Kórházban hagyta szívbeteg gyerekét egy anya

2010. november 15., hétfő 14:14
Három napos korában került a Szegedi Gyermekklinikára Jancsika súlyos szívfejlődési rendellenességek miatt. A kisfiút sikeresen megműtötték, amikor öthónapos volt, viszont a szülei nehéz anyagi körülményekre hivatkozva otthagyták. Jancsika most kilenc hónapja a szegedi klinika lakója, nagymamája néha telefonon érdeklődik felőle, viszont örökbe adni nem lehet.

Alig egy hete együtt ujjongott az egész klinika, amikor kibújt Jancsika két kisfoga - olvasható a delmagyar.hu-n. A kisfiút súlyos szívfejlődési rendelleneséggel hozták a Szegedi Gyermekklinikára három napos korábban, azóta a kórházban él. A szülei nehéz anyagi körülményekre hivatkozva nem viszik el a gyermeket, de ragaszkodnak hozzá, ezért örökbeadni se lehet egyelőre.

2463639
Fotó: Németh Norbert / Delmagyar.hu

A Békés megyei Jancsikát kilenc hónapja a klinika nővérei nevelik. Ott voltak, amikor először felült, drukkoltak, amikor lábra állt a kiságyában, és jelen vannak most is, amikor fogai nőni kezdenek. Az orvostanhallgatók ajándékokat vásárolnak a kisfiúnak, az osztályon dolgozó tizenegy nővér pedig elhalmozza szeretettel. A gyermek anyukája két-három alkalommal látogatta csak meg, általában a nagymama érdeklődik felőle telefonon. A gyermek kezelőorvosa, Katona Márta is elmondta a lapnak, mennyire megdöbbentő a helyzet.

"Sokszor látjuk, ahogyan a szülők hetekig kuporognak a folyosó székein kisírt szemmel és várnak a csodára, hogy meggyógyuljon a gyermekük. Mindent megadnának, hogy újra egészséges legyen. Jancsika már teljesen felépült, csak a heg emlékezteti majd a műtétre. Nem kellene már a kórházban feküdnie, de a családja még nem vitte el. Értesítettük a gyámügyet és a védőnői szolgálatot, környezettanulmányt is kértünk. Még nem tudjuk a gyámhatóság döntését, lehet, hogy a nagymama lesz a gyám" - nyilatkozta a delmagyar.hunak.

"Nem igazán találkoztunk hasonló helyzettel. Rengeteg örökbefogadó vár a sorára, hogy felnevelhessen egy gyermeket. Jancsikát is sokan szívesen magukhoz fogadnák, de az anyja nem mond le róla. Ha majd elviszik, óriási űr marad utána, mégis azt várjuk, hogy végre családra találjon. Nem tizenegy anyukára van szüksége, hanem egyre" - tette végül hozzá. Bárki is veszi magához a kisfiút, egy-két hetet az osztályon kell majd töltenie, hogy a baba minél jobban megismerhesse, és ne idegenhez kerüljön egy szeretetteljes környezetből.

Kommentek

  • 2010.11.15 15:08:59LawrenceDesign

    EXLEXMAN: egy rövid kérdés és én is megkapom a választ... akármilyen helyzeted lenne Te ott lennél a gyermeked mellett vagy nem? Ennyi. Ezen a válaszon gondolkozz. Ha meg nem a válasz akkor nincs miről beszélni, mert akkor lemondtál a gyermekedről, ha IGEN a válaszod akkor szintén nincs miről beszélni mert akkor egyetértünk...

  • 2010.11.15 15:09:03EXLEXMAN

    phaidros és fabagoly:

    Indulatoskodás helyett: Az egyik barátaim értékes, diplomás 40 feletti emberek, 2 gyermekkel és 13 millió hitellel. Egyik napról a másikra megszűnt a munkahelyük! Most 7 hónapja nem találtak munkát egyik sem, az alkalmi munkákból nem tudták fizetni a bankhitelt. 2 élő egészséges gyermekük van és keményen éheznek!

    Okoskodni akkor érdemes, ha valaki néhány ismeri a másik pontos helyzetét!

    Azért elítélni valakit mert egy egyoldalú cikk erre sugallja az olvasót meg badarság!

    Fogja magát a cikk írója és dolgozzon meg a hírért!

  • 2010.11.15 15:14:09EXLEXMAN

    LawrenceDesign : Moszkvában Mercedest osztogatnak....

    ja bocsánat: Volgográdban Zsigulit fosztogatnak!

    Aki ezt ismeri annak nem kérdés:olvasni tudunk, csak a cikk egyoldalú! A cikk akkor lenne hiteles, ha az anyát vagy/és apát is meg a nagymamát is felkeresi a cikk szerzője és rávilágít a tényekre.

    Egy gyermeket, már ha neked is lenne már 3 mint nekem és még nevelnéd a párodét is... (gyerek ügyben tudom a dolgom, de mások szenvedését is igyekszem objektíven látni)

    Az empátia tesz bennünket emberré és a tolerancia társas lénnyé!

    A cikk erősen Moszkvai szagú, pedig lehet a háttér fosztogatásról szól, nem osztogatásról...

    Objektivitás! Tények!

  • 2010.11.15 15:14:36I.puntschu

    Tekintve hajlott koromat, nem igazán vagyok tájékozott a mostani szokásjogban. Jár-e ilyen esetben is a della, amit állambácsi leperkál a leendő adófizetőért? Születési akvi kivonatra adják, vagy be kell mutatni a tárgyi bizonyítékot is?

