Trendriport - A magyar fiatalok lelépnének az országból

2009. június 18., csütörtök 13:45
A magyar fiatalok kétharmada vállalna munkát külföldön, elsősorban a jobb fizetések miatt. A 18-25 év közötti magyarok 85 százaléka szerint itthon reménytelen a helyzet, míg külföldön stresszmentesebb életet élhetnek, a munkaadójuk megbecsüli a munkájukat. A Fanta Trendriportban a fiatalokat ezúttal a külföldi tanulásról és munkavállalásról kérdezték.

A Fanta idén ötödször készítette el Trendriportját, melyben a 25 éven aluliakat ezúttal a külföldön tanulásról, a külföldre költözésről és a nyaralási szokásairól kérdezték. Mi ezúttal a fiatalok az idegen országokban való tanulásról és a külföldre költözésről alkotott nézeteit részletezzük.

Válaszadók és szövegmagyarázat

A Fanta Trendriport alapjául szolgáló kutatásban párhuzamosan két módszert alkalmaztak. Az NRC NetPanel (www.netpanel.hu) rendszerében egy online kérdőívben a 18-25 év közötti korosztályból 450 fiatalt kérdeztek meg. Ez a 450 fő nem, kor, iskolai végzettség és településtípus tekintetében reprezentatív a hasonló korú magyar fiatalokra. Ezen kívül fókuszcsoportos beszélgetéseket tartottak Budapesten, melynek résztvevői 16-29 éves (férfiak és nők vegyesen) voltak, akik diákként vagy munkavállalóként már töltöttek hosszabb időt külföldön (min. 2 hónap).

A fiatalok nagy része (85%) egyet ért abban, hazánkban egyre kilátástalanabb a helyzet, Magyarország és a külföld összehasonlításakor pozitív tulajdonságot szinte nem is említettek hazánkról a megkérdezettek. A 18-25 év közötti magyarok kétharmada elképzelhetőnek tartja, hogy huzamosabb ideig külföldön vállaljon munkát. A fiatalok azonban nem a tapasztalatszerzés, hanem elsősorban a jobb fizetések miatt váltanának. A kutatásból összességében az derül ki, ez a generáció bármikor képes lenne elhagyni az országot, ha az érdeke úgy kívánná.

Külföldi tanulmányokkal szereznének tudást

A versenyképes tudáshoz majdhogynem elengedhetetlen, hogy valaki egy idegen országbeli felsőoktatási intézményben is tanuljon. A megkérdezettek 6 százaléka már tanult hosszabb ideig külföldön, többnyire ösztöndíjjal. Érdekes kiemelni, a válaszadók 26 százaléka nem csak nem tanult, még nem is járt külföldön.

A fiatalok 74 százaléka szerint a külföldi tanulás a szakterület megismeréséről szól, 64 % pedig az adott ország nyelvének megismerését tartja fontosabbnak. Szintén lényeges számukra a kultúra megismerése, és az is, hogy kipróbálhassák, hogyan boldogulnak egyedül egy idegen országban.

Fontos, de nem jön össze mindenkinek

Annak ellenére, hogy a fiatalok háromnegyede szerint a külföldi tanulmányok fontosak, csupán minden negyedik megkérdezett tartja elképzelhetőnek, hogy ez össze is jön. Míg a 18-21 év között a legmagasabb a hajlandóság (31-44% az egyes korcsoportokban), a 25 éveseknek csupán a 15 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy külföldön folytassa tanulmányait – ez összefügg a munkavállalással is. A válaszadók közül – nem meglepő módon – az egyetemisták és a főiskolások mennének leginkább idegen országba, majdnem minden második diák (48%) megfontolná a külföldi tanulást.

Külföldön dolgozni a pénz miatt jó

A fiatalok kétharmada szívesen dolgozna külföldön. a munkavállalás elsődleges szempontjai a pénz és a jobb munkakörülmények. A válaszadók 93 százaléka jelölte meg a magasabb fizetést motivációként, a jobb munkakörülmények a fiatalok kétharmadának számítanak, és a megkérdezettek 43 százaléka szerint itthon nem becsülik meg eléggé a munkáját.

A maradék egyharmad – vagyis azok, akik nem tartják elképzelhetőnek a külföldön munkavállalást – két ok miatt maradna hazánkban. 60 százalékuk nem hagyná itt a családját, míg közel 40 százalékuk a barátaitól sem tudna elszakadni. Persze felmerült a nyelvtudás és a megfelelő szakismeretek hiánya is.

Nagy-Britannia a legkedveltebb célpont

A végleges külföldre költözésre az összefoglalóban csupán egyetlen kérdés tért ki, így nem lehet messzemenő következtetést levonni. Mindenesetre a megkérdezett magyar fiatalok 45 százaléka kiköltözne, 37 százalék visszatérne, 18 százalékuk pedig nem tudja eldönteni.

A külföldi munkára igennel válaszoló fiatalok legszívesebben Nagy-Britanniába mennének (29%), a második helyen Németország (23%), a harmadik helyen az Egyesült Államok (19%) végzett. Szintén sokan vállalnának munkát Ausztriában (15%) és Olaszországban (14%) is. A kutatók szerint a célországok is az anyagi javak megszerzésének fontosságára utalnak. Hiszen ezekben az országokban – talán Olaszországot kivéve – az a közös, hogy a gondtalanabb, stresszmentes életet jelentik számunkra.

Egyre kilátástalanabb a helyzet hazánkban

A hazai helyzettel a mai fiatalok nagy része teljesen elégedetlen. Ezt az bizonyítja a legjobban, hogy a válaszadók 85 százaléka inkább vagy teljes mértékben egyetértett azzal az állítással: „manapság Magyarországon egyre kilátástalanabb a fiatalok helyzete, ezért egyre többen mennek külföldre". Míg a fiatalok 37 százaléka teljes mértékben egyetértett azzal, „külföldön sokkal több lehetősége van az embernek a boldogulásra". A kérdőíves kutatás kiegészítéseként fókuszcsoportos kutatást végeztek, hogy többet megtudjanak arról, mi áll a jelenség a hátterében. A fókuszcsoportos lekérdezés nem jelent reprezentatív eredményt, vagyis nem általánosítható a generáció teljességére.

Bátorság és a másik ember tisztelete

A fókuszcsoportos kutatás során arra a kérdésre, milyen tulajdonságok kellenek ahhoz, hogy valaki nekivágjon az ismeretlennek, a legfontosabb a válaszadók szerint a kíváncsiság, a bátorság, a nyitottság, a rugalmasság. Valamint a fiatalok szerint fontos a másik ember és a kultúra tisztelete, ami lehetővé teszi az ismerkedést és a beilleszkedést. A külföldi út élményei két részre oszthatók. Egyrészt a fiatalok szerint komolyan fejlődött a személyiségük az önállóság miatt. A beilleszkedés, mint feladat is az önbizalom növekedésével jár. Másrészt azok, akik külföldön éltek hosszabb ideig, kifejezetten pozitív élményként élték meg egy másik kultúra, életmód megismerését. Érdekes módon sok esetben a pénz – ami az elsődleges motiváció volt – mellett a más kultúra megtapasztalása végül fontosabb tapasztalatként csapódott le.

Szabálykövetés, összetartás

A megkérdezettek hajlamosak azt hinni, hogy Magyarországon kívül minden sokkal jobb. Például külföldön nyugodtabb az élettempó, kevesebb a stressz, a szabálykövetés, és a szabályok tisztelete is jellemző. Kiemelték például a KRESZ betartását, valamint azt is, hogy az együttélés nagy toleranciával párosul, amit egyébként Magyarországon nagyon hiányolnak. Szintén idekapcsolódik az összetartás, és az összefogás megtapasztalása is, ami szerintük szintén hiánycikk hazánkban.

