horoszkóp

Konta Barbarát hidegen hagyják az akciók

dns
2005.01.26. 11:35
Január végéig tartanak a kereskedelmi mélypont ellen kitalált akciók a budapesti bevásárlóközpontok üzleteiben, de ez egyedül Dukai Reginát lelkesíti a megkérdezettjeink közül. Tornóczky Anita már beszerezte új Miki egeres pólóját, Pokrivtsák Mónika pedig Amerikában tölti fel a ruhatárát. Úgy tartja, ott kevesebb az átverés.

"Vadászom a jó ruhákra. Feldobnak az akciók, rengeteg időt tudok eltölteni a karácsony utáni árleszállításokon. Sikerélmény, ha csökkentett áron meg tudok szerezni egy ruhát" - mondta lelkesen Dukai Regina, a modellből lett énekesnő, aki az egyetlen híresség volt a megkérdezetteink közül, akit igazán lelkesített a kereskedők januári vásárlásösztönző kampánya.

Regina, örökletes láz, ruhaszponzor

#alt# A Coca Cola egykori ezüstlánya azzal viccelődött, hogy a vásárlási láz örökletes. A bátyja és az édesapja ugyanis még nála is többet vásárol. Őket azonban Reginával ellentétben nem hozza tűzbe az árleszállítás.

"A kedvesem, Tóth Tibi is kedveli az akciókat. Időnként csak állok az üzletben, és várom, hogy befejezze a válogatást. Olyankor néha megfogadom, még a Westend környékét is elkerülöm vele" - nevetett Dukai Regina, aki egyszer már tett hasonló fogadalmat. "Két éve nyáron rossz passzban voltam, és nagyon sűrűn vásároltam, hogy feldobjam magam. Megfogadtam, sürgősen leállok a plázázással, mielőtt beteges kényszervásárló leszek. Már nem fenyeget ilyen veszély: a ruhaszponzorom alkalmanként több zsák ruhával lát el"- mondta a Szeress, vagy menj tovább lemezével debütáló énekesnő.

Anita, Miki egeres póló, próba

Tornóczky Anitának nincsen ruhaszponzora. Sőt, sokakban nem is a nyakig felöltözött műsorvezetőről él a kép, sokkal inkább a CKM decemberi száma ugrik be. A szezonvégi kiárusításokat a T-akták című műsor szerkesztő-riportere is kedveli.

"Rossz érzés, ha a karácsony előtt megvásárolt pulóveremet a szezon után féláron kínálják, így gyakran én is figyelem az akciókat. Legutóbb egy Miki egeres pólót sikerült kifognom" - mondta az MTV műsorvezetője, aki hasonló alkatú barátnőjével jár vásárolni. Ez többek közt praktikus. "Néha megkérem: Nyuszi, próbáld már fel ezt a pólót, nekem nincs most kedvem hozzá. Ebből kiderül, hogy rajtam hogy állna" - mondta Medgyessy Péter nevelt lánya. A januári akcióktól amúgy is hamar elmegy a kedve.

"A nők meglátják a 'Csak most minden féláron' feliratot, és iszonyú stílustalanul berontanak az üzletbe, széttúrnak mindent, lökdösődnek, majd kimennek. Semmi kedvem a gyűrött holmik közt, és a tömegben keresgélni" - mondta Tornócky Anita. Ez utóbbi jelenség többeket riaszt.

Dorottya, izzadás, csizma

#alt# "A próbafülke előtt óriási sor áll, leizzadok a kabátban, mire sorra kerülök" - kapcsolódott be Geszler Dorottya, aki a januári vadászszezonnal kapcsolatban arról panaszkodott, az eladóknak nincs lehetőségük arra, hogy segítsenek. Így ha nem passzol a méret, újra fel kell öltözni, kimenni a fülkéből, új ruhát választani, és újra sorba állni. "Nemrég több darabot akartam próbálni, mint amit be lehetett volna vinni a fülkébe, kettőt kint hagytam, és szóltam, a második körben beviszem. Mire kijöttem, az eladó már visszaakasztotta azokat" - mondta a Colgate mosoly-díjas műsorvezető, és még egy akciós történetet megosztott a Velvet riporterével.

