Nem talált magának megfelelő harisnyát, ezért gyártásra adta a fejét a 41 éves Sara Blakely. 5000 dollárral vágott bele az üzletbe, mára egymilliárd dollárt ér a cége.

Befektetők, hirdetés és hitel nélkül gazdagodott meg Sara Blakely, aki a Forbes Magazin milliárdosainak a listájára is felkerült – írja a Mail online. Az A-listás sztárok egyik kedvenc fehérneműcégének tulajdonosa, a 41 éves Floridából származó Sara Blakely ezen a héten került a Forbes magazin címlapján pózol.

Az egymilliárd dollár értékűre becsült vállalat tulajdonosa fél a magasságtól, a repüléstől és a nyilvános beszédtől, ennek ellenére gyakorlatilag egyedül hozta létre a vállalatot. Az igazi hollywoodi történetet idéző meggazdagodás házalással kezdődött.  Az egykori Disneyworld alkalmazott akkor találta meg igazi hivatását, amikor faxgépekkel házalt egy irodaszereket árusító cégnek.

A párás melegben olyan harisnyára vágyott, melynek nincs orrvarrása és nem csúszik le a lábáról. "Soha nem dolgoztam a divatiparban vagy a kiskereskedelemben. Egyszerűen szükségem volt egy olyan alsóneműre, ami még nem létezett" – mondta a Forbes magazinnak. Blakely 5000 dollárjával – mely az összes sprórolt pénze volt  – Atlantába költözött és tanulmányozni kezdte a harisnyákat, miközben gyártót keresett új termékeihez. Hogy megspóroljon 3000 dollárt – amibe a cég nevének levédetése került volna –, vett egy könyvet a Barnes & Noble-nál, hogy megtudja, hogy csinálhatja meg ezt önmaga. „A Spanx név vicces. Az emberek nevetnek rajta, és soha nem felejtik el” – nyilatkozta.

Fotó: spanx.com

Miután egy fillérje sem volt a csomagolásra vagy a reklámra, így egy barátja számítógépén tervezte meg esténként a logót és írta meg a marketingtervét.

A Neiman Marcus luxuscikkeket forgalmazó vállalat ügyvezető igazgatójára,  Karen Katzra nagy hatást gyakorolt Blakely személyisége. „Sara megoldotta nők egy óriási problémáját" – mondta. Úgy látszik, ennyi elég a sikerhez.

Miután Oprah Winfrey 2000-ben a műsorában elmondta, hogy a Spanx gyártotta a kedvenc termékét, az üzlet robbanásszerű növekedésnek indult. Az első évben a vállalat négymillió dolláros bevételt ért el, a következőben pedig  már 10 milliót. Jelenleg évente 9 katalógust küldenek ki hatmillió vásárlónak, és a vállalat további növekedést tervez. Többek közt saját üzletekben, olcsóbb terjesztésben és egy fürdőruha-kollekcióban is gondolkodnak.

Az újonnan megszerzett gazdagságot férjével, Jess Itzlerrel és kétéves fiukkal Lazerrel élvezik. „A pénz hozzásegít, hogy az légy, aki vagy. Ha seggfej vagy, még nagyobb leszel. Ha jó vagy, még jobb leszel. A pénz jön, elköltjük és megy.  Úgy gondolom, jó befektetés volt ez az 5000 dollár."