horoszkóp

Öt ok, amiért gyűlöljük a vonatozást

2013.08.08. 11:11
Bár a MÁV próbálkozik az imidzsjavítással, Magyarországon belül vonatozni katasztrofális. Megbízhatatlan szolgáltatások, rossz utazási körülmények, sok idő, ráadásul ehhez képest pofátlanul sokba is kerül.

1. Lassú

Annak ellenére, hogy kis ország vagyunk, talán a sínek állapotának, talán a szerelvények minőségének köszönhetően tulajdonképpen egész napos programmá válik egy Budapest-Kaposvár vonatút (átlagosan három óra, egy átszállást is beiktatva), de még egy mindössze két órát elrabló Budapest-Miskolc viszonylat is komoly tortúra. Már persze ha nem késik, pedig általában késik.

2. Drága

Amikor a szülők megemlítik a diákként napot lopó gyermekeiknek, hogy bezzeg ők mennyit utaztak régen vonattal, most meg csak az internetezés megy, akkor általában kiderül, hogy már fogalmuk sincs róla, mennyibe kerül vonatozni. Kedvezmény nélkül a fővárosból Szombathelyre úgy 5000 forint egy út. Onnan ugye érdemes visszamenni valahogy, és rögtön kijön egy akkora összeg, amiből otthon egy hétvégén keresztül simán kényelmesen megélhetünk. Mellesleg a keletről a Balatonra vágyó diákok nyaralási vágyait is nagyban keresztülhúzza, hogy már a gatyájuk is rámegy egy olyan utazási szolgáltatásra, ami semmilyen elemében nem kényelmes vagy élvezetes.

3. Kényelmetlen

Egy átlagos szerelvény ülései valójában nem adnak sokkal több helyet, mint amekkorát a gyűlölt fapados légitársaságok szoktak. Cserébe egyvalami garantált: télen a fűtés működik rosszul, a legdurvább nyáron pedig a légkondi hal meg épp annyira, hogy az egész utat izzadtságban fürödve szenvedhessük végig. Megoldás nincs, mert az ablakokat csak külön kérésre lehet résnyire kinyitni, kis mázlival pedig úgyis lesz valaki, akit a kis huzat jobban zavar, mint az elviselhetetlen hőség. Ne feledkezzünk meg a külsőről sem, ugyanis pár kivételtől eltekintve a magyar vonatok egytől egyig koszosak és gusztustalanok.

4. Szervezetlen

Most tekintsünk el attól, hogy az utóbbi időben garantáltan legalább 10 perces késésekkel kell számolni a MÁV-Start szolgáltatásainál, hiszen ehhez hozzá lehet szokni. Ahhoz viszont nem, hogy InterCitykre csak a legritkább esetben sikerül belőni, nagyjából hány kocsit lenne érdemes vontatnia a mozdonynak. Ezért fordulhat elő, hogy vasárnap esténként tömegesen maradnak le ezekről emberek, akik azt hitték, talán nem olyan nagy kaland elutazni valahova. Az online jegyvásárlás emelkedik ki a legjobban, az Elvira ugyanis egyáltalán nem jelzi semmiféle üzenetben, hogy az általunk kiválasztott helyjegy már nem megvásárolható, hanem egyszerűen nem teszi be a a kosarunkba, hogy aztán az állomáson jól meglepődhessünk rajta, hogy fel sem szállhatunk álmaink vonatjára.

5. Veszélyes

Persze nem az utazás, ott a táskalopásokat azért könnyen ki lehet védeni. Ellenben minden magyar város vagy település legkellemetlenebb részei a pályaudvarok környékei. Garantáltan ott gyűlnek össze a leggázabb figurák, méregetnek a valamiért ott bandázó helyi vagányok, és úgy általában nehéz magunkat biztonságban érezni egy helyen, ahol 50-ből egy ember garantáltan szipuzott pár órával korábban. Egy utazás akkor a legszarabb, ha az eleje és a vége is rossz, márpedig a pályaudvarok pont az elejét és a végét jelentik az egésznek.