Az amerikai Glamour magazin az "érezd jól magad a bőrödben" életérzést támogatja, és ezt a felhívást a túlsúlyos modell, Lizzie Miller retusálatlan fotóival szeretné hangsúlyosabbá tenni. Miller szerint a szerkesztő azért választotta az ő fotóját, mert látszik rajta, hogy a zsírpárnái ellenére is szexisnek és boldognak érzi magát a bőrében. A divatvilág már korábban is felszólalt a piszkafa modellek ellen, azonban ezek eddig leginkább reklámkirohanások voltak.

A francia ELLE retusálatlan címlapja után újabb provokációt kiváltó képek jelentek meg. Ezúttal egy túlsúlyos modell, Lizzie Miller pózol a Glamour magazinban. A 20 éves modell képét egyáltalán nem retusálták, így jól látszik, akárcsak a halandóknak, neki is vannak felesleges kilói.

A divatvilág nem halogathatja tovább a túlsúlyos nők elismerését, főleg ha arra gondolunk, a vásárlóerejük egyre növekszik. Jelenleg a kiskereskedők mindössze tíz százaléka gondol a nagyobb méretű ruhákat, cipőket viselő nőkre, viszont a túlsúlyos modellek most már egyre gyakrabban láthatók a kifutókon, írja az Entertainment Tonight.

Valószínűleg ennek is köszönhető az Egyesült Államokban megjelenő Glamour magazin ötlete, miszerint ezúttal nem egy piszkafa vékonyságú divatmodellt, hanem egy teltebbet tesznek címlapra. A 20 éves Lizzie Miller, akiről a Glamour címlapja alapján nem is mondanánk meg, hogy feleslege van, meztelenül állt modellt, és beleegyezett abba is, hogy a képet nem retusálják.

Érezd jól magad a bőrödben!

A kép – akárcsak a francia ELLE sminkeletlen színésznőket bemutató címlapja – óriási port kavart. A magazin szeptemberi számának fő témája azokkal a nőkkel foglalkozik, akik nem érzik jól magukat a bőrükben. Ennek kapcsán Miller elmesélte, annak idején, amikor a magazinokat nézegette tinédzserként, őt is zavarta, hogy nem egy olyan nő köszön vissza a tükörből, mint amilyeneket az újságokban lát.

Miller arról is beszámolt, hogy a felvétel még áprilisban készült, és őt is nagyon meglepte, hogy megjelent a lapban, írja a news.com.au. „Valójában a szerkesztő nem azért választotta ezt a képet, mert a testem egy bizonyos részére fókuszált volna, hanem mert a kép egy olyan pillanatban mutat, amikor komfortosan, szexisen érzem magam és boldognak látszom” – nyilatkozta Miller.

Remény és álszentség

A túlsúlyos modell szerint a kiadványnak köszönhető hírverés pont jól jön, és így végre a hasonló méretekkel rendelkező kolleganői is több lehetőséget kaphatnak a divatvilágban. Lizzie Miller ugyanis azt reméli, a tervezők, a kiadók és a hirdetők végre nem csak a vékony modellekkel próbálják meg eladni termékeiket.

A témában az első igazi áttörést a Dove hozta, amikor Kampány a valódi szépségért keretein belül különböző korú, alkatú, és súlyú nőkkel reklámozták termékeiket. Bár az álszentség felmerülhet, hiszen a cél a minél több termék eladása, azonban itt korántsem annyira súlyos a helyzet, mint a brit Vogue szerkesztőjénél. Alexandra Shulman igen hevesen kritizálta a tervezőket, amiért csupán nullás méretű modelleket alkalmaznak, majd ezek után kizárólag nullás méretű ruhákat küldött egy divatfotózáshoz.

Azóta a neves magazin állítólag változtatott a hozzáállásán, és a sovány modelleket Photoshoppal igazítják nagyobbra, írja a Daily Mail. Bár pontos információkat nem közöltek, azonban nehéz elhinni, hogy a kifejezetten vékony Kate Mossra rávarázsolnak néhány kilót, hogy ne látsszanak ki a bordái.