  • 2010.11.15 15:16:24Avenarius professzor

    2010.11.15 14:50:46EXLEXMAN

    veled aztán nagy öröm lehet az élet. minden helyzetben megtalálod az okoskodnivalót, mi?

    na, akkor következzék egy rövid kioktatás az újságírás műfajairól, hogy legközelebb megalapozottabban csillogtathasd a tudásod. sajtószemlének nevezzük, amikor egyik sajtó- (vagy online) termék a másiktól kész hírt vesz át, hivatkozással. rendszerint egy ügyeletes szerkesztő végzi el, kb. 10 hasonló cikk mellett dolgozik ezen is. hogy megkönnyítsék a hozzád hasonló okostónik dolgát, itt még be is linkelték az eredetit. úgyhogy ott pofázzál.

    "Okoskodni akkor érdemes, ha valaki néhány ismeri a másik pontos helyzetét! " - nos tégy te is így.

  • 2010.11.15 15:22:26wannabe a wannabe

    Exlexman:

    sok igazsag van a soraidban azonban a legfontosabb felett elsiklottal. ez itt a velvet. itt nem ujsagiras folyik, csak bulvarkodas.

  • 2010.11.15 15:25:31EXLEXMAN

    Avenarius professzor: Attól még, hogy valaki átvesz mástól cikket ami objektivitásában, több sebből vérzik, maximum butaságnak lehet nevezni ha leközli a maga neve alatt!

    Ez a hozzád hasonlók baja: Nem darálni kell a témát, hanem utána menni, de ahogy látom, Te a lustábbik fajta cikkszerzőket támogatod!

    Ettől még az objektivitás a fő alap, a tárgyilagosság meg adja tényeket!

    A bulvár hasonló balgaságoktól hemzseg, Te meg azt mondod, 10 cikk között szemelgetve...

    ...a badarság csúcsa amit leírtál!

  • 2010.11.15 15:26:31EXLEXMAN

    wannabe a wannabe: Ebben van igazad, csak akkor írjanak egy laza körömlakkos cikket. Az illik hozzájuk, nem az emberek életét célzó, másoktól beemelt komment szerű cikkezés.

  • 2010.11.15 15:27:28Tosca1

    Exlex!

    Nagyon megható az ismerőseid sorsa, de ha tényleg éheznek, miért nem segítesz rajtuk TE?

    A fenti cikkhez meg: nem azt kifogásoljuk itt sokan, hogy rossz helyzetben van-e a család (ha egyáltalán), hanem hogy miért nem ülnek ott felváltva a baba mellett, ha már hazavinni nincs módjukban? Ha meg tényleg nem kell nekik, miért nem adják meg a lehetőséget neki (lemondó nyiatkozat aláírása), hogy mások szerethessék???

    Maga a tény, hogy a min. 3 élő rokona, akiről tudnak, nem ment el meglátogatni ilyen hosszú idő alatt tény, magáért beszél, és nem kell ahhoz riportot készíteni velük, hogy ezt kidumálhassák, mert erre nincs megfelelő magyarázat!!!

  • 2010.11.15 15:28:51stuki

    El kellene venni tőlük, mert megnyomorítják egy életre a kisfiút. Tudom, egyszerűbb
    esetekre sincs jogszabály, de akkor is felháborító.

    Ismerősömék nevelőszülők, hazavittek egy gyerkőcöt 5 évesen egy csecsemőotthonból,ahol azért élt mert ott a nagyija "" havonta 1x legalább meglátogatta (ha távolabbi otthonba helyezik, a korosztályához , akkor a nagymama nem tudott volna leutazni Hozzá) , anyukája hol volt hol nem volt (börtön, elvonó satubbi) . A kissrác beilleszkedett a családba,-szívesen örökbe fogadták volna két hasonkorú gyermekük mellé - nagyon jól érezte magát , szerették /imádták ,amikor felbukkant az anyuka és egy év után visszakövetelte.Mit gondoltok mi motiválta? :

    A gyerek után járó évek óta felhalmozott családi pótlék ! Visszavitték a nagymami panellakásába ahol a dédivel és "az anyjával" kell élnie . Nem ment szívesen, de az anyán kívül senkinek nem volt szavazati joga ez ügyben . Azóta nem hallottak róla :( .

    Remélem mire nyíladozni kezd a kisfiú értelme , rendeződik a sorsa , anyukának meg gratulálok. Már amennyiben az ilyeneket annak nevezik még :s.

  • 2010.11.15 15:30:56EXLEXMAN

    Tosca1:A téma nem az, hogy Te minek ítéled meg, hanem az, hogy mi a tény! Attól, hogy ők nem mentek el, nem mondanak le, stb. Ezek kérdések: Hol rá a válasz? ja... az nem a cikk része...
    ..na ezért nem objektív a cikk!

  • 2010.11.15 15:32:29Chewwbacca

    'a szülei nehéz anyagi körülményekre hivatkozva' --> akkor ne dugjon!!

  • 2010.11.15 15:34:43johevi

    Ilyenkor mindig ledöbbenek. Kérdezném, hogy a gyerek után járó kedvezménnyel ( családi pótlék ) mi lett? Azt a családnak folyósítják, de a gyereknek jár. Mire költötték?

  • 2010.11.15 15:38:24alternaiv

    A saját gyerekedről lemondani, bármilyen okból kifolyólag is kell, nagyon nehéz lehet. Akik látatlanban elitélik a szülőket azok nem sok empátiával rendelkeznek. Hogy tudnak ítélkezni pár mondat alapján?

