Kétszáz öltéssel varrták össze a kétéves fiú szétmarcangolt arcát

2010. szeptember 13., hétfő 16:20
Nagyszülei border collie-ját simogatta a kétéves Joshua Mann, amikor a Rossie névre keresztelt állat hirtelen elkapta a gyerek fejét, és a földre szorította. A kisfiú fején és arcán olyan súlyos sérüléseket keletkeztek, hogy az orvosoknak kétszáz öltéssel kellett összevarrniuk a szétroncsolódott bőrt, ami már sohasem lesz tökéletes, a sebhelyek a gyerek élete végig megmaradnak.

Az orvosok eddig három alkalommal operálták meg azt a kétéves kisfiút, akit másfél héttel ezelőtt megtámadott nagyszülei border collie-ja. Joshua Mann az állatot simogatta a nagyszülők andoversfordi farmján, amikor a Rossie névre keresztelt kutya állkapcsai közé kapta a gyerek fejét, majd rángatni kezdte és leszorította a földre. „Nekem azt mondták, hogy épp simogatta a kutyát, amikor az hirtelen elkapta a fejét, és rángatni kezdte. Mark [a gyerek apja – a szerz.] addig ütötte Rossie-t, amíg el nem engedte, de addigra teljesen szétroncsolódott Joshua arca és feje. Nem akartam hinni a szememnek, amikor megláttam a kórházban. Akkora lyuk tátongott az arca jobb oldalán, hogy azon át be tudtam volna nyúlni a szájába” – vázolta a Mirrornak a gyerek egészségi állapotát a 23 éves anya, Lisa Mann, aki nem volt a helyszínen a támadás idején, fia apjával ugyanis különélnek.

Miután apja kiszabadította a juhászkutya karmai közül, a gyereket a Glouchestershire Royal kórházba vitték, ahol azóta átesett három operáción, melyek közül kettő életmentő volt. Joshua Mann sebeit kétszáz öltéssel varrták össze az orvosok, és bár még várnak rá további műtétek, arcán élete végéig megmaradnak a sebhelyek – írja a lap. A BBC értesülései szerint a kisfiú hátán és nyakán is komoly sérülések keletkeztek, és csak millimétereken múlott, hogy az állat nem harapta át a gyerek nyaki ütőerét.

„Egyik kutyában sem bízhatsz meg, ha a gyerekedről van szó” – adta tovább a gyermek kárára szerzett tapasztalatokat az anya, aki bejelentést tett a rendőrségen a történtekről. A Mirror információi szerint a hatóságok már vizsgálják az ügyet, felvették a kapcsolatot a családdal és az RSPCA-vel, a brit állatvédelmi hatósággal is. A kutyát a támadás után elaltatták.

Kommentek

  • 2010.09.13 17:49:25fandrew

    Aki kicsit is ért a kutyákhoz, tudja, hogy itt egyedül a nagyszülőket lett volna érdemes elaltatni.

    A kommentek remekül tükrözik az átlagos mai magyar színvonalat sajnos, a legrosszabb, hogy a kutyatartók között is nagyon kevesen ugorják meg ezt a szintet.

  • 2010.09.13 17:49:43ikri

    Az állat tartás nulladik aranyszabálya: állatot tartani NEM kötelező !

  • 2010.09.13 17:52:12nullnick

    Sz
    E
    G
    É
    Ny

    K
    U
    Ty
    A

  • 2010.09.13 17:52:16Auguszta Romanova_2

    meghogy szegeny kutya ,elve gyujtottam volna fel.
    Es felugyelet mellett tepte meg a gyereket,meg azt se lehet mondani,hogy egyedul voltak.

    Szerintem biza szerencses volt a kicsi,mert a
    szemei meg az orra meg az ajkai megmaradtak.
    A technika meg meg fejlodik,szerintem felnottkorara helyes ferfi lesz belole.

  • 2010.09.13 17:52:21otapi

    Szerencsétlen gyerek :(
    Mi az hogy az apja "addig ütötte" a kutyát, amíg az el nem engedte? Ütésekkel max felhergeli a kutyát, és még jobban szorít az állkapcsával. Helyette kézzel szét kellett volna feszítenie a pofáját, messze nem lett volna ilyen csúnya a sérülés. Az apa itt durván hibázott.

  • 2010.09.13 17:53:36bakk1

    A kutya ragadozó állat.Térben (sajnos nem lát,csak horizontálisan,magyarul, ami a szem síkja alá esik az potenciális préda(lehet) pl.elesik,ügyetlen,fájdalmat okoz bármely élőlény felé,stb...Én Rottweilert tartok de nálunk is történt támadás gyerekre amikor nem figyeltünk a feleségemmel.Szabály,hogy a kutyával gyerek együtt NEM TARTÓZKODHAT felügyelet nélkül !!!
    Kisgyermekes családhoz csak kölyök kutya kerülhet,minden más esetben az eb részéről irígység,stb... felléphetnek,mely a fenti erdeményt okozza(hatja).Igaz a mondás,mely szerint "..asszonyban,kutyában ne bízz !!..".Bakk Róbert Kaposvár ,etológus.

  • 2010.09.13 17:53:38postabelyeg

    Az anyukának olyan a nézése, mintha playmate lenne.

  • 2010.09.13 17:55:07nullnick

    a

    pornós pillantású

    nyitott ajkú

    ANYUKÁT SUNÁZNÁTOK?

  • 2010.09.13 17:56:15NadeApaaa!!!

    Még hány példa kell, hogy rájöjjön a sok pöcs kutyabolond: nem lehet kisgyereket és kutyát összeengedni!!!! Felelőtlen barmok! Na léptem, mert szétb... az ideg ettől a sok idióta embertől. Ezt ők tették a saját gyerekükkel, nem a kutya!!! Súlyos büntetés járna nekik.

