Aki evett már McDonald’s-ban, tudja, hogy az étteremláncban a legnagyobb átverés a kínált ételekről készült képekben van. A kiadott termékek általában csak nyomokban hasonlítanak a fotókra. A McDonald’s most felfedte, hogyan készíti az ételfotóit.

Pár nap alatt több mint hárommillióan nézték meg azt videót, amit a kanadai McDonald's hivatalos oldalára töltöttek fel YouTube-on, és abba enged betekintést, hogy a cég hogyan készíti az ételfotóit.

Az ételfotózás külön művészet, de a McDonald's-ban ezt mesteri szintre vitték, az ételekről készült képek és az általában kiszolgált ételek között nagyon csekély a hasonlóság.

A videót a cég kicsit megtépázott renoméját helyreállító kampány keretében készítették. Az Our Food, Your Questions (A mi ételünk, az önök  kérdései) kampány lényege, hogy olyan városi legendának tűnő dolgokról rántsa le a leplet, hogy tényleg valódi tojást használnak-e az éttermekben, valóban 100% marhahúsból készülnek-e a húspogácsák. Vagy éppen hogy miként készítik a hívogató ételfotókat.

„A cégek rájöttek, hogy a közösségi oldalak korában már nem ők irányítják a cégről kialakult képet” – mondta a The Starna a McMaster egyetem egyik marketingoktatója, Manish Kacker.

A mostani videó is ebben a szellemben készült, az egyik kanadai fogyasztó azt kérdezte a cégtől, miért nem néznek ki úgy a szendvicsek a képen, mint az éttermekben. A rövid válasz annyi, hogy a szendvicseket nagyjából egy perc alatt állítják össze a helyszínen, a fotózásokkor viszont több órát szánnak erre.

„Minél kevesebbet retusálunk, annál kevésbé tűnik tökéletesnek, de igazából így lesz étvágygerjesztő és meggyőző. Az a doboz, amiben a szendvicseinket kínáljuk, melegen tartja az ételeket, egy kis gőzt bent tart, ami egy kicsit összefonnyasztja a zsömléket” – magyarázta a kanadai McDonald's marketingigazgatója, Hope Bagozzi.

A fotózáskor a sajtot hőlégfúvóval olvasztják, hogy tökéletes legyen, egy kenőkéssel kenik el, a szószokat fecskendővel rakják a rétegek közé. A fotózás utáni utómunkában kicsit javítanak a színeken, és leretusálják a zsömléről az egyenetlenségeket. A szendvicsek a fotózáskor talán még rosszabbul is néznek ki, mint élőben, mert azért, hogy szemből jól mutassanak, kicsit hátrébb kell tolni a felsőbb rétegeket.

A cég részéről bátor húzás volt, hogy lerántották a leplet a legendás képekről, ugyanakkor a fogyasztók számára vonzó lehet, hogy ilyen őszinte politikát folytat a McDonald's.