Lányként jöttek meg a nyaralásból az angol kisfiúk

2009. szeptember 22., kedd 11:46
A nyári szünet után két brit iskolásfiú is lányként jelent meg az iskolában. A többi diákot egy-egy – amúgy nem túl informatív - gyűlés keretében tájékoztatták a tanárok, de mindkét esetben elfelejtettek szólni a többi szülőknek, akik természetesen nagyon dühösek. Korukból fakadóan egyelőre egyik gyermek sem esett át nemátalakító műtéten és hormonkezelést sem kaptak, csupán a nevük és az öltözködésük változott meg. A világ legfiatalabb átoperáltja így továbbra is a német Kim Petras, aki 12 évesen győzte meg orvosait, hogy szüksége van a beavatkozásokra.

Egy brit általános iskolában a diákoknak nem kis meglepetésben volt részük, ugyanis a nyári szünet után egy kilencéves fiú osztálytársuk lányként tért vissza. Erről azonban az iskola elfelejtette tájékoztatni a szüleiket – írja a Sun. A tanulók természetesen az első tanítási nap után rengeteg kérdést tettek fel otthon, a szülők pedig igencsak dühösek voltak, hogy az iskola személyzete miért nem szólt nekik előre. „Amikor a fiam hazajött az iskolából, megkérdezte, hogy miért lett egyik barátjából lány. Azt hittem, hogy viccel, de nem tágított, választ akart kapni a kérdésre. Ekkor esett le a tantusz" – nyilatkozta egy édesanya.

A szülőkkel ellentétben a diákokat már az első tanítási napon tájékoztatták a fejleményekről. Igaz, elég idétlen hazugság formájában: a gyerekeknek azt mondták, a fiú otthagyta az iskolát, és egy lány jött a helyére. „Figyelmeztették őket, hogy nem szabad bántani vagy csúfolni az új lányt. És ha bárki is szemtanúja lesz egy ilyen esetnek, akkor védjék meg őt” – tette hozzá az édesanya, aki úgy érzi, hogy az iskola nagyon nehéz helyzetbe hozta a szülőket, akik nem tudják, hogyan magyarázzák el a helyzetet gyermekeiknek. „A fiam még nem igazán tudja, hogy miben különbözik a lányok és a fiúk teste. Attól félek, hogy egyszer megkérdezi, hogy nem lehetne-e ő is inkább lány.” Az első tanítási napon megtartott gyűlésen felmerült, hogy osztálytársai esetleg felismerik majd diáktársukat, de a tanárok kikötötték, hogy mindenképpen az új nevén szólítsák őt.

Mindig is lányos volt

A nemet váltó tanuló az első tanítási napon még nem jelent meg, de a második napon egy blúzban és csípőnadrágban érkezett meg az iskolába. „A fiú mindig kissé lányos jelenség volt, de a tanárok és a diákok szülei is igencsak meglepődtek, amikor a család bejelentette, hogy a gyermekük lányként akar visszatérni az iskolapadba. Az iskola illetékesei végül úgy döntöttek, hogy együttműködnek a családdal. Állítólag azután határoztak úgy, hogy tesznek is valamit az ügy érdekében, miután öt orvos is igazolta azt, hogy a kisfiúnak jobb lenne, ha lányként élne tovább” – nyilatkozta egy bennfentes. Persze a fiú átalakulása egyelőre nem teljes, hiszen a hormonterápiához és nemátalakító műtétekhez be kell töltenie a 18. életévét.

A Beaumont Society, a világ egyik legnagyobb transzneműekkel foglalkozó szervezete szerint a kilencéves kisfiú esete meglehetősen egyedi, ők legalábbis még soha nem hallottak arról, hogy valaki ilyen fiatalon váltott volna nemet. „A gyermeket bizonyára nagyon zavarja a sok csúfolódás és terror. Alaposan félretájékoztatták a történet szereplőit. Még egy felnőtt embert is megvisel a nemi átalakulás folyamata” – nyilatkozta a szóvivőjük. James Caspian szakértő pozitívan nyilatkozott az esetről: „Nem meglepő, hogy egy ilyen fiatal gyermeknek is vannak ilyen érzései. Az sokkal furcsább, hogy képes volt ezeket nyíltan felvállalni. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a környezete mindenben támogatta őt.”

Nincs egyedül

A kilencéves transznemű diák esetére pár nappal azután derült fény, hogy a Sun beszámolt egy hasonló cipőben járó, 12 éves dél-angliai fiú esetéről. A lap szerint a fiú már korábban, barátai előtt is gyakran hangoztatta, hogy szívesebben élne lányként, a nyári szünet alatt, szülei beleegyezésével pedig megnövesztete a haját, lányként kezdett öltözködni, és amint mód lesz rá, hormonokat kap majd, és a szükséges műtéteket is elvégzik. A tanárok itt is egy gyűlésen tájékoztatták a diákokat arról, hogy ezentúl lányként tekintsenek a diáktársukra. A gyerekek állítólag nem tudtak mit kezdeni ezzel a helyzettel, ami természetesen alaposan felbosszantotta a szülőket: szerintük ez az eljárás a nemet váltó diákkal szemben is tisztességtelen volt.

„Állítólag már így is sokan piszkálják. Minket, szülőket leginkább az zavar, hogy nem értesítettek időben, pedig így felkészíthettük volna a gyerekeinket. A szülőknek jogukban áll tudni arról, hogy a gyermekeik milyen kényes problémákkal szembesülhetnek. Ilyen például, ha egy fiatal diák nemet vált. A gyerekeinknek csupán ennyit mondtak: 'Bizonyára észrevettétek, hogy az egyik tanuló nincs jelen a gyűlésen. Nos, ez azért van, mert lány lett'. De a gyerekek természetükből fakadóan éretlenek és érzéketlenek. Ez bizony nem tisztességes azzal a gyermekkel szemben, aki úgy döntött, hogy a másik nem képviselőjeként él tovább. A kislány a poklok poklát fogja átélni azért, mert ilyen módon kezelték ezt az ügyet” – nyilatkozta egy édesanya, akinek lánya egy osztályba járt a nemet váltó gyermekkel.

Elsírták magukat a diáktársai

A Dél-Angliában található iskola állítólag külön mosdót és öltözőt biztosít a diák számára. A Sun szerint egyébként az érintett tanuló abban reménykedett, hogy senki nem veszi észre a változást, mivel idén egy hatosztályos gimnáziumban folytatta a tanulmányait. Korábbi osztálytársai azonban felismerték őt, a pletyka gyorsan továbbterjedt, és sokan csúfolni kezdték őt. A tanárok erre összehívtak egy gyűlést, ahol komoly büntetést helyeztek kilátásba azok számára, akik nem az új nevén szólítják diáktársukat, vagy nem lányként tekintenek rá. A szigorú szavak hallatán egy-két diák állítólag azonnal sírva fakadt.

kim6
Kim Petras

A fiú korábbi iskolájának igazgatója állítólag ragaszkodott ahhoz, hogy a gyereket meglehetősen lányos viselkedése ellenére fiúként kezeljék, például a férfi vécét kellett használnia. Az úszóedzéseken egyébként bikinit viselt úszónadrág helyett, Barbie-s törülközője volt, egy rózsaszín rollerral járt iskolába és rózsaszín masnit viselt a hajában. „A szülei elfogadták, hogy ezentúl lányként szeretne élni. A gyűlés óta nem jött iskolába, ugyanis olyan dolgok történtek a közösségben, amik meglehetősen felzaklatták a családot. A gyermek biztonsága érdekében úgy döntöttek, hogy egyelőre inkább nem engedik iskolába járni. Még nem tudjuk, hogy mikor láthatjuk viszont, de biztos, hogy vissza fog jönni” – nyilatkozta egy bennfentes. A Sun szerint a gyermek családját többen is megfenyegették, és jelenleg is rendőrségi védelem alatt állnak.

