Egy jó pornófilmben a néző azt látja, amit látni szeretne, mert a pornófilmek alapvetően arról szólnak, hogy felizgassák a nézőközönséget. A magyar pornószakma dolgozói általában azon a véleményen vannak, hogy egy jó pornóban a néző beleélheti magát a jelenetbe. Ezért kedvelik a szubjektív nézőpontos megoldásokat és az amatőr, vagy amatőr hatású filmeket. A műfajt kedvelő Majka is osztja ezt a véleményt. Mészáros Dóra pornószínésznő nem bírja a mostanában eluralkodó agresszív, durva jeleneteket. Abban is egyetértenek, hogy az illúziót a rossz bevilágítás és a gyenge kameramunka könnyen összetörheti.

„Nekem az a jó, ha gyönyörű nőket lehet úgy leforgatni, mint egy művészfilmet, de mégis van benne dugás. Akció" - mondja Tomor András a szaft.hu lapigazgatója és producer arra kérdésre válaszolva, hogy szerinte milyen egy jó pornófilm. A legfontosabbnak viszont azt tartotta, hogy a megfelelő célközönség a megfelelő filmet kapja. Az, aki az amatőr filmeket szereti, az kapjon olyat, ami amatőr, aki pedig a kosztümös, sztorival rendelkező történeteket szereti, az meg kapja meg azt.

Elmondta még, hogy szerinte a pornót nézőket két kategóriába lehet sorolni. Vannak azok, akik azért néznek pornót, hogy felizguljanak, és vannak azok, akik azért néznek, hogy érdekes dolgokat lássanak. A Tomorral folytatott beszélgetésből viszont kiderült, az érdekes dolgok inkább aberrált dolgok, mint például az az új amerikai trend, ami egy olyan orális megoldás, ami általában hányással végződik.

Tomor szerint a pornót az ilyen túlzottan brutális dolgok vágják tönkre.

Ezzel egyetért Mészáros Dóra pornószínésznő is: „Nem szeretem az erőszakos dolgokat, és mostanában az emberek ingerküszöbe elég magas. Anno, amikor ezt én elkezdtem, nem volt ennyire általános a pornó, és nem volt ilyen magas az ingerküszöb" - mondta el a Velvetnek.

Mészáros a nagy költségvetésű filmeket szereti - amelyek sokszor hollywoodi filmek újraforgatott verziói -, mert szerinte ezeken látszik, hogy sok munkát fektettek bele, és legalább a színészeknek is változatosabb a dolog, mint egy aktust aktusra halmozó film. A színésznő egyik kedvenc ilyen filmje a Karib-tenger kalózai újraforgatott változata.

Hozzátette még, legszívesebben olyan filmekben szerepelne, amik Andrew Blake munkáira hasonlítanak. Blake egy rendező, aki Dita Von Teese-től kezdve Tera Patrickig sok mindenkivel dolgozott már, filmjeiben sokszor találhatók fétis elemek és leszbikus jelenetek.

Az a jó, ha az ember azt hiszi, benne van a jelenetben

„Az amatőr vonal is teljesen más dolog, van, aki arra akarja verni a farkát, hogy azt érzi, benne van" - fejezi be Mészáros Dóra, aki nem szokta a saját filmjeit visszanézni, sőt úgy általában pornót ritkán néz.

Gergő, a machomedia.hu főszerkesztője, egészen más véleményen van, mint Mészáros: „Amit sokszor elfelejtenek, hogy alapvetően felizgatni kell. Valamilyen szexuális izgalomkeltés a cél. Léteznek kosztümös filmek, ezek szolgálnak a művészi célok kiélésére, de általában gagyik lesznek, úgyhogy ezekkel fölösleges foglalkozni. Ezt az utóbbit nem a kosztümös filmekre mondom általánosságban, hanem a szexjelenetek között lévő átvezető részek túlzott részletességgel történő forgatása ellen kampányolok, amik jellemzően nem jobbak lesznek a sok odafigyeléstől, hanem rosszabbak". Gergő nem szereti látni a béna kameramunkát, és a rossz megvilágításokat, szerinte „fontos, hogy ne zavarjuk az embert ezekkel, ha már önkielégít".

A fotós a gonzo - amikor az operatőr is része valamennyire a jelenetnek - sílusú rendezők közül román Raul Cristian munkáit kedveli a legjobban. A román rendező filmjeiben általában szubjektív beállításokat - amikor a kamera nézőpontját az egyik szereplő tekintetével azonosítják - használ, és alkotásai leginkább az aktusról szólnak felesleges sallangok nélkül.

Gergőt az is zavarja, ha nem kellő körültekintéssel készítik el a filmeket, például, ha pont a nemi szervek kerülnek rossz megvilágításba, árnyékba. „A hardcore-nál pont az a lényeg, hogy minden jól látszódjon. Ha nem látom a pinát, meg kell állni, mert a hardcore pornó lényege pont az, hogy a farok belemegy a pinába" - fogalmaz plasztikusan Gergő.

„Az extraközeliek nem jók. Az a legjobb, ha szubjektív, az az életszerű" - foglal el Gergőéhez hasonló álláspontot Majoros „Majka" Péter. A rapper azt mondja, a pornó akkor jó, ha amerikai. Véleménye szerint a magyar filmekben túl nagy díszleteket használnak, ettől nem természetes az, amit az ember lát.

Az igénytelenség Majkát is bosszantani szokta, ha például egy stábban nincs ember arra, hogy az apró testi hibákat, pattanásokat eltüntesse.

És ön?

Írja meg nekünk, ön szerint mitől jó, illetve mitől rossz egy pornófilm. De nyugodtan elküldheti azt is, milyen filmeket kedvel, kik a kedvenc rendezői, szereplői. Természetesen ide.