Eldöntheti a négy hónapos Storm, fiú lesz vagy lány

2011. június 4., szombat 14:52
A kanadai Storm Wittericket szülei nem nevelik fiúnak vagy lánynak, és nem mondják meg a nyilvánosságnak, milyen nemű a gyerek. Azzal érvelnek: Storm így szabad lesz, és majd eldönti, mi akar lenni, hogyan akar élni.

A kanadai Kathy Wittericknek és férfjének, David Stockernek idén januárban megszületett a harmadik fia – vagy az első lánya. A házaspárnak ugyanis már van két fia (az öt éves Jazz, és a két éves Kio), a legkisebb gyerekük, Storm nemét azonban nem hozzák nyilvánosságra. Döntésüket azzal indokolták, hogy így tisztelegnek a szabadság és a döntés lehetősége előtt, "felnőve ahhoz, amivé még Storm életében változni fog a világ" – írja a ParentDish.

Storm – eddig meglehetősen rövid – élettörténete és családi háttere máris elárasztotta a kanadai sajtót. A Star riportja szerint a szülők egy 1972-es novellából vették az ötletet, és meggyőződésük, hogy gyerekük így lesz boldog. Még a nagyszülők sem tudják Storm nemét, bátyjai azonban igen, de egyelőre nem beszélnek róla senkinek.

A gyerek bátyjait sem nevelték a szó hagyományos értelmében véve fiúsnak: egyikük állandóan lila ruhában jár, míg a másik tarka hajgumikkal fogja össze hosszú haját, és szereti a csillogó cuccokat.

Svéd modell

2009-ben egy svéd család került az érdeklődés középpontjába hasonló okokból. Gyereküket, akit a sajtó csak Popként emleget (a valódi nevét nem hozták nyilvánosságra) szintén gendertudat nélkül próbálják felnevelni, hasonló indíttatásokból – igaz, ők a feminista ideológiára hivatkoznak, amely szerint a nem igazából egy társadalmi elképzelés, amelyet ráerőltetünk a gyerekekre.

A hivatalos vélemények megoszlanak a kérdésben: Bryan Fischer, egy amerikai családvédelmi egyesüelt vezetője szerint azonban a szülők ezzel komoly bajokat okoznak a gyereknek – ezzel szemben Scott Leibowitz gyermekpszichiáter nem minősítené károsnak az eljárást, amíg nem ismert a szülők nevelési módszereinek minden részlete. "A nemi identitás három éves kor körül alakul ki, a gyereknek addig úgyse nagyon van fogalma arról, micsoda valójában." Hozzátette, a szokásostól eltérő módszerekkel nevelt gyerekeknek általában jobb az önértékelése, és magabiztosabbak, de ilyen esetet még nem írtak le, úgyhogy fogalma sincs, hogy sül el a dolog.

Az orvosok szerint Storm neme nem maradhat sokáig titokban, hiszen neki is kell majd pisilnie nyilvános mosdóban, akkor pedig oda a talány. Marianne LaFrance, a Yale professzora – pszichológiát, gender-és szexuális tudományokat oktat – úgy vélekedett, a szülők nem lehetnek biztosak abban, hogy a gyerek jövője úgy alakul majd, ahogy azt szülei tervezik.

Storm majd eldönti

Storm anyja levelet küldött az Edmonton Journalnek, amelyben leírta: félénk és idealista, egész életében bántalmazás-és erőszakmegelőzéssel foglalkozott. "Jazz öt éves, babakora óta szereti a színeket, az anyagokat és a vibrálást. [...] meg akarta növeszteni a haját. Minél idősebb lett, annál többször érte nyomás kortársaitól és felnőttektől, hogy változtasson a megjelenésén, és viselkedjen fiúként. De hű maradt stílusához."

Witterick hozzátette, családja biztos volt abban, hogy mindenki megérti majd titkolózós döntésüket, úgyhogy a sajtóvisszhang meglepte őket. Hozzátette, ha a fiait meg kell majd győznie arról, hogy ne mondják el mindenkinek testvérük nemét, egyszerűen megbeszéli velük, hogy mindenkinek magánügye, mi van a lábai között, és Storm majd eldönti, hogyan akar viselkedni.

Kommentek

  • 2011.06.04 23:09:12Magas5

    Tömött villamos, srác áll, gyerek ül, vele szembe anyukája. Gyerek rugdossa a srác táskáját. Srác szól az anyukának: "Szóljon már rá, hogy ne rugdossa a táskám!". Anyuka: "Én úgy nevelem a gyerekem, hogy nem tiltok neki semmit!"
    Srác: "Aha, engem is úgy neveltek" - és ezzel a rágóját a gyerek homlokára ragasztotta.

  • 2011.06.04 23:14:23flugi_

    2011.06.04 23:09:12Magas5

    Sosem értettem, hogy hogyan lehet összekeverni a nevelés hiányát a szokásos neveléstől való eltéréssel. Nem te vagy az egyetlen, és nem csak ennél a hírnél látom ezt a reakciókban.

    Mert ugye ez jó sztori arról, hogy valaki el van kényeztetve, de mi köze a hírhez?

    [úgy érzem megint kielégítetlen a konfliktusigényem, hogy itt rázom a pofonfát:D]

  • 2011.06.04 23:16:54flugi_

    2011.06.04 23:08:05Mohamed

    szerintem nem érzi rosszul magát, tekintve hogy mittudoménhány hülyeséget vágtak eddig itt a fejéhez, oszt még mindig nyomja.

    Nekem is van ilyen tapasztalatom, és hidd el, hogy bitang egyszerű az olyan társadalmi véleményeket ignorálni, amiről pontosan tudod, hogy nem értelmes elvárások.

  • 2011.06.04 23:19:35Mohamed

    neel amstrong
    jó jó ok értem hogy nem komálod őket de nem biztos hogy ő zsidó csak fel akar húzni téged ezt inkább ne hagyd.

  • 2011.06.04 23:23:17flugi_

    2011.06.04 23:16:54flugi_

    teszemazt szerintem beteg, aki megsértődik Armstrong előző pattogásán. Könnyed haszontalan megsértési szándék egy nyilvánvalóan komolyan vehetetlen forrásból.