14 éves volt a világ legfiatalabb átoperáltja

Mivel egyik brit fiú sem feküdt egyelőre kés alá, ezért a világ legfiatalabb átoperáltja cím továbbra is a német Kim Petrast illeti meg. Állítása szerint már kétévesen úgy érezte, hogy ő valójában lány, és 12 évesen sikerült meggyőznie az orvosokat arról, hogy nemátalakító műtétekre lesz szüksége. 14 éves korában már hivatalosan is lányként regisztrálták, és két évvel később a műtétsorozat is lezárult, amit Németországban elvileg csak 18 éves kor felett engedélyeznek. „Mindig is ellene voltam a fiatal gyerekeken elvégzett operációknak, de miután láttam, hogy az egyik páciensem milyen boldog volt, és mennyire rendbe jött a műtét után – hiába volt tinédzser – rájöttem, vannak olyan esetek, ahol ez a legjobb megoldás” - nyilatkozta Bernd Meyenburg, a frankfurti egyetem Különleges Pszichiátriai Klinikájának vezetője.

Kommentek

  • 2009.09.22 15:49:28pocsolya

    Sajnálom szerencsétlen gyerekeket, de szerintem ezek hermafroditák voltak, nem? Máskülönben nem javasolta volna az orvos a nemváltást.

  • 2009.09.22 15:52:10rath.dinen

    pocsolya: épp most fejtettem ki, hogy hermafroditizmus nélkül is fejlődhet úgy az agyad, hogy rossz nemhez tagozódik be, hormonális hatások miatt :-)))

  • 2009.09.22 15:55:30rath.dinen

    Még azzal kapcsolatban, hogy a nemi identitás elválaszthatatlan a szextől: és ha a kislányod hercegnős pólóban akar óviba menni, akkor a szájára versz, hogy undorító kis ribanc, megint a nemi identitásodat nyomatod, három éves vagy de már a szexen jár az eszed???

    Ezek a fiú-lányok nem azért kértek barbies törülközőt, mert arról ábrándoznak, hogy majd jól seggbetosszák őket, hanem ugyanúgy, ahogy a kortárs kislányok, nyilván arról ábrándoznak, hogy fehér ruhában oltár elé vonulnak a nagy ő-vel, és olyan szépek leszenk közben, mint Barbie vagy Jázmin vagy akármi. És lesz egy pónifarmjuk. A szexre szerintem pont annyira gondolnak, mint a normál nemi identitású kortársaik.

  • 2009.09.22 15:56:44szovirag

    En csak ulok itt csendben es halat adok a Teremtonek, hogy engem es a csaladomat nem allitott ilyen psziches es szocialis probatetel ele. Bar biztos az lehet a feltetel nelkuli szeretet probaja, hogy el tudod-e fogadni, hogy a fiadat holnaptol Borbalanak hivjak, 18 evesen atoperaltatja magat es bemutatja a pasijat, akit "kisfiam"-nak kell szolitanom. Lehet, hogy akkor nekem lenne szuksegem pszichologusra...

  • 2009.09.22 16:00:40Tjuca

    Szovirag!

    ha szereted a gyerekedet, akkor úgy szereted, ahogyan van.

    nyilván minden szülő szeretné ezt elkerülni, de ha már ilyen gyereket dobott a gép, akkor az a jó, ha a szeretet feltétlen.

    ahogyan látom itt legalább a szülők jól vizsgáztak, ha már a környezet buktázott. :-(

  • 2009.09.22 16:00:41rath.dinen

    Végül még azzal kapcsolatban, hogy az agyad tudja, hogy fiú vagy-e vagy lány: Amerikában rutinszerűen körülmetélik a fiúcsecsemőket, higiéniai okokból. Egy kisfiú ikerpár egyik tagjánál kicsit megszaladt a kés, nem lehetett helyrehozni. Úgy döntöttek, akkor neveljék fel kislányként. Már egészen újszülött kora óta kislányként kezelték, nyomatták neki a hormonokat stb stb stb. Eleinte úgy tűnt, hogy sikeres a dolog, de a gyerek egyszerűen tudta, hogy valami nem stimmel. Hiába műtötték meg százszor és nézett ki úgy, mint egy lány, volt hosszú haja és százegy babája, egy idő után borult a bili. Végül visszavette a fiúidentitását, de már nem sokáig élt így, mert öngyilkos lett még fiatalon.

    Ez az eset is mutatja, hogy az agyad be van kalibrálva arra, hogy nő vagy-e vagy pasi, és ezt semmilyen trükkel vagy neveléssel nem lehet átálítani. Nem lehet transzszexuálist nevelni, csak mert túl liberális vagy vagy mert más nemű gyereket szerettél volna. Egy egész orvosi-pszichiáteri csapaktnak sem sikerült hosszú évek munkájával a dolog.

    Ezekkel a gyerekekkel sem lehet SEMMIT csinálni. És ugyanúgy fennáll az esélye, hogy mivel nő létükre férfitestbe "kényszerítették" őket, egy szép napon kinyírják magukat.

  • 2009.09.22 16:01:36szubjektiv

    Tjuca:
    serdületlen kisgyerekekről van szó. Akik hipp-hopp másneműként állítottak be vakáció után az osztályba.
    Mindenkinek pszichológus kéne ebben a történetben.

  • 2009.09.22 16:07:20Tjuca

    Szubjektiv!

    igazad van. nem hazudozni, hanem első nap leülni szépen körbe, és pszichológussal beszélni. :-) és igen, szülőknek is, mármint az iskolatársak szüleinek is.

  • 2009.09.22 16:09:01Tjuca

    Rath.dinen!

    találok az ikrekről valahol anyagot a neten?

  • 2009.09.22 16:09:26szubjektiv

    Nevetséges, hogy hányan belemennek megint a nemváltó nem nemváltó vitába.
    A cikk nem erről szól. hanem arról, hogy béluska és józsika julcsiként és iluskaként tért vissza iskolájába. Aztán lett nagy visítás, mkor ez a hülye kölyköknek szemet szúrt. Szerencsés népek amúgy, hogy nincs komolyabb problémájuk. Idióta bulvár marhaság az egész, a sok hülye meg ugrik rá.

  • 2009.09.22 16:18:39Nyongatingo

    Tirpákia rózsája
    "Én vallásos ember vagyok, és HALÁLOS BŰNNEK tartom a homoszexualitást, mert a Szentírás ezt tanítja."

    Hol es melyik oldalon? Itt van elottem a Biblia. Kerlek vilagosits fel hol talalom az erre vonatkozo reszt, mert ugy latszik az enyembol ez a resz momentan teljesen kimaradt.

  • 2009.09.22 16:21:49rath.dinen

    Tjuca: fenn vannak a Wikin, mindjárt megkeresem.

  • 2009.09.22 16:24:10ennemtom

    na jovan gyerekek, szerintem en koltozom a marsra, ebbol a liberalis takonybol eleg volt...

  • 2009.09.22 16:24:45rath.dinen

    Az átoperált fiút tárgyalják inkább:
    http://en.wikipedia.org/wiki/David_Reimer

  • 2009.09.22 16:37:07Ianas

    Regnum Marianum és társai. Ez az ország Miattatok van még mindig a sötét középkorban. Én nem vagyok liberális. Vaskemény oktatótábort szerveznék Nektek, ahol megmutatnák, hogy más embereknek is vannak problémáik, amiket Ti nem biztos, hogy képesek vagytok komprehendálni. Némi szigorú nevelés helyretenne Benneteket is.

    Most pedig újra elmondom: A transzszexualitás BETEGSÉG, de nem perverzió. Értem?

    Jó. A nácizmus perverzió. Értem?

    Jó. Ki a perverz?

  • 2009.09.22 16:37:29Tjuca

    Rath.dien!

    köszi.