Külföldre kevesebb térfigyelő kéne

Amikor a kutatók Magyarország és a külföld összehasonlításakor a hazájukra pozitív vonásokra kérdeztek rá, csak hosszas unszolás után sikerült a fiataloknak néhány közhelyet összeszedni. Előkerült a magas szintű oktatás, illetve a magyar kreativitás. Mindössze két dolog lóg ki a sorból. Szerintük az egyéniséget jobban értékelik külföldön, mint itthon. A másik az állampolgárok megfigyelése, a térfigyelő kamerák, a reptéri ellenőrzések, ugyanis a megkérdezettek szerint ez sok országban már zavaró mértéket öltött. Mindenesetre egy biztos, nem tudtak a fiatalok olyan dolgot említeni, amit szívesen exportálnának Magyarországról.

Kommentek

  • 2009.06.18 15:20:17laslo71

    az a baj hogy ilyen ""bodzatermesztőből "" nagyon sok lett hirtelen

  • 2009.06.18 15:20:33Thames30

    "molnibalage
    Azért mert itt születtem nem feltétlenül ide köt az identitásom." - Itt a pont!!! Nem mi valasztottunk Magyarorszagra szuletni, de amikor felno az ember, tud onallo, felelosseg teljes dontost hozni, akkor eldontheti hol is szeretne - tudna jobban elni. Ha valahol szar es nem megy, evekig nem tudsz egy normalis allast kapni amibol a csaladod el tudod tartani, akkor menni kell. Nem feladni, beletorodni a szarba, hanem probalkozni, harcolni kell.
    Ezen kivul:

    "gyökérke
    erre azt tudom mondani, ha valakinek rosszak az anyagi lehetőségei, akkor az ne vállaljon gyereket!"
    Na, veled meg nagyon nagy baj van gyokerke. Inkabb mondjon le valaki a gyerekvallalasrol otthon, mint megprobaljon kulfoldon boldogulni??? Gondolkozz el ezen egy percre...

    Lasssan 4 eve elek kulfoldon, nem volt leanyalom otthon hagyni a csaladom, a barataim, es itt sem a farol szaggatod a lovet - dolgozni kell erte. De itt legalabb ha dolgozom megengedhetek dolgokat magamnak, minosegi eletet tudok elni sot van felretett penzem. Otthon? Mindenki azt mondja ne is almodozzak haza koltozni meg vagy 30 evig... Lehet hazudozni magunkanak, hogy igy fasza Magyarorszag meg ugy cigany elet a kulfoldi munka, de amikor a volt miniszter elnokunk is azt mondja, h akinek nem tetszik menjen, akkor ott nagyon nagy gaz van. Nem hiszem, h van meg egy kormanyfo a vilagon, aki ilyet mondana. Es akkor egy ilyen orszag elhgyasa miatt erezzem magam rossznak?

  • 2009.06.18 15:20:35hukabuki

    Ez a sok rinyalas...komolyan mondom... mar megbantam amit az elobb irtam Mo-rol.
    AZ emberek fejevel van otthon a legnagyobb problema...
    Legtobb troger kis rinyagep akivel itt talalkoztam rohant haza mintha kergettek volna...akkor meg kulfold volt az ellenseg. Na meg 'itt milyen szar meg szemetek..'' BLABLABLA Ja igen, sehol sincs kolbaszbol a kerites...ezt nem mondtak? Itt masfele bajok vannak. Miert mindig az a jo, ami nincs? Ez a magyar mentalitas, tessek.
    EMBEREK SEHOL SEM KONNYU, MINDENHOL VANNAK PROBLEMAK, A HOZZAALLASON MULIK
    Annyira szar otthon te is gyere, majd atertekeld a fontossagi sorrendedet hamarosan!
    Udv OXFORD

  • 2009.06.18 15:21:08Picimálna

    Szerintem nem ennyire sarkított a helyzet. Külföldre mentem tanulni, másoddiplomát szerezni. Itt is meg kell dolgozni a fizetésért. Viszont nem nézik le a munkát, megamaradt a becsülete. Munkát találni azonban nehéz, sokáig kell keresni és egyáltalán nem biztos, hogy azzal kezded, amit szeretnél.
    Örülök, hogy kijöttem, mivel fontosnak tartom más kultúrák megismerését, más stratégiák elsajátítását, az anyagi boztonságot, hogy elutazhassak, és elmehessek éttermebe, megvehessek egy könyvet anélkül, hogy azt kellene számolgatni, mennyi pénz marad a számlámom. Viszont nagyon nehéz elhangyni a családot, barátokat, a haza biztonságát, ami a megszokásból, az anyanyelvből és az ismerősökből áll. Azt veszem észre, hogyha azokat a feltételeket megadnák Mo-n is, mint máshol, sokan visszamennének. Magamat is beleértve, mivel egy bizonyos kor után az ember már szeretne letelepedni, és utána már nehezen változtat országot. Leginkább ebben látom a veszélyt, azok a fiatalok, akik elmennek, és meg tudnak élni máshol is, családostul már nem biztos, hogy visszaköltöznek a bizonytalanba.

  • 2009.06.18 15:21:30gyökérke

    részben pedig az oktatás a hibás...a problémát a gyökerénél kell keresni
    na de ez megér egy másik misét, szerintem az oktatás sincs annyira rossz helyzetben, mint gondoljuk, sokkal inkább a mai felfogás a gond...a szülő felfogása átragad a gyerekére is...

  • 2009.06.18 15:26:00gyökérke

    thames30
    ha rossz valakinek a helyzete, az miért akar gyereket? Azért, hogy majd a gyerek is szar életet folytasson? Ha valaki igazán akar valamit azt meg is szerzi, így vagy úgy...

  • 2009.06.18 15:26:48showsawraw

    2009.06.18 15:21:30gyökérke
    Azért jó tudni hogy szerinted minden jól megy ebben az országban , egyedül az emberek felfogásával van gond-de csak a szegény, átlag emberekével-. Vagy vak vagy, vagy semmi életcélod, de hogy ez az ország jól működik, az kis túlzás.

  • 2009.06.18 15:26:52F/

    Azért ahogy nézem, nem csak a bodzaszedő és a hasonszőrűek (származásra való tekintet nélkül) élnek meg jól, sok embernél az ész+munka(+kockázatvállalás) itt is elég egy normális életszínvonalhoz.

  • 2009.06.18 15:26:55redballon

    az a helyzet, hogy amíg németben a szomszédnak bmwje van, nekem meg opelem, nem néz le, hanem azt teszik előtérbe, hogy ahol és amiben élünk, az patent legyen. a magyar meg szarik arra is, ha vki éppen szívrohamot kap mellette.
    a mentalitással van a gond és a sok brazillal, akik nem dolgoznak, hanem a nép pénzén élősködnek és közben meg villában laknak.

  • 2009.06.18 15:28:10showsawraw

    2009.06.18 15:26:00gyökérke

    Így vagy úgy? A cél szentesíti az eszközt? Nesze neked felfogás...

  • 2009.06.18 15:28:34Newclass

    gyökérke!
    "erre azt tudom mondani, ha valakinek rosszak az anyagi lehetőségei, akkor az ne vállaljon gyereket!"

    Gyereket nevelni nem úri passzió, hanem létezésünk egyik értelme és kötelessége!
    Valamiért te is megszülettél, pedig mennyi szépre költhették volna a rád fordított pénzt a szüleid.....

  • 2009.06.18 15:30:21Bambano

    tnts: ha azokkal fizettetnéd meg az ország hiteleit, akik okozták, vagy legalább egy részét okozták, akkor fizessenek azok, akik a legutóbbi egészségügyes népszavazáson eltöröltették a kórházi napidíjat meg a vizitdíjat.

    Én ezt tudom támogatni.

    Illetve azt támogatnám még nagy erőkkel, hogy ez a kormány annyi mindent eltolt, hogy aki szidni akarja, bőven van lehetősége. Miért azért az egy-két dologért szidja mindig mindenki ezt a bandát, amit véletlenül jól csinált?

  • 2009.06.18 15:30:25tarsolya

    Menjenek. Legalább csökken a zsúfoltság és amúgy is elbasztott genercáió, senkinek sem hiányoznának :)

  • 2009.06.18 15:31:50F/

    Ja, az "El lehet menni...", az ha jól emlékszem, pár pénzes faszinak szólt, akik próbálták a dolgokat a nekik kedvező irányba befolyásolni...