  • 2011.06.04 23:25:33Mohamed

    flugi
    Hát azért az hogy a gyerek tudjon róla (mert a szülők nem akarják hogy a gyerek megtudj milyen nemű)hogy létezik két nem és ő az egyikbe tartozik amit a hormonjai meghatároznak nem pedig aszülő baromságai az egy jogos és fontos társadalmi elvárás.

  • 2011.06.04 23:26:36Magas5

    2011.06.04 23:14:23flugi_
    Én nem keverek össze semmit, max te látod így. Velem feleslegesen kötekszel, vannak itt akik hajlandók anyázni mert más a véleményed, én nem.

  • 2011.06.04 23:29:25Erikson

    A szinek hasznalata nem stereotipia hanem divat!! 20-30 evvelezelott igencsak korberohogtek volna egy ferfit rozsaszin ingben, ma nem,es jol is nez ki!!A divat valtozik,de nem igy!!!!

  • 2011.06.04 23:44:54(C) Wernherr von Braun

    Részemről a fiamat férfinak, a lányomat nőnek nevelem.

    Hülyének és melegnek lenni nem kötelező.:)

  • 2011.06.04 23:45:51Senkifia

    totál idióták... hogy a nem az egy neveléssel ránk erőltetett dolog. Gondolom genetika,meg hormonok nem is létenek,z is csak téveszme,elvégre az apuka farka is lenyisszantható egy röpke mozdulattal,ha a női énje kerekedne felül...
    Ajánlom mindenki figyelmébe. Anne Moir-David Jessel "Agyszex" c. könyvét. És majd hahotázva röhög,nő is,férfi is,mikor magára ismer :)
    A fiú nem attól lökdösi a másikat,és agresszívebb(általában),mint a lány,illetve a lány nem azért sutyorog szívesen a barátnőivel a sarokban,mert kék vagy rózsaszín ruhába bújtatjuk,illetve azt mondjuk neki,hogy ő akkor fiú/lány. Hanem alapvető biológiai folyamatok,és hormonális behatások miatt. Persze ezen is lehet változtatni,meg lehet lökni a kiscsajt egy kis tesztoszteronnal(néha megteszi a természet...ezek az abnormális(abb) esetek...mindent a szabadságért. csak aztán a nagy szabad(os)elvűség közepette ne bőgjenek,ha egy debil ,labilis idegállapotú, szexuálisan retardált és bizonytalan, gátlásos szerencsétlen lesz a gyerekből,aki asse tudja,fiú e vagy lány. Aztán jó esetben egy éjjel láncfűrésszel nekiesik az ezért felelős szüleinek :)
    idióták.

  • 2011.06.04 23:53:10szaszni

    - Nekem van egy ötletem – mondta. – Gondolom, abban egyetértünk, hogy tényleg nem lehet gyereke, mivel nincs méhe, amiről nem tehet senki, még a rómaiak sem. De joga lehet hozzá, hogy gyereket szüljön.

    - Remek ötlet, Judit! – dicsérte Frenszisz. – Harcolni fogunk, hogy ismerjék el a szüléshez való jogotokat bátyám… ö… húgom. Bocs.

    - Ez miért jó? – kérdezte Redzs, aki szellemi vezérként nagyon utálta, ha másnak is volt ötlete.

    - Már mi? – kérdezte Frenszisz, mert nem értette, hogy Redzs mit nem ért.

    - Miért küzdenénk, hogy legyen joga szülni, ha egyszer nem szülhet gyereket?

    - Ez egy szimbólum – magyarázta Frenszisz. – Az elnyomás elleni küzdelmünk szimbóluma.

    - Harcoljon ő a realitások ellen – vetette oda Redzs

  • 2011.06.04 23:53:59Missoni

    Baliquez:)

  • 2011.06.05 00:14:42Sininen

    2011.06.04 23:08:05Mohamed

    "nem kell betartanod a társadalmi szabályokat de akkor ne érezd rosszul magad ha utálnak téged." - Nem érzem. Ha úgy érezném, akkor olyan lennék, mint Ti.

  • 2011.06.05 00:15:55Sininen

    2011.06.04 23:08:46Moan

    "Lehet nem kötelező, de ismered a sztorit arról, amikor a segg akart főnök lenni. :))))" - Nem, nem ismerem, de a főnök szó nem tetszik.

  • 2011.06.05 00:17:47Sininen

    2011.06.04 23:44:54(C) Wernherr von Braun

    Részemről a fiamat férfinak, a lányomat nőnek nevelem.

    Hülyének és melegnek lenni nem kötelező.:) - Remek. Ha a fiad és/vagy lányod esetleg hülye (mentális beteg) vagy meleg lenne, hogyan fogadnád?

  • 2011.06.05 00:25:45nowo

    Ezek totál idióták!
    Szegény gyerek!
    Látszik,hogy fiú,de majd direkt buzinak nevelik,mert ez ahhoz vezet majd.
    És akkor most 18 éves koráig nem fog nyilvános WC-be menni?
    Vagy hogy képzelik ezek a retardáltak,
    Hány évesen kell majd döntsön és addig milyen WC-be járjon nyilvános helyeken,(pl. az iskolában)?

    áááááááááááá

  • 2011.06.05 00:28:39nowo

    2011.06.04 23:45:51Senkifia
    totál idióták...


    Minden szavaddal,az egész hozzászólásoddal egyetértek!

  • 2011.06.05 00:31:33Sininen

    2011.06.05 00:25:45nowo

    "Látszik,hogy fiú,de majd direkt buzinak nevelik,mert ez ahhoz vezet majd." - "Buzikat" lehet direkt nevelni?

    "És akkor most 18 éves koráig nem fog nyilvános WC-be menni? Vagy hogy képzelik ezek a retardáltak,
    Hány évesen kell majd döntsön és addig milyen WC-be járjon nyilvános helyeken,(pl. az iskolában)?" - Nem érted a cikket/elméletét ennek az egésznek. A gyermek valószínűleg tudja, hogy bele tud-e pisilni egy piszoárba, vagy sem...

  • 2011.06.05 00:35:22Goompah

    2011.06.04 22:03:25 rooklin:

    "Természetesen "találnánk", de fordítva én se hinném el magamnak, úgyhogy jöhet az aha-aha, felteszem a kezeimet :)"

    Annál is inkább elhiszem, mert a "megnéznék" szót jól írtad, de ez csak később tűnt fel nekem.