  • 2009.09.22 16:40:31Ianas

    Mondjuk az tényleg baj, hogy a gyerekekkel nem kezdettek új életet új környéken, új iskolában... Akkor legalább nem lett volna hír, és nem lett volna min fröcsögni.

  • 2009.09.22 16:50:15mepew

    én is átoperáltatom magam... BKV felsővezetővé

  • 2009.09.22 16:52:15zncs

    "2009.09.22 16:00:41rath.dinen
    Végül még azzal kapcsolatban, hogy az agyad tudja, hogy fiú vagy-e vagy lány: Amerikában rutinszerűen körülmetélik a fiúcsecsemőket, higiéniai okokból."
    Már majdnem írtam, hogy honnan veszed ezt a marhaságot, eddig olyan jókat írtál, de nem akartam az önhittség bűnébe esni, és a neten utánanéztem. Utána meg nagyot! :) :-O Tényleg igy van! Az USAban még mostanság is a fiúk több, mint 60%-át körülmetélik. Nahát, ma is tanultam valamit. :)

  • 2009.09.22 16:59:31rath.dinen

    zncs: ja, de aztán amikor átolvastam a wiki cikkét, rájöttem, hogy itt nem rutinműtét volt, hanem egészségügyi okokból csinálták meg már féléves kora után. Szóval nem újszülött korától nevelték lánynak, csak csecsemőkorától.

  • 2009.09.22 17:04:16zncs

    rath: amúgy is kanadai volt. :-)

  • 2009.09.22 17:13:58rath.dinen

    na jó, én mentem :-)

    a kontinenst azér eltaláltam :-I

  • 2009.09.22 17:38:41standup

    Furcsa dolog ez. 12 éves koromig fiúsan öltöztem, fiúként viselkedtem és annak is néztek (ugye még a nemi jellegek nem voltak láthatóak, a hajam pedig max 1 cm volt).
    Szülők sóhajtoztak, hogy miért vagyok ilyen, de nem erőltették a lányos megjelenést.
    Mondjuk a szexuális orientációm mindig is a fiúk felé vonzott, illetve a nemi szervemmel se volt gondom.
    De 8 évesen én is halál komolyan bejelentettem, hogy 18. szülinapomra átoperáló műtétet kérek (azon nem gondolkodtam el, hogy akkor meleg pasi lennék:)).

    Aztán a pubertással jöttek a hormonok és kezdett zavarni, hogy nőként nem vesznek észre a fiúk. Hajnövesztés, nőiesebb öltözködés.

    Utólag azt mondom, hogy agyban férfi vagyok, de inkább férfias karakterű a gondolkodásmódom. Soha nem álmodoztam "lányos" dolgokról, habos-babos ruhákról.
    A szüleim jól kezelték, évnyitó-évzáró alkalmával rám térdeltek és felerőltették a rakott szoknyát, mert muszáj volt, egyébként fejet hajtottak és megkaptam a matchboxokat, GI Joe-kat, meg a fiús cuccokat. Ők meg titokban imádkoztak, hogy talán kinövöm. Kinőttem, bár a gondolkodásmódom megmaradt maszkulinnak.

    Szóval ingoványos talaj ez. A cikkbeli kisfiúk szülei szerintem jól reagáltak, hagyják őket, viszont várnak a műtéttel. A pubertást azért érdemes megvárni, mert ahogy nálam is történt, nem a testemmel volt gondom, csak a női nemi sztereotípiába nem tudtam belehelyezni magam. Nem akartam babázni, technikaórán dühöngtem, mert nem mehettem barkácsolni.

    Csak 8 évesen még nem tudtam elkülöníteni a maszkulin gondolkodásmódot a valódi férfiasságtól. Bár gondolom, ha olyan lett volna a helyzet, egy pszichológus ki tudta volna deríteni, hogy csak extrémen fiús vagyok, de nem transzszexuális.

  • 2009.09.22 18:35:05zümmmi

    Sztem egy 9 éves gyerek még nem foglalkozik a nemiség "problémájával", legalábbis nem ilyen mértékben. Ehhez az kell, hogy a környezete(szülei) adják alá a lovat, talán feltünésvágyból?
    Én ilyenkor elösször a szülőket kezelném, a gyerek csak az ő tükörképük.

  • 2009.09.22 18:51:37egysegelem

    Az europai civilizacio halalra van itelve. Ezek az esetek csak apro szogek a koporsoba.

  • 2009.09.22 19:22:12PiszkosFreddy

    v.a.k.v.a.r.j.u:Élvezet olvasni a kommentjeidet a sok elborzasztóan sötét,korlátolt vélemény között.
    Standup:jó,hogy leírtad ide az életednek ezt a részét,talán a többség elgondolkozik ezen,elfogadóbb lesz,de biztos vannak páran akik a véredet vennék mérhetetlen felháborodásukban.
    Regnum Marianum:rajtad már nem csodálkozom,
    mindíg meggyőzől a szellemi minimalizmusodról!

  • 2009.09.22 19:24:21Macaroon

    rath.dinen: gratula!!! jókat és jól írtál le. az ikrek sztorija ment a discovery-n meg sok más átoperálté is...(a síelőNŐre ki emlékszik aki bácsi lett?)

  • 2009.09.22 19:55:07Zoltan895

    Ianas!

    Nem, az ország miattatok tart itt, mert műveletlenek vagytok ,és azt hiszitek, hogy a "sötét középkor" az tjelenti, hogy akkor rosszabb volt az élet/butábbak voltak az emberek. Ilyet is csak a gőgös liberálisok hisznek, akik azt hiszik, hogy ők az evolúció csúcsa, pedig csak tanulatlan barmok. A 2sötét középkor" azt a szakaszát jelenti a középkornak, amelyikből kevés forrással rendelkezik jelenleg a történelemtudomány, tehát bizonyos területeken "sötétben tapogatózik"! Egyszerűen csak egy kevéssé ismert része a történelemnek. Gondolom törióra helyett marxizmus-leninizmust hallgattatok...

  • 2009.09.22 20:12:08Ianas

    Zoltan895 -- Köszönöm, akkor vissza is adom holnap a diplomám, mert hülyeségemben elfelejtettem, hogy nem szabad metaforákat használni. :D

    Nem, a középkor csodálatos időszak volt ahhoz képest, ami ebben az országban megy. Én pl., ha már törióra van szívesen élnék a reneszánsz kori Velencében, már, ha nem szoktam volna hozzá az angol WC-hez. De ez off.

    Sajnos indulatokat ébreszt bennem az, hogy egyes emberek elítélnek másokat, akiknek az élete pokol, mert nem vállalhatják fel saját magukat. Belegondoltál már, milyen lehet, ha a társadalom nagy (vagy legalábbis hangosabbik) része elítél, mert kilógsz a sorból?

    Én se homoszexuális nem vagyok, se más ilyen bajom nincs, de szemüveget hordok, és sajnos magasbb az intelligenciám az átlagosnál. Kilógtam a sorból az iskolában, és sokszor próbáltak megverni rendkívül intelligens emberek.

    Ez sajnos kifejlesztett bennem némi empátiát azok iránt, akik nem férnek bele a közösségi normarendszerbe, mert a jó Isten (vagy inkább a természetes mutáció, esetleg a szüleik egészségtelen életmódja) kibaszott velük.

    Szóval ne papoljon nekem senki erkölcsről. Hidd el, többet tudok róla, mint sokan azok közül, akik itt bárkire köpködni mernek az erkölcs, Isten vagy Szűz Mária Országa nevében.

  • 2009.09.22 20:24:55Aradebil

    briteknél ilyen szempontból elég durva mostanában a helyzet,nem szívesen látogatnék oda hosszabb időre

  • 2009.09.22 21:11:18Tor Salqvist

    Azt eddig is tudtuk, hogy a nyugati szélsőliberális világrend rothad. De hogy ennyire?????????????