  • 2009.06.18 15:32:07Thames30

    Ha valakinek rossz a helyzete, KEPES valtoztatni rajta, ahelyett, h feladna az almait (gyerek, csalad akarmi). Amugy meg nem eldontod, h akarsz gyereket, az leginkabb csak ugy jon a noknel...

  • 2009.06.18 15:32:18gyökérke

    showsawraw
    kiforgatod a szavaimat, de nem magyarázkodom
    igenis van életcélom, teszek is érte
    nem mondtam egy szóval se, hogy minden rendben van, de azt fenntartom, hogy a gondolkodásmóddal nagy gondok vannak

  • 2009.06.18 15:34:10Newclass

    Nektek nincs olyan érzésetek, hogy ezt az országot, nem a NÉP akarata szerint irányítják? Ez csak azárt lehetséges, mert nincs egységes NEMZET. Ebben hibásak az emberek, de legfőképpen a pártok, akik jelentősen hozzájárultak ehhez a helyzethez, hiszen: oszd meg és uralkodj.
    Nem elmenni kell innen, hanem ÖSSZEFOGNI és megváltoztatni ezt a helyzetet, mert nagyon közel állunk hozzá, hogy elvegyenek tőlünk MINDENT! Őseink nem azért küzdöttek annyit, hogy most a nemzetközi tőkéseké legyén itt minden.

  • 2009.06.18 15:35:13Bambano

    F/: nem, az el lehet menni azoknak szólt, akik azt akarták, hogy magyar szintű szociális háló legyen itthon szlovák szintű adózással. A kettő együtt nem megy. Erre mondta Fletó azt, hogy aki szlovák szintű adózást akar, annak el lehet menni, majd rádöbben arra, hogy alacsonyabb adókból sokkal kevesebb állami juttatást kap.

    De olyan kényelmes azt mantrázni jobboldalon, hogy el lehet menni anélkül, hogy erőfeszítést tett volna valaki is annak érdekében, hogy megnézze, milyen szövegkörnyezetben született ez a mondat.

  • 2009.06.18 15:35:16CyberPunK

    Bambano

    Oké, fizessék azok, de ugye a TB-járulékomból levonhatom ezt? Mert az is menjem már a jó tetves anyjába, aki azt mondja, hogy fizessé' köcsög TB-t, meg vizitdíjat meg azért az orvosok is elkérek azt a hálapénzt. Leginkább ebből van a faszom tele, hogy a fél ország rajtam élősködik, meg egy baromnak néz, hogy finanszírozom az ő tetves jólétüket.

  • 2009.06.18 15:36:10Thames30

    gyokerke, a tieddel mindenkepp. Inkabb ne vallalj gyereket, mert nem elsz jol. Ne haragudj, de ekkora f**zsagot reg hallottam! Ahelyett, h tennel a jobb elet megvalositasanak erdekeben valamit - mondjuk megprobalsz kulfoldon dolgozni.

  • 2009.06.18 15:36:56Bambano

    Newclass: mutass egy országot, amit a nép akarata szerint irányítanak.

    Őseink hoztak egy halom rossz döntést, amiknek következtében az eredeti tőkefelhalmozás során mindig a szopóágon voltunk, ennek isszuk a levét, nagyjából örökre.

    Nincs választási lehetőség, ebből a helyzetből kell kihozni a lokális maximumot.

  • 2009.06.18 15:37:10gyökérke

    newclass, már vártam, hogy valaki előjöjjön ezzel az élet kötelességeivel
    rosszul gondolod, a boldogság elérése a cél
    ha gyerek kell a boldogsághoz az tanuljon vagy legyen jó szakmunkás és el fog helyezkedni előbb-utóbb. Ha megvan ez az alap, akkor jöhet a gyerek...

  • 2009.06.18 15:38:16prometheus_X

    Végre egy korrekt statisztika. És igaza van annak a 85%-nak, vigye ki mindenki az itt a büdös rohadt életbe meg nem becsült munkáját a felsorolt országok egyikébe, ez az ország meg rohadjon rá azokra a tetvedékekre akik szétrabolták és szétzüllesztették. Csak azokért fáj a szívem akik nem tudnak kimenni.

    Három barátom ment ki angliába, egyikük története halmozottan tanulságos. Ő aligpénzzel és alignyelvtudással ment ki, 2 hónapig keresett állás, míg végül - figyelem! - szociális munkás lett. Mire elhelyezkedett már csak arra a hónapra volt pénze. Aztán 3 hónap múlva hazajött nyaralni 1 hónapra, az ott keresett pénzének a feléből egész jól elvolt itthon, majd visszament. Csinálja meg ezt egy magyar szociális munkás!

  • 2009.06.18 15:38:31-putyin-

    "Ja, az "El lehet menni...", az ha jól emlékszem, pár pénzes faszinak szólt, akik próbálták a dolgokat a nekik kedvező irányba befolyásolni..."


    ja, mert most nekünk tényleg így lett jobb.

    számonkérés. az kéne.

  • 2009.06.18 15:38:50showsawraw

    2009.06.18 15:37:10gyökérke
    Nagyon utópisztikus elképzeléseid vannak az életről.
    Van gyereked?Mert annál nincs nagyobb boldogság.

  • 2009.06.18 15:40:06gyökérke

    thames 30 inkább nem is állok le veled vitázni, tudod el kéne érni egy értelmi szintet is :)

  • 2009.06.18 15:40:31lidercke

    Newclass, van abban valami, amit mondassz, csak elég nehéz úgy, hogy gyakorlatilag mindenki mindenkit utál. A nem cigány a cigányt, a cigány a nem cigányt, az értelmiségi a "panelprolikat", a "panelproli" az értelmiséget, a fővárosiak a vidékieket, a vidékiek a fővárosiakat, a férfiak szerint a magyar nők mind kurvák, a nők szerint a magyar férfiak mind teszetosza barmok, az idősebbek a "vadállat" fiatalokat, a fiatalok a "vénszenilis" időseket, a tanár a diákot, a diák a tanárt, a szülő a tanárt és a diákot is, a biciklisek az autósokat, az autósok a bicikliseket, meg a motorosokat, a motorosok is őket, a kutyások a macskásokat, a macskások a kutyásokat. Kihagytam valkit???

  • 2009.06.18 15:40:46tnts

    gyökérke!nem kellene még mindig Kádárral jönni.Az elmúlt években többszörösére ugrott országos hitelálományt már nem lehet János bácsi nyakába varrni.Ezt az ő kedves utódai vitték véghez,Kádár okleveles tanítványai.Mi pedig fizetünk,mint a katonatiszt. Amíg az emberek nagy százaléka 60-70 e Ft-ot
    keres,netán munkanélküli,az áraink pedig nyugat-európai szinten vannak,addig nem lehet
    mást várni a fiataloktól.A családalapításról már ne is beszéljünk!

  • 2009.06.18 15:41:05Bambano

    CyberPunK: az lett volna a menetrend, csak ezt megint nem akarják elfogadni azok, akiknek acsarkodni egyszerűbb, hogy a két díjjal megfogják az orvosok eszetlen költekezését. Ami sikerült is bizonyos szintig, sem előtte, sem azóta soha nem fordult elő, hogy az oep kassza pozitív maradt volna, ráadásul ennyivel. Ha ez lett volna a helyzet hosszú távon, hogy elég az oep pénze, lehetett volna csökkenteni a járulékokat, és akkor ha nem is te a saját kezeddel csökkentetted volna, de mégiscsak levonódott volna a tb járulékodból ez a pénz.

    De ez megint olyan kérdés, ami a feketeöves jobbosoknak bonyolult, hogy akkor lehet járulékot csökkenteni, ha csökkentjük a kiadásokat. A kiadásokat meg két módon lehet csökkenteni: 1. ésszel, amikor azt figyeled, milyen kiadások pazarlóak, 2. agyatlanul, amikor azt mondod, hogy x műtétből összesen z darabot lehet csinálni egy évben, a maradék meg dögöljön meg.

    Az én magánvéleményem az, hogy idióta volt, aki azt a népszavazást kezdeményezte és sikerre vitte. Saját magával is kitolt meg az országgal is. Fidesz, Magyar Nem párt.

