Nemcsak a kerek évforduló miatt aktuális megint ez a film, hanem azért is, mert most volt halloween, és nemsokára itt a karácsony is. Az alábbiakban megnézhet egy videót arról, hogy hogyan készült ez a stop-motion musical, amit ha még nem látott, sürgősen pótolja!

A Karácsonyi lidércnyomás az a film, amit Tim Burton nem rontott el azzal, hogy beletette volna Johnny Deppet, épp ezért tökéletesen élvezhető is, és számtalanszor meg lehet nézni Halloween és Karácsony között. Ha valaki nem tudná, mi ez a film, annak röviden elmondjuk, hogy majdnem olyan, mint a Grincs, csak jobb. A Karácsonyi lidércnyomás arról szól, hogy a Halloween városában élő Jack Skellington megunja a rémisztgetést, elkeveredik a Karácsony városába, megirigyli a Mikulás ünnepét, és eldönti, hogy lemásolja azt, csak egy kicsit rosszul értelmezi a karácsony szellemét. Van benne bonyodalom, szerelem, cuki kisállat, meg minden, ami egy rettentően rosszul hangzó giccses filmbe kell, de ez a bábfilm-musical mégis tökéletes, leginkább azért, mert elképesztően sok meló volt benne.

Mivel a Karácsonyi lidércnyomás pont húsz évvel ezelőtt készült, és amúgyis most volt Halloween, és hamarosan itt a Karácsony is, ideje megtudnia, hogy miként készült a film. Ha pedig nincs ideje az alábbi több mint húsz perces videóra, alatta összefoglaljuk pár pontban a lényeget.

  • Egy másodpercnyi mozgófilm 24 képkockából áll, így a Karácsonyi lidércnyomás minden egyes másodperce szintén 24 képkockából áll. Ez azt jelenti, hogy a film mindegyik másodpercéhez mindegyik figurát 24-szer kellett picit megmozdítani
  • A 85 perces film így összesen 122400 képkockából áll
  • A film minden percéhez egy teljes hétnyi munka kellett
  • Pontosan ezért volt három év, mire a Karácsonyi lidércnyomás végre végleg elkészült
  • Többszáz figurát készítettek a filmhez, és mindegyikből csináltak legalább négy másolatot is
  • Jack Skellington figurájához 400 különböző fej készült, 400 különböző arckifejezéssel
  • Ahhoz, hogy Jack pislogni tudjon, a szemét külön cserélgették, és minden egyes pislogásához szükség volt három-három képkockára
  • Ha rosszul sikerültek a képkockák, elölről kellett kezdeni, és mindet újra fel kellett venni
  • A film zenéjét és dalszövegeit író Danny Elfman úgy írta meg a dalokat, hogy nem kapott forgatókönyvet, csak Tim Burton magyarázta el neki, hogy miként fognak kinézni a jelenetek
  • Danny Elfman nem csak a film zenéjét csinálta, de ő volt Jack Skellington énekhangja is
  • A film szinte minden egyes képkockáját előre megrajzolták papíron
  •  A filmen több mint 100 operatőr, bábkészítő, díszletépítő, illetve 13 grafikus dolgozott
  • Így Tim Burtonnek gyakorlatilag egy teljes vállalatot kellett elindítania 1991 júliusában, mikor elkezdtek dolgozni a Karácsonyi lidércnyomáson. Ő maga azonban csak megírta az egészet és producerkedett, a film rendezője bizonyos Henry Selick volt