  • 2010.09.13 17:56:56nullnick

    ÁLLATKÍNZÁSÉRT

    el kell ítélni a szülőket!!!!!!!!!!!!


    nyugodtan az RSPCA-re bízhatták volna kutyát, akik meg keresnek új gzadit neki

  • 2010.09.13 17:57:49liksoft

    Egy kutya tartása nem csak az etetéséből áll. Ha a gazdi nem tudja úgy nevelni, hogy a kutyus a falka legkisebb (utolsó) tagja, akkor gondok lehetnek. Engem a nagybátyám tigriscsíkos boxerével nyugodtan elengedtek az utcán (több mint 40 éve, vagyis forgalom még nem volt) "sétálni". Igaz, a "falkavezér" állatorvos volt, és "kicsit" értett az állatok nyelvén. Az időseknek talán a "Kuckó" mond valamit.

    Nagyon sajnálom az összes érintettet, biztosan van magyarázat. Emberi. Valahol, valami.

  • 2010.09.13 17:58:23nullnick

    bőven

    LEHET, HOGY A KISMUKSÓ VOLT HÜLYE!

    a kutyát ÜTLEGELŐ SZÜLŐT ÁLLATKÍNZÁSÉRT EL KELL ÍTÉLNI!

  • 2010.09.13 17:59:28soft

    Nekem is van kutyám...ugyan kistestű jól nevelt.lassan 13 éves,a gyerekere 2-3-4 éves formákra mindig morog...hozzáteszem egyet se bántott még soha,mert tudja hogy azt nem szabad de nem engedném hogy össze legyen zárva felügyelet nélkül kisgyerekkel mert ha a kutya nem szereti az neki sem jó...
    nagykutyával nőttem fel,egész pici koromtól a hátán ültem a farkát húztam a szemét nyomkodtam DE mivel a kutya meg volt nevelve SOHA nem próbált meg támadni,pedig tuti kínzás volt amit 2-3 évesen csináltam vele...
    Állatbarát vagyok,és azon a véleményen hogy csakis azoknak való kutya akik képesek nevelni,foglalkozni vele,egyetértek az előttem szólókkal úgy hogy van kutyám,kertvárosban lakom és nem normális amit a szomszéd kutyák művelnek,hajnaltól délig...ha csak egy ember elmegy a kapu előtt ordítanak viszhangzik tőlük az egész környék..nagyon sajnálom a kisgyereket a kutyát is de főleg azért mert egy olyan közegbe került ahol tuti nem foglalkoztak vele eleget...hobbiból kutyát tartani nem annyit jelent hogy kib...uk az udvarra aztán eléldegél...sajnos ezektől az állatoktól sok jóra nem lehet számítani...

  • 2010.09.13 18:00:00nullnick

    szerintem

    EGÉSZ SZÉP LETT A HEG

  • 2010.09.13 18:00:20farkamatvakarva

    anyukát sunáznám :)

  • 2010.09.13 18:02:13zotyaba

    nullnick: téged kéne elítélni... 2 éves gyerek hogy lehet hülye. Te sem láttál még gyereket...

  • 2010.09.13 18:04:45Cuppanj a végére!

    Jó hogy nem csőre töltött pisztolyok és teli nitroglicerines üvegek közé engedik játszani a gyermeküket a barmok. A kutya fegyver (is).

  • 2010.09.13 18:05:35ca2

    "nyugodtan az RSPCA-re bízhatták volna kutyát, akik meg keresnek új gzadit neki"

    Ja!
    "Gyerekhez szokott, családbarát skótjuhász gazdit keres!"
    vagy

    "Szia! Rossie vagyok. A gonosz emberek ide zártak, csak azért mert letéptem a gyerekük arcát. Kérlek, vigyél haza!"

    Tutira verekedtek volna érte az emberek.
    Különösen a kisgyerekes családok.

  • 2010.09.13 18:05:49Pannon Puma

    azért elég sokan rácáfolnak itt arra, hogy az ember az állatvilág felett áll...

    [link]

  • 2010.09.13 18:07:00Pannon Puma

    két éves gyerek hogyan lehet egyedül egy farmon egy kutyával?

    ez az agyrém, a többi csak következmény. szomorú következmény mind a gyerekre, mind a kutyára nézve...

  • 2010.09.13 18:07:59Kremyyy

    2010.09.13 17:02:43ubu1

    Ha ezt most komolyan gondolod,akkor téged kellene seggberúgni. Ember meg állat között tegyünk már különbséget basszus.Nevetségesek vagytok.

  • 2010.09.13 18:13:20Pannon Puma

    "Ember meg állat között tegyünk már különbséget "

    nem mindig egyértelmű, hogy kinek a javára dől a mérleg, ez nyilván egyedfüggő...

    itt azonban egyértelműen az EMBER hibázott. a fröcsögő szájú emberbarátok minden vélekedése ellenére.

  • 2010.09.13 18:16:05(ri)porter

    vau. vau. vau.

  • 2010.09.13 18:16:27Pannon Puma

    ha Pistabá nem húzza be a markoló kézifékjét, és rádgurul, megölöd a markolót?

    ostobaság...

  • 2010.09.13 18:17:06heted7

    Akik a kutyát sajnálják (a kommentelők fele) mint éghetnek a pokolban, örökre!

  • 2010.09.13 18:17:10calvin&hobbes

    nem mintha számítana de nem skót juhász volt hanem border collie.... attól még sajnálom a kisfiút. Remélem azért felépül és nem csak fizikálisan de mentálisan is és nem fog örök életében kutyagyűlölő lenni...szülőknek, nagyszülőknek tockost hólapáttal....

  • 2010.09.13 18:18:37Dynusk

    Szegény kicsi gyerek :(
    Nekem van kutyám,soha nem bántott senkit,de én foglalkozom is vele,szocializálva van,ismerem és tudom h mire hogyan reagál! Minden kutya olyan amilyenné a gazdája teszi és a környezet,másrészt sose tartanék olyan kutyát amit nem tudok megfogni ha baj van!