  • 2009.06.18 15:41:35lidercke

    Ja, persze hogy kihagytam: az itthon maradók azokat, akik elmennek, azok, akik elmennek pedig az itthon maradókat!!!

  • 2009.06.18 15:41:47gyökérke

    neked feltételezem van, akkor te boldog vagy, ha boldog vagy akkor minek pénz?

  • 2009.06.18 15:42:29Kis ember

    Nagyon szerettem volna a szakmámból itthon megélni. Nem kívántam sokat, csak hogy minden nap ehessek és ki legyenek fizetve az alap számláim a szobakonyhás lakásban. Nem ment. Elmentem dolgozni külföldre és annyit kerestem, hogy félre is tudtam rakni, pedig nem éltem rosszul. Most itthon megint nincs igény a munkámra, tehát megint el fogok menni. Ennyi.

  • 2009.06.18 15:42:40Thames30

    2009.06.18 15:40:06gyökérke
    thames 30 inkább nem is állok le veled vitázni, tudod el kéne érni egy értelmi szintet is :)

    Jaja, dolgozz rajta meg egy ideig, van mit behoznod!

  • 2009.06.18 15:42:46Bambano

    lidercke: igen, a legendás linux-windows user ellentét kimaradt :)

  • 2009.06.18 15:44:44CyberPunK

    Bambano

    Muhaha, az volt a cél? Tudod mit? Addig álljak féllábon, itt már annyi tetves igéretet kapott az adófizető állampolgár, hogy ha a fele megvalósul, akkor a régióban éllovasok lennénk. Csak aztán valahogy mindig jött a, "hát, bocs, rosszabb a helyzet" és a "hát bocs, de nem fér bele", a klasszikus "hát bocs, de a nemzetközi helyzet fokozódik"-al bezárólag. Nem, nekem a tököm tele az igérgetéssel, valamit végre szeretnék látni én is az adómból.

  • 2009.06.18 15:46:22auslander

    Mar tobb orszagban eltem, dolgoztam. Jobban megbecsulik a munkat az emberek, jobban meg is fizetik. Tisztelnek, es en tisztelem a kornyezetem. Jol elek, nem esek tulzasokba, nincsenek mindennapi gondjaim. Ez nekem eleg. Persze, szivesen elnek otthon is....ugyanigy! Az nem megy, szoval marad a mas orszag, de nem banom. Sok magyar van mindehol, viszont ha nagyritkan valaki el tud csabitani egy olyan magyaros osszejovetelre...hat azonnal elhagyom a helyszint amint megszolal a "fekete vonat"...az sajnos nem mukodik kulfoldon sem...akkor inkabb menjetek haza!!! Ha valaki nem bir beilleszkedni, csak egy "stranger" lesz mindhalalig. Magyar "starnger"-nek lenni meg nem meno dolog azt hiszem.
    En nem akarok kuzdeni a nagy magyar NEPert, sem a NEMZETert, csak elni es elni hagyni. Viszont ezt ott teszem ahol hagyjak. Nem erzem a hianyat az magyar mindennapoknak. A valasztas lehetosege adott, aki akar el vele, aki nem az nem. Megbaratkozom ezzel is, azzal is. Senki nem lesz kevesebb, vagy tobb.
    ---

  • 2009.06.18 15:46:59atomrebel

    honnan veszi bárki a bátorságot, hogy megmondja a másik embernek mit csináljon, mi a helyes?

    kik vagytok ti bazmeg, hogy eldöntitek ki az igazi magyar, meg hogyan éljenek az emberek?

    KIK VAGYTOK TI BAZMEG?

    mindenki úgy él ahogy akar, arra megy ahova akar, azt csinál amit akar

    egészen addig amíg a másiknak nem okoz kárt, problémát, stb.

    szerintem mindenki oda megy ahová akar és senkinek nincs joga beleugatni, hogy mások hogyan élik az életüket.

    ezért gyűlölöm a politikusokat is, mert hajlamosak fontosnak képzelni magukat és belelszólnak más emberek dolgaiba.

    szóval mindenki elgondolkozhat, hogy mennyi joga van beleugatni más ember véleményébe, életfelfogásába, stb.

  • 2009.06.18 15:47:03pocsolya

    Szerintem nem vágynánk annyira külföldre, ha az adófizetőket megbecsülnék itthon is, illetve a rengeteg befizetett adóért megfelelő ellenszolgáltatást kapnánk. Én például abszurdnak tartom azt, hogy az ember fizeti a TB-t, de ha valami baja van akkor mehet magánrendelésre, mert az állami rendelőkben kb 2 hónapos várólista van.

  • 2009.06.18 15:48:06tk77

    Valóban egyre rosszabb a helyzet itthon, de kint globalizáció és EU ide vagy oda, csak egy Kelet-európai/magyar maradsz örökre.

  • 2009.06.18 15:50:25smidgen

    52. tagállam nem lenne rossz (GB az 51.)

  • 2009.06.18 15:50:43mentalistagenya

    Kicsit sok lett a hozzászólás, én dolgoztam addig :)

    Azt látom hogy itt is megy az acsarkodás, a dobálózás, de igazán kevesen tesznek azért hogy jobb legyen az életük. Még ha adódik is a lehetőség...sokan kullognak haza.

    Érdekes nekem megy, mert teszek érte és küzdök és megyek és csinálom, lehet ezt. Nem acsarkodni kellene folyton.

  • 2009.06.18 15:50:47redballon

    ÉLJENEK AZ AMCSI TEREPJÁROSOK MAGYAR ROKIKÁRTYÁVAL. ŐK A NÉP!!!

  • 2009.06.18 15:52:11tnts

    Bambano!Ez is nagyon találó név.Nem úgy néz ki,hogy a kórházi
    napidíj és a vizit díj eltörlése miatt van ilyen helyzetben az ország.Ez csak egy csepp a tengerben.Minden esetere minden balos szavazóra rá férne egy kis magábafordulás
    és végiggondolná mi miért van ebben Mo.-n.

  • 2009.06.18 15:53:01v.a.k.v.a.r.j.u

    3 éve élek Hollandiában és eddig mindössze egyszer szóltak be a származásom miatt. Hirtelen adtam is nekik egy gyors történelmi áttekintést Magyarország helyzetéről, politikai viszontagságainkról és a pszichológiai háttérmunkáról, hogyan is jutottunk mentálisan oda, ahova.

    Akkor néznek Rád "csakegykeleteurópai" szemmel, ha úgy viselkedsz. Én ugyan nem kérek senkitől bocsánatot, hogy honnan jöttem, sőt. Úgy könnyű okoskodni, hogy már születéskor rendelkezésre állt a boltban a banán.

    Nem az számit, milyen nemzetiségű vagy, hanem hogy milyen ember. Nem megsértődni kell a beszólásokon, hanem edukálni a nagyérdeműt, hogy legyen alkalmuk fejlődni szellemileg. Ha eddig nem sikerült nekik :-)

  • 2009.06.18 15:53:58Martian

    "a két díjjal megfogják az orvosok eszetlen költekezését"

    Naív elképzelés... amíg volt, addig se változtatott semmit. Teljesen máshogy kellett volna ezt megszervezni.

  • 2009.06.18 15:55:22Uninstall

    figyelmeztetés lehetNE azok Részére/Számára akik Úgy gondolják: ŐK AZOK AKIK IGAZÁN MEGTESZNEK MINDENT AZ ORSZÁGÉRT..HÁT..ÍME cikk is: NEM..és ez..sztem nem csak erre az évjáratú csoportra lenne igaz..és ez: az Igazi tragédia

  • 2009.06.18 15:55:48Gpup

    Mielőtt nagyon beleélitek magatokat a cikk tartalmába, fehívom mindenki figyelmét a kis kék keretes részre. Összesen 450 fő internetes lekérdezésével készült a fantasztikus adatsor, amit kiegészítettek néhány fókuszcsoporttal. Mivel a lekérdezés csak internetezők körében történt (maximum a fókuszcsoporton ülhetett olyan, aki nem internetező) így az adat eleve csak az internetező 18-25 év közöttiekre lehet reprezentatív. Az online paneleken gagyi ajándékokért válaszolni hajlandók pedig közel sem tekinthetők - akármilyen súlyozással - "reprezentatívnak". Ha röviden össze akarom foglalni: ez a felmérés egy kalap sz*rt ér. Az NRC-nél a jelek szerint az online panelt nem arra használják, amire való.

