Megtekintettük az idei év legtrendibb motoros és biciklis bukósisakjait. Az eredmény egyértelmű: a motorosoké a világ, a biciklisek le vannak tojva. A testi erővel működő járművek tulajdonosainak szomorú sorsát képgalériánkkal próbáltuk ellensúlyozni.

Vártuk a hajnalt, hogy végre megihassuk az első, két deciliter kávénkat. Dns tudta, hogy az idő szorít minket, ezért nem késett, így arra is futotta, hogy megbeszéljük, miként mutatjuk be olvasóinknak az idei év trendi bukósisakjait. A recept egyszerű: mivel nem vagyunk celebek, formabontó képeket kreálunk, amelyek a profizmusra hajaznak kicsit, de közben igyekeznek bájosan amatőrök maradni.

Mivel nyáron a város nagy és vidám építkezések színhelye, kimerészkedtünk az utcára is. A budai hangulat leírhatatlan, állítjuk, hiszen szerkesztőségünk Újpesten található, ami nélkülöz mindenféle gigantikus ragyogást. Mivel a bukóműveltségünk korszerűtlen, először az asszociációs készségünket vetettük be, hogy könnyen rátaláljuk a megfelelő párhuzamokra. „Amíg gyerek voltam, és még bármi lehetett volna belőlem, nagyapám vett is nekem egy piros Piaggiót. Anyukám azonban úgy ítélte meg, hogy a motorozáshoz, de még a robogózáshoz is nálam komolyabb, koncentráltabb személyiség kell, és eladta, mielőtt a lábam leért volna a pedálig" - emlékezett vissza dns második gyermekkori traumájára.

A terepszemle képei!

Túl a traumákon

Miután tapadási felületet biztosítottunk magunknak a témában, a fejünkre húztuk a csodás sisakokat. „A motorozásról mindig a törékenység jut az eszembe, és itt nem csak a koponyámra gondolok. 16 évesen barátnőimmel a festői Görögországban motoroztunk, amit semmiképpen sem lehetett sikeres túrának nevezni. Törés itt-ott, gézkötegek a testen, és az egészségügyi szolgáltatások aktív tesztelése. Azóta félek. De a bukósisakok felpróbáláshoz szerencsére nem kellett bátorságot gyűjtenem" - kötötte össze ezzel a mondattal dr a következő bekezdést.

"Az üzletet vezető ikerpár felvetette, mennyire Fellinis lenne, ha menyasszonyi ruhában ülnék a motorra, és fognám menekülőre, de momentán nem volt nálam esküvői szett, így maradt a bolt kínálatában kapható motoros ruha. A motoros bőrnadrágok közül elméletileg egy női szabásút választottam, amelynek a dereka gyomorszájig ért, nyilván a vese védelme miatt, de az alsóörsi Dexion diszkó zárópartijára ez nem annyira szerencsés viselet" - öntötte szavakba negyedik benyomását aznap dns.

A tulajdonosok szerencsére nemcsak napi fétisünk tárgyát biztosították számunkra, hanem a fotózásban is aktív szerepet vállaltak. Egyikük elmesélte, hogy a retro ezt az iparágat is megfertőzte, és idén az egyszerűbb, nosztalgikusabb színek is menők. Dns ízlése - karmájának köszönhetően - mindig naprakész, így csak szeretettel tudott beszélni az őt ért tapasztalatokról. "Az egyszínű, kék Momo bukósisak volt a kedvencem, abban semmiféle modern, újító hatás nem tükröződött, akár a hatvanas években is használhatták volna. Örömmel kerültem a vörös villámokkal, a tűznyelvekkel és a virágmintával díszített darabokat, pedig az üzletvezetők szerint a kézzel festett dizájnos darabok a leginkább divatosak. Valószínűleg nem lehet sikertelen vállalkozás playmate-ek számára ocelotmintás bukósisakot tervezni, de szerencsére egy ilyet sem láttam még a városban."