  • 2011.06.05 00:42:03tomtyi

    2011.06.04 22:24:20Sininen
    Bazira nem arról volt szó, hogy másképp gondolkodsz, hanem hogy az európai kultúrkörhöz ki tartozik. Te is ide tartozol, ha a seggedet a földhöz vered is.

    "mohamedán (Ez Te sem gondoltad komolyan, ugye?!)">És ez miért is van külön kiemelve?

    "Nem, mert nem tartom magam a társadalmi "normákat" valló emberek közé.">Lázadó, szabad madár... Mondom én. Remélem, teljesen kivonultál a társadalomból, magad termelsz meg mindent, nem használod a civilizáció (a TÁRSADALOM) termékeit, nincs pc-d, nem netezel, átgyalogolsz a piroson, a sátor mögötti sárga hóból olvasztod a leheleteddel az ivóvizedet.

  • 2011.06.05 00:42:59nowo

    2011.06.05 00:31:33Sininen,
    igen,lehet.
    Szerintem manapság sokkal több a divatból leszbi és divatból buzi,mint régen,azokat is beleszámítva,akik régen nem merték nyíltan vállalni.
    Ma már szinte trendi buzinak ill. leszbibek lenni.
    Szinte fitogtatják.
    Namármost,ha ezt az első ránézésre abszolút fiúnak kinéző gyereket bezavarják,könnyen lehet belőle buzi.Mert nem lesz arra nevelve,hogy fiúként/férfiként hogyan kell viselkedni.
    Beteg ötlet az egész.
    A nemi identitás adva van születésünktől fogva.
    Lehetőség szerint annak kell nevelni,akinek született:férfinak,vagy nőnek.
    Ha ettől eltérő nemi identitás alakul ki nála a későbbiekben,tolerálni kell egy szülőnek,de nem elébe menni a dolgoknak!
    És itt a lényeg!(szerintem)

  • 2011.06.05 00:48:07Goompah

    Sininen:

    ""A nő a férfit, a férfi a nőt" - Micsoda kedves kis klisé! Valami söralátéten olvastad eme nagy (nem mellesleg homofób) szavakat?!"

    Szóval szerinted homofób az a kijelentés, hogy a férfi a nőt, a nő meg a férfit kívánja. Világos, már attól homofób valaki, hogy az ellenkező nemhez vonzódik, mi?

    Te annyira meleg vagy, hogy felforrt az agyvized és már gondolkodni sem tudsz.

  • 2011.06.05 00:51:55tomtyi

    2011.06.05 00:35:22Goompah
    De csak mert "megnéznák" nincs. :DDD

  • 2011.06.05 00:58:13nowo

    Ez most az anyja,vagy az apja,aki a karjában tartja?:P

  • 2011.06.05 01:07:54KariKa

    Kíváncsi vagyok, ehhet mit szóltok:

    [link]

  • 2011.06.05 01:11:39Jack Torrance

    Azt se kell megmondani neki, hogy ember, majd ő eldönti. Ha csiga akar lenni, vagy óriáskígyó, hát legyen az, miért korlátozzuk a szabadságában?

  • 2011.06.05 01:13:27sumanda

    ahogy fogja a fószer a gyereket pont úgy tartja a zujját mintha a kiskölöknek fasza lenne :)
    höhh

  • 2011.06.05 01:17:07Archenemy

    nem értem, miért gond, ha buzinak nevelik a saját gyereküket

    ezzel gyakorlatilag a saját génjeik szaporodási esélyeit nyírják ki

    szóval semmi gáz, evolution in progress, felőlem az buzi, aki akar, csak kötelező ne legyen :p

  • 2011.06.05 01:39:22Erikson

    Archenemy, A problema nem ott van hogy egyszer kotelezove valik (mert olyan nem lesz, legalabb is remelem) hanem ott hogy bizonyos emberkek azt akarjak velunk elfogadtatni hogy a homosexualitas az ugyan olyan termeszetes es normalis mint a hetero

  • 2011.06.05 01:53:57(C) Wernherr von Braun

    2011.06.05 00:17:47Sininen

    Aki itt egyedül beteg, az te vagy.:)

  • 2011.06.05 02:52:17ërgërbërgër

    Hű, mekkora fhasza van a képen a semlegesnemű gyereknek!!!

  • 2011.06.05 02:55:27flugi_

    2011.06.04 23:25:33Mohamed

    Szerintem olvasd újra a hírt, mert így egy csomó komment után ciki, hogy olyasmit adsz a szülők szájába, amit nem mondtak.

    "Hát azért az hogy a gyerek tudjon róla (mert a szülők nem akarják hogy a gyerek megtudj milyen nemű)"

    Tévedés. A _külvilág_ elől titkolóznak, nem a gyerek előtt. Az általuk károsnak vélt _befolyás_ ellen teszik.

    "hogy létezik két nem és ő az egyikbe tartozik amit a hormonjai meghatároznak nem pedig aszülő baromságai"

    Erről pedig olyan szinten nincsen szó, hogy totálisan az ellenkezőjét csinálják: nem csak hogy a két nem közül melyik van biológiailag, hanem ennek minden apró részletével _együtt_ elfogadják, attól függetlenül, hogy a társadalom esetleg ebből néhány részletet nem tolerál (mert pl. a buzikhoz köti)

    Tényleg, olvasd el megint a hírt.

  • 2011.06.05 03:00:59flugi_

    2011.06.05 00:42:59nowo

    A tudomány jelen állása szerint szexuális orientáción születés után változtatni nem lehet.

    Az, hogy az emósok mímelik, vagy hogy a börtönben a megalázás eszközeként használják a homoerotikát, az ezen nem változtat. Az sem, hogy (főleg amerikában) vallásos bűntudat miatt nyílt piacon kuruzslók kaszálnak működő módszerek ígéretével, mivel egyik sem működik.

    Tökéletesen feleslegesen aggódsz. Elég csak abba belegondolnod, hogy neked mit kéne mondani/mutatni ahhoz, hogy megváltozz ezen a téren. Gondolom nincs ilyesmi. Nem vagy egyedül.

  • 2011.06.05 03:05:33flugi_

    2011.06.04 23:25:33Mohamed

    És ne állj meg a címnél :) A cím ugyanis marhaság.