    Ez egy még fel sem serdült 9 éves kisgyerek!!! Hogy tudná már, kihez vonzódik? Manipuláció, szélsőséges média, totális társadalomkontroll, fals viselkedésminták propagálása: ez a vágyott orwelli Új Világrend.

  • 2009.09.22 21:13:53Joey Templar

    ismét csak Lev Nyikolájevics Tolsztoj örökbecsű bon mot-ját idézném: a Nyugat messze előttünk jár - a tévúton...

  • 2009.09.22 21:20:03Ianas

    Tor Salqvist -- A nemi vonzalom és a nemi identitás két külön dolog. 9 évesen nem azt tudta a srác (lány), hogy ő a fiúkat szereti, hanem hogy úgy akar élni, mint egy kislány, mert abban érzi komfortosan magát.

    Ezt hívják transzszexualitásnak, ami betegség... És nem gyógyítható, csak nemváltoztatással.

  • 2009.09.22 21:31:08don brada

    Ez egy beteg társadalom, beteg erkölcsének az eredménye.
    Ma 12 éves gyerekeket változtatnak ellenkező neművé, holnap mindenkinek joga lesz a pedofiliához, holnapután belefulladunk a saját hányásunkba.

    Kár, hogy nem tanulunk az előző évezredek társadalmainak hibáiból, amelyek nagy része a korlátok nélküli "szabad" világ mocskába döglöttek bele.

  • 2009.09.22 21:37:07Tor Salqvist

    lanas: És ki manipulálja ebbe az irányba? Ömlik a médiumokból a liberális propaganda, elég ha megnézzük az 500 főt érdeklő betegfelvonulás köré micsoda csinnadrattát körített a propagandagépezet. (Index cikkcím: Meleg Méltóság=Menő) A legfelkapottabb gyerekstílus az emó (fiúk csókolóznak), "legkúlabb" sztár a buzi riporter (valami Kristóf), kiváltságos és különleges, ha valaki "más", buzikról szóló sorozatokat nyomatnak... teljes az agymosás, s bizony ezt akarják.

    Olyan nincs, hogy egy 9 éves egyszer csak elhatározza magától, hogy lány akar lenni. Az egyik jómadár állítólag 2 évesen már tudta, hogy lány. Nonszensz.

  • 2009.09.22 21:38:07EVAN

    Basszus.Erre nem tudok mit nyögni....

  • 2009.09.22 22:28:59Ianas

    Tor Salqvist -- "És ki manipulálja ebbe az irányba?" -- Lófasz se. Olvass már utána, könyörgöm.

    "Olyan nincs, hogy egy 9 éves egyszer csak elhatározza magától, hogy lány akar lenni."

    Már úgy érted, az előítéleteid azt diktálják, hogy ez lehetetlen. :) Ezek szubjektív dolgok, ez a vita pedig szarrágás.

    Bottomline: Eljutottunk oda, hogy ebben az országban minden kérdés, beleértve azt is, hogy a téridő hány dimenziós annak a függvénye, hogy az ember liberális vagy árpádsávos. És nincs harmadik út, mert aki nem velünk van, az ellenünk ugye. Mindegy, mit mond, biztos zsidóbérenc vagy náci.

    Roppantul unalmas dolog ez.

  • 2009.09.22 22:34:55Szűcslaci

    Nyongatingo:Tirpák rózsájának igaza van,benne van a bibliában.Ha valóban előtted van(amit kétlek) ki is keresheted:
    Mózes III.Leviták könyve 18-22
    Mózes III.Leviták könyve 20-13

  • 2009.09.22 22:39:11Ianas

    Szűcslaci -- Kiváló. Akkor kövezzük meg őket.

    Most kicsit úgy előttem van a Brian élete, ahogy olvasom ezeket a szakaszokat a Bibliából.

  • 2009.09.22 22:47:19Ianas

    Szűcslaci -- Érdekes, ez Mózes III/18 mintha csak férfiakhoz szólna, és a nő mint tárgy szerepelne benne.

    Plussz megemlékezik a többnejűségről is. Sőt, implicit módon mintha azt is leírná, hogy ezek a nők adott esetben esetleg huncutkodhatnak egymással, mivel pl. van olyan tiltás, hogy testvéreket ne végy feleségül... Olvasd el azt a mondatot.

    De még a többi szakaszt nem olvastam el. Ennek alapján viszont, ha szó szerint vesszük ezeket a parancsolatokat, akkor a poligámia teljesen korrekt, a nő pedig tárgy, akire nem vonatkoznak erkölcsi szabályok, mert felesleges volna.

    Ez a kedvencem (Mózes III/19/19):
    " Az én rendeléseimet megtartsátok: Barmodat másféle állattal ne párosítsd, szántóföldedbe kétféle magot ne vess, és kétféle szövetű ruha ne legyen rajtad."

    Tehát: Ne légy buzi, és ne hordj Adidas pólót Levis nadrággal.

  • 2009.09.22 22:57:22Szűcslaci

    Ianas:Az hogy te hiszel-e Istenben és elfogadod -e a biblia tanításait az a te dolgod.Én csak arra mutattam rá hogy azok akik életükben még messziről se láttak bibliát ne hivatkozzanak rá,mert esetleg megcáfolják őket.

  • 2009.09.22 22:57:57Ianas

    Hát, sajnálom. A Biblia alapján a kissrácokat karóba kell húzni, aztán meg kell kövezni a biztonság kedvéért. Utána nem árt el is égetni őket. Ez van. Igaz, ez az Ószövetség álláspontja.

  • 2009.09.22 22:58:29disloc

    Már megint magyarázzák itt a nyilvánvalóan hülyeséget.
    Ha valakinek töke van az bizony hímnemű.
    Csak azt mondja meg már nekem valaki, hogy egy nyolcéves gyereknek HOGY JUT ESZÉBE hogy jujj én lány akarok lenni?

    Homoszexualitás - bűn - akkor miért így teremtette az Isten kérdéshez:
    Engem meg úgy teremtett az Isten, hogy néha agyoncsapnék legszívesebben embereket, mert bosszantanak. Mégse teszem, akkor se ha néha nagyon nehéz türtőztetni magamat, mert valami ott legbelül azt mondja, hogy az rossz dolog ( :-) ).
    Ilyen egyszerű. A hajlam más mint a cselekedet.
    Továbbá az Egyház sose a homoszexuális embert ítéli el, csupán kimondja, hogy a homoszexuális közösülés rossz dolog. Ha meg valaki nem hívő, akkor ne foglalkozzon vele, hogy mit mond az Egyház a hívőknek.
    Ha pedig ennek ellenére idegesít az Egyház véleménye, akkor lehet hogy mégis az igazság fáj?

  • 2009.09.22 23:06:11Ianas

    Szűcslaci -- Hiszek Istenben, de ennek semmi köze ahhoz, hogy érvényesnek tartok-e magamra egy olyan törvénykönyvet, amelyiknek nyilvánvalóan egy területszerző háború ideológiai alátámasztása a célja. Mert miután "Isten" felvezeti a fenti bűnöket, a következőt olvashatjuk:

    3Móz 20-24: Néktek pedig mondom: Ti örökölni fogjátok az ő földüket, mert én néktek adom azt örökségül, azt a tejjel és mézzel folyó földet. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek, a ki kiválasztottalak titeket a népek közül.

    Ennyit erről. Ha megnézed, a szabályok nagy része ma már értelmetlen, és az akkori társadalmi rend fenntartását célozta. Semmiféle egyetemesség nincs bennük.

    A homoszexualitás betegség, ma már tudjuk. Az akkori ember nem tudta, és ennek megfelelően írták meg a Bibliát, mint ahogy pl. a nukleáris fegyverek felhasználhatóságáról sincs benne szó (Pl. "Izráel fiainak pedig mondd meg: Vétessen 100 megatonnázatos termonukleáris töltet Izráel ellenségeire, mert nem kedvesek az én szívemnek. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek, a ki kiválasztottalak titeket a népek közül.")