  • 2010.09.13 18:21:29soft

    az ember több ponton is hibázott:
    1: egy 2 éves gyereket egy kutya közelébe engedett felügyelet nélkül(úgy hogy a kutya valószínüleg nem ismerte a gyerkőcöt nagyon)
    2: a kutya nem volt megfelelően nevelve és így is oda engedett a gazda egy 2 éves gyereket.
    3: nem figyeltek oda jelekre mert ugyebár egy kutyán is eléggé látszik ha kezd kijönni a sodrából minden előjel nélkül még nem hallottam kutyáról amely csak úgy passzióból letépte volna valaki arcát.szóval valószínű hogy a "támadást" már megelőzte a kutya részéről némi nemtetszés nyilvánítás
    4: kutya ütlegelése amitől csak jobban bepöccen mert ha tanítva lett volna akkor elég egy szó és be sem következik a támadás...

    Nagyon sajnálom mégegyszer a kisfiút,de csakis a felnőtteket teszem felelőssé...

  • 2010.09.13 18:24:52Dinijoo

    Baj van a világgal!

  • 2010.09.13 18:28:22Cuppanj a végére!

    Így van,ebben is az ember felelős.

    Mint ahogy abban is,kedves szarösszenemszedő intelligens kutyatartók,hogy tavaly Budapest Sao Paoloval karöltve kiérdemelte a legszarszagúbb város kitüntető címet!

  • 2010.09.13 18:34:58Dynusk

    Egy kis történet: a párom elment a szüleihez ahol haldoklott a német juhász kutyájuk(párom nevelte,foglalkozott vele,suliba volt... ),a kutya aludt éppen,a párom szülei mondták neki h haggyja békén a kutyát,de Ő még el akart búcsúzni-odahajolt a fejéhez-a beteg haldokló kutya álmából felriadva megharapta az arcát...,az orvos azt mondta: " a kutya nagyon szerethette Magát mert elengette"!

  • 2010.09.13 18:37:29soft

    2010.09.13 18:28:22Cuppanj a végére!

    Teljesen egyetértek!
    Arról sem a kutya tehet ha gazdája nem takarítja fel utána a piszkot...
    A kutya az emberre van utalva...és a legszebb az egészben ha valaki a kutyájáról nem gondoskodik mit várunk tőle?mit tesz a gyerekével?

  • 2010.09.13 18:38:19fingerbangs

    az a baj hogy az ember hülye filmekből ismerik csak a kutyákat, beethoven meg kántor meg rex... a kutya mindig veszélyes, gyereket nem kell odaengedni
    ennyi

  • 2010.09.13 18:40:24Player 1

    farkamatvakarva

    Nem sírnak elegen az emberek jogaiért?

  • 2010.09.13 18:43:58Lottie

    Lehet a szülőket okolni, de tudtommal a border collie nem az a vérengző fajta..na mindegy, én ezért is vagyok macskás.
    A kisfiút eléggé sajnálom, de szerintem nem olyan vészes a helyzet, sokkal jobban is összeroncsolódhatott volna az arca.

  • 2010.09.13 18:46:58hannibal22-73

    Szeretem az igazi, hardcore kutyabuzikat.Nagy részüknek fingja sincs az etológiáról...csak annyit fújnak-de azt non stop és MINDEN kutyatámadáskor-,hogy a kutyanemhibás a kutyanemhibásakutyailyetoknélkülnemtesznemhibásszegénykutyanemhibásszegény.

  • 2010.09.13 18:48:01Player 1

    farkamatvakarva

    Amúgy a neved rengeteg mindent elárul rólad.Remélem tudod.

  • 2010.09.13 18:51:06fakof

    nahát, tényleg hasonlít az alsó képre..

  • 2010.09.13 18:55:30Player 1

    fingerbangs

    Igen.Valószínűleg aki ideír és nem a kutyát okolja, annak nincs kutyája, ugye?Ha nincs, akkor ne mondj itt véleményt a kutyákról.

    farkamatvakarva

    Tudod mikor írhatnád ide a bődületesen nagy hülyeségeidet, ha nem védenék a fogyatékosok jogait?Na ne is válaszolj, mert nem szeretném mégegyszer leírni ezt a ''nevet''.

  • 2010.09.13 19:16:36Epokit Drive

    Szerintem ez az eset egy azok közül, amelyek afféle véletlenek. Épp ezért, bár nagyon sajnálom (ismerek kétéves kisfiút), de nem tartom hibásnak sem a szülőket, sem a gyereket, és az állatot sem. Valami történt, de az nem állt semmilyen nyilvánvaló oksági folyamat végén, ezért senki nem is vette észre, hogy baj lehet.

  • 2010.09.13 19:22:02krampácsoló

    Sunáznám blökit.

  • 2010.09.13 19:25:02krampácsoló

    Mit csodálkozunk? Engem még nem karmolt meg otthoni macska, mert bemutatkozásnál 18 lépcsőfokot íveltek át érintés nélkül.
    A gyerkeimet karmolják.

    Szegénby gyerek, szegény kutya. Mindkettő csak azt tette, ami a vérében van.

  • 2010.09.13 19:30:11isti86

    Hihetetlen, hogy képesek ennyi baromságot ideírni néhányan anélkül, hogy felfognák hogy mit olvastak.

    Nem ütötte a gyerek a kutyát.

    Nem lehet tudni, hogy a szülők magukra hagyták volna a kutyával, de azt igen, hogy az apja leszedte a kutyát mielőtt megöli, tehát a közelben volt.

    Nem tudni hogy volt nevelve a kutya, lehetett egy nyájas bárány is egészen eddig. Öreg korukra ahogy bizonyos emberek úgy néhány kutya is instabillá válik, az a "kutyaguru" aki szerint minden kutya élete végéig stabil az egy f@sz.