  • 2009.06.18 16:01:39thedealer

    MatNob -a kumbaya eneklesben en is benne lennek! Tok jo otlet.

  • 2009.06.18 16:08:23MTFUN

    Csak így tovább.Képezzenek még az egyetemek sok sok munkanélküli tanárt,bölcsészt,menedzsert,ügynököt,bankárt.Ha elvégezték a sulit jöhet a diplomás munkanélküli segély.Szakembert pedig lasszóval kell fogni a cégeknek,mert olyan ritka mint a fehér holló.Hirdessél meg esztergályos állást,talán egy ember jelentkezik.A recepciósra 200,a hivatalnoknak 1000 jelentkező lesz.Nagyon félre csúszott valami ebben az országban..

  • 2009.06.18 16:09:12margaritt

    A fiatalok nagy része elhúzna innen.

    - Azoknak a fiataloknak a nagy része, akik 2-3as középiskolai eredménnyel felsőoktatásban tanulna, sőt nagy részük tanul is.
    - És akiknek még mindig jó része nem beszél normálisan idegen nyelvet, holott már az általuk választott idegen nyelvet tanulhatnák képzett tanároktól. (Valaki szidta az angoltanárokat: mondd, hogy tanítanál nekik, ha az órán nem dolgoznak, házit nem csinálnak, és SEMMIT nem tanulnak. De véleményük van a szar nyelvoktatásról.)

    - Azzal vádolják az idősebb generációt meg a politikai vezetést, hogy nem teremtik meg a feltételeket az önmegvalósításukhoz - de ha megkérdezed őket, fingjuk nincs arról, mit szeretnének csinálni.

    Hát álmodozzanak, járjanak moziba, nézzenek jó filmeket az amerikai álomról. Esetleg nézzenek körül külföldön, próbáljanak szerencsét - hátha jó állást kap Írországban egy csak magyarul beszélő intézményi kommunikátor vagy idegenforgalmi menedzser:)

  • 2009.06.18 16:09:44Bambano

    tnts: nem az oep kassza borította be az országot, az csak egy részét okozza a problémáknak, ez kétségtelen tény, még akkor is, ha nem kis probléma.

    A fő probléma az, hogy a jobberek azt hiszik, csak a baloksoknak van oka magukba fordulni, ők meg tiszták és szentek, mint egy angyal. Ez sokkal nagyobb bajt okoz az országnak (az a hiedelem, hogy a jobber előbbre való, mint a balos), mint az államkassza hiánya. Nem baj, ezeket a jobbos tévhiteket jövő ilyenkorra már meggyógyította a fidesz kormány. Az lesz a helyzet, hogy a balosok majd emlegethetik, hogy mi szóltunk, hogy a fidesznél se lesz kolbászból a kerítés, a jobberek meg arra fognak rádöbbenni 2001 nyarának végére legkésőbb, hogy ők nem ilyen lovat akartak.

    Én szóltam...

  • 2009.06.18 16:10:59tk77

    v.a.k.v.a.r.j.u
    Teljesen igazad van, de én nem tudnék 2 napig sem mindenféle munkát elvállalni külföldön a NAGY CÉL érdekében, hogy majd valamikor a helyemen fognak kezelni, vagy a végzettségemnek megfelelő munkát fogok találni. De lehet, hogy nem vagyok elég elkötelezett vagy kitartó. Vagy túlértékelem a gyökereimet.(otthon,család,barátok,stb.)

  • 2009.06.18 16:16:53Thames30

    tk77: vagy csak nem vagy raszorulva, es akkor nagyon jo neked. Egy baratom nem tudott enni adni a kislanyanak, nem talalt munkat otthon, muszaj volt kijojjon, h legalabb azt mondhassa: Mindent megprobaltam. Nem lett milliomos, de jol el. Mara mar a gyerek is vele van itt Angliaban :-)

  • 2009.06.18 16:18:20auslander

    Mi az, hogy nem tudnal barmilyen munkat elvallani kulfoldon????? Par honap utan rendben van az eleted, ledolgozod a 8 oradat es nincs semmi gondod. Otthon, csalad, baratok? Viszed magaddal, szerzel ujakat...

  • 2009.06.18 16:21:39tnts

    Bambano,biztos,hogy nem lesz kolbászból a kerítés,senki nem él álomvilágban.Mindenki tudja,hogy keményen szopni fogunk.Csak azt szereném megérni,hogy egy balos szavazó elismeri:bakker,ezt elbasztuk!Én nem vagyok
    kemény jobbos,csak realista.Különben ezeknél
    a sorozatkormányoknál bárki jobb lesz!
    Azért ajánlott egy magadbaszállás!

  • 2009.06.18 16:24:18Hozzászóló

    Milyen érdekes, mi pont most megyünk haza sok-sok év külföld után. Egyszerűen már nem éri meg anyagilag. Ha pedig napról-napra kell élni, akkor már inkább otthon tesszük azt.
    Nemsokára jövünk Magyarország!

  • 2009.06.18 16:24:38MTFUN

    Én,mint balos szavazó elismerem,hogy elbasztuk!Pár év múlva remélem nem egy jobbos szavazó fogja ugyanezt ezt bevallani.Szerintem itt már csak a csoda segít,de az is inkább külföldre megy,nem ide.

  • 2009.06.18 16:27:31poznamokus

    Szvsz a fő ok a kimenetelre leginkább az, hogy itthon egyrészt nincs értéke a teljesítménynek, másrészt leginkább Abszurdisztánná lettünk minden tekintetben. Tisztelet a kivételnek, de korrupt a teljes államigazgatás, rendőrség, a tévéből csak szenny folyik, a hírekben csak negatívumokat hallunk, nincs közbiztonság, és még lehetne sorolni. Amúgymeg lehet szidni a Fidesz érát, de érdemes mostanság Pesten bkv-zni - tele minden járat csövessel, lepusztult emberekkel, egyre többen laknak híd alatt, stb. És sajnos kevés kivételtől eltekintve itthon nem érsz el semmit, ha nem vagy valakinek rokona (férfi esetében) vagy nő esetében ha nem fekszel le a főnökkel, HR-essel, stb. És sajnos valljuk be, jobb és baltól függetlenül, mindkét oldalt nagyrészt bunkóvá lett emberek alkotják, javarészt még a szélsőjobbot is. És ezt használják ki a vezetőink, mert amíg egymásra irigykedünk, egymással acsarkodunk, egymásnak teszünk keresztbe, a kossuth téri kupolás nagycirkuszban megy a szabad rablás, a művita, stb. És csak kesergünk folyamatosan, aztán mégsem megyünk el szavazni, tüntetni, helyette hagyunk mindent szétb*szni (tüntetések helyett kormányzati rendezésű operettháborúk), nem fogunk össze és nem védjük meg magunkat (bizony bennszülött testvéreink ezt használják ki), stb. Ezek után ne csodálkozzunk, hogy mi van. És ha jövőre lesz 2/3-os győzelem, azt bizony a kormánynak fogjuk köszönni, mert ekkora népbutítás nem volt a fidesz idejében

  • 2009.06.18 16:27:54tnts

    MTFUN,Végre!Reméljük a legjobbakat,mert ha Orbánék is elbasszák,végünk!

  • 2009.06.18 16:31:12poznamokus

    Még annyit, hogy az érem másik fele, hogy itthon valóban jelentős rész nem akar dolgozni, nem küzd - sok hülye ember, aki nem tud összeadni két számot még számológépen se, pedig akkor rájönne, hogy nem a Providentes hitel az átvágás, hanem a raiffeisen/erste/egyéb személyi kölcsön, aminél 60%-al többet fizetsz vissza, mint amennyit felvettél. Sajnos itthon az a baj, hogy az emberek nem gondolkoznak, nem figyelnek oda egymásra - bkv-n szinte fel kell lökni az embert, hogy le vagy fel tudj szállni, mert megáll az ajtóba, és meg sem mozdul, utcán fellökjük egymást, stb. Itthon sajnos kiveszett az emberekből az emberség.