    Kultúrtörténeti érdekesség, de nem szabad, hogy egy emberi lény életét ma már negatívan befolyásolja.

  • 2009.09.22 23:07:06PiszkosFreddy

    2009.09.22 19:55:07Zoltan895
    Örjöngő tömeg,ütemesen,tapsviharban:ZOLTÁN,
    ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,ZOLTÁN,stb,stb,stb.
    Gratulálok,ZOLTÁN895!Micsoda jelzők!Micsoda emelkedett stílus!Mily kifinomult műveltség!

  • 2009.09.22 23:08:12Ianas

    disloc -- Ez nem ilyen egyszerű. Ha Neked megtiltanák, hogy valaha nővel legyél, azt hogy élnéd meg? Mert azt, hogy valakit agyoncsapj, lehet kontrollálni, de mit csinálsz, ha szerelmes leszel, mondjuk nagyon.

  • 2009.09.22 23:11:03Ianas

    disloc -- Az, hogy az egyház elítéli a homoszexualitást pedig igenis hatással van a nem hívők életére is, mivel egy elég nagy csorda vonul az ilyen központi vélemények után. Ha pártunk és egyházunk azt mondja, a buzi rossz ember, akkor az úgy is van.

    Képzeld el, ha görbe szemmel néz rád minden ismerősöd, mert felvállaltad a kapcsolatodat. Ez agyrém.

  • 2009.09.22 23:12:04Szűcslaci

    Dislocnál az igazság.Azt már csak csendben jegyzem meg hogy az Ószövetség a keresztények bibliája is,a Tízparancsolatot se írták le újra az Újszövetségbe.

  • 2009.09.22 23:12:51Ianas

    Szűcslaci -- Értem, de akkor TÉNYLEG nem hordhatok kétféle szövésű ruhát????

  • 2009.09.22 23:13:47Ianas

    ... és ami még fontosabb: lehet 2 feleségem?

  • 2009.09.22 23:24:31disloc

    Ha szerelmes leszek, akkor lehet hogy szexuális kapcsolatot létesítek, mert hajtanak a hormonok.
    De mivel házasember vagyok és a házasságot örök érvényűnek és szentnek tartom, azt kell hogy mondjam majd magamról hogy rossz dolgot tettem, vagyis bűnt követtem el.
    A sokat szidott egyházunk viszont ismeri a megbánás - megbocsátás - újrakezdés fogalmát. (Természetesen ezt komolyan kell venni, és nem arra használni hogy minden fizikai "megkönnyebülés" után lelki megkönnyebbülést érjünk el.)

  • 2009.09.22 23:29:16Távoli Fitymacsattogás

    MI A VÉRESGECI KURVAANYJA KÖZE VAN HOZZÁ A TÖBBI GYEREKNEK MEG A FASZSZOPÓ SZÜLŐKNEK, HOGY EGY MÁSIK EMBER, EGY MÁSIK GYEREK MILYEN NEMŰ, ÉS HOGY ÓHAJT-E EZEN VÁLTOZTATNI?

    A kis gecik elsírták magukat, amiért nem csúfolhatják tovább nyomorult társaikat?! Az isten bassza rojtosra a seggüket a kis növendék faszszopkodó náci geciknek... Meg a gennyes szüleiknek is...

  • 2009.09.22 23:30:02Szűcslaci

    Az ismerőseid akkor is görbe szemmel néznek rád (főképp a férfiak)ha a pártod vagy az egyház nem mond semmit.Teológiai vitába pedig nem fogok belemenni,nem az volt a célom.

  • 2009.09.22 23:38:29Ianas

    Szűcslaci -- Csak arra lettem volna kíváncsi, és ennek semmi köze a teológiához, hogy ha van egy halom szabály, ezek közül milyen alapon döntöd el (milyen jogon, adott esetben), hogy melyik vonatkozik Rád, és melyik nem. Tehát maradva a példámnál hordhatsz-e kétféle szövésű ruhát, miközben homoszexuális nem lehetsz egy 3 sorral feljebbi szabály miatt?

    (Nincs pártom, az csak szófordulat volt. Utálom a politikát.)

  • 2009.09.22 23:40:11disloc

    Ianas:
    Biztos vagy te abban, hogy olyan nagy csorda vonul? Én nem látom. És tudod mit, magukat keresztény embereknek vallók között se látom, ha szóba kerül bármilyen nehézség amely terhet rak az ember vállára.

    Amúgy meg menj és beszélgess el olyan papokkal, akik személyesen találkoztak a homoszexualitással, mint problémával. (nem sajátra gondolok) Csodálkoznál rajta, hogy mennyire nem azt a képet látnád, amit általában az emberek az egyház véleményének tartanak.

    Ha pedig a politikai jobboldalra gondolsz, akkor megsúgom hogy a legtöbbnek semmi köze se egyházhoz se kereszténységhez. Elég megnézni hogy hogyan tartják be az erkölcsi szabályokat és hogy rögtön betámadják az egyházat, ha fáj nekik az igazság amivel néha szembesítik őket.

  • 2009.09.22 23:42:23Ianas

    disloc -- Értem, amit írsz, és ha az ember nem gondol bele, ezzel el lehetne rendezni az egész homoszexualitás kérdést. Csakhogy Neked vagy egy működő kapcsolatod, ami "legális". De mit csinálhat egy ember, aki egész életére arra van kárhoztatva, hogy "illegális" kapcsolatai legyenek, mert képtelen ellentétes neműbe szerelmes lenni?

    Kuncsorogjon megbocsátásért valakihez, aki tkp. őt ilyennek teremtette? Ez valahogy aberrált a szememben.

    Nem tudok olyan Istenben hinni, aki ilyen borzalmas sorsra ítél embereket. Ez egész egyszerűen gonosz dolog.

  • 2009.09.22 23:43:05fehér liliom

    Éljen a liberalizmus! Faszt minden férfiseggbe,csiklót minden hüvelybe... főleg a kilencéves gyerekekébe...
    Hujjhujjhajrááá!!

  • 2009.09.22 23:44:13Szűcslaci

    Ianas:Az erkölcshöz köthető dolgokat próbálom betartani,több kevesebb sikerrel,miután emberből való vagyok én is.A kétszövésű ruhának biztos volt valami funkciója annak idején,ezt majd megkérdezem a lelkészemtől.

  • 2009.09.22 23:47:51Ianas

    disloc -- Lehet, megteszem, csak nem tudom, hol találok ilyen papot. Bár valószínűleg bármelyik nagyobb gyülekezetben.

    A jobboldalról egyezik a véleményünk. (Attól tartok, a balról is :D)

    Viszont, hogy az egyháznak mekkora ereje van a véleményformálásban, arról már vitatkoznék. Még ha valaki nem is jár feltétlenül templomba, de egy kérdésben nem tud maga dönteni, könnyen lehet, hogy inkább hallgat a jól bevált "központi véleményre". Persze a média ma erősebb, aminek vannak ilyen-olyan következményei.

    De azt se felejtsd el, hogy pl. az adózók szignifikáns hányada a Katolikus Egyháznak ajánlotta az 1%-ot, pedig parlagfű-mentesítésre is ajánlhatta volna. Például. Ez jelent valamit.

  • 2009.09.22 23:51:28Ianas

    Szűcslaci -- Így értem. Viszont fenntartom a kérdést, amit disloc-nak írtam, hogy vajon hogy követelheti meg Isteni egy embertől, aki nem tud ellentétes neműt szeretni, hogy tartsa magát bűnösnek egész életében a vágyai miatt?