    Aki pedig azzal nyugtatgatja magát, hogy az egész csak nevelés kérdése az nem hogy a kutyákat nem ismeri, de a legnagyobb állatot mind közül, az embert sem.

  • 2010.09.13 19:31:26isti86

    Ja igen: de a kutya pontosan tudja, hogy a gyerek az a gazdi kölke.

  • 2010.09.13 19:40:02hannibal22-73

    Epokit Drive: Valahogy így gondolom én is!
    Okolni talán azokat a már, már az elmebej határáig eljutott kutyabuzikat lehet, akik szerint a kutya egyszerűen nem lehet "hibás",a kutya ok nélkül nem támad.Pedig előfordulhat,hogy ok nélkül támad pl gyengébb idegrendszerű..stb.A kutyák sem egyformák ,megvan a saját természetük amit a neveléssel persze lehet alakítani de CSAK alakítani!Erre jön még,hogy eredetileg falka állat!
    Egy korábbi kommentelő minden szavával egyetértek:"nem. egyik kutyában sem bízhatsz meg, ha a gyerekedről van szó. általában nem a gyerek a falkavezér, és innentől kezdve a kutya BÁRMIKOR ellene fordulhat. bármikor.

    aki mást mond, annak vagy nincs gyereke és/vagy kutyája, vagy egyszerűen tökhülye, szori."
    Talán ez a szerencsétlenül járt család is elhitte,hogy a "kutyasoahasemtámadoknálkülakutyamegbíthatóa kutyanemtámadgyerekre" féligazságokat.

  • 2010.09.13 19:44:47rharta87

    hát nálunk vkit megharapna a kutya, azt nem kéne elaltatni. Én verném agyon

  • 2010.09.13 19:45:22aerodrom

    Nem tudom,hogy mit szóljak ehez a sok sületlenséghez.Egyiktek a kutyét sajnélja másiktok a gyereket.Nem volt ott egyiktek sem.De a szülök sem!És itt a hiba.Még a legjámborabb ember is bekattan ,akkor mit szoltok.,amikor emberek verik harapják egymást véresre,söt még halálra.akkor kit sajnáltok.A kisfiunak mielöbbi gyógyulást,a szülöknek több figyelmet a kutyusnak jobb megértöbb gazdit,aki nem rug belle akkor amikor lehet egy jó szóval többre menne.Nekem is van két kutyám egy tacsko és egy bulterrier.A veszekedéseiket könyen lehet kezelni,csak meg kell mutatni ki az ur. nem veréssel.

  • 2010.09.13 19:51:45hannibal22-73

    Tacskó és bullterrier,jó páros:)) Nem sokat unatkozhatsz:) Nekem is volt bullterrierem, ha egyszer ismét olyan helyzetbe kerülök,hogy kutyát tarthatok,csak ezt a bohócot!

  • 2010.09.13 19:55:35Cirmosmacska

    Én pont leszarom a kölyköt, őt sajnálják elegen úgy ahogy a többi éhezőt!!!!!!! Huzzon gumit az összes afrikai aki hobbiból kefél egész nap. LESZAROM hogy éhezik x ezer gyerek, azokon mindig segit a sok ember de ha kicsapnak egy kutyát akit szintén az ember vett magához, na azt nem sajnálja senki...biztos a kutya tehet arról is hogy egyszer vki hazavitte hogy a kölke fogdossa innen onnan. Ha van kutyád meg kölyköd is, akkor ne engedd össze. Csak addig jó a jószág amig az ember seggét nyalja,őriz, megvéd ha már nem pincsi mert megnő és védi magát akkor nem kell. Gratulálok.

  • 2010.09.13 20:02:28hannibal22-73

    Gratulálok én is neked ,Cirmosmacska!Remélem,hogy soha nem lesz "kölyköd".Az ő érdekében! Mi az,hogy a kidobott állatokat nem sajnálja senki?? Honnan veszel ekkora faszságot? Én is addig verném az olyan férget amíg mozog,aki kidob egy kutyát mert megunta.

  • 2010.09.13 20:10:10északfok5

    Beperelni az apát és a nagyszülőket a gyerek veszélyeztetése miatt. Mert veszélyeztették a gyereket azzal, hogy hagyták egy őt valószínűleg alig vagy egyáltalán nem ismerő kutyával (legvalószínűbb, hogy egyedül) játszani.
    Nagyon valószínű, hogy a felmenők elhallgattak részleteket, melyek az ő felelősségükkel kapcsolatosak.
    Mindenki hazudik... :)

  • 2010.09.13 20:14:11északfok5

    Emberből is van éppen elég gyenge idegrendszerű. (Pl. a kommentek alapján is látható...) Vajon velük mit kellene kezdeni? :DD

  • 2010.09.13 20:14:35whoisthis

    A kutyánk 3 éves volt, mikor jött a pici babánk. Onnantól a mi feladatunk volt, hogy a kutya "tisztelje" a gyereket, ugyanúgy, mint minket. Meg kellett neki tanítani, hogy mit szabad, s mit nem. Természetesen ahogy nagyobb lett a kislányunk, annál jobban érdekelte a kutya. Mindig elmondtuk neki, hogy mikor szabad piszkálni a kutyát. Szerintem a felnőtt dolga, hogy megnevelje a kutyáját, s megtanítsa a gyerekét, hogy hogyan kell a kutyával viselkedni.
    Sajnos az ilyen szomorú eseteknél a gyerek issza meg a levét a szülői felelőtlenségnek.
    A gyereknek fogalma sincs arról, hogy a csóváló farkincát miért nem szabad meghúzni, hiszen az annyira csalogató :) Naponta többször el kell mondanunk, hogy nem szabad a farkát húzni a kutyának stb. stb. Mostanában a szeme meg a bajusza a sláger, szerencsére a tacskónk illedelmesen tűri a "terrort" :)

  • 2010.09.13 20:15:58eo

    Rémes ez a fröcsögés, amit előadtok. Előfordulnak balesetek, ez is egy. Nem kell ahhoz rossz szülőnek, vagy rossz kutyának lenni. Szerencsére, ahogy valaki fentebb írta, gyerek szeme, orra, szája megvan, egy-két év múlva alig fog látszani.

