horoszkóp

Mellbimbóval hívta fel magára a figyelmet a botránymárka

2009.09.25. 21:31
Az American Apparelnek megint sikerült olyan reklámot készítenie, amit betiltottak, ezúttal néhány fölösleges mellbimbónak köszönhetik az extrafigyelmet. A ruházati cég alapvetően a botrányban látja a legjobb reklámot, kaptak már azért, mert pornósokkal reklámoztak pólót, ahogy az is probléma volt, hogy kérdés nélkül rakták Woody Allent óriásplakátra.

Az American Apperel a Flexfleece fantázianevű felsőjéhez készítette el azt a Vice magazinban megjelent, hat képből álló fotósorozatot, amit néhány olvasói panasz után betiltott a brit reklámetikai hatóság (ASA). Azt kifogásolták, hogy a sorozat azt sugallja, hogy egy feltehetően 16 évesnél fiatalabb lány levetkőzik egy amatőr fotósorozat kedvéért, ami azért különösen veszélyes, mert egy olyan újságban jelentek meg a fiatalnak tűnő modellről a képek, amit fiatalok olvasnak – írja a Guardian.

A Vice magazin nagyjából kilencvenezres példányszámban fogy minden hónapban Nagy-Britanniában, és jellemzően a tizennyolc és a harmincnégy éves kor közötti korosztály olvassa. Az ASA elismerte, hogy technikailag nem törvénysértő a reklám, mert a Vice magazinnak olyan az olvasói összetétele, hogy elvileg nem kéne megbotránkozniuk egy ilyen képen, ennek ellenére a fiatalnak tűnő modell miatt betiltották azokat a képeket, amelyeken látszik a melle. "Provokatív, mert a modell minden képen egyre többet megmutat a testéből. Úgy értelmeztük, hogy a fotók azt sugallják, hogy egy amatőr fotósorozathoz vetkőzik. Mivel úgy tűnik, hogy a reklámban egy gyereket, egy 16 évesnél fiatalabb modellt kapcsolnak a szexualitáshoz, úgy határoztunk, hogy ez helytelen, és néhány olvasó számára igen sértő lehet" – érvelt a reklámot betiltó szervezet.

Forrás: American Apparel/Vice
Forrás: American Apparel/Vice

Az American Apparel részéről csak annyit mondtak, a cég a provokatív reklámokról híresült el, ami igaz is. Sőt, nemcsak a cég reklámjai, de már a honlapja is igen provokatív. A céggel kapcsolatban a legtöbben azon akadnak ki, hogy gyerekruhákat is árulnak, ennek ellenére a cég imázsát kivillanó mellekkel és fenekekkel határozzák meg, így a honlapon is könnyen beleszaladhatunk egy-egy félmeztelen modellbe, még akkor is, ha esetleg rugdalózót kerestünk volna.

A cég jellemzően amatőr modelleket alkalmaz, de arra is volt már példa, hogy egy pornószínésznőt kértek fel arra, hogy reklámozza a cég egyik áttetsző anyagból készült pólóját. Mindenesetre az amatőr modellek miatt is sok kritika éri őket, mert a képeiknek általában kellemes barkácshangulatuk van. "A modelleink valódi lányok, akik gyakran a cég alkalmazottai vagy ismerősök. Ők csinálják meg maguknak a hajukat és a sminkjüket, a képek meg nincsenek photoshoppolva. Időről időre ez néhány embernek kellemetlen, ami kellemetlen reakciókat szül" – nyilatkozta a cég képviselője a lapnak a modellekről.

Persze nem mindig a modellek miatt van körülöttük balhé. Tavaly azzal keltettek feltűnést, hogy Woody Allen arcképével reklámoztak magukat, azzal a szépséghibával, hogy a kép felhasználására nem kaptak engedélyt a rendezőtől. Allen be is perelte őket tízmillió dollárra, de a cég részéről azt mondták, nem fizetnek ennyit, mert Allen népszerűségét megtépázta a válása Mia Farrow-val.

De idén az is kiderült, hogy az American Apparel már abból remek reklámot tud faragni, hogy csak üzemeltet egy boltot. Egy kanadai anyuka felháborodva kereste meg ugyanis idén januárban az egyik helyi tévétársaságot, miután tizenhárom éves kislányának lehetősége nyílt a cég egyik boltjában végiglapoznia egy melegeknek szóló magazint tele homoerotikus fotókkal. Az anya azt nehezményezte, hogy a cég boltjaiban felnőtt tartalmú lapokat raknak ki a vásárlók számára, viszont a vásárlók sok esetben fiatalkorúak.