Baudelaire ihlette azt a fehérneműt, amellyel Magyarországot képviseli majd tervezője a Triumph nemzetközi fehérnemű-tervező versenyén. Bódis Boglárka a hazai döntőben tizennégy másik fiatal tervezővel mérettette meg magát. Bár hírességek nagyon alacsony számban voltak jelen az eseményen, azért egy apróbb villantás becsúszott, igaz, csak az egyik modell részéről.

Szerdán tartották meg a Triumph fehérneműgyártó cég nemzetközi tervezőversenyének magyarországi döntőjét, amelyen ugyan szokatlanul kevés hazai híresség tette tiszteletét, viszont a modellek – témából fakadóan – annál több csupasz bőrfelületet mutattak, még egy bimbóudvar is villant a pályaművek bemutatása közben. Mivel a Divatkreátor első és második szériájából is voltak indulók, így a zsűri egyik tagja Andó Ildikó, a műsor szakmai vezetője volt. Mellette még két ismert hazai divattervező, Léber Barbara és Konsánszky Dóra, valamint a Triumph részéről Galamb Eszter marketing vezető vette alaposan szemügyre a versenyzők alkotásait. Az ítészek között Orosz Barbara képviselte a honi hírességeket, és stílszerűen az egyik fiatal divattervező ruháját viselte. A TV2 műsorvezetőjén kívül csak egyetlen celebet fedeztünk fel a tömegben, mégpedig Gallusz Nikit.

Boldog születésnapot!

Az esemény természetesen a pályaművek bemutatásával kezdődött, a jelentkezőknek pár szóban el kellett mondaniuk, hogy mégis mi inspirálta őket. A legtöbben saját bevallásuk szerint a régi és a modern elemeket szerették volna ötvözni, hiszen a Triumph 125. születésnapja olyan remek alkalom egy kis múltba révedésre, a fehérnemű-divatban történt változások megjelenítésére. Ja, és persze sokak számára remek inspiráció volt a női test, illetve maga a női nem. Dudás Ildikó, az első versenyző elmondta, az örök sziluettet, a homokóra alakot akarta megjeleníteni, és a fémből hajlított részek azt jelképezik, hogy a nők kívülről tudnak kemények is lenni, de mint az alatta lévő tüll mutatja, belül gyengéd, romantikus lények. Herold Henrietta inkább a kortalan nőt akarta megfogni, Kósa Annamária pedig a női nem emancipációjára fektette a hangsúlyt.

Egy vers, egy győzelem

A győztes ihlet:

Teste finomabb szálu hímzés,
sokkal nagyobb  harmónia,
hogysem a gyarló, vak elemzés
figyeljen akkordjaira.

Charles Baudelaire: Mindenestül – Babits Mihály fordítása

Egyes versenyzőket művészeti irányzatok vagy alkotások inspiráltak. Volt, akit a szecesszió fogott meg, volt, aki a Fekete hattyú című filmet kívánta megidézni, Bódis Boglárkát pedig Charles Baudelaire egyik verse ihlette meg. A Mindenestül jó választás volt, hiszen végül megnyerte a hazai fordulót, ő utazhat majd a Berlinben megrendezendő nemzetközi döntőre. Bódis a Velvetnek elmondta, ez volt az első alkalom, hogy fehérneműt tervezett, de annyira megtetszett neki ez a fajta munka, hogy talán a jövőben is szeretne ilyen darabokat alkotni.

A versenyre egyébként azért jelentkezett, mert izgalmas feladatnak tartotta. „Szeretem azokat a ruhákat, amikkel hangsúlyozni lehet a nőiességet. Azt gondoltam, hogy a fehérnemű az a ruhadarab, ami erre igazán alkalmas, és amikor elolvastam a versenykiírást, úgy döntöttem, hogy megmérettetem magam” – nyilatkozta a tervezőnő, akit ha éppen nem egy irodalmi műből merít ihletet, akkor természeti képződmények, kortárs művészeti alkotások, a régi idők ruhái indítanak benne kreatív gondolatokat.

A cél: elbűvölés

Ha már Orosz Barbara is zsűrizett, ráadásul egy nőknek szóló műsor háziasszonya, megkérdeztük arról, hogy mégis mik a tökéletes fehérnemű ismérvei. Mint elmondta, teljesen más szempontok fontosak akkor, ha éppen a pasinkat akarjuk elbűvölni, vagy ha a hétköznapokon akarjuk viselni. Orosz Barbara ugyan nem híve az alakformáló fehérneműknek, ő inkább a sportban hisz, de elismeri, hogy vannak nők, akiken rengeteget tud segíteni egy ilyen holmi. Hozzátette, nagyon fontos az anyagválasztás, műszálas fehérnemű tiltólistás, egy bugyi vagy melltartó legyen jó minőségű pamutból vagy kevertszálas anyagból. A műsorvezető egyébként sokat költ fehérneműkre, amelyeknek szerinte leginkább az elbűvölés a funkciója.