  • 2010.09.13 20:16:15tarkabarkabuborékok

    Mike-kulás... több oldalnyi zajforrást tudnék felsorolni a városban, ami SOKKAL idegesítőbb a kutyaugatásnál és majdnem biztos, hogy ezek közül számosat te magad is előidézel...

  • 2010.09.13 20:28:10makibaby

    Kísérletnyúl:Te egy hülye kretén vagy!Nekem van egy 9hónapos kislányom és mellete van egy 2éves francia bulldogom,nem lehet összehasonlítani egy skótjuhásszal sem az biztos de a kislányom imádja a kutyát azt az örömöt az arcán amikor meglátja..a kutya pedig aki ismeri ezt a fajtát tudja hogy az egyik legjobb természetű állat..ésszel kell csinálni és ennyi..te egy nagyon nagyon buta ember lehetsz..sajnállak

  • 2010.09.13 20:32:13makibaby

    whoisthis

    Igazad van egyet értek..Nálunk az akülönbség,hogy miután mégcsak 9hónapos hadonászik a kezeivel örömében,így a kutya mindig elmegy től mert fél tőle:-)Ja és ha sír akkor is elmegy onnan mert nem bírja a zajt:-)
    Ha nagyobb lesz biztos a fülét akarja majd húzgálni mert a francia bulldog a nagy füleiről híres,de ha kell több 100x is elmagyarázom majd neki mit lehet és mit nem..

  • 2010.09.13 20:32:58wowerman

    sosem szerettem a kutyákat... éljenek a macskák. Még egy embert sem ölt meg cica.

  • 2010.09.13 20:47:55Thomas Dantes

    Jó sok marhaságot hordtatok össze.

    Pedig, ez egyszerű történet. Tökéletesen illik a mai világba.
    A ,,nagyokos" szülők se a kutyát nem tudták megnevelni, se a gyereket.
    Ráadásul felelőtlenek is voltak.
    És kész a baj.
    Ezt rengetegszer látni manapság, az emberek se a gyerekükkel, se kutyájukkal nem törődnek, nem nevelik, nem tanítják, csak úgy vannak.

    Mindenki látott már olyat, hogy valaki kutyát sétáltat, de az magasról szarik a ,,gazdájára"

    De olyat is látott mindenki, hogy kis gyerek a család, a kis gyerek tör-zúz, esetleg a macskát-kutyát nyúzza, és senki nem szól rá, mert jaj hát Pistikére nem szólunk rá...

    Én csak azon csodálkozom, hogy nincs sokkal több baleset.

    És igen, én sajnálom a gyereket, és sajnálom a kutyát is, bár persze az ember a fontosabb, természetesen. Szegény gyerek a hülye szülei miatt sérült meg!


    De a kutyát is mindenképpen sajnálom, hiszen az egy állat , nem ember. Nem gonosz, nem azért harapta meg szerencsétlen gyereket, mert direkt ilyen gonosz szörnyű dolgot akart tenni. A kutya nem képes az összetett gondolkodásra, az ösztönei vezérlik.

    Mert igen, lehet itt magyarázni: de minden egyes kutyatámadásnál az ember a hibás!
    Mindig, kivétel nélkül .

    Gonoszságból fájdalmat okozni másoknak, erre csak ez ember képes.Az állatok nem!

    És most, a hülye gazdái miatt pusztították el. Hát hogyne sajnálnám.

    De amint mondtam, persze az ember az első.

    Csak épp, az ilyen hülye, hozzá nemértő felelőtlen, szülők-gazdák miatt terjed el az, hogy a kutyák veszélyesek, vagy nem lehet bennük megbízni, stb.

    Az ilyen embereknek nem engedném hogy állatot tartson, hogy gyereket azt meg végképp nem!

  • 2010.09.13 20:51:52ca2

    Ugye a probléma ott kezdődik, hogy a kutya tulajdonosok jelentős többsége azzal áltatja magát, hogy "ez csak nevelés kérdése, ez csak olyan hülyékkel történhet meg akik nem nevelik a kutyájukat, az én kutyámmal ez nem fordulhat elő..."
    Pedig de! A kutya-bármilyen sokat neveljük- mindig kutya marad és soha sem emberi normák, hanem mindig a falka törvények szerint fog viselkedni.
    A vadon élő kutya fajtáknál az pl teljesen általános viselkedés, hogy más állatok kölykeit (bele érteve más falka béli fajtársaikét is) megölik. Ennek oka egyszerűen az élettérért folytatott rivalizálás.
    Én mindig jót nevetek magamban, amikor gyerekbarát kutyákról beszélnek.
    Ilyen csak addig létezik, amíg a kutya a gyereket falkatársának tekinti, amint ebben a meggyőződésében meginog abban a pillanatban bármilyen szintű agresszióra képes lehet.
    A kutyák ismerős emberre (gazda, családtag, gyerek) támadásának oka mindig az, hogy a kutya falkaidentitása valamiért megváltozik.
    Az, hogy "a gyerek biztos meghúzta a fülét" baromság, ezért önmagában nem követne el egy kutya ilyen durva agressziót, viszont ha a gyereket nem tekinti falkabélinek, vagy egyszerűen a "más állat kölykét" látja benne, akkor könnyen nagy baj lehet.
    És hogy ez mikor következik be tulajdonképpen kiszámíthatatlan. Persze nyilván vannak stabilabb meg labilisabb fajták illetve stabilabb meg labilisabb egyedek, de ilyen szempontból "megnevelt" kutya nem létezik.
    Ezzel jobb ha gondolunk, mielőtt kutyatartásra adjuk a fejünket!

