennyé teszik a férfiakat a túlzott önállósággal." A férfiak magyar nőideálja, jó alak, telt kebellel.

A csábítók négy pontja

Kezdő csábítóknak bizonyára hasznos lehet a professzor négy pontban összefoglalt tanácsa: tudnod kell, hogy vevő vagy, de nem éhezel a kiszemelt társra; ne jelezd azonnal, hogy mennyire tetszik, célszerűbb nyugtalanságot kelteni; kerüld az eseménydús programot, a spontán történések hatásosabbak; fokozatosan engedj utat az érzelmeid kibontakozásának.