  • 2009.06.18 16:31:58clementino1

    Itthoni viszonylatban és a korom tekintetében nem panaszkodhatom az állásomra, sem anyagilag, sem megbecsülés tekintetében. Mégis úgy érzem, hogy amint lehetőségem lesz rá, el kell innen mennem.
    Ha az ember szándékosan megpróbál elzárkózni a közéleti eseményektől, akkor is azt hallja mindenhol hogy mekkora szar az ország. Ez a légkör, ami itt van, egyszerűen demoralizáló. Lehetne sorolni a végtelenségig minden, mára itthon közhelynek számító dolgot az adócsalástól kezdve a gyanús tendereken, protekcionizmuson és infrastruktúrán át a mindennapos balkáni mentalitásig. Egyszerűen úgy érzem, hogy egy örvénybe került az ország, mindenki feszült, a média hergeli az embereket, akik utána egymáson vezetik le a dühüket.

    Egy percig nem gondolom, hogy amint nyugatabbra megyünk, tárt karokkal fogadnak, egy stresszmentes légkörben hónapok alatt normál egzisztenciát lehet kialakítani.
    Az egész légkör, az emberek hozzáállása a mindennapokhoz, és egymáshoz viszont minden küzdelmet megér.

  • 2009.06.18 16:38:24v.a.k.v.a.r.j.u

    clementino1

    Én is pont ezért jöttem el. Nem birtam elviselni, hogy minden reggel felhúzom magam a hireken, a csapból is a gazemberség folyik, a baráti társaságokban politika ment ezerrel, szóval kösz, itt legalább nem értem. A barátom holland, ő meg azt nem érti, hogy miért nem érdekelnek a helyi hirek. Elmagyaráztam, hogy csömöröm van és nem érdekel, mert úgyis csak széllel szemben vizelés az összes okoskodás. Pedig aztán itt is van min csemegézni, elég keményen nyomják a marokkóiak.

  • 2009.06.18 16:41:53v.a.k.v.a.r.j.u

    tk77: én speciel szakmában helyezkedtem el és elég jó állásom van, közgazdász vagyok. A tesóm ellenben, aki IGAZÁN megbizható szakember (asztalos, festő), már féléve nem talál munkát. Egyszóval nem egyszerű, de én optimista vagyok és remélem az is maradok, mert más lehetőség nem nagyon van. Nyünyörögni meg mindenki tud.

  • 2009.06.18 16:44:34pazvega

    en 4 eve jottem el otthonrol (a munkat interneten talaltam, telefonos interju volt), es ugy jottem ki ide (Del-Europa), hogy csak felevig birjam ki, utana hazamegyek. A ceg, ahol azota is dolgozom, fizette a kiutazast, hotelt egy honapra es a szemelyes cuccok ide szallitasat. Ha felev alatt feladom, ezeket mind vissza kellett volna fizetni. Azt almomban sem gondoltam volna, hogy rogton baratokat talalok, a munkahelyen megbecsulnek, nem ugy, mint otthon a sok nagynevu multicegnel, az emberek nem irigyek, es igenis baromi jo, mikor osszejon a barati tarsasag, es vannak koztunk franciak, gorogok, japanok, olaszok, svedek, arabok es szerbek. Vannak magyar barataim is, a pasim viszont gorog, aki imadja a paprikas krumplit es a kokuszgolyot. Amiota itt elek, a barataim kozul rengetegen elmentek Budapestre ,annyi jot hallottak rola tolem. Nincs azzal semmi baj, ha valaki kulfoldon el, attol meg magyar marad. En minimum felevente hazajarok, imadom belelegezni a repteren azt a tipikus kora reggeli budapesti illatot vagy buzt, ki hogy nezi.
    Hatranyok? A csalad es a regi baratok nincsenek itt, amikor csak akarom, de mar sokszor meglatogattak, es a fizetesembol megtehetem, hogy barmikor, mikor nagyon honvagyam van, akar egy hosszu hetvegere hazarepulok.
    Amit viszont negy ev utan sem sikerult megszoknom: olvasni csak magyar nyelven szeretek. Probalkoztam mar angol es nemet konyvekkel, de egyszeruen nem ugy jott at, es nem tudok teljesen kikapcsolodni.
    Hat ennyi az en tortenetem...Kozeput.

  • 2009.06.18 16:45:44pazvega

    ja igen, es tv-m nekem sincs negy eve, nem is lesz! Ha valami nagyon erdekel, ott van ra az internet, az eleg.

  • 2009.06.18 16:49:07v.a.k.v.a.r.j.u

    pazvega: nekem sincs tévém, egy csomó minden mást is lehet csinálni. Amúgy az a része nálam is igaz, hogy jónéhány barátom miattam választotta Budapestet egy hétvégére, mert én is főként a jó dolgokat emlegetem. Egyébként a legjobban a francia barátnőm volt elájulva tőle (mindent összeevett, legjobban a véreshurka tetszett neki és persze a libamáj) és azt mondta, hogy egyes helyek teljesen Párizsra emlékeztetik. Ötvenszer megköszönte a tippet és azóta is emlegeti.

  • 2009.06.18 16:51:30F/

    @2009.06.18 15:35:13Bambano
    A munkáltatók képviselőivel tárgyaltak az OÉT ülésén. Ezek a képviselők meg többnyire a nagytőkések (nem szitoknak szánom) érdekeit képviselték, vagy személyesen voltak jelen (ha jól emlékszem, pl. valamelyik banktuajdonos viszonylag híres faszi ott volt). Az lehet, hogy az ő álláspontjuk az általad említett volt, amit a miniszterelnök lehetetlennek tartott.
    Ez egyrészt pozitív is a szememben Gyurcsányra nézve, mert a kettő együtt szerintem sem megy, valamint ez egy normális gondolat, hogy a nyugdíjas sem halhat éhen (és továbbra is fenntartom, hogy nem azoknak szólt, akik munkaerejüket, tudásukat "adják el"- külföldre is azt hiszem, jellemzően ők mennek-, vagyis nem nekem, meg nem a többségnek, annak ellenére, hogy úgy szokás fölemlegetni, mintha mindenkihez szólt volna).
    Ugyanakkor negatív is, mert szükség van a tőkésekre, hogy az ország rendesen működjön, nem lehet csak így elengedni/elküldeni őket.

  • 2009.06.18 16:53:02MTFUN

    Izé,nem lehetne ezt az országot valahogy eladni?Szétdobnánk a zsét,és mindenki mehetne valami szuper helyre!A politikusaink már úgyis árulják egy ideje.

  • 2009.06.18 16:56:18pazvega

    mi tavaly a baratommal Barcelonaba es Budapestre mentunk nyaralni (pont Sziget-kor voltunk Pesten), es neki peldaul sokkal jobban bejott Budapest, mint Barcelona:)

  • 2009.06.18 17:02:49MTFUN

    pazvega.

    ez nem nyaralás vazze,itt az Életről beszélünk...

  • 2009.06.18 17:02:52capor_

    Érdekes, hogy mennyire tudatlanok a fiatalok.

    Ha van egy kis esze az embernek (ergo egyetemista, jól tanul) akkor simán ki lehet menni külföldre. És ha bejön neki a "téma" és jól teljesít akkor pedig kint is lehet maradni (felvételizik és átveszik...). És ez nem pénzkérdés. Van jópár ismerősöm, aki itthon is szegénynek számított, de nem sírt meg panaszkodott, hanem tanult/érdeklődött/dolgozott keményen. Kiment aztán ösztöndíjjal és most már kint tanul és fejezi be az iskolát. Ennyi.
    Az meg, hogy nehéz ösztöndíjhoz jutni???? Marhaság. A legkedveltebb Erasmus ösztöndíjak nagy része így is kiosztatlan marad minden évben......

  • 2009.06.18 17:04:50lidercke

    capor, azért marad kiosztatlan a nagy része, mert marhára nem fedezi a kintlét minden költségét, jó mélyen zsebbe kell nyúlni Erasmus mellett is. Sok mindenkinek meg nincs erre pénze.

