Van, amikor nem kell megharcolni a facebookos rajongókért: a magyar Reason zenekar egy bő hete azt vette észre, hogy rettentően sok, messziről jött ember lájkolja Facebook oldalukat, amelynek cikkünk írásakor már több mint 14 ezer rajongója volt. Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy szeptember 8-án még csak 2763, öt nappal később pedig már 7504 lájk volt az oldalon. Csak szeptember 14-én 2097 ember jött a semmiből.
A SocialDaily statisztikája szerint napi szinten lenyomták Nótár Maryt, Koncz Zsuzsát, Molnár Ferenc Caramelt és Vastag Csabát is (rajongószám-növekedésben). Ami azért nem egyszerű mutatvány, még akkor sem, ha már vagy húsz éve zenélnek, változékony felállásban – de metált, amit talán tekinthetünk kevéssé populáris műfajnak, legalábbis itthon okvetlen.
A varázslatot valószínűleg eltévedt lájkok okozták. Mint Horváth Attila gitáros a Velvetnek elmondta, hamar gyanús lett nekik a dolog. „Folyamatosan követjük a Youtube-os megtekintéseket, és a honlapunkon keresztül zajló albumletöltéseket. Ott nem volt ekkora változás, úgyhogy gondoltuk, hogy valamilyen tévedésről lehet szó. Elképzelhető, hogy valamelyik zenekar fizetett promóciója nálunk landolt, valamilyen rendszerhiba miatt. Fontolgatjuk, hogy Beatles névvel még nagyobb sikereket tudnánk elérni."
Az aggodalom jogos: úgy tűnik, Burma népe őrül meg értük a legjobban (lassan hatezren rajonganak onnan), és sajnos van is egy burmai Reason is. A másik eltévedési lehetőség a Hoobastank, akiknek meg egy Reason című daluk van – a zenekar szintén jelentős, mexikói rajongótábora onnan jöhetett. (Fordult elő egyébként hasonló már mással is, Rubint Rékát török gyerekek és brazil partiarcok fotóin is láttuk. Puskás Dani pedig maga mondta a Velvetnek, hogy azért lett Biebers a zenekaruk neve, hogy a Justin Biebert a Youtube-on kereső emberek náluk landoljanak.)
„Egy dél-afrikai kommentelő szerint a sikerünk titka, hogy ellopjuk egy azonos nevű dél-afrikai hiphop művész rajongóit. De akárhogy is nézzük, érthetetlen, hogy műfajilag, és a származási országunkat feltüntetve, fotókkal és videókkal dokumentálva hogyan tévedhetnek ennyien." Mindegy, örülnek a hirtelen jött népszerűségnek, mert bár nem feltétlenül a célközönséget találták meg, a Youtube-on látszik, hogy Burmából is jön lájk a klipre, az pedig biztosan nem tévedés.
„Általában a Reason pozitív visszajelzést kapott, ahol sikerült bemutatkoznia – voltunk a Tiamat előzenekara, felléptünk a Gothicán és a Fekete Zajon is –, csak hát hiába a Facebook és a Youtube lehetőségei, mivel mindenki él ezekkel, mi is csak tű vagyunk a szénakazalban. Ettől függetlenül csináljuk, amit szeretünk, lemezt készítünk, és ha kész lesz, ismét szétküldjük, keressük a megjelenési lehetőségeket. Kíváncsi leszek, hogy változtat-e ezen a helyzeten a burmai előretörés."