Nem hajlandó adásba adni a pénteken induló Super Bowl-szezonra időzített PETA-reklámot az NBC, mert abban fehérneműs modellek brokkolival cirógatják magukat és sütőtököt csókolnak. Szerintük ez túl kihívó.

Túlságosan erotikusnak találta az NBC tévécsatorna a PETA állatvédő szervezet legújabb kampányfilmjét, amelyben arról próbálnak meggyőzni mindenkit, hogy vegetáriánusként a szexuális életük is sokkal jobb lesz. A film különösen vadnak talált pillanatai közé tartozik, amikor egy fehérneműs modell „a medencetájékát masszírozza egy sütőtökkel”, sőt meg is nyalja azt, vagy hogy "a mellét simogatja, miközben egy brokkolit vesz a szájába", esetleg hogy „a spárga hajtásait a melléhez érinti”, sőt az ölébe is veszi „mintha a vaginájába akarná helyezni azt” - sorolja az indokokat a szervezetnek írott levelében az NBC hirdetési alelnöke, Victoria Morgan.

A döntést a sajtónak indokolva Morgan úgy fogalmazott: „A PETA spotja meghaladja a mi Hirdetési Szabályzatunkban megszabottakat, olyan mérvű szexualitást tartalmaz, ami a számunkra túlságosan vad”. Az alelnöknő részletes listában szabta meg az állatvédelmi szervezetnek, mely részleteket kell kivágni a reklámból ahhoz, hogy adásba tegyék (a levél pdf-formátumban itt).

Összeesküvés-elmélet

A PETA szerint azonban a reklámot – melynek üzenete: "Tanulmányok bizonyítják, a vegetariánusok szexuális élete kielégítőbb" – nem szabadna megcsonkítani, és szerintük más ok állhat a betiltás mögött. Lisa Lange alelnök elmondta: „A PETA azért találta ki így ezt a reklámot, hogy kiegyensúlyozza a tradicionális Super Bowl-reklámcsomagot, amelyben általában húsból készült zsíros, üzemi előállítású gyorséttermi ételeket reklámoznak, például a KFC-t”.

A rántott csirkére szakosodott KFC köztudottan az NBC egyik legfőbb szponzora, egyben pedig a PETA egyik legkomolyabb célpontja a nagyüzemi csirketenyésztésben alkalmazott kegyetlen bánásmódjuk miatt. „Szerintünk inkább ez a kapcsolat állhat a mi hirdetésünk betiltása mögött” – vélik az állatvédők. „Míg a PETA zöldségeket hirdető spotját kizárják, addig a csikerhúst és hamburgert hirdető reklámok mehetnek – akkor is, ha ezek azok az ételek, amiktől az amerikai népesség kövér, beteg és impotens. A mi reklámunk ráadásul egy viccesen provokatív módon próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy egészségügyi, szexuális és humánus okokból is érdemes áttérni a vega életmódra”.

Láthatatlanná vált PETA-reklámok

Nem ez volt persze az állatvédő szervezet első olyan hirdetése, amit betiltottak: a Sexy Sausage című kampányfilmjük - ami egy hetvenes években készült pornófilmet idéz a szexi pizzaszállítót elcsábító két dögös csajjal – szintén túl provokatívnak bizonyult a Super Bowlhoz, pedig csak azt bizonygatta, hogy a húsevés is hozzájárul az impotenciához.

Ugyanígy járt a Milk Got Wild című kampányfilm, ami a Girls Gone Wild című műsort parodizálja. Az eredetiben – melynek még az eredetinél is butább magyar klónja itthon Vad Csajok címmel futott -, a műsorvezető kérésére spontán a mellüket mutogató csajok szerepelnek, a PETA betiltott verziójában a vad csajok mell helyett tőgyeket villantanak, és még spriccelnek is velük.