  • 2010.09.13 20:55:45ca2

    "Még egy embert sem ölt meg cica."
    Ezt a mondatot én a helyedben még egyszer átgondolnám! :))

  • 2010.09.13 20:59:23soft

    2010.09.13 20:47:55Thomas Dantes

    teljesen maradéktalanul egyetértek

  • 2010.09.13 21:03:18kyskalacs .

    szegény pici fiú. küldök neki egy cuppanóst.
    a border colli elég hiperaktiv fajta. én is beterveztem következö kutyának, de maradok a sheatland sheepdognál. az a legklasszabb fajta.

  • 2010.09.13 21:06:07hannibal22-73

    Thomas Dantes: Ugye te sem tudod elképzelni,hogy a gyerek nem "nyúzta" a kutyát (két éves gyerekről van szó,nem egy 6 éves elkényeztetett családkedvencéről! Miféle komoly fizikai fájdalmat tud okozni egy pici gyerek egy kutyának?!)valamint a kutyával sem volt semmi gond addig,békés jólnevelt állat volt?
    Ilyen nincs ,ugye? Hidd el,hogy van!
    Annak,hogy ilyen történhet a tiedhez hasonló kijelentések (is)okolhatók!
    Tudod,sokan el is hiszik ezt mármint hogy,mindig az ember a hibás és a kutya ok nélkül soha nem támad.
    Aztán hagyják a pici gyereküket felügyelet nélkül játszani az állattal,hisz a "kutya nem támad ok nélkül meg különben is a buksi tök nyugis ,soha nem bántott senkit..stb"

  • 2010.09.13 21:07:14CsG

    És altassunk el minden gyilkost is, esetleg még előtte gyorsan verjük szarrá és ahogy isti88 javasolta, még az utódaikat is lőjük le. Na?

  • 2010.09.13 21:07:27hannibal22-73

    ca2: Te szebben leírtad amire gondoltam:)

  • 2010.09.13 21:13:24ca2

    "Gonoszságból fájdalmat okozni másoknak, erre csak ez ember képes.Az állatok nem!"
    Biológiai értelemben véve olyan fogalom, hogy gonoszság nem létezik. Az ember is tulajdonképpen saját életterét akarja biztosítani amikor gonosz másokkal vagy esetleg állatokkal, meg az állat is.
    Az állatok is csinálnak olyat, amit emberi mércével mérve gonoszságnak tekintünk, de ezeknek az egyébként nagyon kegyetlen viselkedés formáknak is megvan az oka.
    Nem tudom, hogy szerinted a pl a csimpánz szerinted a gonosz emberek vagy a jóságos állatok közé tartozik-e, de mondjuk az közöttük teljesen normális viselkedés, hogy a hímek rátámadnak a kisebb falkában élő fajtársaikra, a hímeket megölik a nőstényeket meg szó szerint megerőszakolják. (Nem azért, mert ez olyan jó vicc, hanem, hogy a saját génállomány öröklődjön tovább és ne más hímeké)
    Aztán amelyik nőstény csatlakozik hozzájuk azt beveszik a falkába, amelyik meg nem azzal szintén végeznek.
    Így mondjuk egy nőstény csimpánzzal könnyen megeshet, hogy az "új férje" megöli az előzőt, majd megerőszakolja a nőstényt, ezután pedig - mint aki jól végezte a dolgát- lakmározik egyet a korábban megölt "ex-férjből".
    Ugye milyen okos, jóságos lények?!
    Gonoszok vagy az élettérért küzdenek?!

  • 2010.09.13 21:21:47hannibal22-73

    Ca2,etológus vagy?:)

  • 2010.09.13 21:31:56wowerman

    hogy te mit gondolnál át vagy mit nem az nem nagyon érdekel.

  • 2010.09.13 21:32:29El Vetemült

    A legszomorúbb az, hogy lassan mindenkiből kivész az emberség. Bárhogyan is nevezik egyesek az effajta szomorú eseményeket, engem sokkal jobban elborzaszt az a mérhetetlen gyűlölet és agresszió ahogyan a kedves beírogatók egymásnak feszülnek. Se pro se kontra.

    Bye the way volt már az, hogy Gyurcsány mondjon le? Mert még az hiányzik ide.

    Sajnálatos és szomorú, ami történt. Ebben a szituációban csak és kizárólag az ember a hibás, mert azt gondolja, hogy joga uralni a Földet.

    Hát nem. Apatikus uralkodó faj. OFF

  • 2010.09.13 21:44:33Thomas Dantes

    hannibal22: Én nagyon sok mindent el tudok képzelni. Rokonoknál, a kis gyerekek, a tacskó méretű keveréket igen durván nyúzzák. A kutya menekül a gyerekek elöl. Csak majd egyszer nem tud menekülni, úgy érzi sarokba szorították, és megharap valakit.

    És igen, a kutya soha nem támad ok nélkül .

    De ez nem jelenti azt, hogy együtt lehet hagyni a kutyát, meg a kis gyereket. Sőt. Akár milyen kutyáról van szó, soha nem szabad egyedül hagyni, mert a legbékésebb kutya még véletlenül is okozhat bajt.

    Sőt, én azt is biztosra veszem, hogy ez előtt is volt gond a kutyával. Akármibe lefogadom, hogy nem volt szófogadó, neveletlen volt, csak hát senkit se érdekelt, mert ilyen felelőtlen emberek a gazdái.



    Én ugyanis, soha nem hiszel el az, hogy ,,eddig olyan békés volt, most hirtelen megtámadott valakit" Ilyen ugyanis nincs. Ha ilyen támadás történik, komoly problémák állnak a háttérben.

    De épp ezzel kezdtem a mondandómat, hogy itt a szülők a felelősek, akik nem vigyáztak a gyerekükre, és nem tudták a kutyát megnevelni.
    Ez a két tényező együtt, meg időzített bomba, csak idő kérdése, hogy mikor lesz baleset.