    A kisfiút meg nagyon sajnálom, a legfogékonyabb hónapokat tölti egy nem túl szívderítő helyen, nem indul könnyen az élete.

  • 2010.11.15 15:38:49kyskalacs .

    hát johevi biztos nem buszjegyre, hogy meglátogassák.

  • 2010.11.15 15:40:31Tosca1

    most komolyan, lexi! az nem lehet kérdés, hogy elmentek-e a szülők meglátogatni, mert azt azért észrevették volna a kórház dolgozói, nem? idem a lemondásról.

  • 2010.11.15 15:40:46drlucifer

    Puntschu!
    Nem kell bemutatni a tárgyi bizonyítékot, elég az anyakönyvi kivonat.

    Egyébként létezik ilyen, sajnos. Abban a kórházban, ahol az ikreimet szültem, szintén volt egy fél éves baba, őt sem akarták hazavinni, de le sem mondtak róla (3 hétig voltam a kórház lakója, a szülőket egyszer sem láttam). Éppen nevelőszülőket kerestek a gyereknek, a történet végét nem tudom.

  • 2010.11.15 15:41:16ajajajjjjjj

    ha nincs rá pénz, ne csináljon gyereket. ennyi. vagy ezek is segílyesek, és nem mond le róla, mert így kap érte pénzt? vagy mi van?

  • 2010.11.15 15:43:53Laci70

    Kedves Exlex.

    13 milliónak a közelébe sincs a lakásunk ára, nemhogy annyi hitelt cipelnénk rajta. Van gyerekünk, de tudjuk, hol a határ, és nem álmodunk nagyobbat, mint amire tellik.

    Mindezek mellett ha valaki 9 hónap alatt nem is látogatja a beteg gyermekét, akármilyen bajban is van, az önmagát minősíti (a nagymama legalább néha telefonál). Nincs ezen mit vitatkozni.

    AZ meg csak hab a tortán, hogy bátorsága meg nincs ahhoz, hogy akkor lemondjon róla. Nagyon sok olyan ember van, akinek nem lehet gyereke, és szívesen örökbe fogadná ezt a csöppséget, normális életet biztosítva neki, lelkileg és testileg egészségesen felnevelné.

  • 2010.11.15 15:46:34Mzee2000

    A kedves szülök nem tudták hogy a gyerek pénzzel is jár?

  • 2010.11.15 15:51:25Laci70

    Annak azért utána lehetne nézni, hogy a gyerek után vesz-e fel bárki is családi pótlékot. Mert, ha igen, akkor az itt már büntetőjogi kategória kezd lenni, nemes egyszerűséggel csalásnak nevezném.

  • 2010.11.15 15:54:03EXLEXMAN

    Laci70: Számos kérdésre nincs válasz. Ez nem cikk, ez hangulatkeltés!

  • 2010.11.15 16:00:29vittore

    "Az egyik barátaim értékes, diplomás 40 feletti emberek" HMMM....

    Másrészt: figyelembe véve, (vagy sem) a szülők helyzetét, basszák meg a gyökér kurva anyjukat. 2 gyerekes apukaként bármennyire is próbálom türtőztetni magam, nem megy. Bocs.

    A kicsinek, kívánom, hogy mielöbb szerető családba kerüljön!

  • 2010.11.15 16:04:18Cliff

    edes istenem....:((

  • 2010.11.15 16:05:03drszoszi

    EXLEXMAN itt rajtad kívül nagyjából mindenki felfogta, hogy mi a sztorival a probléma. Az, hogy van olyan, magát szülőnek nevező ember (?), aki hónapokig felé sem néz a beteg gyerekének. Nem kell ebbe többet belegondoni, ennyi - sajnos - a szűk keresztmetszete a történetnek.
    Igen, ez itt a Velvet, igen, nem is kicsit bulváros. De amit leközöltek, az tény.
    Ha nem tetszik a cikkek "mélysége", akkor olvass Élet és Irodalmat,vagy a HVG-t, de ne nyekekregj itt, hogy nem eléggé kidolgozott a cikk. Ennyi.

  • 2010.11.15 16:06:37Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke

    Azon gondolkodtam, hogy vajon Jancsika családi pótléka meg esetleges egyéb járandósága remélem, a kórháznak megy és nem a T. szülőknek. Exlexman: sokmindenben igazad van, és objektivitás, ezt is aláírom. De akkor ha szegények (tényleg nem tudjuk), nem lenne egyszerűbb lemondani arról a kölökről?

    Mellesleg egyébként valóban úgy lenne kerek a történet, ha meginterjúvolnák a T. Nemzőket (mert sajnos szubjektív is vagyok kicsit és szülőknek nem nevezném őket az eddig elhangzottak alapján... )

  • 2010.11.15 16:17:52hg002

    Exel:
    Szerintem ez a mondatod ütötte ki a biztosítékot mindenkinél:
    "lehet, hogy a szülők még sem un. "gyökerek" ahogy itt írja az egyik kommentező, hanem még is csak rászorulók."

    ÉS HA RÁSZORULÓK? És ha egy több oldalas oknyomozó cikk rávilágítana, hogy a szülők rászorulók? Miben változna meg a történet megítélése?
    Otthagyták a gyereküket egy klinikán, és hónapok óta nem viszik el. Ennyi. Nincs az a plusz tény, ami ezen sokat tudna változtatni.

    Az Általad idézett család (13 millió hitel, munkanélküliség, stb.) sem hagyta ott az út szélén a gyermekeit, miután beütött a krach. A megszületett gyermek felnevelése alapvető emberi (belső) kötelességünk kellene, hogy legyen.
    Ha pedig végképp nem megy (felnőtt emberek ezt rövid idő alatt be tudják látni), akkor engedélyezni kell az örökbe adást.