  • 2011.06.05 03:11:30flugi_

    2011.06.05 03:01:09Isabel_Tuylls

    Pontosan mire vagy kibukva? Ha a cikk címe vezetett félre, megnyugtatlak, hogy ezek a szülők nem azt mondják, hogy a gyerek majd eldönti, hogy fiú-e vagy lány, hanem azt, hogy igyekeznek elérni azt, hogy a társadalom ne kényszerítse rá a nemi sablonszerepeket, sztereotípiákat, hanem úgy legyen az, ami, ahogy akar.

    A szülők tényleges állításának (tehát nem az, ami egy rossz címadásból, hanem a szülők által elmondottakból kiderül) maximális tagadása ugyanis az, hogy van egyféle fiú karakter, és van egyféle lány karakter, és márpedig annak kell nevelni tűzzel-vassal. (sarkítva)

  • 2011.06.05 03:15:51(C) Wernherr von Braun

    2011.06.05 03:11:30flugi_

    Nemi sablonszerep, ez jó.:)

    Nem sablonosan menstruálni kezdjek? Esetleg miniszonyában menjek a piacra?

  • 2011.06.05 07:41:13tomtyi

    "A kanadai Kathy Wittericknek és férfjének, David Stockernek">Különben meg nem a férje. De a gyerekek apja, így miért nem az ő nevét viselik?
    Amúgy tök mindegy, mit akarnak TANÍTANI, hogy akarják NEVELNI. Ha az anya egy hisztis picsa, az apa meg egy nyálas csiga, úgyis csak szar lesz a gyereknek, mert a gyerek magatartásmintákat MÁSOL.

  • 2011.06.05 07:55:27sieddie

    Storm, hogy ne károsodjon ezért kapni fog egy pénzérmét.
    Feldobással dönti majd el:
    babázzon vagy kocsizzon
    hercegnő vagy cowboy legyen farsangkor
    lány Wc-be vagy fiú Wcbe menjen
    lányöltöző vagy fiú öltöző
    Majorett vagy amerikai foci
    nő kosár vagy férfi kosár
    tmpon vagy első erekció
    izmos mellkas vagy szép cici
    pasizzon vagy csajozzon
    Kis Storm ezért aztán kocsizott hercegnőnek öltözött be a lány öltözőbe majd fiú wcbe ment pisilni.Pár év amerikai foci után bekerült a női kosár labda csapatba, majd felserdülvén tampont használva izmos mellkassal elment csajozni.

  • 2011.06.05 07:59:35Sininen

    2011.06.05 00:42:03tomtyi

    Nem arról volt szó, hogy másképp gondolkodsz, hanem hogy az európai kultúrkörhöz ki tartozik. Te is ide tartozol, ha a seggedet a földhöz vered is. - Hm. Nem vagyok kultúrált. Nem tűnt fel?!

    "mohamedán (Ez Te sem gondoltad komolyan, ugye?!)">És ez miért is van külön kiemelve? - Vajon miért is? Esetleg mert a mohamedánok nem éppen a szabad szellemű gondolkodásukról ismertek. Esetleg.

    "Nem, mert nem tartom magam a társadalmi "normákat" valló emberek közé.">Lázadó, szabad madár... Mondom én. Remélem, teljesen kivonultál a társadalomból, magad termelsz meg mindent, nem használod a civilizáció (a TÁRSADALOM) termékeit, nincs pc-d, nem netezel, átgyalogolsz a piroson, a sátor mögötti sárga hóból olvasztod a leheleteddel az ivóvizedet. - Naná. Ez az üzenet is a telepatikus képességeim segítségével íródott.

  • 2011.06.05 08:04:06Sininen

    2011.06.05 00:42:59nowo

    Értem én. Lehetőség szerint.

  • 2011.06.05 08:05:08Sininen

    11.06.05 00:48:07Goompah

    Szóval szerinted homofób az a kijelentés, hogy a férfi a nőt, a nő meg a férfit kívánja. - Igen.

  • 2011.06.05 08:05:51Sininen

    2011.06.05 01:53:57(C) Wernherr von Braun

    Sejtettem...

  • 2011.06.05 08:08:06summarygloss

    A kislányom 2,5 évesen kérdezte meg először, miért "olyan" apának a puncija. Anyának meg miért fekete. (Borzasztóan érdekelte, ha fürödtünk, de nem a genitáliáink, hanem a víz és a pancsolás miatt.) Aztán 3 volt, megszületett az öccse, és megállapította, hogy neki is olyan puncija van, mint apának. :-) Most 3,5 és teljesen vágja a témát, fiúknak kukija, lányoknak puncija, és a nagylányok hasában nő a gyerek.

    Lehet mindenféle hülyeségre tanítani a gyereket, csak aztán a biológia úgyis erősebb lesz. Nem egyszerűbb megmondani neki dolgokat, ahogy vannak, kommentár nélkül?

  • 2011.06.05 08:10:40summarygloss

    Szaszni

    kedvencem!
    "És miben fogja kihordani? Egy szatyorban?"

  • 2011.06.05 08:10:46Sininen

    és vki egy nagyon találó dolgot írt, a a Sinien-félék ezen gondolkodjanak el: - Nem ismerek Sininen-féléket.

    mi van ha a gyerek egy normális értékrend szerinti nevelést várna el, ha értené/érti majd miről van szó, hm? - Normális?! Tényleg? Sininen szerint ami normális normális, az egy normális normális szerint nem normális.

  • 2011.06.05 08:10:48Dead like Me

    Addig nem is lesz baj mig csajt/fiút nem akar felszedni XD
    Azt elküldik a fa*zba XD azzal hogy kopj le te kis buzeráns

  • 2011.06.05 08:12:06Sininen

    2011.06.05 03:15:51(C) Wernherr von Braun

    Nem sablonosan menstruálni kezdjek? Esetleg miniszonyában menjek a piacra? - Momentán én nem bánnám, ha elkezdenél vérezni. Hoznál 2 kg krumplit?

  • 2011.06.05 08:16:16summarygloss

    Másrészről: ha ez a gyerek féléves, akkor állatgyógyászati szteroiddal etetik. Tuti hogy fiú, és az anyja meg az apja csak be akartak kerülni vele az újsába. Ha felelős gyámügyi vezető lennék, nekem már ennyi elég lenne, hogy eljárást indítsak.

