horoszkóp

Biciklitrend: Vegyen rózsaszín bugyit kerékpárjának!

2009.04.21. 10:49
Számtalan módon ékesítheti biciklijét az, aki szeretne kitűnni a tömegből. Például tigrisfejes dudával riaszthatja a gyalogosokat, csipkés bringabugyival védheti meg járműve nyergét, és gyümölcsös táskát pakolhat a csomagtartóra. Akinek nincs ötlete, majmolhatja a futárokat is, vagy megnézheti biciklis összeállításunkat az idei év legzöldebbnek kikiáltott WAMP-járól.

Bár még csak szerdán lesz a Föld napja, a Critical Mass biciklis felvonulást már hétvégén, vasárnap megrendezték, ezért a WAMP (Vasárnapi Művészeti Piac) szervezői úgy döntöttek, hogy ennek a két eseménynek a jegyében rendezik meg az e havi vásárt. A kiállítók között így nagyon sok olyan designer volt, akik a kerékpározók számára terveznek különböző kiegészítőket és ruhákat. Bár a Critical Mass miatt a szokásosnál több biciklista pihent az Erzsébet téren, egyértelmű, hogy a hétköznapokon is egyre többen ülnek nyeregbe.

A cukorkás bicikli

Bár ezzel szinte mindenki egyetért, arról megoszlik a tervezők véleménye, hogy beszélhetünk-e biciklisdivatról. A BringaBag képviseletében Borbély Róbert és Herbai Mária elmondta, tudatosan biztosan nem veszik figyelembe az éppen aktuális divatirányzatokat, és ilyen értelemben náluk nem beszélhetünk a klasszikus értelemben vett szezonális kollekcióról. Viszont a táskák előlapjának anyagából készítenek nyeregvédőket is, így egy egész szettet is megvásárolhat az, aki szereti az egységes összképet. Király Emese, akivel a Bringabugyi fantázianevű üléshuzatról társalogtunk, úgy véli, a fiataloknak köszönhetően valóban egyre népszerűbb a biciklizés, és mivel ők szeretik az egyedi dolgokat, ezért egyre nagyobb az igény különleges holmik iránt, amivel kitűnhetnek a tömegből, valamint ki tudják fejezni az egyéniségüket. Persze a fiatalok nem csak az egyedi, de a divatos dolgokra is fogékonyak – tette hozzá, bár eddig még semmit nem tudtunk meg az idei trendről. Akár van biciklistrend, akár nincs, a standokat végigjárva azt a következtetést vontuk le, hogy a színes cukorkák és az édes finomságok nem csak a bikinik tervezőit ihlették meg.

Trendteremtő futárok

Zeke Niki, akire különleges fülbevalója miatt figyeltünk fel, eleinte egy futárként dolgozó barátjától leste el, hogy hogyan kell kinézni egy biciklistának, ami nagyjából a katonai nadrág és sportcipő kombinációjában merült ki. Később azonban rájött, valójában nincsenek megkötések, ő szívesen teker csajos felsőkben és szűk farmernadrágban is. Legtöbbször ugyan bő nadrág van rajta, de ez nincs összefüggésben azzal, hogy kerékpárral közlekedik. Télen természetesen jobban odafigyel arra, hogy miben indul el otthonról. Iványi Jozefa, a Cangira táskáinak tervezője szerint a mai napig nagyon sokan majmolják a futárokat. Az ő körükben egyébként egy ideig divat volt, hogy mindenki csíkos zoknit hordott – szolgált nekünk egy igen érdekes információval Csajághy Réka a creativeBIKE-tól.

Egy biciklis nem vesz fel kukásmellényt

Szinte az összes tervező ügyelt arra, hogy a táskák és a nyereghuzatok vízhatlanok legyenek. A praktikus szempontokat figyelemben tartva a creativeBIKE kifejezetten a fényvisszaverő mintákkal ellátott felsőruházatra specializálódott. Csajághy Réka elmondta, azért döntöttek úgy, hogy ilyen holmikat kezdenek el gyártani, mert az emberek szerinte nem szívesen uniformizálódnak, nem szívesen veszik fel a kukásmellényként csúfolt fényvisszaverő mellényeket, pedig igen hasznos holmi, ha nem akarjuk elüttetni magunkat. Mivel ők is sokat közlekednek biciklivel, volt már rossz élményük, és tapasztalataik szerint a ledes lámpa sem jelent sokat a biztonság szempontjából. Hozzátette, terveik közt szerepel, hogy a pólók, kapucnis pulcsik, zoknik, táskák és esőkabátok mellett fényvisszaverő mintával ellátott kalucsnival és hátizsákra való huzattal is előrukkolnak majd.

Ismét menő a színes küllőgyöngy

A biztonság mellett egyre nagyobb szerepet kap az esztétikum és a funkcionalitás összhangja – tudtuk meg körsétánk alkalmával ezt a remek közhelyet. Vannak táskák, amiket a csomagtartóra is fel lehet rögzíteni, de van vállpántjuk is, így magunkkal is vihetjük, ha leszállunk a bicikliről. Iványi Jozefa szerint nagyon sok ember nem szívesen hagyja rajta a biciklin a táskáját, ezért is van szükség az ilyen 2in1 megoldásokra. Ami az egyéb kiegészítőket illeti, jó hírrel szolgálhatunk azoknak, akik gyermekként rajongtak a küllőgyöngyökért, újra (még mindig?) lehet őket kapni. Igaz, most egy darab negyven forintba kerül. Egy-egy különlegesebb kürtöt, mondjuk, ami egy gumitigris fejéből készült, pedig 900 forintért szerezhetünk be. Ha már esztétikum és külső, akkor nem szabad megfeledkeznünk arról, amit már korábban is említettünk, vagyis, hogy sokan szeretik egyéni ízlésük szerint felszerelni a biciklijüket. A legtöbb tervező természetesen az egyedi kéréseket is teljesíti. A BringaBag táskáinak készítői például szívesen rányomják a táska anyagára az általunk kiválasztott fényképet, és a Cangiránál is választhatunk a vállpántok, szegélyek és a különböző vízálló anyagok között.

Miniszoknyában, és tűsarkúban tekerni

Bár a legtöbben azt mondták, hogy valójában nincsenek megkötések, hiszen miniszoknyában és tűsarkúban is lehet biciklizni, ha valaki elég ügyes, azért a megkérdezett tervezők elláttak minket egy-két hasznos öltözködési tippel. Muskotál Dénes, aki egyébként öveket gyárt kerékpárgumikból, úgy véli, hogy az esős időt csak egy jó esőkabáttal, kamáslival és sárhányóval lehet megúszni. Ő egyébként télen is rövidnadrágban kerékpározik, igaz, ilyenkor cicanadrágot is vesz alá, ami igen hasznos lehet a szoknyában tekerő lányoknak is. Csajághy Réka szerint az öltözéket leginkább azt határozza meg, hogy pontosan milyen távolságot akarunk megtenni. Ha csak pár metrómegállónyit megyünk, akkor szinte mindegy, hogy mit veszünk fel, ha többet kell tekerni, mondjuk 30 kilométert, akkor érdemes váltóruhát vinni. Városban egyébként a pamutból készült holmik a legideálisabbak, országúti kerékpározáshoz pedig a drytex. Iványi Jozefa a sildes sapkát tartja fontos kelléknek, hiszen megvédi az arcunkat a napsütéssel, a széllel és az esővel szemben.