    De itt egyik sem történt meg.
    Na ezért ítéli el mindenki a szülőket.
    Függetlenül a további részletektől.

  • 2010.11.15 16:17:59Soalone

    "Számos kérdésre nincs válasz."
    Ha a cikkíró felkereste volna a szülőket, és feltette volna azokat a bizonyos kérdéseket, az mennyiben változtatna a helyzeten? Egyébként milyen kérdésekre gondolsz? Hogy miért hagyták sorsára szerencsétlen, védtelen gyereket, vagy ha már ott hagyták, akkor miért nem látogatják? Elfogadható erre bármilyen válasz? Az anyagi gondokra hivatkozni nem ér! NINCS az a helyzet, hogy a gyerekemet (akár beteg, akár nem) otthagyjam a kórházban! És nem érdekel annak a szemétládának a magyarázata, aki megteszi... Hozzáteszem, "csak" leendőbeli szülő vagyok, januárban születik a lányom.

  • 2010.11.15 16:21:45Soalone

    "lehet, hogy a szülők még sem un. "gyökerek" ahogy itt írja az egyik kommentező, hanem még is csak rászorulók."

    A gyerek is rászorulna bizonyos dolgokra. Amiket az igenis gyökér szülei minimálisan sem hajlandóak neki biztosítani...

  • 2010.11.15 16:23:43EXLEXMAN

    Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke: A cikk alapján egyszerű lenne leírni mint minden kritikus és magát, érzőnek nevező kommentező teszi, hogy ezek a léhűtő szülök...

    Ennyi erővel drszoszi javaslom a bulvárt:Olvass Borsot meg Blikket! Ott sem lelnél híreket, csak ilyen maszlagokat, a tények meg úgy sem érdekelnek senkit?!

    Azt persze nem gondolnám, hogy HVG-t olvasnál. Az Élet és irodalomról már nem is beszélve...

  • 2010.11.15 16:25:54sajtos pogi

    Itt biztos több szeretetet, gondoskodást kap mint otthon kapna, de ez így akkor sem egészséges.

    Vajon volt már kint az utcán sétálni, a játszón hintázni, stb?

    Szülőket megkérdezni? Miért is?
    Úgy tudom, hogy még a börtönből is lehet időnként telefonálni, máshonnan meg akármikor megtehetnék.

  • 2010.11.15 16:32:16EXLEXMAN

    Egy gyermek sorsáról írni, mint láthatóan felzaklató téma hg002 valóban tárgyszerűen illene. Azt a kérdést, hogy az un. szülők mifélék, kifélék, társadalmi helyzetük, neveltetésük okán, képesek e, vagy sem arra, hogy tegyenek vagy milyen módon tegyenek a gyermekükért. A szülő fogalma tehát nem fizikai és biológiai értelemben lenne itt értékes infó, hanem annak megmozdításában, hogy a gyermek miért él 9 hónapja a kórházban.

    Az okok egy Tvrtkoi feldolgozást igényelnének: Minden oldal, tények és megoldás keresés!

    A magyar gyámügy hány ilyen Jancsikáról beszélhetne? Az még sem bulvár téma!

    A gyereken 9 hónapja nem lökött előre a kórház, de miért nem? Hol van a gyámügyé s mit nem tett? Hol vannak a szülők és kik ők, hol és miért élnek így? Hol a családvédelmi szolgálat? Hol vannak a rokonok? A szülök szülei esetleg testvérei?

    Van itt kérdés bőven...

  • 2010.11.15 16:36:41alternaiv

    Az senkinek sem jut eszébe, hogy a szülők esetleg az ország másik végében élnek? Kisgyerekeken szívműtétet nem szokás a körzeti orvosi rendelőben elvégezni. És mondjuk a vonatjegy elég komoly anyagi megterhelést jelent számukra?

    Félreértés véget, nem mentegetni akarom őket, de vannak olyan emberek akik olyan szegénységben élnek amit ti el sem tudtok képzelni. Ez társul még aluliskolázottsággal ami ellehetetleníti a kitörési lehetőségeket ebből a helyzetből.

    Igaza van Lexnek, a szori nagyon egyoldalú. Engem érdekelne mi van a szülők döntése mögött - lehet, hogy ők (nyilván hibásan), úgy gondolják most ez a jobb a gyereküknek, mert egyszerűen nem tudják azt biztosítani amit ő szerintük kellene neki, de lemondani nem akarnak róla, mert mégis a gyerekük.

  • 2010.11.15 16:39:32EXLEXMAN

    alternaiv: Pontosan így gondolom én is!

  • 2010.11.15 16:46:28Soalone

    "A gyereken 9 hónapja nem lökött előre a kórház, de miért nem? Hol van a gyámügyé s mit nem tett? Hol vannak a szülők és kik ők, hol és miért élnek így? Hol a családvédelmi szolgálat? Hol vannak a rokonok? A szülök szülei esetleg testvérei?"

    A kórház nagyon sokat "lökött előre" a gyereken, hiszen ahogy írják is, szeretik, a maguk módján gondoskodnak róla, ajándékokat vesznek neki, és nem utolsó sorban meggyógyították. Értesítették a gyámügyet, és a védőnői szolgálatot, stb. Ennél többet mit tud tenni egy kórházi személyzet? Haza sajnos senki nem viheti szegénykét. :(
    A többi kérdésre nem tudom a választ, de hogy őszinte legyek, nem érdekel, hogy kik a szülők, és hol élnek, és a rokonok sem. Ha van szívük ezt tenni a gyerekükkel/unokájukkal/unokatestvérükkel, stb...

