Nem elég, hogy valami nagyon nem stimmel a színésznő csípőjével a W magazin címlapján, most egy újabb kínos probléma merült fel. Szemfüles megfigyelők szerint ugyanis az ominózus képen nem a színésznő, hanem egy nála jóval fiatalabb lengyel modell, Anja Rubik teste látható, és Moore fejét csak rámontírozták. A magazin mindenesetre tagadja, hogy aljas módszerekhez folyamodtak volna, így mindenkinek magának kell eldönteni, hogy valóban Moore kisebb vagy nagyobb mértékben retusált teste látható a képen, vagy inkább egy fejcserés támadásról van szó.

Újabb kínos botrány kezd kialakulni a W magazin Demi Moore-t csípőhibás Barbie-ként ábrázoló címlapfotója körül. Egyesek szerint ugyanis könnyen lehet, hogy a képen nem a híresség teste látható, és a színésznő fejét csupán ráretusálták egy lengyel modell, Anja Rubik jóval fiatalabb és valószínűleg soványabb testére – írja a DailyMail. Bizonyításképpen a problémát felvető Oh No They Didn't blog egymásra illesztette a magazin címlapját, valamint azt a fotót, ami a modellről készült egy párizsi divatbemutatón, ahol természetesen ő is pont ugyanazt a ruhát viselte, mint Moore a kifogásolt fotón. Sokak szerint a nyak, a kulcscsont, a kar szinte teljesen megegyezik.

Idióták!

Nem ez az első alkalom, hogy a jó megfigyelők már napokkal ezelőtt felhívták a figyelmet arra, hogy valami nem stimmel a színésznő csípőjével, és az utómunkálatok során valaki kicsit mellényúlt. „A csípőmet nem retusálták....Hát nem látjátok?! Idióták!” – küldött el mindenkit melegebb éghajlatra Twitter-oldalán a 47 éves színésznő, aki azt is leszögezte, hogy imádja a képet, és azt kívánja, hogy bárcsak egész nap ilyen szépen lenne bevilágítva. Biztos, ami biztos, az oldalára kiposztolta az általa eredetinek titulált képet Moore, aki egyébként rendületlenül tagadja, hogy ő lenne a plasztikai sebészet egyik állatorvosi lova.

Bizonyíték kell!

Ön szerint kinek a teste látható a címlapon?

Anthony Citrano, egy Los Angeles-i fotós és író azért nem szeretné ennyiben hagyni az ügyet, és felajánlotta, hogy ötezer dollárt fizet egy alapítványnak, ha Demi Moore bebizonyítja, hogy a címlapot nem retusálták a kellőnél egy kicsit nagyobb mértékben. A színésznő állítólag még nem reagált a kihívásra. A W magazin szóvivője mindenesetre leszögezte, hogy semmi különleges és szokatlan trükköt nem vetettek be a kép elkészítése során. „Demi egy rendkívül gyönyörű nő, és a címlapkép is ezt bizonyítja” - tette hozzá.

Nem egyedi eset

Bár meglehetősen naiv, aki azt gondolja, hogy a magazinokban és a hirdetésekben látható képek majdnem teljesen hűen tükrözik a valóságot, mostanában több olyan magazinfotó és hirdetés volt, ami a kevésbé hiszékeny fogyasztóknál is kiverte a biztosítékot. Tavaly nyáron például a L'Oréal egyik kétoldalas hirdetésében Beyoncé vörösesszőke hajjal és fehér bőrrel volt látható, amit többen furcsának találtak. A cég mindenesetre vehemensen tagadta, hogy kifehérítették volna az énekesnőt. Louis Vuitton egyik kampányában pedig Madonnáról jelentetett meg egy olyan kampányfotót, amelyen az énekesnő úgy nézett ki, mint egy viaszbaba, amit ráadásul egy jóval fiatalabb énjéről készítettek. Az 1960-as évek legismertebb modellje, Twiggy szintén nem úszta meg a virtuális fiatalítást, amikor elvállalta, hogy szerepelni fog az Olay kozmetikai márka egyik hirdetésében.

Ellenforradalom

A legnagyobb divatházak pedig őszi-téli kollekciójuk fotózásakor próbálták ki a fejcserés támadásban rejtőző remek lehetőségeket. És persze nem szabad megfeledkezni arról a Ralph Lauren hirdetésről, amin Filippa Hamilton-Palmstierna feje szélesebb lett a csípőjénél egy túlbuzgó retushuszárnak köszönhetően. A modell egyébként már nem dolgozik a cégnek, ahonnan állítólag arra hivatkozva rúgták ki, hogy nem elég sovány. Akármennyire vagyunk tisztában a Photoshop térhódításával, a kifutón végigvonuló csontsovány modellek mellett azért ezek a képek is negatívan befolyásolják a nők énképét. Ezt ellensúlyozandó egyre több olyan fotó készül, amin híres nők láthatóak smink nélkül, vagy legalábbis minimális utómunkával. Idén nyáron például Cindy Crawford, Claudia Schiffer és Helena Christensen is csatlakozott ehhez a mozgalomhoz.