  • 2011.06.05 08:21:23Injan Joe

    A képen az anyja fogja vagy az apja??

    Már a MILF-es cikk fejbeba..ott a bődületes baromságaival.

  • 2011.06.05 08:22:05tomtyi

    2011.06.05 07:59:35Sininen
    Látom, szeretsz ironizálni, csak a másét nem érted. Vagy nem tolerálod. Ezt döntsd el magad.

    "Esetleg mert a mohamedánok nem éppen a szabad szellemű gondolkodásukról ismertek. Esetleg.">Esetleg elmondanád, hogy mit ismersz az iszlámból? A toleránsnak éppen nem nevezhető, célirányosan információkat csűrő-csavaró (leírom, ha nem tetszik is) túlnyomórészt zsidók, vagy ha nem, akkor a modern kori gyarmatosításban (a demokrácia importálásában) érdekelt lobbycsoportok irányította médiumok által leadott "hír"eken kívül, persze.

  • 2011.06.05 08:33:04prolee

    Nem igazán értem, hogy mit "választhat" majd a gyerek, hiszen a természet már választott akkor, amikor XX, vagy XY kromoszómákat adott neki.
    A nemi érdeklődését is a természet alakította ki, tehát már eldőlt, hogy a saját neméhez, vagy az ellenkező neműekhez fog-e vonzódni.
    Kérdés továbbá, hogy a választás lehetősége garantálja-e, hogy valóban választ is, vagy valami lelki androgün lesz belőle. Mi lesz, ha nem választ semmiféle nemet?

    Ha viszont nem lesz határozott nemi identitása, mindkét nem elutasítja majd, függetlenül attól, hogy neki milyen az irányultsága.
    Hiszen a homoszexuálisnak és a heteroszexuálisnak is van neme, csak abban különböznek egymástól, hogy azonos neműek, vagy ellenkező neműek iránt vonzódnak.
    A biszexuális mindkét nemhez vonzódik, a férfi azért tetszik neki, mert férfias, a nő pedig azért, mert nőies.
    Na de ki vonzódik ahhoz, aki egyik nemhez sem tartozik??? Lehet, hogy van ilyen, de nem lesz könnyű megtalálni.
    Lehetséges, hogy végül ez a nagy szabadság nagyon kemény korlátokat szab majd ennek a gyereknek.....

  • 2011.06.05 08:36:36tomtyi

    A toleráns svédek vs számik:
    "Examples include: In the 1990s the Swedish government revoked the Sami exclusive right for hunting within their communities and created a new law permitting non-Sami people to fish in lakes previously reserved for the Sami. In 2002, the Sami communities in Härjedalen lost a trial over land rights and thereby no longer have any winter grazing for their reindeer."
    [link]
    Climate Change and Environmen szintén érdekes pont.
    "Radioactive wastes and spent nuclear fuel have been stored in the waters off the Kola Peninsula, including locations that are only “two kilometers” from places where Sami live. There are a minimum of five “dumps” where spent nuclear fuel and other radioactive waste are being deposited in the Kola Peninsula, often with little concern to the surround environment or population."

    Különben ha tetszik, ha nem, az emberi együttélés kompromisszumokkal aka társadalmi szokásokkal jár. Ha kivonulsz a társadalomból, akkor mentesülsz minden ilyen szokástól. De akkor semmilyen kapcsolatod sem lehet, sőt, lehetőleg a családod se legyen kapcsolatban, mert megzavarodnak.

  • 2011.06.05 08:48:19sieddie

    "a fiait meg kell majd győznie arról, hogy ne mondják el mindenkinek testvérük nemét"- akkor tehát a családban csak vannak nemi szerepek,ha fiaik is vannak.Tehát ők sem tudnak elvontakoztatni tőlük csak most "híressé" váltak és ezt élvezik.Ezzel sikerült kitünni.Szánalmas.

  • 2011.06.05 08:57:52Goompah

    Sininen:

    "11.06.05 00:48:07Goompah

    Szóval szerinted homofób az a kijelentés, hogy a férfi a nőt, a nő meg a férfit kívánja. - Igen."

    Te idióta barom, ne add a saját szavaidat a számba. Használd az idézőjelet, te funkcionális analfabéta.

  • 2011.06.05 09:06:06tomtyi

    2011.06.05 08:57:52Goompah
    Addig örülj, míg csak a szavait adja... :DDD

  • 2011.06.05 09:22:25joskarola

    Nem tudom, megjelenik-e a kommentem, de még egyszer: egyetlen praktikus kérdésem van: hogyan kerülik el a szülők az angol személyes névmások használatát? Vagy megtiltják a gyerekeiknek a használatukat mások előtt? Esetleg "it"-ként referálnak a kis Stormra?
    A másik megjegyzésem: többen próbálnak itt a kommentek között "általános emberi értékként" hivatkozni olyan konvenciókra, ami az ő saját köreikben (csalad, lakhely, Magyarország) megfigyelhető. Nekik üzenném: most éltem olyan országban, ahol a férfiak szőrtelenítik magukat. Olyanban is, ahol a nők nem. Utaztam olyan helyen, ahol teljesen elfogadott, hogy a férfiak a körmüket hosszúra növesztik és bizony ki is festik néha. Most épp egy olyan Ázsiai országban élek, ahol bizony maga a kormányzó (férfi) is rózsaszín, flitteres öltözékben jelenik meg a nagy nemzeti ünnepeken. Ezek kulturális különbségek, nem sok a közük a nemi identitáshoz.

  • 2011.06.05 09:42:35UTakeMe

    Én narvál akartam lenni, mert a narvál a tengerek unikornisa, de az aljas szüleim lánynak neveltek. Még egy dolog amiért anyámékat hibáztathatom. :) Megyek is és jól megmondom a kineziológusomnak.

  • 2011.06.05 09:46:46UTakeMe

    2011.06.05 09:22:25joskarola Teljesen igazad van. Biztos IT-ként fogják adresszálni.

  • 2011.06.05 09:50:36aeidennis

    Doktor Mengele ül a pokoolban és csóválja a fejét: Hogy ez nekem annak idején miért nem jutott az eszembe?

    (Mellesleg milyen nyelven tanítják majd a gyerkőcöt? Ha felnő majd eldönti?)

