Ales Bravincar, Szlovénia egyik legdivatérzékenyebb fotósa az ország legszebb modelleivel vág vissza a Pirellinek. Bravincar egy nyomdaipari cég megkeresésére készítette a fekete-fehér pucérnős naptárat, melyet blogján a Pirelli 2011-es istennős-mitologikus naptárára adott méltó válaszként definiál. Nézze végig mindkét művet, és szavazzon, ön szerint melyik a jobb: a félmeztelen szlovén csajok monokróm háttérrel vagy Lagerfeld híres modelljei istennőnek vetkőzve?

Ales Bravincart egyik tervező barátja, Zvone Kukec kereste meg az ötlettel, hogy szedjék össze Szlovénia legszexibb divatmodelljeit, és készítsenek velük egy félakt naptárat a Collegium Graphicum – egy szlovén nyomda – számára. „Felhívtam az ügynökségeket, felhívtam a lányokat, a Hasselbladot (fényképezőgépért) és a Profoto-t (világosításért). Mindenki azonnal igent mondott” – írja a szlovén Nánási Pál blogjában.

A modellek zsúfolt időbeosztása miatt egy hétre volt szükség, hogy elkészüljenek a fotósorozat, amivel természetesen a megrendelőnek is rendkívül elégedett volt. „Mivel folyton bombáznak minket a Made in China, Japan, Germany, Romania és Bangladesh feliratokkal, úgy döntöttünk, a projekt címe MADE IN SLOVENIA lesz – hisz a naptár gyönyörű lányai mind innen származnak. Hadd lássa a világ, milyen szépek a mi szuperszexi csajaink, ahogy érzékien pózolnak a fekete-fehér képeken” – indokolta a fotós a címválasztást.

„Sajnos szigorúan csak 300-at nyomtatnak a naptárból, úgyhogy csak az igazán szerencsések kaparinthatnak meg Szlovénia Pirelli naptárra adott méltó válaszából egy-egy darabot” – fejti ki Bravincar a blogban, és egyben igen magasra is pozícionálja az 50x70-es méretben kapható pucérnős naptárát.

Bravincar a Karl Lagerfeld által fotózott 2011-es Pirelli naptárral emlegeti egy lapon saját Made in Slovenia kalendáriumá: a legújabb, mitológiai ihletésű Pirelliben nők mellett kigyúrt férfimodellek és Julianne Moore is helyet kaptak. Lagerfeld a New York Magazine-ban arról beszélt, teljesen új koncepcióval dolgozott, az örök ifjúságot és szépséget akarta megfogni – Bravincarnak valószínűleg nem voltak ilyen fennkölt elképzelései, a félmeztelen modellek hétköznapi fehérneműkben pózolnak a fehér háttérrel, míg Lagerfeld ezüstös kiegészítőkkel alakította istennővé fotóalanyait.

Melyik naptár jobb?

Önnek melyik naptár tetszik jobban? Valóban lenyomhatják a szlovén modellek nemzetközileg elismert kolléganőiket, vagy a Karl Lagerfelddel megtámogatott Pirelli lett színvonalasabb, mint a szlovén fotós nyomdai reklámnaptárja?