Az egyik legnépszerűbb NB1-es mém kulcsszaváról elnevezett hamburgert is árulhat hamarosan a Meki. A közönségszavazást már megnyerte a McTipszmiksz, már csak a zsűri van hátra. Az étterem szerint nem kizáró ok, hogy viccből juttatták csúcsra a jelöltet.

A magyar internet magát humorosabbnak gondoló fele újabb szavazáson mutatta meg erejét: a McDonald's idén is megrendezte az Én Hamburgerem névre hallgató versenyt, aminek keretei közt mi állíthatjuk össze álmaink hamburgerét, amiből aztán a legjobbakat pár hétig árulni is fogják. Ezt szúrta ki a leginkább magyar focis viccekre szakosodott TrollFoci Facebook csoport, akik jól be is juttatták a döntőbe a saját jelöltjüket.

A verseny legtöbb szavazatát a McTipszmiksz nevű szendvics kapta, ami 3000 szavazattal előzte meg a második helyezettet. a burgerbe royal marhahús, royal zsemle, ömlesztett cheddar sajt, shaker salátamix, lilahagyma, paradicsom és magyar paprikás szósz lenne, de természetesen a neve a legérdekesebb, ami a csoport egyik maga által gyártott mémjéből jön. Ott egy kaposvári illetőségű fiatalember mondja el a maga egyszerű módján a helyi lelátón a véleményét a látottakról. Például arról, hogy a hazai csapat akkori aranykezű kapusa, Milinte Árpád tipszmikszelt, azaz biztosan elcsalta a meccset.

Milinte Árpád amúgy már Dunaújvárosban vereti az NB2-ben, de úgysem ő itt a fontos, hanem a sokatmondó tekintetű főszereplő. Ő azóta több vicces és még annál is több kevésbé vicces képaláírást kapott a magyar fociért rajongó internetezőktől, és már csak a McDonald's szakmai zsűrijén múlik, hogy hivatalosan is a az étterem kínálatának része lesz egy magyar lelátói szlengbe az elmúlt pár hónapban kitörölhetetlenül beleépült szó is.

“Tisztában vagyunk vele, hogy a burgert az Ön által is említett Facebook közösség hozta létre. Ez önmagában azonban nem jelent kizárási okot, hiszen tavaly is volt „közösségi burger” a győztesek között, amit egy magyar motoros társaság, a MaMot alkotott meg. Az „Én hamburgerem” program során, előre megszabott kritériumok szerint szűrtük a neveket (pl. trágárság vagy egyes társadalmi csoportokat sértő elnevezés nem kerülhetett be), ezekbe pedig nem ütközött a TrollFoci burgere. Mindettől függetlenül, a szabályzatban szerepel, hogy a McDonald's fenntartja a jogot a nevek megváltoztatására (például, ha a Szerencsejáték Zrt. kifogást emel a névhasználat ellen)” - mondta a Velvetnek Vadnai Ágnes, a McDonald's Magyarország Kommunikációs vezetője. Elmondása szerint a McTipszmiksz innentől semmiféle előnyt nem élvez, de hátrányt sem, hanem az íz, a külakak, a prezentáció és hasonló szempontok fognak dönteni a név helyett.

A TrollFocinak nem ez az első hasonló kísérlete, korábban a Sport TV családbarát stadion versenyét árasztották el szavazatokkal. A verseny az ország legjobb focistadionját díjazta, de a jelenleg 48000 tagot számláló csoport annyira megnyomta az Egri FC otthonát a gépben, hogy elvileg nyernie is kellett volna. A vicc az ebben, hogy az Eger ebben az évben nem is rendelkezett saját stadionnal, a meccsei túlnyomó részét a labdarúgásra is alig alkalmas váci stadionban játszotta, gyakran maximum 50 néző előtt, a bajnokság végére pedig csődbe is ment. A Sport TV végül nem is szólt bele ebbe, úgyhogy a szurkolók szavazatai alapján Egerben volt a legjobb stadion.

Természetesen a TrollFocin kívül is szabadultak már rá internetezők egy ártatlannak indult szavazásokra:: ha 2006-ban valóban demokratikus lett volna a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szavazása, akkor a Budapesten található Megyeri hidat ma Stephen Colbert hídnak kéne hívni. Az az ügy Chuck Norristól indult, aki épp mémmé változása idején számított a híd egyik esélyes névadójának, de végül a minisztérium nem fogadta el a szavazatait. Ez tűnt fel az amerikai humorista Colbertnek, aki arra kérte nézőit, hogy szavazzanak rá a névadáson. Az első három helyezett így Stephen Colbert, Jon Stewart és Zrínyi Miklós lett, úgyhogy jött a jött a Földrajzinév-bizottság, és elnevezte Megyeri hídnak az egészet arra hivatkozva, hogy a híd Békásmegyert és Káposztásmegyert köti össze.

A legutóbbi nagy akció a Spar nyereményjátékára jött össze tavaly. Akkor a bolthálózat szatyrokat tervezetet online, és hát jó internetező mit is tenne rá álmai szatyrára, mint pöcsöket és egyéb obszcén dolgokat? Már a magyarok is elkezdték, de az igazi őrület akkor jött, amikor a nemzetközi blogokon is megjelent egy képes leírás arról, hogyan is kell bunkóságokkal elárasztani az online szatyortervező felületet. Ennek köszönhetően perecenként érkeztek a műalkotások az oldalra, amik közül csak a nagyon durva ábrákat törölte ki a cég, az egyszerűen viccesekre azért lehetett szavazni. Arra már senki sem emlékszik, melyik pályamű nyerte meg a szavazást, de azt már az elején lehetett sejteni, hogy egyik nagy trollkodás sem fog rákerülni.