Az egyre divatosabbá váló plus size modellhullámot igyekszik meglovagolni az a fotósorozat, amelyen néhány nagydarab férfi látható a fecskefazonú fürdőgatyától kezdve a lezser rövidnadrágos összeállításig.

A Fantastic Man, férfidivattal foglalkozó, félévente megjelenő magazin készítői úgy döntöttek, hogy kiveszik a részüket az egyre népszerűbbé váló plus size modellek hullámából – írja a Huffington Post.

A lap most megjelenő számában közölnek egy sorozatot, amely néhány nagydarab, plus size férfimodellt mutat be különféle ruhákban. Annak ellenére, hogy az eddig megszokott méretű modelleknél nagyobb modellek egyre népszerűbbek lesznek, még mindig kevesen vannak. Hozzájuk képest is fehér hollónak számítanak azok a férfimodellek, akik nem tartoznak a férfimodellek egyik nagy csoportjában sem. Nem iszonyú vékonyak, és nem is borzasztó kidolgozott a testük, hanem robosztusak, hasuk van és szakállasok.

A képeket egy svéd fotós, Andreas Larsson készítette, aki korábban a New York Timesszal, a McDonald's-szal és a Nickelodeonnal is dolgozott már együtt. A ruhákat meg Julian Ganio válogatta össze, aki kifejezetten férfiakat öltöztető stylist, alapvetően férfidivattal foglalkozó lapoknak dolgozik.

A Fantastic Manben annyit fűznek a képekhez, hogy "egy pár stílusos javaslat a nyári időszakra, amelyeket csodálatos alakú uraknak szánunk". A félévente megjelenő férfidivattal foglalkozó magazint tartják a hasonló tematikájú lapok közül a legnívósabbnak, mert nem a macsó vonalat követi, hanem igyekszik igényes, divatos férfiakat bemutatni, a női divatlapokra jellemző aprólékossággal.

Az újság jellemzője még, hogy minden számban egy-egy ismert férfi hírességgel készített nagy interjút közölnek. Szerepelt már a lapban többek között Malcolm McLaren, Ewan McGregor, Bret Easton Ellis, Tom Ford és Pierre Cardin is.

A dolog érdekessége még, hogy ugyanazon a napon, amikor a világsajtót körbejárta a nagydarab férfiakról készült fotósorozat, az Urban Outfitters nevű, utcai divatruhákat gyártó cég kénytelen volt visszavonni egy termékét, miután néhány óra alatt komoly botrány alakult ki körülötte, ami néhány évvel ezelőtt nem biztos, hogy megtörtént volna.

A cég honlapján megjelent egy új ruhájuk, egy V-nyakú póló fotója. A pólón Eat Less (Egyél kevesebbet) felirat volt, és egy kifejezetten vékony, már-már anorexiásnak tűnő modellel reklámozták. A termék leírásában egyébként tisztázták, hogy nincs anorexiás vonatkozása a darabnak, de úgy látszik, a közvélemény nem így értette a dolgot. "Egyél sokat vagy keveset vagy amennyit akarsz, biztos hogy szeretni fogod ez a puha anyagból készült, erősen kivágott V-nyakú pólót" – írták az Urban Outfitters oldalán addig, amíg a pólót le nem vették a katalógusból.