  • 2009.09.22 23:54:18disloc

    Ianas:
    Az Ószövetségi írást a keresztények nem szó szerint tartják be, mivel Jézus a Krisztus kissé átértelmezte azt.
    Ott van például a házasság felbonthatatlansága, mely az újszövetségben válik nyilvánvalóvá (...amit Isten egybekötött azt ember szét ne válassza...), habár már a teremtés elbeszélésében ott van, hogy Ádám és Éva egy testből származik. Tehát a házaspár egy. Ha megbontod ezt az egységet, akkor az olyan mintha amputálnál. Begyógyulni begyógyul, esetleg varrhatsz rá másik tagot, de nem lesz olyan mint régen, néha sajog ugyebár, satöbbi.
    Valahogy így érdemes útmutatóul használni a Bibliát.

  • 2009.09.22 23:59:13Ianas

    disloc -- Igen, én is így gondoltam. Ezért van az, hogy azt a mondatot, hogy "a homoszexualitás halálos bűn" nem tudom komolyan venni.

    Ha egy ember normális vágyakkal rendelkezik, akkor valóban "bűnös" dolog a részéről, ha azonos neművel szexel. De ha a beállítottsága lehetetlenné teszi a nagy többség számára normális párkapcsolatokat, akkor kizárt, hogy érvényes legyen rá egy ilyen szabály. Egyszerűen nem lehet.

    Tehát: "divatbuzulás" bűn, homoszexuális ember nemi élete nem bűn.

  • 2009.09.23 00:01:27Ianas

    (Még szerencse, hogy ez a cikk nem a homo-, hanem a transzszexualitásról szól :D )

  • 2009.09.23 00:01:29Szűcslaci

    Inas: Nem a vágyai miatt kell bűnösnek tartani magát, hanem a cselekedete miatt.De ezt Disloc már leírta.

  • 2009.09.23 00:02:51disloc

    Ianas:
    Nem a vágyai, hanem a cselekedetei miatt.
    Szerintem valamilyen szempontból mindenki "buzeráns". Arra gondolok, hogy mindenkinek vannak olyan vágyai, amelyek a lelkiismeretével ellenkeznek. Kinek milyen.
    És nem ott van a probléma hogy engedek nekik, hanem ott, hogy elkezdem magyarázni a bizonyítványomat.
    Amúgy meg a homoszexualitással mindig is az volt a baj, hogy nem magánügyként kezelték. Például miért is vagyok én homofób, ha nem tartom helyesnek és ezt ki is merem nyilvánítani? Miért csináltak a heteroszexualitást az egyetlen normális szexuális formának valló emberekre egy negatív hangzású jelzőt? Na én ezt utálom az ügyben, nem azt ha két férfi egy lakásban lakik és csinál amit csinál.

  • 2009.09.23 00:11:18Ianas

    Szűcslaci -- Ez csak játék a szavakkal. Hogy élnéd meg (de ezt már írtam), ha nem létesíthetnél soha életedben szexuális kapcsolatot nővel, de nem azért, mert ronda vagy, hanem mert bűn lenne? Mert lehet, hogy megbocsátást nyer, ha mégis megteszed, de milyen iszonyú teher az, hogy bűn megtenni, amire vágysz, különösen, ha mondjuk szerelmes leszel? Nekem ez a bajom.

    (És olvastam a házasságtöréses példát Disloctól, viszont ott az a trükk, hogy ő már házas, tehát a vágyai úgymond kielégültek, míg a homoszexuális ember vágyai nem elégülhetnek ki soha.)

    A keresztény tanítások alapja a szeretet, a szeretet alapja meg az empátia. Ha nem tudsz a másik helyzetébe belehelyezkedni, akkor nem tudsz szeretetet érezni iránta. Már pedig ez oly mértékben alapja az Újszövetségnek, hogy felülír minden olyan szabályt az Ószövetségből, ami ellentmond neki.

    Könnyű úgy ítélni, hogy az ember megkapja azt, amit ő akar. De van a bibliában egy másik tanítás is: "Ne ítélj, hogy ne ítéltess".

  • 2009.09.23 00:16:16Ianas

    Pontosabban: "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek." (Máté 7/1 vagy hogy a Károli fordításban.)

  • 2009.09.23 00:27:10disloc

    No azért a házasság se mindig arról szól hogy beteljesülnek a vágyaid...
    Igaz az tényleg más, hogy sohase.
    Különben azt is érdemes lenne körülszaglászni, hogy egy szexuális deviancia (értve itt szigorúan a szó meghatározó és nem a pejoratív értelmét) hogyan alakul ki, tényleg vele született és véglege állapot e.
    Másrészt pedig ugye el kéne dönteni, hogy mondhatjuk-é azt, hogy biológia szempontból a helyes út a heteroszexualitás. Kitérhetnénk arra, hogy egy hagyományos társadalomban (pl. ahol a gyermekek léte volt a nyugdíjbiztosítás) és a mai világban ugye különbség adódhat bizonyos életformák létjogosultságának és lehetségességének megítélésében. (pl. ha középkori király vagy, akkor nem engeded a parasztoknak a homoszexet, mert nem csinálnak elég gyereket, akik a te gyerekeid földjét majd túrni fogják...)
    De már baromira álmos vagyok, úgyhogy jóccakát...

  • 2009.09.23 00:39:23Ianas

    disloc -- Sajnos még eltart egy darabig, mire rájönnek, hogy mitől lesz valaki homoszexuális. Lehet, hogy "gyógyítható", mondjuk megfelelően korai stádiumban (kora gyerekkor). De hogy ez így van-e, azt nem tudom.

    Egy autokratikus társadalomban fontosak az erős erkölcsi normák, de ott nem is lényeges, hogy egyes "kilógó" elemek jól érzik-e magukat. Az nem szempont. Ma viszont már más a szempont, élhető világot akar mindenki. Az is, aki történetesen nem fér a "keretbe".

    No de valóban aludni kellene már, úgyhogy jó éjt :)

  • 2009.09.23 09:06:57lesőrigó

    Ha az én lányom, - aki nem kilenc éves, hanem hét, - ezzel jönne haza az iskolából, hogy a nemváltó osztálytársáról kérdezget, akkor leülnék vele, és az ő szintjén elmagyaráznám, hogy van egy ilyen - hálisten ritka - betegség, és válaszolnék a kérdéseire, amik biztos, hogy nem a seggbekúrásról fognak szólni, mert ebben a korban nem ez jut majd eszébe, és az egész beszélgetés kb. öt percig tartana - hát elég sajnálatos, hogy egyes brit szülőknek nincs ennyi idejük a csemetéjükre.

  • 2009.09.23 09:10:23lesőrigó

    Azt pedig elvárom a gyerekem iskolájának tanáraitól és igazgatójától, hogy a gyerekek problémáit - közöttük esetleg az én gyerekeimét is - bizalmasan kezelje, azaz ne plakátölja ki/ne tegye föl az internetre/ne doboltassa ki a faluban stb. (Mondjuk az a hazugságdolog elég suta volt - nem álltak a helyzet magaslatán)

  • 2009.09.23 09:49:49vernarancs

    Volt egyszer egy hajadon, hajadon
    Elutazott kajakon, kajakon
    Vissza is jott kajakon, kajakon
    De mar nem volt hajadon, hajadon

  • 2009.09.23 10:27:32don brada

    Ianas
    "A Biblia alapján a kissrácokat karóba kell húzni, aztán meg kell kövezni a biztonság kedvéért. Utána nem árt el is égetni őket. Ez van. Igaz, ez az Ószövetség álláspontja"

    A nyilván gúnyosnak szánt véleményed teljesen torz világképet tükröz.
    Ezért a dologért nem a kiggyerekek a felelősek, hanem a szüleik.
    25-30 évvel ezelőtt ezeknek a kis gyerkőcöknek eszébe sem jutott volna ilyen. És most ne jöjjön a szokásos "igen, mert akkoriban nem hagyták érvényesülni az embereket, és biztos elnyomták volna ébredező érzelmeiket" szöveg, mert ez egy tipikus félrevezető hazugság.
    Ha adott egy adott esetben labilis, bizonytalan, cseperedő kisgyerek, beteszed egy a homoszexualitást támogató, sőt azt vagány, bátor önkifejezésnek tartó deviáns környezetbe (szülők, média stb) biztos a siker.
    Ma 20 tizenéves fiúból 10-15 vagánynak tartja a homoszexualitást, de minimum a biszexualitást. Egy olyan társadalomban, ahol a média tudatosan ezt támogatja és gerjeszti, ez nem csoda. És ezek a srácok, hopgy fogják felnevelni a gyerekeiket. (ha egyáltalán lesznek)

    Minden társadalom, ami elutasítja Istent, és az Élet törvényeit, az beteg, és halálraítélt.