  • 2010.11.15 16:46:28sajtos pogi

    2010.11.15 16:36:41alternaiv

    Ha havi 5-10 perc telefonra sem futja, akkor gondolom segélyt kapnak. Az önk. biztosan megengedné, hogy felhívják időnkét a kórházat a hivatalból. Ha hiányozna nekik akkor biztosan meséltek volna róla, annak híre ment volna a faluban, az önk. vagy a családsegítő felkarolta volna őket, más nem egy telefon erejéig.

    Nem kellett volna mást tenniük csak néha - akár a kocsmában - feltenniük a kérdést: "Vajon mi lehet a gyerekemmel?"

  • 2010.11.15 16:50:02Soalone

    "Engem érdekelne mi van a szülők döntése mögött - lehet, hogy ők (nyilván hibásan), úgy gondolják most ez a jobb a gyereküknek, mert egyszerűen nem tudják azt biztosítani amit ő szerintük kellene neki, de lemondani nem akarnak róla, mert mégis a gyerekük."

    Értem, hogy bele akarsz gondolni a szülők helyzetébe, de tedd a szívedre a kezed: van olyan helyzet, hogy 9 hónap nem elegendő arra, hogy megoldást találj rá, ha a gyerekedről van szó? Mert én személy szerint nem tudom ezt elképzelni...

  • 2010.11.15 16:51:02Norhand

    2010.11.15 16:36:41alternaiv

    Nyílván hibásak?

    Vállaltak egy gyereket, (tegyük fel, hogy szándékosan) aki megszületett egy súlyos betegséggel, majd hál'istennek meg tudták gyógyítani.

    Kérdezem én, ha egy vonatjegy megterhelést jelent nekik az ország egyik végéből a másikba, mondjuk havonta egyszer, oda-vissza (~12e Ft) akkor mi a ***** úristenből akarták ezt a gyereket felnevelni?

    Ettől lényegesen "drágább" egy gyereket nevelni.

    Nem hiszem hogy tudnak olyan indokot felhozni, ami erre mentség..

    Szegény gyerek, ez esetben igazat adok Bochkor Gábor - még az otthonszülésnél tett javaslatának, miszerint van az a helyzet, amikor a szülők helyett döntsön az állam.

  • 2010.11.15 16:52:53zanzibar

    Minden gyereknek legalapvetőbb érdeke, hogy őt szerető családban nőjön fel. Ezt a kisfiút is valószínűleg nagyon sokan hazavinnék örökbe. A fent leírtak alapján (ha ezek 100 %-ig így vannak), a GYIVI-nek szélsebesen lépni kellene. A gyerkkel szemben a legnagyobb kiszúrás, ami itt megy!

  • 2010.11.15 16:54:33alternaiv

    sajtos pogi: lehet hogy igazad van, lehet hogy nem. Lehet hogy annyira szégyellik magukat a lehetetlen helyzet miatt, hogy nem mernek szembesülni az esetleges szemrehányással amit kapnának egy telefonhívás során. Az is lehet, hogy minden nap részegen fekszenek az árokparton és már el is felejtették van egy szívbeteg kisfiúk.

    Te sem, én sem tudom mi az igazság. Nem normális ez a helyzet, ez kétségtelen, de az sem az, hogy emberek pár száz karakter alapján ítéletet mondanak.

  • 2010.11.15 17:04:31blackbarika

    Szegény baba :(

  • 2010.11.15 17:13:17leonardo333

    EXLEXMAN

    Apám , te mennyire ráérsz! Ennyi badarságot.....Aki nem törődik a gyerekével az dögöljön meg ennnnnnnnnnyyyyiii és kész! Fogd már fel barátocskám!

  • 2010.11.15 17:19:48ájemövumen

    A "BB Évi" gyerekét is Jancsikának hívják, ugye?

  • 2010.11.15 17:22:03blackstern

    Irjak hogy bekesi, azert Bekes es Csongrad megye nincs messze egymastol. Telefon is van, mutet utan sem erdeklodtek?

  • 2010.11.15 17:27:02sajtos pogi

    2010.11.15 16:54:33alternaiv

    A szégyenérzet ebben a helyzetben nem tűnik életszerűnek. Ha mindig szegény volt nem fogja szégyenként megélni, ha hirtelen lett azzá, akkor a kötlességtudata felül fog kerekedni a szégyenen.

    Egy dolgot tudok csak elképzelni -kicsi a valószínűsége, de volt már rá példa- stricik "fogvatartják", telefonja nincs, kuncsaftokon kívül mással nem kommunikálhat, szoros ellenőrzés alatt tartják.
    Apáról meg ugye eleve nem tesz említést a cikk.

  • 2010.11.15 17:29:59sajtos pogi

    Lemaradt
    Egy dolgot tudok csak elképzelni, ami az adott szituban az anya mentségére szólhatna....

  • 2010.11.15 17:36:38leonardo333

    sajtos pogi

    Ha megdöglött a bü..s ku..a akkor megértem hogy nem látogatja de minden más esetben igyon hipót az ilyen tuskó puterák....

  • 2010.11.15 17:38:55Sevy

    EX:

    Sajnos a legelső kommentedben tényleg butaságot írtál. A szép benne az, hogy utána te magad írtad le a lényeget: igenis nem muszáj elhagyni azt a gyereket, csak, mert nehéz anyagi körülmények között élnek. Akinek nincs pénze, ne szüljön gyereket. Ha volt, de elveszítette, akkor legalább minden nap látogassa meg a gyerekét, akár éjjel. Én nem bírnám ki egyetlen napig sem a kisbabám nélkül. Tisztában vagy vele, hogy a hospitalizáció egy létező probléma? Nézz utána.