"Kinéztem egy szép barna csizmát, de nem vettem meg első svunggal. Úgy tűnt, jól döntöttem, mert néhány hét múlva mindent leáraztak. Igen ám, de egyedül azt a csizmát nem. Bosszantott, de megvettem végül" - mondta Geszler Dorottya. Az évnek ebben a szakában a bevásárlóközpontokban szinte alig található olyan üzlet, ahol ne lenne árleszállítás. Ugyanakkor csak abban az esetben kínálhatják az árut akciós áron, ha arra a gyártó is rábólint. Az árleszállítás mértéke eltérő lehet egy üzleten belül is.

Barbara, pláza-kerülés

#alt# "Engem végső soron hidegen hagynak az akciók, mert gyakran tapasztaltam már, hogy a rossz minőségű árutól szeretnének így megszabadulni" - mondta Konta Barbara, az TV2-n januártól nézők hiányában megszűntetett Dumáljuk meg! alcímet viselő műsor vezetője. "Az akciókat többnyire a plázák indítják, és az üzletek közti verseny miatt is kénytelenek más boltok is valamilyen módon beszállni. Én azonban nem sűrűn járok plázákba. Azért sem érdekelnek a januári akciók, mert nem szeretem a téli holmikat, inkább majd tavasszal újítom fel a ruhatáram" - mondta volt talk show vezető, akinél RTL Klubos kolléganője sokkal inkább lesújtó véleményt mondott.

"Néhány helyen annyit jelent az akció, hogy a ruha árcédulájára ráírják az értékénél drágább árat, áthúzzák, és az eredeti áron kvázi akciósként kínálják" - mondta Pokrivtsák Mónika, aki többek közt a vásárlók megtévesztésére szerette volna felhívnia a figyelmet. Érdekességképp a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség 2004-ben az előző éveknél jóval több olyan esettel találkozott, amikor egyes kereskedők és cégek hamis akciókkal csábították magukhoz a vásárlókat. Pokrivtsák Mónika szerint a legnagyobb probléma az, hogy a vevők nem érvényesíthetik a jogaikat.

Mónika, átverés, outlet, Amerika

"Aki már megpróbált visszavinni egy árut, amiről utólag kiderült, mégsem lesz jó, tudja, miről beszélek. Olyan sehol sincs, hogy visszaadnák a pénzt, legfeljebb levásárolhatod, ami máris egy kompromisszum. Ha meg leértékelt árut veszel, vissza sem viheted" - mondta a Találkozások című celeb-magazin egykori műsorvezetője, aki ritkán vásárol kis hazánkban. Amerikában annál gyakrabban.

"Ha Amerikában veszel egy ruhát, és viseled háromszor, aztán önhibádon kívül tönkremegy, még az eladó kér bocsánatot, ha visszaviszed. Ott az outlet is azt jelenti, amit hivatott jelenteni: márkás cuccokat olcsón megszerezhetsz" - mondta Pokrivtsák Mónika szinkronban a Népszabadság napokban megjelent hírével. Eszerint a hazai outletek vevői javarészt csalódottan távoznak az üzletből a szerény kínálat és a magas árak miatt.

"Amerikában azt jelenti az akció, hogy akár öt dollárért is meg tudsz venni egy Armani pólót, és nem azért, mert véletlenül félrevarrták, hanem mert az előző szezon kollekciójából való. Az év minden szakában tartanak akciókat, nem csak egyetlen roham van. A magyar kereskedők is elleshetnének pár ötletet a tengerentúlról" - mondta végezetül Pokrivtsák Mónika.

A magyarok ugranak az akciókra
A GfK felmérése szerint a magyar felnőtt lakosság egyharmada pénztárcájába nyúl, ha olcsóbban adnak egy terméket. Vonzó még az "egyet fizet, kettőt vihet" felállás is. Az akciókat az átlagosnál gyakrabban használják ki a legalább érettségizettek, havi nettó 150 ezer forintnál nagyobb nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők, a Budapesten, illetve ötvenezer lakosúnál nagyobb vidéki városban lakók, továbbá a négy tagú vagy annál népesebb háztartások tagjai.