  • 2009.09.23 10:56:23vernarancs

    don brada,

    1. ezek nem buzik, hanem transzszexualisak. 2. buzik kozt nem lesz buzi a hetero, ezt nem tudom honnan nezted be. Talan a pap mondta avasarnapi misen? 3. Isten nem letezik, mese. Az elet torvenyeinek semmi koze Istenhez. Nem zavar, ha valaki hisz a mesekben, o dolga, de korantsem beteg az aki nem hisz benne. Ne itelj, mert magad is megiteltetsz :)))

  • 2009.09.23 11:42:50Ianas

    don brada -- "Minden társadalom, ami elutasítja Istent, és az Élet törvényeit, az beteg, és halálraítélt." -- Egész hosszú ideig fennmaradt pár nem keresztény civilizáció... De gondolom, ez mérési hiba.

    A világképem nem torzabb, mint a Tiéd, csak másfelé torzult :P.

  • 2009.09.23 12:04:51don brada

    Még jó, hogy nem én ítélek.
    Mindenkit elítéli a saját maga bűne. Kivéve, ha ezt ráhagyja a Megváltóra, aki elhordozta mindet.
    "Isten nem létezik" mondja, akit Ő teremtett.

    Hmm. Fura lény az ember. Bár a világ "értelmes vizsgálatával" egyértelmű, hogy létezik a Valaki, kényelmesebb letagadni, és elutasítani. Még a végén kiderülne, hogy az élet összes nagy buktáját el lehetne kerülni, ha rá hallgatnál. Hm.

  • 2009.09.23 12:10:32don brada

    Amúgy egyáltalán nem vagy tisztában a fogalmakkal.
    Aki 10 éves kisfiúként a torz környezete hatására 10 évesen azt gondolja, 'de jó lenne ezentúl lányként élni'(egészséges környezetben, magától eszébe sem jutna), az nem transzexuális. Ő egy beteg társadalom és környezet szenvedője. (és ha nemet változtat, akkor is az lesz, egész életében)

  • 2009.09.23 12:12:04vernarancs

    Engem nem teremtett senki. Evolucio reven jottem letre. Az egben nincs semmi, max. felho. Es pokol sem letezik. Amig ennek ellenkezojet barki be nem bizonyitja addig ezek a tenyek a tobbi csak HIT. Szemely szerint en hiszek a gombcsuklos kalacsban.
    A vallas igen kartekony hatast is tud gyakorolni (pontosabban az egyhaz). Szoval nagyon nem kell terdre borulni.

    "Minden társadalom, ami elutasítja Istent, és az Élet törvényeit, az beteg, és halálraítélt."

    Akkor ki itel? Az Isten? Hol mondott o ilyet? Hova irta le? Hol lehet ot felhivni, esetleg mailt lehet-e neki irni (uristen@menny.hu ??).

    En elfogadom ha valaki vallasos, csak o is fogadja el, hogy en meg ateista vagyok :D

  • 2009.09.23 12:14:19vernarancs

    don brada, ezek nem fogalmak hanem genetika. Ezzel kene neked tisztaban lenni. Hiaba jaratot hitkozossegbe, a buzi akkor is buzi lesz mert annak szuletik. Genhiba, tudod van ilyen. Nem az Ur teremtette buzinak amit 500 miatyankkal majd helyrekalapalunk. A transzexualis szinten ilyen problema, nem tarsadalmi nyomas vagy neveles eredmenye.

  • 2009.09.23 12:16:10Ianas

    don brada -- Olvastad a t0bbi hozzászólásom? Sok van, tény, szóval munkás, de fentebb írtam, hogy hiszek Istenben, viszont a bibliai törvények nagy részét emberi csinálmánynak tartom, vagy ha isteni is, egy adott technikai és kultúrális szintre szabott. Itt nem minőséget értek, hanem pl. összefüggőséget.

    A mi társadalmunk multikulturális. Kapcsolatban vagyunk Kínával, az iszlámmal, Japánnal, az USA-val, Afrikával, Indiával. Más hatások érik az embert, mint amilyenek a Biblia emberét. Azoknak a törvényeknek a szó szerinti, vagy erősen az eredeti jelentést tükröző betartása egész egyszerűen lehetetlen valamiféle kirekesztő felsőbbrendűség érzése nélkül (pl. ilyen a feltételezés, hogy egy nem Isten-hívő társadalom el fog bukni.)

    Ne valld be Nekem, de Magadnak mindenképp, ha így van (remélem, nincs), hogy lenézed azokat, akik nem a keresztény elveket vallják. Nem nyíltan, egyszerűen csak nem tartod őket elég jónak, tegyenek akármit...

  • 2009.09.23 12:26:03don brada

    Ezt nem tudom bevallani, mert nem így van.
    Olyan ez tudod, mint amikor az egyik csöves szól a másiknak, hogy fél 3-tól a Blahán gulyáslevest mérnek ingyen. Sok mindenre nem lehet büszke, és ha a másik nem hisz neki, nincs mire lenéznie.

    Hosszú évekig éhes voltam, de Isten jóllakatott, mert elfogadtam, hogy létezik nagyobb, mint én. Ehhez bizony alázat kell, ez az ami nem megy sokaknak. (Nehogymá ne én mondjam meg a frankót)
    A Vérnarancs-mondatokból süt mindez. Minden második szavad az ÉN. Büszke vagy, és csak magadban bízol. Hidd el, eljön majd a perc amikor üvöltenél valakihez ha lehetne, hogy segítsen.

  • 2009.09.23 12:28:50don brada

    És a genetika meg a legolcsóbb bújócska.
    A sorozatgyilkosok, zsarnokok, pedofilok, erőszakoskodók génjeiben be van programozva minden, így hát nem is hibásak. Mit is tehetne az ember...
    Hát például Istenhez fut meggyógyulni. Pár százmillió embernek (köztük nekem) már bejött.

  • 2009.09.23 12:35:17don brada

    "Minden társadalom, ami elutasítja Istent, és az Élet törvényeit, az beteg, és halálraítélt.

    -Akkor ki itel? Az Isten?"

    Ha egy rákos beteg elutasítja a segítséget, ki ítéli halálra? Az orvos?

  • 2009.09.23 12:39:04vernarancs

    don brada, A szexualis iranyultsagot egy gen hatarozza meg. Ha az modosul vagy hibas akkor az illeto homar lesz, akkor is ha hetero szulei mindent megtesznek ezellen. Maga Jezus sem fog ezen valtoztatni. Ez nem HIT kerdese, ez itt a nagy kulonbseg.

    Ha en nyusziteni fogok akkor nem olyasvalakihez akit sose lattam es semmit nem segitett eddig sem. Sot a nyomort is csukott szemmel turi.
    Majd a korhazban ha a doki megkerdezi, hogy melyiket valasztod az orvossagot vagy a miatyankot akkor legyel eros a lelkedben. Kelleni fog a gyogyszer lefogadom... Ha gyereked szuletik bizd azt is a Urra, hatha tuleli. Nem kell az orvos oda se.

    Es igen, en buszke vagyok. Mert amit elertem azt en ertem el es nem olyasvalakiben bizok aki valoszinuleg nem is letezik. Nem mastol varom a segitseget, mert az a leg egyszerubb. Gyengeseg. Es a gyenge emberek esnek aldozatul az ilyen hitgyuli, scientologia es egyeb radikalis szektaknak.

