A lengyel koporsókészítő cég saját kalendáriumban hirdeti termékeit: Miss November PVC-ben és tűsarkúban pózol, míg Miss Augusztus már csak egy tangát visel a koporsóhoz - így foglalhatjuk össze a célratörő reklámot, amin a lengyel katolikus egyház természetesen mélységesen felháborodott.

A lengyel Cofani Funebri koporsókészítő cég azzal került a címlapokra, hogy promóciós naptárukban szexi fehérneműkben és melltartó nélkül pózoló modellekkel népszerűsítik termékeiket, a katolikus egyház pedig kikelt ellenük - számolt be róla a Metro.co.uk.

A profiljához képest szokatlan reklámstratégiát választó cég 2004 óta reklámozza termékeit filmes tematikájú pucérnős naptárakkal, az idei darab az 1999-es Drop Dead Gorgeous című kriminek állít emléket  (magyarul Szépségtépő verseny címen futott). De nem ez az egyetlen szokatlan reklámajándék a cég weboldalán, vásárolható náluk koporsós kulcstartó, medál vagy póló is.

A különös naptárra idén azonban a lengyel katolikus egyház is felfigyelt, és persze nemtetszését fejezte ki. “Egyszerűen ízléstelen és sokkoló. A halálban semmi szexi sincs, ez az összefüggés zavaró” - ismertette egyháza álláspontját a varsói Tadeusz Rybnik atya a médiával.

“A szexis nőket a koporsók mellett olyan hollywoodi alkotások ihlették, mint a Keresztapa, a Kutyaszorítóban és a James Bond filmek. A naptár hollywoodi hangulatot idéz, kicsit sötétebb éllel" - indokolta meg válaszul a szex és a halál kapcsolatát a cég szóvivője, Bartek Lindner.

A Cofani Funebri cég hasonló tematikájú naptárai már 2004 óta kaphatók, tavaly például több mint háromezer darabot adtak el a koporsókkal pózoló dögös nőkből, a lengyel katolikus egyháznak ez azonban csak most szúrt szemet. Egyelőre nem becsülhető meg, hogy az egyházi tiltakozása lesz-e bármilyen hatással az eladásokra, de vélhetően csak a koporsókészítő cég jár jól vele: mint Lindner a lapoknak elmondta, idén remélik, a nagy felhajtásnak köszönhetően még többet tudnak majd eladni.