  • 2011.06.05 09:52:31zoxó

    Lehet, hogy nem akarják bevallani, hogy ilyen ronda kiscsajt sikerült összehozniuk. Reménykednek az idő jótékony hatásában.

  • 2011.06.05 09:54:56Goompah

    2011.06.05 09:06:0 6tomtyi:

    "Addig örülj, míg csak a szavait adja... :DDD"

    Hát, ami azt illeti, ettől a köcsögtől, aki szerint már az homofób, ha egy férfi a nőket, egy nő meg a férfiakat szereti - nos, ettől kitelne. :D

  • 2011.06.05 09:58:04tomtyi

    2011.06.05 09:22:25joskarola
    Ezzel nincs baj. Adott kultúrkör, adott szokások.

    "Ezek kulturális különbségek, nem sok a közük a nemi identitáshoz.">Kultúrák közötti különbségek esetén nincs köze, az európai kultúrán belül van. Tehát ha idejön egy japán virágmintás kimonóban, senkit nem zavar, de ha egy tudottan európai, mondjuk a húsz generáció óta szomszédod család egyik férfitagja rózsaszínflitteres cuccba öltözik, akkor nem csak te, de a homárok is homárnak tekintik. Asszem tán egy kínai politikus (lehet, éppen Deng Xiaoping) mondta: ha egy állat úgy mozog mint egy kacsa, úgy néz ki mint egy kacsa, olyan hangja van mint egy kacsának, akkor az kacsa.

  • 2011.06.05 10:00:21J.Wolfram

    azért időnként láncra is kellene verni azt a gyereket. mert mi van, ha kutya akar lenni? miért erőltetik rá ezt az ember-létet?

    és akkor még nem is beszéltünk a halakról, akik joggal érezhetik magukat diszkriminálva a kérdésben... (mert "Boldogok a heringek. - Állítólag ők fogják örökölni a földet.)

    ---------------
    senkinek nem tűnik fel, hogy az ember a nagy "szabadságában" egyre több beteg gondolatot szül a fejében?

  • 2011.06.05 10:08:12J.Wolfram

    @tomtyi:

    így van. talán épp Popper írta valamelyik könyvében (nem tudom pontosan idézni), hogy hiába öltözöl indián ruhákba, tanulod meg a szokásaikat, énekeiket sosem válhatsz indiánná, csak az, aki ott született és és ott nőtt föl közöttük. anélkül csak egy indiánokat utánzó európai maradsz. idegen.

    az ember indentitását (ez már az én értelmezésem) meghatározza a társadalmi környezet, amibe beleszületik illetve szocializálódik. ha ebben megakadályozzák deformált, de legalábbis identitásában sérült egyeddé válik. szerintem...

  • 2011.06.05 10:21:07s.lac

    es par eve meg rohogtunk azon a viccen h majd eldonti h felno. en liberalis vagyok: ami nekem azt jelenti h nem mondom meg masnak h miben higgyen, kivel szexeljen, stb. de ha vkinek fasz van a laba kozott akkor az fiu, ugy nevelem. ha kesobb rajon h a virslit szereti akkor apakent szomoru lennek de azt mondanam h jo. ugyis kiderul ez. de talan nem kene tonkrebaszni a gyereket mielott meg beszelni tud. ez nem liberalizmus. ez ugyanugy raeroltet vmit a gyerekre mintha vallasos agymosast kapna vagy botox injekciokat. degeneralt faszok

  • 2011.06.05 10:30:02Árkászati Hadimérnökség

    Harcoljunk genderesen a nemi tudat ellen!
    Harcoljuk a tömegvonzás ellen! Le a gravitációval!
    Este hétkor friss tej a sarki zöldségesnél - megvolt?
    A fiam öntudatlanul huzigálja a saját nemi jellegét minden pelenkázásnál, szinte születése óta, és jókat kacag hozzá. Jobbakat, mint a csiklandozásnál. És láthatóan "megnő" közben a pöcke.
    Van szülészorvos, aki szerint ez már a várandós ultrahangokon is látszik.
    Akkor? Akkor minek ezt (is) elkúrni?
    Üdv!
    Á. H.

  • 2011.06.05 10:36:26Keron

    nem a nevelés dönti el, hogy milyen nemű, identitású vagy erkölcsű egyén lesz egy emberből. a neme genetikai, a hovatartozása társadalmi, az erkölcse pedig belső morális érzülettől vezérelt. nagyon túlértékelitek a szülők szerepét. a szülők naiv elképzelése, hogy szeretik magukkal elhitetni hogy számítanak. mert valójában lófaszt se. EZ pedig egy nagyon primitív szociális sztereotípia eredménye. na lehet őrjöngeni tovább

  • 2011.06.05 10:51:17Mr Garrison

    beteg állatok

  • 2011.06.05 10:53:52s.b.l

    nem olvastam végig a kommenteket, ha valaki már írta, akkor bocsi
    csak annyi, hogy a magyar nyelvben nincsen külön szó a társadalmi nemre és a biológiai nemre: GENDER és SEX. a kettő nyilván összefügg, de közel sem ugyanazt jelenti. a szülők szerintem azt akarják elérni, hogy a gyerekre ne nehezedjen az első napjától a gender nyomása, és nem azt kérdőjelezik meg, hogy biológiailag milyen nemű. egyszerűen csak el akarják kerülni, hogy már ilyen kicsi korban befolyásolják a társadalmi nemét, ez már akkor elkezdődik, amikor rózsaszín rugdalózót adnak a kislányra, meg babát kap, amíg a kisfiú ruhái kékek, és nem babát, hanem kisautót kap, ezzel előre utalva a társadalmi elvárásokra. ez ilyen kis korban egyébként valóban eléggé feleslegesnek tűnik

    meg azoknak, akik lebuzizták a kisfiúkat, mer hosszú a haja meg lilába jár. basszus mindenki szereti az élénk színeket. miért jó az, hogy már az óvódás kisfiúkat is nagyrészt kék szürke feketébe öltöztetik?

  • 2011.06.05 11:18:02nullanullahét

    :(

  • 2011.06.05 11:21:28jojoka

    Lófasz az ilyen szülők seggébe. Ha igaz, hogy a buziság genetikusan benne van az emberben akkor bármit csinálhatnak a szülők, úgyis buzzer lesz a gyerek, ha meg nevelés kérdése (én erre szavazok) akkor meg ne neveljünk már direkt buzzancsot!!!
    Had legyen az a gyerek boldog márpedig szerintem buzinak lenni nem lehet nagy boldogság. Itthon biztos nem, és szerintem máshol sincs mindenki odáig értük.