    Az ilyen embernek tényleg nem való gyerek.

  • 2010.11.15 17:38:57我鳥你

    jézus istenem szegény gyerek...

  • 2010.11.15 17:39:52felka

    nemrég vesztették el a műszíves Lacikát szülei.

    és most itt van egy szerencsésen felépült kisfiú akiért el sem mennek...:((

    szomorú.
    remélem hallunk még a gyerekről,pozitív dolgokat.

  • 2010.11.15 17:40:11Soalone

    Ha stricik tartanák fogva, akkor nem tudott volna hozzá menni két, három alkalommal, ha "megdöglött" volna, azt meg a gyerek nagyanyja valószínűleg közölte volna a kórházzal, ő szokott telefonálni néha. Marad az, hogy szimplán gyökerek...

  • 2010.11.15 17:42:11leonardo333

    Nem is értem hogy tehet ilyet egy érző ember.Azt meg főleg nem értem miért kell ezen vitát nyitni(ilyen emberekkel együtt érezni na hagyjuk.........) nagyon ráérnek egyesek...

  • 2010.11.15 17:46:39felka

    egyik nővér kéne hogy örökbe fogadja.

  • 2010.11.15 17:50:42Soalone

    Ameddig nem mondanak le róla, sajnos nem lehet örökbe fogadni. Pedig mennyien várhatnak ilyen pici babára...

  • 2010.11.15 17:52:42Tonohaver

    "Anyatejjel" szívhatja magába a tudást.

    Kicsit még ottfelejtik, onnan megy nyugdíjba, mint "processzor"...

  • 2010.11.15 17:54:42kakaósbögre

    javallok egy tarkónlövést a szülők számára.csak terápiás céllal.

  • 2010.11.15 18:00:41Anti Anyag

    Semmi gond. Neveli a klinika, de havonta küldje a számlát a szülőknek. És egy kórház nem olcsó.

    Nem értem a szülőket, hogy gondolják? Nevelje a gyereket a klinika?

  • 2010.11.15 18:02:50felka

    de ha sosem mondanak le róla, mi lesz vele? ja igen árvaház...

    sokan nagyon durva halálnemekkel illetnék a szülőket..van rosszabb is pedig. akik meg is ölik a csecsemőjüket. most mondtak be egy ilyet a híradóban..na azokat tényleg..

  • 2010.11.15 18:21:24Hanna15

    Részlet a gyermekvédelmi törvényből, csak az örökbeadásos hozzászólások miatt idézem be: "34. § (5) Az örökbefogadhatónak nyilvánítás szempontjából [Csjt. 48/A. § (1) bek.] nem tekinthető rendszeres kapcsolattartásnak a levélírás, telefonhívás, illetve csomagküldés, továbbá az évenkénti egy-két látogatás. A kapcsolattartás formájának és gyakoriságának elbírálása során a gyámhivatalnak mérlegelnie kell a szülő körülményeit is."

  • 2010.11.15 18:33:08united skates

    EXLEXMAN:

    ne idegesíts már föl, annyira szegények, hogy nem tud elmenni egyszer sem a kisfiához a kórházba, mi? persze.

    gondolom, az ismerőseidnek is az volt az első dolguk, amikor elvesztették az állásukat, hogy kirakták az utcára a két gyereket, mi? mert szegények lettek.

    két okot tudok elfogadni: a szülők börtönben vannak vagy halottak. mindkét esetben örökbe kell fogadni a kisfiút.

    hogy erre nem alkalmasak a törvények, az csak azt bizonyítja, hogy a törvényeket nem emberek alkották.

  • 2010.11.15 18:33:47mm79

    Mar megint csak itelkezunk es csak itelkezunk. Nem ismerjuk a szulok sztorijat, nem tudhatjuk mit,miert,hogyan dontenek. Valoszinuleg a babarol mar lemondtak volna, ha igazan nem kellene nekik.....amugy meg semmi kozunk hozza!

  • 2010.11.15 18:35:35karaulu

    Én is annyit fűzök ehhez hozzá, hogy meghajlok a nővérek embersége előtt. Tudomásom szerint módosítani akarják az örökbefogadásra vonatkozó törvényeket, hátha a gyerek szempontjait fogják jobban figyelembe venni.

  • 2010.11.15 18:39:59kinga1

    Miért nem mond le az anya? Pl.: szívbeteg kisfiú után járó emelt családi pótlék, gyes stb. Gondolom ezeket nem a kórház kapja..

    Csak vissza ne kerüljön a kicsi a "szüleihez"!!!

  • 2010.11.15 18:48:44Dead like Me

    Egy ideje azon gondolkozom a gyerekcsináláshoz jogosítvány kellene.... dugni csak nyugodtan mint a nyulak.. de a gyerek az egy életre szól ( a normálisabbnak persze)

  • 2010.11.15 18:55:36phone

    Most láttam a híradóban! Rossz a törvény! Miért nem lehet a kicsit örökbe adni, ha nem látogatják a szülők?