    Egyénként, ha már itt tartunk én a kutya tartást engedélyhez kötném, és aki ilyen felelőtlen ,és hozzá nemértő, nem tarthat kutyát.

    Az ilyen balesetek mindig az emberek hibája, hogy nem értenek hozzá, hogy felelőtlenek, hogy ostobák.

    ca2: Jó, jó, a csimpánzok...de a csimpánzok már majdnem emberek.
    De, olyat egy kutya nem csinál, hogy csak úgy megy az utcán ,és poénból megharap.
    Viszont az emberek csinálnak olyat, hogy csak úgy poénból megvernek valakit.

  • 2010.09.13 21:49:24hakapeszi76

    Ezt valószínűleg nem lehetett kiszámítani. A legjámborabb kutyából is előjöhet egy bizonyos szituációban a falka-ösztön. Még régen olvastam egy cikket, amikor egy husky széttépett egy ikerpárt, pár napja mentek haza a kórházból velük. Egyszerűen riválisnak tekintette az újszülötteket. Soha nem lehet tudni, hogy mi az a mozdulat, mi az a viselkedés a gyerek részéről, amire a kutya támad. Itt nem hinném, hogy hibás volt bárki, hiszen az apa ott volt. De nyilván nem számítottak ilyesmire, hiszen azt hitték ismerik a kutyát. A naívságuk volt a nagy hibájuk csak.

  • 2010.09.13 21:51:47Thomas Dantes

    hakapeszi76: Dehogynem lehetett (volna) kiszámítani. Dehogynem...

  • 2010.09.13 21:57:11wowerman

    Dantes: és miért, mert te azt mondod? akkor szerintem meg nem. az 2:1

  • 2010.09.13 22:02:16Thomas Dantes

    Nem azért mert én azt mondom.

    Hanem mert a felelőtlen viselkedésből , mindig baj lesz. Nem kell ehhez olyan okosnak lenni, csak egy percig végig gondolni a dolgokat.

    Ebben a konkrét esetben
    -gyerekre oda figyelni
    -kutyát megnevelni.

    Ha egyik sincs, akkor csak idő kérdése, hogy mikor lesz baj.

    Felelősség, és gondolkodás. De ez manapság hiánycikk.

  • 2010.09.13 22:49:19spanyi

    az anyuka mintha fotozáson lenne !!! pedig Ő a hibás nem vigyázott a gyerekére nem igazán fogja fel mit is csinált!!!!!!!!KKK

  • 2010.09.13 22:54:15Velvettündér

    Egyetértek, ez csak is a szülők hibája. Ez a kisfiú gyönyörű volt, és ezzel-bár lehet, hogy lesarkítva- de jól elcseszték neki az életét:( Sajnálom, tényleg nagyon:((

  • 2010.09.14 06:39:19ikri

    Mondjuk jó vicc, hogy ennyien sajnáljátok a gyerek arcát szétmarcangoló kutyát, csak éppen a gyerek szüleit, nagyszüleit nem sajnálja senki, pedig belegondolni is rossz most min mehetnek keresztül, de ehelyett arról értekeznek itt egyesek, hogy inkább őket kellett volna elaltatni...

    Hát tudjátok mit, kedves (állítólagos) állatbarátok? Azt kívánom, soha ne tudjátok meg, hogy milyen érzés lehet most annak az angliai, szintén állatbarát család helyében lenni!

  • 2010.09.14 08:30:53horkinca

    A border collie az NEM skót juhász!!!
    Szegény gyerkőc! Ez a helyzet elkerülhető lett volna.

  • 2010.09.14 09:07:26angyalB

    Könyörgöm, a gyerek 2 éves!!!!! Hogy simogat egy ilyen?

  • 2010.09.14 09:14:43hegyilany

    A border collie munkakutya, nem öleb... Tényleg felelőtlenség volt kettesben hagyni vele a gyereket, de ki tudja, pontosan mi történt.

    Lehet, hogy csak két-három percre nem néztek oda a nagyszülők és könnyen lehet, hogy a kisfiú meghúzta a kutya fülét vagy véletlenül a szemébe nyúlt és azért támadott a kutya.

    A sok bezzeganyuka meg bezzegapuka, aki itt kommentel gondoljon bele, hányszor fordult elő, hogy egy-két percre nem nézett a gyerekre... Ha mindenki olyan tökéletes lenne, mint amilyennek itt előadja magát, hogy történik annyi baleset a gyerekekkel?

  • 2010.09.14 09:19:43Benyeszke

    Én nagyon sajnálom szegény gyereket de ez a szülők hülyesége. Egy kétéves gyerek nem tud simogatni rendesen, nyúlkál meg hadonászik meg ilyesmi. Ez nem baj csak a szülőnek nem szabad a kutya közelébe engedni egy ilyen kicsi gyereket.
    Engem nyolcévesen harapott meg a saját kutyánk mert féltékeny volt (én voltam a legkisebb a családban) plusz érezte hogy félek tőle. Mégse akarta senki agyonverni. Mondjuk nem is lett maradandó a sérülésem csak kaptam egy jó adag tetanuszt.

