A BKK megszűntette a budapesti tömegközlekedés egyetlen pozitívumát, a cuki, bajuszos bácsi figyelmeztető piktogramot, mert azt állítólag többen nem szerették, és nem illik bele a cég nemzetközi normáknak megfelelő profiljába egy magyarságra emlékeztető figura. A nemzetközi normákról csak annyit, hogy a Budapestnél kicsit látogatottabb Párizs tömegközlekedésének jelképe egy rózsaszín nyuszi, ami annyira népszerű, hogy még metrónyuszis pólókat is árulnak. Na mindegy, itt egy pár tipp az új piktogramokra, döntsön, melyik mennyire jellemző a budapesti tömegközlekedésre, melyik illik leginkább a cég profiljába. Minél több pontot ad, annál jobban illik a dolog a cégre.

Bliccelő

A budapesti tömegközlekedés egyik legnagyobb baja ugyanaz, mint úgy általában egész Magyarországé, hogy a szolgáltatás jogos igénybevevőire nagyon sok jogtalan igénybevevő jut, ezért a cég veszteséges, és mit csinál ahelyett, hogy nehezítené a bliccelést, mondjuk beengedőkapukkal, meg más, Európában bevált módszerekkel? Inkább folyamatosan emeli a szolgáltatás árát, hogy a jogos igénybevevők fizessék meg a jogtalan felhasználókból származó károkat. Csak gratulálni lehet, és ha már a cég ennyire a bliccelők oldalán áll, nyugodtan lehetne az új figura egy kalóz is akár, az mostanában úgyis menő.

Cuki csöves

Az tömegközlekedés ellen felhozott egyik leggyakoribb érv, hogy a járművek tulajdonképpen nem mások, mint mozgó melegedők a szolgáltatásért nem fizető hajléktalanok számára, akik viszont az erős testszagukkal szörnyűvé teszik a szolgáltatásért fizető utasok utazását. A hajléktalan-hajlékos viszony javítása érdekében el lehetne kezdeni cukin ábrázolni a legtöbb busz alapkellékeként funkcionáló potyautasokat, hátha legalább a gyűlölködést lehetne csökkenteni, ha már nem tudja megoldani a cég és a főváros, hogy ne váljanak a járművek melegedővé.

Dühös utasok

Azt el kell mondani, hogy a budapesti tömegközlekedésnek azért viszonylagos pozitívuma, hogy a járatok általában megérkeznek. Nem az van, mint pl. Brüsszelben, hogy teljesen véletlenszerűen indul el egy jármű vagy nem indul el, hanem azért igyekeznek tartani a menetrendet. De mivel nincs benzin, kigyullad a metró, elfogy az áram a troli alól, plusz jönnek a koccanások, illetve a legjobbak, azok a buszsofőrök, akik a kollégájukkal egyszerre indulnak ugyanazon a vonalon, ki tudja miért, így adott időpontban két buszt, a következőben viszont nulla buszt generálva a megállókba. Mit eredményeznek ezek a príma szolgáltatások? Elégedetlen utasokat.

Kilátástalan utas

Milyen ember lehet, aki igénybe vesz egy állandóan kigyulladó, csövesekkel és bliccelőkkel tömött, kiszámíthatatlan időpontban érkező járművet? Valószínűleg teljesen elkeseredett, vagy ha nem is az, az utazás végére úgyis felhagy minden reménnyel. Akár ebből a tulajdonságából is előnyt kovácsolhatna a cég azzal, ha mondjuk a kiábrándult, depressziós utas lenne az új jelképe.

Lángoló metró

Az egyik kedvenc ikoncsoportunk a lángoló járműves. Ennél jobban valószínűleg kevés dolog fejezi ki a BKK járműveinek aktuális műszaki állapotát, illetve azt, hogy milyen izgalmakra lehet számítani egy-egy utazás során. Sajnos a kifogy a buszból hegynek felele a benzin, vagy a tolni kell a trolit, mert nem kap áramot jellemző eseményeket nehéz képen ábrázolni, úgyhogy maradnak az égő járművek. Külön pozitívum, hogy az ikonkészlet készítői gyártottak hajósat is, így a cég teljes járműparkján lehetne ezeket használni.

Lángoló utasok

Ha már a BKK két fő tulajdonságáról, a dühös utasokról és a lángoló járművekról is volt szó, lehetne esetleg kombinálni a kettőt, és olyan piktogramokat alkalmazni, amelyeken lángoló utasok vannak. Mindenki értené, hogy mit akar a cég.