  • 2009.06.18 17:06:29MTFUN

    capor.

    tehát tanuljon mindenki keményen,hogy itt tudja hagyni az országot időben? :)
    Szép perspektíva, főleg az itthon maradóknak.Mondjuk úgy 20 év és koldusország leszünk.Mert vissza ide nem jön, aki egyszer már kint megalapozta az életét.

  • 2009.06.18 17:15:46MTFUN

    Unokahúgom építész mérnök, a férje orvos.Most mentek ki Angliába,és kint is maradnak.Ott a kórházban teljesen más a légkör mint otthon.Mindenki a dolgát végzi a betegekért,nincsen ez a beteges hierarchia,és pont 8x ennyi a fizu.A paraszolvenciát pedig hírből sem ismerik...hmmm.

  • 2009.06.18 17:17:48capor_

    lidercke:

    ez az egyik legnagyobb tévhit. Én Norvégiába mentem, ami az egyik legdrágább.. Az ösztöndíjból, plusz előtte dolgoztam és spóroltam és láss csodát kijöttem..... Amit szüleimtől kaptam, azt utazgatásra vagy szórakozásra költöttem max. De van barátnőm aki Dániába ment és abszolút nulla szülői segítséggel már ottvan két éve, és ott is amrad még egy ideig.
    Ez a nincs rá pénzem/túl sokba kerül inkább burkoltan az, hogy "beszari vagyok, nem merek belevágni"

  • 2009.06.18 17:20:14capor_

    MTFUN:

    Én csak azt mondtam, hogy aki ki akar menni, annak megvan a lehetősége.
    És tartom azt, hogy sok szakmánál sokkal kecsegtetőbb a külföldi karrier (mind szakmailag, mind pénzügyileg). Plusz a külföldi egyetemek programjai is gyakran színvonalasabbak.....

  • 2009.06.18 17:26:20Vero8

    Bambano!!!

    Az analfabétát kikérem magamnak meg mindnekinek aki olyan "hülye" mint én.. tudod mindneki magából indul ki!!!

  • 2009.06.18 17:28:03xstranger

    capor_

    Kulfoldi egyetemek programjai nem szinvonalasabbak, hanem hiresebbek es elfogadotabbak. Nem ugyanaz.

    A legjobb ha befejezi az ember a diplomajat Magyarorszagon es utana lelep egy 1-1.5 eves masterkepzesre (fel ev keves). Utana lehet gondolkozni a kinnamaradason.

  • 2009.06.18 17:30:38Vero8

    Tudod akkor a keresztszüleim is analfabéták, mert eljöttek, mert szerencsétlen keresztapum hai 62 ezerért gürizett gyárban.. bizti tuti hülye, hogy kijött ide ..
    ezelőtt 5 évvel elhagytam a nagy "hazát".. bár analfabéta vagyok.. de nem izgulok, hogy mit eszek a hónap végén!!! éljenek az analfabéták

  • 2009.06.18 17:32:59capor_

    És szerinted a színvonalat akkor mi határozza meg?
    Persze vannak olyanok amik itthon is nagyon jók, nem mondtam, hogy nincs.

  • 2009.06.18 17:33:48Vero8

    ja és még annyit annak sok "okosnak" .. itt legalább megfizetik a magyar emberek okosságát és tudását, míg otthon meg semmit nem kapunk....

  • 2009.06.18 17:39:57harmincas

    A magyar fiatalok 10 éve ugyanezt mondták volna. A nyugat akkor is ugyanilyen vonzó volt.

    Másrészt: a válaszadók nagy részének csak a szája jár, és csak akkor menne el, ha külföldön is mindent készen kapna (állás, lakás, anyuci főztje és apuci pénzbeli segítsége). Meg persze akkor, ha megfelelően beszéné az idegen nyelvet.

  • 2009.06.18 17:43:41Vero8

    harmincas!
    sajna ebben igazad van.. aki idejön a fele nyavajog, mert dolgozni kell itt is.. nincs kolbiból itt sem semmi.. nem egyszerű sehol, de itt anyagilag jobb, mégha melózni is kell érte.. de ettől még nem vagyunk analfabéták, mert kint élünk..
    bár itt nincs Anya-főztje.. :)

  • 2009.06.18 18:31:45lidercke

    capor, én ezt hallottam, akkor ezek szerint, rosszul. De olyanoktól, akik maguk is készültek kimenni.

  • 2009.06.18 18:34:35chuch

    "
    2009.06.18 16:09:12 margaritt

    A fiatalok nagy része elhúzna innen.

    - Azoknak a fiataloknak a nagy része, akik 2-3as középiskolai eredménnyel felsőoktatásban tanulna...
    - És akiknek még mindig jó része nem beszél normálisan idegen nyelvet...
    ...
    Hát álmodozzanak, járjanak moziba, nézzenek jó filmeket az amerikai álomról...
    "

    Azt hiszem nem tartozom egyik kategóriába sem, nem járok moziba, és nem szeretem a hollywoodi filmeket, mégis elhúznék innen, mert nem élhető az ország, pedig most is nemzetközi környezetben dolgozok.

    És különben is: ne általánosíts, nem szép dolog.

  • 2009.06.18 18:41:57capor_

    lidercke:

    Valószinüleg jól hallottad, csak az amit mondanak hülyeség.

  • 2009.06.18 18:52:30Newclass

    gyökérke!

    Valóban, a boldogság is nagyon fontos! A gyereket én egyik legfőbb célnak írtam és nem az egyetlennek! Az életnek van ugyanis egy üteme, körforgása. Tudod kinő a kis virág, virágba borul, beporozza a méhecske, majd elejti magvait....és jön a következő generáció. A virág nem mondja azt, hogy most nem szaporodom, mert válság van... meg nem tetszik a kilátás...ki is halna szegény.


    "newclass, már vártam, hogy valaki előjöjjön ezzel az élet kötelességeivel
    rosszul gondolod, a boldogság elérése a cél
    ha gyerek kell a boldogsághoz az tanuljon vagy legyen jó szakmunkás és el fog helyezkedni előbb-utóbb. Ha megvan ez az alap, akkor jöhet a gyerek..."

  • 2009.06.18 18:58:45Newclass

    Bambano!

    Fogós kérdés, de gondolj a rendszerváltáskori Lengyelországra! A Szolidaritásnak azthiszem 700 e tagja volt. Ott valamelyest mégiscsak érvényesült a nép akarata. Nézd meg ma milyen a pártok támogatotsága. A párttagok száma. Hol van a nép?

    Egyébként sztem elméleti kiút van a helyzetből.Tudom sokak hülyeségnek fogják gondolni, de érdemes elolvasni:

    http://gagbi-babca.blogspot.com/2009/06/drabik-janos-irasa-reszlet.html




    "Newclass: mutass egy országot, amit a nép akarata szerint irányítanak...."

  • 2009.06.18 19:04:32Newclass

    lidércke!

    A morál valóban a béka feneke alatt van és nehéz ez az egész "kovácsoljuk össze a nemzetet". Elég ellenséges a társadalom, de sztem nem volt mindig ilyen. Régen nem volt ennyire jellemző/általános!
    Közös célt kell találni! Voltál Kunszentmiklóson a Kurultáj nevezetű programon? (hallottál róla egyáltalán). 70 e ember volt kint a 3 nap alatt és nem kellett a rendezvény után szemetet szedni! Nem törték fel senki autóját! Ami elveszett az minden meglett! Azóta tudom, hogy van remény, amíg mi magunk fel nem adjuk!

    "Newclass, van abban valami, amit mondassz, csak elég nehéz úgy, hogy gyakorlatilag mindenki mindenkit utál."

  • 2009.06.18 20:23:20Pista70

    Nem hiszem, hogy ez a nép (Nem a politikusokra gondolok csak, a vezetőkre, hanem az egész népre.), volt valaha a történelme során ennél hitványabb állapotban.

    Az értékrend csúcsán:

    - PÉNZ,
    - ANYAGIAK,
    - ÉLETSZÍNVONAL,
    - JÓLÉT

    stb.