  • 2010.09.14 09:25:08beebeebee

    Én 21 éve tartok kutyát.
    A saját tapasztalataimból kiindulva el szeretném mondani: a kisgyerek és a kutya párosítás felügyelet nélkül nagyon nem jó ötlet.
    Több okból kifolyólag:
    -méretbeli különbségek (kisgyerek-nagykutya, nagyon nem jó ötlet)
    -hülye szülők ("Jaj meg fog harapni!" vagy a másik véglet, hogy hagyják a gyereknek, hogy húzza a kutya farkát, szőrét stb. merthogy a gyerek a család szeme fénye és neki mindent szabad. Ennél is "jobb" ha ez a kettő egyszerre fordul elő.)
    -hülye gazdák ("Az én kutyám aztán soha senkit nem harapott meg". Én nem mondom azt, hogy a kutyában nem lehet bízni, de szerintem jobb a kutya-gyerek helyzeteket inkább kikerülni, mert mindig van vmi, ami váratlanul jöhet elő. PL.: az előző kutyám egy végtelenül aranyos, kedves és nyugodt kutya volt. Simán megengedtem -szülői felügyelet mellett persze-, hogy 3-4 éves vadidegen gyerekek megsimogassák, úgy hogy magam mellé húztam és leültettem. Soha nem is volt baj. De egyszer egy olyan 5 éves forma kiscsaj simogatta, és a kiscsaj nem tudom miért, de hirtelen elkezdett fejhangon visítani a kutyám fülébe. A kutyám meg nekiállt morogni, meg felállt a szőr a hátán.
    Na erre mondom, hogy ez egy váratlan helyzet. )

    Azok a kommentek, hogy "könyörgöm, 2 éves a gyerek, hogy simogat egy ilyen?" Pont ez a kor a legrosszabb! Az én 2 éves unokaöcsém, úgy "simogat" kutyát, hogy ütögeti. Nem erővel, de az állat fejét, szemét, pofáját stb. Rohadt idegesítő lehet.

  • 2010.09.14 11:18:02Pannon Puma

    2010.09.14 09:25:08beebeebee

    példaértékű hozzászólás. kisgyerek mindig a kutya hátát simogatja. múltkor a kutyasuliban egy kislány mondta, hogy hadd vezesse a kutyát (labivizsla). a felállás a következő: jobb kezében a póráz, közöttünk a kutya, bal kezemben a jutalomfalat. igazából mellettem megy, de ő "vezeti". és mindenki boldog :)

  • 2010.09.14 11:19:14Cucli

    le vagyok fotózva, ahogy pelusban turkálok a nagyszüleim német juhászának a szájában...
    sosem támadott meg kutya..
    a tacskóm imádja a gyerekeket pl., de nem engedem hozzájuk, hacsak a szülő meg nem engedi. egyszer egy kislányt arcon nyalt, a gyerek visított boldogságában és többet akart :))
    na a lényeg, hogy nevelni kell az ebet, mint ahogy azt már sokan leírták
    a frösögés meg szánalmas, amit itt sokan leírnak, nagyon stresszes életetek lehet :)))

  • 2010.09.14 11:37:19Pannon Puma

    szerintem az osztja az észt a kutya kiszámíthatatlanságáról, meg hogy "bepöccen", aki nem látott még közelről kutyát.

    én még sose találkoztam olyan kutyával, aki emberre "bepöccent" volna. kutyával sem, mert a morgás és a szőrfölállítás szinte mindig megvan. persze ha ezeknél a jeleknél nincs ott a szülő, akkor nem "bepöccent" a kutya, hanem ő jelzett, csak a másik nem értette, hogy ez azt jelenti: hagyd abba ezt, de nagyon gyorsan.

  • 2010.09.14 11:38:09Pannon Puma

    azért meg igazán nem lehet a kutyát hibáztatni, ha a maga nyelvén elküld a francba, én meg nem értem...

  • 2010.09.14 15:32:01Judity

    Miért nem lehet az önkormányzati ebrendeletet is úgy betartatni, mint pl. a parkolást? Az ebrendeletet mindenki leszarja, kóborolnak a kutyák amerre látnak, pedig van gazdájuk. Szájkosarat egyen sem látni, soha. A kutya is lehet kiszámíthatatlan, mint az ember. Kicsit kezdünk átesni a ló túlsó oldalára. Ha ferdén nézel egy kutyára, jönnek a fanatikus kutyamentők, de ha részegen megcsapkodod a feleséged meg a gyereket, az ok???? Lassan itt tartunk.

  • 2010.09.14 20:56:46fabagoly

    Ma a ligetnél két srác kutyát sétáltatott, szájkosár nélkül - természetesen - 20 hónapos fiammal mellettük mentem el, félre álltunk, hogy ne kelljen hozzájuk érnünk a járdán, közben a fiam arcát simogatva magamhoz közelebb húztam, mire az egyik kismajom azt mondta: majd jól arcon harapja a kutya a fiamat....mondtam erre, hogy nehogy én arcon harapjam őt...és akkor azt hiszem visszafogott, finom voltam mert szívem szerint az anyjába küldtem volna...enélkül a kis történet nélkül is azt gondolom, hogy a kutyatartást szigorítani kellene, és belvárosi 30 négyzetméteres szoc.lakásokba nem engednék kutyát tartani a sok majom prolinak, akinek semmi öröme nincs az életben csak az a nyomorult szerencsétlen kutya... és a kutyaszart minden gazdival megetetném és ha fosott a kutyája akkor felnyalatnám ha ott hagyja a járda közepén, mert undorító, gusztustalan!! és igénytelen szarnak kell lenni ahhoz hogy ott hagyja a kutyája szarát....na ..lehet szidni az anyámat:)

  • 2010.09.14 20:59:42fabagoly

    minden kutyásnak megnézném a nagy hörgő fejét miután megharapta egy kutya - vagy őt vagy a gyerekét....

  • 2010.09.15 16:45:56Dynusk

    Kedves Fabagoly minek szidjunk,igazad van,csak nincs benned semmi jóérzés. Egyébként "léteznek"kutyaszarnak szemetesek,1-2 láttam is,emberszemét volt benne...!

  • 2010.09.15 18:06:55Judity

    Szerintem be kellene vezetni az ebadót. Akkor a sok paraszt, aki úgy tart kutyát, hogy közben szarik rá és az állat össze - vissza kóborol, meggondolná kétszer is, hogy legyen -e 6 blöki a háznál.

CímkékCímkék

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés

hirdetés