  • 2010.11.15 19:39:54gitka60

    EXLEXMAN::::) Kedves Okostojás! Milyen anya az, aki meg sem látogatja 9 hónapja a gyerekét. Annyira szegény lenne, hogy el sem tud menni legalább kéthetente a saját gyerekét megnézni???
    Az anyai ösztön, direkt nem szeretetet írtam, - mert ebben a nőben nincs - nem viszi el a kórházba? 9 hónap alatt nem tudott elérni annyit, hogy hazavihesse saját gyönyörű gyerekét? Ha 24 órából 20-at kellene dolgoznom, akkor is megoldanám, hogy a gyerekemnek enni tudjak adni. Ha nem tudja nevelni és szeretni, akkor miért fosztja meg a gyereket attól, hogy szerető nevelőszülők örökbe fogadják, ahol igazi otthonra találna. Ember az ilyen???

  • 2010.11.15 19:48:31gitka60

    EX. Készíts egy felmérést, hogy hány anya tenné ezt a saját gyerekével, aki ráadásul meggyógyult, egészséges és gyönyörű? Olyan baromságokat írsz itt, hogy elképesztő! Hány anya hagyta ott a kórházban gyermekét csak azért, mert szegénységben élnek? Inkább azért tesznek meg mindent, hogy el ne vegyék tőlük a gyereket.

  • 2010.11.15 19:49:38himpellér

    Nem érdemli meg, hogy anyának hívják ezt a némbert!

  • 2010.11.15 19:54:53Pizsi16

    Én láttam is a kisfiút , mert az én kislányomat műtét után 1 napig ott tartották. Én azt hallottam ,hogy az apja 1x volt bent, hogy a műtétbe belegyezzen. Pedig szép gyerek...

  • 2010.11.15 19:55:52Pizsi16

    Ja, és a lényeg: azért hagyták ott , mert szívbeteg!!!!!

  • 2010.11.15 19:56:46Pizsi16

    Nem a szegénység miatt...

  • 2010.11.15 20:01:02gitka60

    Pizsi16:::) Ezeket a szülőket fel kellene kötni, de azonnal!!!

  • 2010.11.15 20:07:37SzeLepke

    Nem kell felkötni, de hogy a gyereket azonnal el kéne venni tőlük, az tuti! Ha nekem lenne ilyen gondom, biztos vagyok abban, hogy lenne olyan ismerősöm, barátom, aki vagy elvinne a kórházba, vagy az eljutásra adna pénzt. Szóval hagyjuk már, hogy nem TUD elmenni meglátogatni..., azt se érdemli meg, hogy a gyereke rámosolyogjon.

  • 2010.11.15 20:10:39Tosca1

    Kösz az infót, pizsi!

    De hát ez minannyiunk számára nyilvánvaló volt eddig, kivéve Exlexet és alternaivot. Mert olyan nincs, hogy akár gyalog, akár stoppal el ne menjek a babámhoz, és ott ne csövezzek a környéken, ha nincs más, csak hogy láthassam, és megölelgessem minden nap (egész nap), már ha érdekel az a gyerek! És ha nem, és mégis szorult belém egy minimális emberség, akkor jobb életet kívánok neki, és engedem, hogy egy szerető család befogadja! Szóval az ilyen csótányt le kellene csukni, miután aláiratták vele a papírt, vagy inkább nem is kell, hogy aláírja, vegyék el tőle simán!

  • 2010.11.15 20:37:13Coyote82

    Jancsikát az őt megbecsülő pótszülőknek átadni, az igazi szülőket tarkónlőni.

  • 2010.11.15 20:51:48Panka ustokos

    Szegeny kisfiu! Micsoda egy bunko anyja van, onzo dog, legalabb lemondhatna rola, kivancsi vagyok, mi lesz a vege, ha megjelenne , a gyerek nem is tudna, hogy ki o!

  • 2010.11.15 20:56:50vuvuzela importőr

    Ezt a gyereket legalább ellátják normálisan, gondolom a mi pénzünkből :)

  • 2010.11.15 21:15:57ittig

    Istenem, a szívem összeszorult, ahogy elolvastam a cikket. Ilyen gonosz , szemét nőnek és a családjának nem szabad a kisfiút odaadni. Remélem akik erről döntenek kellően átlátják a helyzetet. Ez a szívtelen, esztelen nő csak megszülte. Aki nem gondoskodik a gyerekéről el kell venni tőle!!!!
    Remélem hamarosan egy szerető család veszi körül Jancsikát.

  • 2010.11.15 21:31:07nemtudomnemisérdekel

    csak a családi pótlék kell nekik.. :s

  • 2010.11.15 21:51:02magenta01

    Nem viszik haza, mert nehéz anyagi körülmények között élnek. De mi a bánatért nem látogatják meg csóri gyereket? Pont leszarják. Szegény kis drága, remélem soha többet nem adják vissza a jó édes anyjának, és egy kedves, szerető családba kerül. Az ilyen anyát meg ütni, amíg mozog.

  • 2010.11.15 21:51:59Ben Zinkoot

    Basszus, én nap mint nap harcot vívok magammal, a lelkiismeretemmel hogy nem vagyok a kislányom mellett. Este, amikor hazaérek, igyekszem minden pillanatot kihasználni, hogy együtt lehessünk. Szeretném a lehető legtöbb időt együtt tölteni vele, de ugyanakkor el is kell tartanom a családomat. Ezért könnyeztem meg ezt a cikket és ezért nem értem, nem tudom elfogadni a kissrác szüleit. Ha csak egy gatyám lenne, akkor is ott aludnék a kórház előtt a padon, hogy minél többször láthassam a gyerekemet. Hogy lehet valaki ennyire szar, hogy ott hagyja?! Mivel ér az ilyen többet annál, aki megöl egy embert vagy állatokat kínoz?! :-((((

  • 2010.11.15 22:33:36Rahsid

    Pedig milyen szép kisgyerek. Egyszerűen nem értem az embereket. Remélem hogy jó helyre fog kerülni, szerető szülőkhoz.