    Mindezt: akármi áron.

    Mivel ezt itthon nem tudják garantálni:

    _ Elmegyünk.

    Ideológiai háttér:

    Az önzés.

    Ennyi hegedűs istván, amennyit ez a század kitermelt magából...

    Ennek a népnek nincs több hátra ötven évnél.

  • 2009.06.18 20:48:23Acid Amadeus

    sokan írják, hogy "fel a fejjel, vannak nálunk szegényebb országok, oszt mégis"..stb. Ez igaz, na de nézzük meg, hogy lehetőségeinkhez KÉPEST hol állunk( pl. gazdasági értelemben) Na EZ az igazán elszomorító, és ekkor válik feleslegessé a Csáddal, Szomáliával történő példálozgatás, ahol persze hogy rosszabbul élnek az emberek, na de könyörgöm...

  • 2009.06.18 21:01:11zabla

    es mi van akkor, ha en azt mondom, hogy azert akarok kulfoldon elni, mert elvezem a mas kulturaba valo beilleszkedest? mert elvezem, hogy az emberek erdekesnek talaljak a nyelvemet? mert elvezem, hogy mas nyelven beszelhetek? mert orulok, ha meglatok/meghallok valahol egy magyar szot? mert buszkeseg tolt el, ha meglatok a TV-ben, vagy akarhol valami magyar vonatkozasu dolgot? ez sajnos itthon nem adatik meg...emellett persze nem folyik a szar a csapbol is, nem toljak az arcomba mindenhol a kozelet mocskat, nem kell a politikaval foglalkoznom, ha nem akarok es meg folytathatnam

  • 2009.06.18 21:14:20Newclass

    zabla!

    Most képzeld el mi lett volna, ha anno Árpád vezér meg kicsiny csapata azt mondta volna: "A K. életbe elegem van ebből a rohadt vándorlásból, fogok én honfoglalni itten. Behódolok a kazároknak oszt iszom a kumiszt, hagyjanak má' engem mindennel békibe." A jövő magyar generációiért te is felelős vagy! Ha nem teszünk valamit nem fog megszületni!!! Értelmetlen volt akkor ősapáink áldoztahozatala. Pedig elképzelni sem tudjuk mennyit szenvedtek és tettek ÉRTÜNK! Tudom demagóg a dumám, de én ezt vallom....

  • 2009.06.18 21:35:24zabla

    sajnos a kozossegi szinten valo gondolkodas megbukik ott, hogy a mai magyar tarsadalommal es mentalitassal nem tudok es nem is akarok azonosulni

  • 2009.06.18 21:35:54Acid Amadeus

    Szerintem azért nem nézik le az embert, mert magyar. Rengeteg családtagom, ismerősöm dolgozik külföldön, és egyik sem számolt be ilyenekről. Pedig direkt rákérdeztem. Ellenben arról már annál inkább, hogy megbecsülik a munkájukat, fesztelenebb a légkör, és egy idő után már nem számít luxusnak az sem, ha pl. kikapcsolódásra,bulizgatásra akarnak költeni.
    Szerintem a sikeres külföldi munkavállaláshoz elengethetetlen az alázat(= mármint a befogadó ország felé), nyelvtudás, szorgalmas és tisztességes munka. Ja, és még valami(ami sajnos nálunk nem jellemző) az ÖNBIZALOM(=ez pl. jól jön akkor , ha valaki esetleg származás miatt szemétkedne, egy kis helreigazításba meg még nem halt bele senki)

  • 2009.06.19 02:51:00pazvega

    hmmm...Egyetertek zabla-val es Acid Amadeus-szal.
    Az egeszseges onbizalom nagyon is fontos, es itt ugy latom, hogy az emberek 99%-nak megvan. Es mivel hisz magaban, igy elobbre is viszi. A masik meg, hogy itt is vannak, akik kevesebbet keresnek, vagy szakitanak a pasikukkal, hulye a fonokuk, de NEM NYAVALYOGNAK FOLYTON. Otthon mast sem hallottam, valszeg en is ilyen voltam. Sot, mivel az otthoni barataimmal napi/heti szinten tartom a kapcsolatot, annyira feltunik mar a kulonbseg. Faraszto, es nem vezet sehova, plusz negativ energia. Es az a legrosszabb, mikor egy pasi sir, marmint atvitt ertelemben. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

  • 2009.06.19 10:12:18desagittis

    Mar megint mindenki nyomja a tutizmust, hogy kinek mit KELL csinalnia es hol. Mindenkinek mas a helyzete. En Angliaban elek, es persze, hogy vannak akik nyolcan elnek egy lakasban, minimalberert nyomjak a teglarakast es soha nem fognak angolul megtanulni. Pont ugyanezt tennek otthon is (ha kapnak melot). Neha talalkozom ilyen sorsu emberekkel es hallgatom, hogy mekkora szemet itt mindenki, meg kuvvarossz a kaja es mindenki lenezi oket mert 'bunkok az angolok'. Megertem, mert ok tenyleg ezt a felet latjak az angliai eletnek. Nehez kilatni a panaszbol es rajonni, hogy otthon is ugyanez varna, csak magyarul. Persze jobb a kaja :o)
    En nem bantom oket, nekik nehezebb mint nekem. Es mindig is az lesz, barhol eljenek. En a doktorimat irom, es ha icipici lakasban is, teve es luxus nelkul is, tizeves ruhakban is, de hozzajuk kepest jol elek. Ugyanis viszonylag elegedett vagyok, a munkatarsaim megbecsulnek, es senki nem nez 'csak kelet-europainak'. Maximum mas es erdekes vagyok.

    Baromi sokat kellett tanulni, hogy ket osztondijat szerezzek. Igy az utolso finanszirozatlan evemben pedih nagyon sokat kell dolgoznom (fizikai munkat meghozza) es delutanonkent tanitanom, hogy fenntartsam magam. Neha nehez leulni a szakdolgozatom melle nyolc ora munka utan. De ezt valasztottam es vegigcsinalom. Remelem, lesz valahol munkam. Neha almodozok rola, hogy vallalkozok Budapesten es lesz egy kicsi hazam egy kicsi kerttel valahol a zoldben. De ha nem megy, nem halok bele. Jo volna otthon, de nem biztos, hogy sikerul. Ettol nem vagyok kevesbe magyar. Szeretnek hazamenni, de nem az a kerdes, hogy lesz a plazmatevem meg merdzsom, hanem hogy lesz-e eletem. Oda fogok menni a doktorim utan, ahova tudok. Nem esik le az aranyguru a kezemrol, ha nem a szakmamban (human ertelmiseg) helyezkedek el, de biztonsagot es letminimumot akarok. Ha ezt Magyarorszagon sikerul megcsinalnom boldog leszek. Minden lehetoseget meg fogok ragadni, BARHOL lesz a vilagban. Nincs olyan sok ugyanis, hogy valogassak

  • 2009.06.19 10:23:00desagittis

    Mindenki lakjon ott, ahol jolesik neki. 2009 van, vilagutlevel. Akinek fontos, hogy magyarul picsazzon vele a bkv, es ne egy lengyel rugja le a buszrol Londonban mert nincs aproja, az otthon csinalja meg szerencsejet. Akinek meg az a fontos, hogy ne kelljen gondolkodni, hogy mennyit dugjon a noverke zsebebe, hogy kicsreljek a korhazban a lepedojet, viszont vallalja az ehetetlen kajat, az jojjon Angliaba. Es meg van szamos mas variacio. Nyilvan mindenkinek mas a fontos. Tiszteljuk mar egymast egy kicsit.
    Ugyis mindenki panaszkodni meg lehulyezni fog, ha mas miatt nem is, akkor azert mert a 'magyarok mindig sirnak es mindenkit lehulyeznek.' Es tenyleg.

  • 2009.06.19 19:24:55mmen

    Önzés? Miről beszéltek??? Azért mennek külföldre a magyar fiatalok, mert elegük van a sok paraszt geci nemfizető, alkalmazottat be nem jelentő, de mercivel járó hozzánemértő főnökéből.

CímkékCímkék

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés

hirdetés