A New York Times legújabb Budapestet reklámozó cikkében konkrét ajánlatokat találunk napi 250 dolláros, illetve napi 1000 dolláros költségvetésű turistáknak. A lap utazási melléklete valamiért rendszeresen foglalkozik a magyar fővárossal, de amíg eddig az underground érdekességeket mutatták be, most szállodákat, vendéglőket, ajándékboltokat ajánlanak a középosztálybeli utazóknak.

A naponta több mint egymillió példányszámban megjelenő New York Times utazási mellékletében augusztus elején kétfajta csomagot is összeállítottak a Budapestre érkező turisták számára: egyet azoknak, akik nem akarnak sokat költeni, egyet meg azoknak, akik szeretnek nyaralás közben dőzsölni. Az olcsóbbik csomag naponta 250 dollárra (kb. 47 ezer forint), a drágábbik napi ezer dollárra (kb. 190 ezer forint) jön ki. Az Egyesült Államokban nagyjából havi bruttó négyezer dollár (kb. 750 ezer forint) az átlagkereset.

Mindkét csomagnál a Blaha Lujza tér környékén ajánlják a szállást, az olcsóbbikban az Atrium Fashion Hotelben, ami a Rákóczi útról nyílik, a drágábbikban az Erzsébet körúti New York Palotában. Annak ellenére, hogy egy korábbi cikkben egy másik újságíró nem volt elájulva a felújított New York Palotától, mert túl drága volt és túl olasz: kevés dolog működött megfelelően.

Az olcsóbbik programnál hangsúlyozzák, hogy együnk mangalicát és igyunk hozzá vörösbort, és a legjobb, ha mindezt a - szintén a körúton található - Bock Bisztróban tesszük meg. A Bock Bisztróban egy vacsora két főre tizenhatezer forint, míg a drágábbik leírásban ajánlott - a Ráday utcában található - Costesben negyvenezer volt.

A spórolós amerikaiaknak az Instantot javasolják, ha szórakozni, a Retrock Deluxe-ot, ha vásárolni és a MÜPA ingyenes koncertjeit, ha kulturálódni akarnak. A leírás alapján a dőzsölős amerikai nem kulturálódik, hanem a Hungaroringra megy Porsche 911-et vezetni ötvenezer forintért, aztán megisizk hat koktélt tízezerért a Boutiq Bar nevű koktélozóban és a Bortársaságtól visz borokat ajándékba. A boroknál természetesen a Tokajira utaztak.

Míg budapesti városnézéseink alatt nem találkoztunk kifejezetten direkt reklámokkal, a New York Times cikkében elsőre elég reklámszagúnak tűnik, hogy csak egy-egy helyet emelnek ki, mint megfelelő szálláshelyet, vagy éttermet. Nem érdemes viszont elfelejteni, hogy a New York Times utazási melléklete viszonylag rendszeresen foglalkozik Budapesttel, ráadásul meglepően jó mozzanatait emelik ki a városnak, nem az útikönyvekben is bármikor megtalálható érdekességeket.

Júniusban a mostani cikket is jegyző újságíró a budapesti divatvilágról írt egy elég alapos cikket, amiben szó volt a WAMP-ról, a különféle magyar designerek boltjairól, kiemelték, hogy a város jelenleg legnyüzsgőbb divatipari része az Astoria, Ferenciek tere, Kálvin tér háromszögön belül található.

Egy korábbi cikkben a hetedik kerületet mutatták be, az általános látványosságokon túlmenően a Szódát, a Kőlevest és a Bobeket is bemutatva. A júniusi cikkben egyébként a divat mellett kitértek röviden a Gödörre és a Kuplungra is.

Egy két évvel ezelőtti beszámolóban meg egy 36 órás budapesti városnézésről olvashattunk. A cikkben a legtöbb fontos, érdekes dolgot bemutatták, a Gyermekvasúttól kezdve egészen a budapesti éjszaka egyik meghatározó helyéig a Piaf Klubig.