  • 2011.06.05 11:38:45Sininen

    2011.06.05 08:22:05tomtyi

    "Látom, szeretsz ironizálni, csak a másét nem érted. Vagy nem tolerálod." - Vagy nem érdekel.

    "Esetleg elmondanád, hogy mit ismersz az iszlámból?" - Ha ebbe a támába is belemászunk (mellesleg nem ide tartozik), akkor az még több hozzászólást eredményezne, és hogy őszinte legyek, már unom.

    "A toleránsnak éppen nem nevezhető, célirányosan információkat csűrő-csavaró (leírom, ha nem tetszik is) túlnyomórészt zsidók, vagy ha nem, akkor a modern kori gyarmatosításban (a demokrácia importálásában) érdekelt lobbycsoportok irányította médiumok által leadott "hír"eken kívül, persze." - Igen, ismerek hivatalosabb forrásokat is. A Koránt nem olvastam, de nem is tervezem.

  • 2011.06.05 11:41:46Sininen

    2011.06.05 08:36:36tomtyi

    "A toleráns svédek vs számik..." - Igen, meg a toleráns norvégok, sőt a toleráns finnek is. Wikipédiával hivatkozni pedig még hozzászólóktól is gáz.

    "Különben ha tetszik, ha nem, az emberi együttélés kompromisszumokkal aka társadalmi szokásokkal jár. Ha kivonulsz a társadalomból, akkor mentesülsz minden ilyen szokástól. De akkor semmilyen kapcsolatod sem lehet, sőt, lehetőleg a családod se legyen kapcsolatban, mert megzavarodnak." - Jó, rendben.

  • 2011.06.05 11:45:10Sininen

    2011.06.05 08:57:52Goompah

    "Szóval szerinted homofób az a kijelentés, hogy a férfi a nőt, a nő meg a férfit kívánja. - Igen."

    "Te idióta barom, ne add a saját szavaidat a számba. Használd az idézőjelet, te funkcionális analfabéta." - Igazad van, ahogy látom, a többi reggeli hozzászólásomból is kimaradtak az idézőjelek. Elnézésedet kérem, most pótolnám: "...", "...", "...", "...", "...".

    Azért gondolom, azt Te sem hiszed, hogy a Velvetet az értelmiség olvassa, ugye?

  • 2011.06.05 11:47:33Sininen

    2011.06.05 09:06:06tomtyi

    "Addig örülj, míg csak a szavait adja... :DDD" - Ha jól értem, hogy hogyan érted, akkor nagyon el vagy tévedve. Ugyanis a melleimen kívül mást nem tudnék a szátokba rakni, azokat meg nem adnám, ne aggódjatok!

  • 2011.06.05 11:53:19Sininen

    2011.06.05 09:54:56Goompah

    "Hát, ami azt illeti, ettől a köcsögtől, aki szerint már az homofób, ha egy férfi a nőket, egy nő meg a férfiakat szereti - nos, ettől kitelne. :D" - Szerintem nem vagyunk olyan jó viszonyban, hogy becézgess. Egyébként meg ez a klisé azért homofób, mert a gondolatot mint általános tényt írta le.

  • 2011.06.05 11:55:42tomtyi

    2011.06.05 11:38:45Sininen
    "és hogy őszinte legyek, már unom.">Tehát a megalapozatlan véleményedet ideböfögöd, oszt annyi. Tipikus liberális hozzáállás.

    "Wikipédiával hivatkozni pedig még hozzászólóktól is gáz.">A tolerancia újabb bizonyítéka. Milyen összehasonlító statisztikád van a Wikipédia minőségét illetően azzal szemben, hogy az én Wikipédia idézetemben a konkrét történésekre, dokumentumokra mutató linkek vannak. Tehát te böfögésed vs Wikipédia érvekkel alátámasztott állításai.

    "Igen, ismerek hivatalosabb forrásokat is. A Koránt nem olvastam, de nem is tervezem."
    ad 1 Meg kéne nevezni
    ad 2 Pedig lehet, el kéne, hátha változik a mérhetet "toleráns", "liberális" szemléleted a valódi tolerancia, liberalizmus irányába, és nem csak a te perverzióid lesznek kötelezően elfogadandók.

  • 2011.06.05 11:59:03Mohamed

    Sininen
    A tudomny és a természet szerint az általad kilisének írt axióma általános tény akár tetszik akár nem.

  • 2011.06.05 12:12:31sierrahun

    Neveljék így fel és tizenhat éves korában öngyilkosságot fog elkövetni, mert nem tud beilleszkedni a társadalomba az elveivel.

  • 2011.06.05 12:13:49Sininen

    2011.06.05 11:55:42tomtyi

    "Tehát a megalapozatlan véleményedet ideböfögöd, oszt annyi. Tipikus liberális hozzáállás." - Nem tartom magam liberálisnak, de ezt már írtam. A véleménynek nem kell megalapozottnak lennie, ugyanis azért nevezik véleménynek. Megalapozottnak a tényeknek kell lenniük. Nem, amúgy tényleg unom.

    "A tolerancia újabb bizonyítéka. Milyen összehasonlító statisztikád van a Wikipédia minőségét illetően azzal szemben, hogy az én Wikipédia idézetemben a konkrét történésekre, dokumentumokra mutató linkek vannak. Tehát te böfögésed vs Wikipédia érvekkel alátámasztott állításai." - Rendben.

    "Igen, ismerek hivatalosabb forrásokat is. A Koránt nem olvastam, de nem is tervezem."
    ad 1 Meg kéne nevezni - Ayaan Hirsi Ali - Engedetlen. Theo van Gogh Submission filmje (Nézz utána, vele mi történt.). Dawkins, Harris vallásokhoz kapcsolódó munkái, stb.

    "ad 2 Pedig lehet, el kéne, hátha változik a mérhetet "toleráns", "liberális" szemléleted a valódi tolerancia, liberalizmus irányába, és nem csak a te perverzióid lesznek kötelezően elfogadandók." - Nem változik. Most meg jöhetnek a "büdös, rohadt ateista, ez mindent megmagyaráz, úgyis a pokolba kerülsz" hozzászólások, de szerintem ezeket már nem fogom megvárni... (Tudom, idióta liberális, aki ideböfög, stb.)