  • 2009.09.23 12:41:17Ianas

    don brada -- Ez kétélű. Ha Isten teremtett, akkor ő határozta meg a képességeimet és gyengéimet, előre tudja a kimenetelt. Ha az evolúció, akkor megint csak nem én választottam meg a tulajdonságaimat.

    Mindkét nézet determinisztikus, úgymond predesztinál. A kérdés az, hogy van-e valódi szabad akarat... Én ebben némiképp kételkedem.

    Emiatt némileg közmegegyezés kérdése, hogy egy embert felelősnek tartunk-e a cselekedeteiért. Te igen, én nem minden esetben.

    Számomra a Bibliának a "ne ítélj" mondata a legfontosabb. Csak majdnem betarthatatlan. Te is ítélsz: véleményt mondasz Vérnarancsról. Az ítélet.

    A Biblia ezzel a mondattal azt mondja, hogy törődj a saját hibáiddal, a másokét hagyd Istenre.

  • 2009.09.23 12:42:26vernarancs

    "Ha egy rákos beteg elutasítja a segítséget, ki ítéli halálra? Az orvos?"

    Ha valaki rakos akkor mar elore lehet tudni, hogy belehal nagy valoszinuseggel. Kinek van joga kimondani, hogy ha egy tarsadalom mondjuk buddhista az eleve halalra van itelve? Neked? Milyen alapon?

  • 2009.09.23 12:42:37Ianas

    vernarancs -- Sajnos nem tudjuk pontosan, mi okozza, de valószínűleg -- mint a rák esetén is -- van genetikai hajlam, meg kockázati tényezők.

  • 2009.09.23 12:43:05Távoli Fitymacsattogás

    Don Brada: "Hosszú évekig éhes voltam, de Isten jóllakatott, mert elfogadtam, hogy létezik nagyobb, mint én. Ehhez bizony alázat kell, ez az ami nem megy sokaknak. (Nehogymá ne én mondjam meg a frankót)"

    Tényleg nehogy már.
    A normális ember tisztában van azzal, hogy van nála nagyobb, anélkül, hogy elképzelt természetfelettiben hinne.
    Te az egyik szellemi nyomorodból menekültél a másikba, de attól még vannak, akik egyik szellemi nyomorban sem élnek.

  • 2009.09.23 12:47:31vernarancs

    Távoli Fitymacsattogás, ezt eleg nyersen fogalmaztad, de igen talalo :))

    Fel kell menni egy hegyre es ott az ember megtapasztalja ki az Ur :DDD

  • 2009.09.23 12:48:10MlN28

    vernarancs, azért ez így nem teljesen igaz. A szexualitas ennél bonyolultabb rendszer, amibe beleszól a genetika, társadalom, és még sok egyéb dolog is (ld. fetisizmusok).

    Sokat tud segíteni, ha hiszel valamiben - erőt ad, de ez pszichológia, az egyházak meg ebből élnek. Ha valami motivál a legnagyobb szarból is ki tudsz mászni. Nevezhetjük ezt a motivációt egy jóbarátnak, aki melletted áll, vagy Istennek is. Tökmindegy, a lényeg az, hogy melletted áll.

    Nem mondom, hogy a hit rossz dolog, mindenkinek szíve joga (nekem speciel a buddhizmus szimpatikus), viszont ha a nagy vallásosság már-már fanatizmusba csap át, az már nagy baj.

  • 2009.09.23 12:53:03aurora12

    Na jó, nem is olvasom tovább a kommenteket, nagyon feltudtok idegesíteni ezekkel a tudatlan hozzászólásokkal :/
    Én azt mondom, aki nem ért hozzá, nem tudja mi ez, az ne jöjjön ide szitkozódni.

    Csak példának az ilyen hozzászólásokat:
    "Csak egy nyissz"

    Jah, csak ez nem ilyen egyszerü...

    "Ezek is csak buzik"
    Hát inkább utánanéznél mielött ilyet mondasz.

    Szánalmas hogy mennyire tolerálatlanok a mai emberek, ezért is ilyen nehéz normális életet élni ha már valakivel így kiszúrtak, hogy rossz testbe született...

  • 2009.09.23 12:58:47MlN28

    aurora12, ez nemcsak intolerancia, ahhot társuló snassz mezei butaság és tudatlanság, ami -sajnos- Magyarország 70-80%-ára jellemző. Ahol két magyar van, ott már biztos, hogy marják egymást. De ne csak ebből a témából szemezgessük, ld. anti-Trianonistákat.

  • 2009.09.23 13:00:55don brada

    Alapvetően szellemi nyomorba születsz, akár elismered, akár nem. Na ez az, ami nem hit-kérdés, hanem tény-kérdés.
    Amint az is, hogy az ember fordult el Istentől, és nem fordítva. Az ember tagad üvöltve és vörös fejjel. Nem Isten.

    Isten vár, és lehetőséget ad a gyógyulásra. Ilyen egyszerű ez.

  • 2009.09.23 13:05:13Ianas

    don brada -- Ez tényleg hit. De nem kapcsolódik cikk témájához. Ezeknek a gyerekeknek nem spirituális, hanem fizikai segítség kell. Ez a lényeg. És ez független Isten lététől, amennyiben ő maga nem adja meg nekik a fizikai segítséget. Hihetnek akármiben, ha az életüket úgymond nyomorékon kell leélniük, hogy nekik nem adatik meg az, ami Neked. Mert akár hiszed, akár nem, a hit nem oldja meg sem az éhezés, sem a szexuális vágy problémáját. Időlegesen enyhítheti, de végső megoldást nem ad.

    Ha adna, mindenki hívő lenne...

  • 2009.09.23 13:14:45MlN28

    Drága don brada, Magyarországon az esetek nagy részében nem kérdés az, hogy szellemi nyomorba születik a gyermek és abban is nő fel.

    Nagyon leegyszerűsítve a dolgot: hiszel Istenben (vagy valamiben)-> pszichikai státuszod jobb lesz, effektíve jobban érzed magad, kedvezően hat a biokémiai folyamataidra, ergo jobban gyógyulsz vagy legalább lassabban rosszabbodsz.

    Viszont, ha megnézzük a sztyeppének az állatvilágát, ott ki gyógyít? Isten? A lódoktor? Vagy maga a természet javítja ki a hibát, ha nem sikerül jönnek a keselyűk.

    Embernél az orvos próbálja meg befolyásolni ezeket a folyamatokat. És itt jön az amit már talán mondtam, az egészséges hit előnyös lehet, a fanatizmus már nem annyira.

  • 2009.09.23 15:25:20csabi123

    nagyon érdekes ez a Kim Petras, ha nem tudnám hogy fiú volt sose gondolnám róla, nagyon sok nála rondább csajt ismerek aki csajnak született:S:D:D:DD:D
    http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewAlbums&friendID=269588216

  • 2009.09.23 18:41:57hegyilany

    rath.dinen: Tok jo, hogy es ahogy ezt leirtad.
    Szendi Gabor a norol szolo konyveben eleg alaposan targyalja a magzatkori hormonhatasokat, meg azt, hogy mit okoznak ezek a nemi hovatartozas es nemi identitas teren. Valamint, hogy milyen "mazli" kell ahhoz, hogy egy ferfigyerek letrejojjon. :)

  • 2009.09.24 00:01:14Távoli Fitymacsattogás

    don brada:

    "Alapvetően szellemi nyomorba születsz, akár elismered, akár nem."

    Azért vannak eléggé jelentős fokozatok.

    "Az ember tagad üvöltve és vörös fejjel. Nem Isten."

    Isten nyilván nem csinál ilyesmit. Mást sem. Megakadályozza benne az a tény, hogy nem létezik.
    Te így képzeled el magad elé esténként az ateistákat, hogy vörös fejjel üvöltve tagadnak? :D
    Muhahaha!

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés

hirdetés