  • 2010.11.15 23:07:11Chance4U

    Fiam a SOTE-n feküdt. Volt vele az intenzíven egy kisfiú. Minden éjjel felváltva anyuka-apuka ült a sámlin az ágya mellett. Miskolcról jöttek. Kérdeztem, hogy csinálják, hogy reggel már váltják egymást??? Öreg zsigulival jöttek fel a fővárosba, ismerősök dobták mindig össze a pénzt az útra, élelemre, rokonok vigyáztak otthon a másik3 gyerekre. Egyikük az ágy mellett virrasztott, a másik a kocsiban aludt. Novemberben. Hetente 1x hazamentek a másik 3 gyerekhez 1 napra, tiszta ruháért, stb. És szerintem nem ők voltak az egyetlen ilyen beállítottságú szülők. A szegénység ordított róluk. De a gyermekük szeretete azt is túlkiabálta. A szeret nem pénzkérdés. :( Jancsika, egy ország szurkol neked. Puszi! :-*

  • 2010.11.15 23:08:46isabell

    Megszakad a szívem... Szegény kis cicuka...Nekem is van epp egy 6 honapos meg egy 2,5 eves kisfiam, de hat soha semmi okbol nem hagynam ott a gyerekemet a korhazban... Mindenre van megoldas csak akarni kell... Anyaotthon, mig munkat nem kap, szeretetszolgalatok adnak ruhat, turi, szoctam...
    Kivancsi lennek h a csaladban valaki cigizik iszik-e... Mi lehet fontosabb a gyereknel...SZegény baboka, ugy megdajkalnam, megfürcsiztetnem, megetetnem, foznek neki finomat...

  • 2010.11.15 23:11:53isabell

    Chance 4U: egyetertek, en csaladom is szurkol neked kicsi Csillag. Mi is küldünk neked egy nagy puszikát:X

  • 2010.11.15 23:31:09mara677

    Szerintem arra, hogy vki nem akarja nevelni a saját pici gyerekét, nincs mentség.
    Ne akarjunk már mindent a pénz hiányával megmagyarázni.
    Hány család van,akik szintén rettenetes körülmények között élnek, de a gyerekeiket nem adnák oda semmi pénzért.

    13 milliós adósságot csinálni a mai világban, főleg ha az embernek több gyereke is van, felelőtlenség.

    Az ilyen embereknek az IQ hányadosukkal is nagy bajok vannak.

  • 2010.11.16 02:05:01Nickkk

    EXLEXMAN érdekes, hogy úgy beszél valaki objektivitásról, hogy közben szemellenző van rajta...

  • 2010.11.16 07:18:54goobers

    Nem mond le róla az anyja. Meg nem is látogatja. Na, ennyire érdekli. Ez nem pénz kérdése, ez ész és szív kérdése. Valószínűleg egyik sincs neki. Remélem a hatóságok nem töketlenkednek, és találnak neki egy megfelelő szerető családot.

  • 2010.11.16 08:15:11leonardo333

    Exlexet és Alternaiv

    Apám rájöttem .... ti vagytok Jancsika szülei....emberálatok... Baze internetre bezzeg van lóvétok mi buszra már nem futja.Küldök nektek buszjegyet ha ez a gond. Vagy küldjek inkább piát?

  • 2010.11.16 08:29:40fabagoly

    ex kedves fiam, nem vagyok indulatos - ha az lennék elküldenélek a faszba :))))ismerőseidnek üzenem: a következő életükben ne vegyenek fel 13m. hitelt...és itt nem az ismerőseidről van szó ha jól látom....

  • 2010.11.16 13:14:29Baatkaa

    Nos, egy gyereknek leginkabb szeretetre van szuksege! Meg ha feltetlelezzuk, hogy nagyon szegenyek es nem tudnak odautazni (honapok alatt azert ossze lehetne gyujteni vonatjegyre valot), telefon meg van. Azonkivul, ha valoban annyira szegenyek, hogy a gyereknek jobb a korhazban, akkor az lenne az igazi anyai szeretet, ha lemondana rola, hogy csaladban nevelkedhessen fel ez a kisfiu! Ennek a csodalatos kis emberkenek meg kellene adni az eselyt egy normalis eletre - itt nem az anyagiakra gondolok elsosorban!!!!

  • 2010.11.16 13:15:40Baatkaa

    Olyan aranyos gyerek! Legszivesebben magamhoz vennem!!!!!

  • 2010.11.19 11:20:09sztusi

    Óriásit hibázott a gyermek védelmi rendszer!
    Hogy történhet meg az,hogy egy csecsemőt 8 hónapig/!!!!!!/ nem vesznek állami gondoskodásba????A kórház miért nem jelzett az illetékes szervek felé,hiszen ez kötelességük lett volna???? Hol volt a védőnő idáig???Minden állampolgárnak kötelessége,hozzáteszem!
    A csecsemő számára nem a kórház a megfelelő környezet élete első,meghatározó időszakában,könyörgöm...
    Kik a felelősök?Egyáltalán,minek gyermekvédelmi rendszer,ha nem működik?
    Ez a történet döbbenetes és felháborító...

  • 2010.11.19 11:32:32sztusi

    1997. ÉVI XXXI. -ES TÖRVÉNY A GYERMEKEK VÉDELMÉRŐL ÉS A GYÁMÜGYI IGAZGATÁSRÓL!!!!!!!!!!

CímkékCímkék

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés

hirdetés