  • 2011.06.05 12:21:57Sininen

    2011.06.05 11:59:03Mohamed

    "A tudomny és a természet szerint az általad kilisének írt axióma általános tény akár tetszik akár nem." - Nem tetszik. Amúgy nem a tudomány szempontjából, hanem a fajfenntartás szempontjából. Aminek meg semmi köze a szexuális vonzódáshoz, vagy éppen a szerelemhez. Különben Te is meg akarnál termékenyíteni minden nőt, akit csak meglátsz. Termékenyítést írtam, nem dugást. Miért nem teszed? Te is csak akkor, ha utódot szeretnél, mint az állatok?

  • 2011.06.05 12:30:32Mohamed

    Sininen
    Na látom tényleg unod és kezd felmenni a pumpa nálad
    de inkább higgadj le igyál egy pohár vizet,látom hogy nagyon frusztált vagy(igen ez a kommentjeidből reakcióidból látszik)de tényleg gondolkodj nyugodtan,a világ és így a természet a társadalom és annak szabályai a hagyományok előbb voltak itt mint te,tehát neked kell alkalmazkodnod ezekhez nem fordítva és az sem megoldás hogy elmenekülsz kibújsz ezek alól(mert te is közösségben élsz aminek a szabályait még finnországban is megkövetelik tán még keményebben mint itthon)mert akkor mindehol ekkora ellenszenbe fogsz ütközni és ujra meg ujra felmegy benned a pumpa talán ennek az eredménye hogy ilyen frusztrált vagy.

  • 2011.06.05 12:35:40Mohamed

    Sininen én nem megtermékenyítést hanem az ellenkező nemhez való vonzódást írtam aminek eredményeképp már bekukkantottam párszor a másik nemhez (és nem csak a tudomány és természet de a társadalom szempontjából is)

  • 2011.06.05 13:02:18Virgo1975

    2011.06.04 21:01:03Goompah
    szerintem csak szimplán magából indul ki. nyilván neki, meg a környezetének az alkoholista, családverő stb. a megszokott, ezért azt hiszi, mindenhol az van.

  • 2011.06.05 13:08:11Virgo1975

    2011.06.04 22:34:49flugi_
    de pont ez az, hogy attól, mert ki akarják zárni a sztereotípiákat, még nyugodtan meg lehet neki mondani, (meg az ismerősöknek), hogy fiú-e vagy lány. attól még nem kell sztereotípiákat ráerőszakolni, nyugodtan babázhasson fiúként is, és motorozhasson lányként. de ez,hogy titkolják mindenki elől, hogy fiú-e vagy lány, ez a beteges. szóval, a gondolat ok, a megvalósítása agyament.

  • 2011.06.05 13:25:27Keron

    takarodjanak vissza az űrbe a fattyaikkal együtt!!! köcsög ufók

  • 2011.06.05 13:41:47parnalarva

    Kar hogy egy pillanatnyi hirnev erdekeben bohocot csinalnak a sajat gyerekukbol.

  • 2011.06.05 13:54:18don brada

    Egy beteg világ, beteg szülöttei.

    Valaki szóljon nekik, hogy ha fütyije van, akkor fiú, ha nunikája, akkor lány.
    Ez nem olyan komplikált.

  • 2011.06.05 14:05:05Oxana BMW

    a Storm fiúsan hangzik... a két báty után ebből is búzát fognak nevelni :( Szegény gyerek.

  • 2011.06.05 15:29:00Goompah

    .

  • 2011.06.05 15:30:03Goompah

    Szar ez a blogmotor úgy, ahogy van.

    2011.06.05 11:53:19 Sininen:

    "Szerintem nem vagyunk olyan jó viszonyban, hogy becézgess."

    Valahol csak el kell kezdeni, nem? Akkor légy leszbika. Esetleg leszbikuci.

    "Egyébként meg ez a klisé azért homofób, mert a gondolatot mint általános tényt írta le."

    Csak annyira homofób, amennyire a világirodalom kb. 95%-a, mivel nem haladja meg az 5%-ot azon alkotások száma, amely a homoszexuális szerelmet pozitív módon ábrázolja. Szóval ezen az alapon a világirodalom szerzőinek 95%-a szerinted homofób. Gratulálok, példa vagy arra, hogyan tudják a homoszexuálisok az arroganciájukkal és a heteroszexuálisok megbélyegzésével megutáltatni magukat a velük szemben toleráns emberekkel is.

    Ugye attól is homofób vagyok, hogy férfi létemre a nőket szeretem, mi? Sőt ezt le is írom. :D

    Mellesleg nem vagy tisztában a homofób szó jelentésével (a homoszexuálisoktól iszonyodó, undorodó). Attól, hogy valaki nem vesz tudomást a homoszexualitásról, még nem lesz homofób. Ha nem kedveli őket, még attól sem lesz homofób a szó szokásos értelmében. Homofób akkor lesz, ha aktívan tesz ellenük, uszít, gyűlöletet szít stb.

    De szerinted ugye már az is homofób, aki az ellentétes nemhez merészel vonzódni.

  • 2011.06.05 19:39:33tomtyi

    2011.06.05 11:41:46Sininen
    Amúgy értem. Ha más c3ci, én is lehetek g3ci... Szép világszemlélet!

  • 2011.06.06 09:24:40Stipistopi

    mi van ennek a lénynek a lába között??

  • 2011.06.06 11:00:11énis

    tehát se kisfiamnak, se kislányomnak nem fogják szólítani, hanem mondjuk bogaram.. úgyhogy a kölyök felnőve majd azt hiszi, hogy ő egy bogár..

    Mekkora ötlet.. :-))) "T+" mindkét szülő!!

CímkékCímkék

Shopline

OnGo beszámolók

  • Peru
    Peru Arequipa: Gyönyörű város, háttérben az Andokkal....
  • Barcelona Magával ragadó forgatag, amit feltétlenül látni kell. ...
  • Ciprus Reggeli után az első utunk a kikötőbe vezetett, mely még csak most ébredezett....

Hirdetés

hirdetés