A tekintély kedvéért

Munkatársunk sosem megy el szó nélkül semmi mellett, ezért megemlékezett a motoros kiegészítők néhány basic-darabjáról is, ami reméljünk innentől, az alapműveltség részét képzi majd. "A motoros szemüvegek azok a kiegészítők, amelyek jobban ellenállnak az aktuális divatirányzatnak, mint amilyen könnyedén taszítják a káros UV-sugarakat. A kilencvenes évek foncsoros szemüvegeit találtuk a kínálatban, amelyet minden bukósisakhoz viselhetünk, de az acélsisakhoz inkább aviátorszemüveget javasolnánk a tekintély kedvéért."

Elszabadulnak az indulatok!

Az összekötő szövegért felelős dr, úgy érezte, fontos megemlítenie, a fotózás jó hangulatban telt. Ugyanis minden újságíró álma, hogy cikkeiben az öncélú szórakoztatáson túl az olvasókat is kényeztesse, ezért arra gondoltunk, megosztunk egy érdekes tapasztalatunkat önökkel. „Fotósunk ötlete alapján a rózsaszín szetthez a környéken dolgozó munkásemberek közül szerettünk volna társmodelleket választani, de amikor utánuk eredtünk az utcán, a következőt mondták: ez maffia! Azóta gondolkozunk ezen az üzeneten."

Hogy az informatív rész se maradjon ki, megkértük az üzletvezetőket, meséljék el, miként tesztelik a sisakokat. „Egy meghatározott súlyú tárggyal egy meghatározott magasságból megtámadják a bukót. Amennyiben túléli a támadást, megfelel az európai szabványnak." Az is kiderült, hogy az utóbbi 10 évben iszonyatosan sokat fejlődött a technika, például már nincsenek rejtélyes fulladások és a motoros a sisakon található be-és kimeneti szellőzőnyílásoknak köszönhetően - amik a fejtetőn, homloknál, állrésznél, a tarkónál és a nyakrésznél is előfordulnak - könnyedén jut levegőhőz, és ha leveszi a „fejvédőt" nem minden esetben fürdik az arca.

Infók

Igaz, hogy kerékpározás közben a fej elég ritkán sérül , de akkor nagyon. Érdemes tehát beruházni egy bukóra, és ha viszonylag gyakran tekerünk, figyeljünk a részletekre is: a leglényegesebb, hogy a sisak szorosan és tökéletesen illeszkedjen a fejre, viszont az sem mellékes, hogy milyen nehéz és mennyire jól szellőzik.

A drágább, tízezer feletti darabok (mint pl. az általunk is próbált UVEX) dizájnja sokkal ütésállóbb, azaz a belső hungarocel és a külső műanyag részt egybedolgozták, míg az olcsóbbaknál ezek csak nagyvonalúan egymásra vannak illesztve. A drágább bukók sokkal könnyebbek, ezért kevésbé fájdul meg a nyakunk pár órás bringázástól, ráadásul a légnyílásokat is logikusan helyezték el rajtuk, tehát kevésbé lesz csatakos a fejünk. A gyereksisakok sajátja, hogy kevésbé áramvonalasak, viszont hátul hosszabbak, jobban védik a tarkót. Ha utálkozik a kölyök, beszéljük rá egy szimpatikus mintázatú példányra.

A sisakok közül mindegyik rusnya volt

A biciklis bukósisakokat szerkesztőségünk hölgytagjai a Hervisben kívánták megtekinteni. Ennek az oka igen egyszerű: a magyarember legtöbbször a megúszásra megy, nem szeret hetekig egy bukósisakért vándorolni. A kínálat a sportszerárusító áruházban viszont elrettentő, de ezt galériánk is jól illusztrálja. „A biciklis védőszerelés nem okozott nagy katarzist, az erről szóló értekezéssel nem lenne sikeres egy dizájnmagazin. A sisakok közül mindegyik rusnya volt, csak mindegyik másképp, és ezek közül válogatni ezért kicsit izgalmas volt. A gyerekeknek szánt rózsaszín és sárga bicikliket szintén tervezői zsákutcának éreztük. Persze a rondaságuk ellenére kényelmes viselet volt csaknem mindegyik sisak, és mivel visszapillantó tükör nem található alapvetően a kerékpárokon, elképzelhető, hogy nem rázza majd a nevetés saját látványától a biciklist, miközben bordó, virágmintás sisakban, és sárga, festőfoltos kesztyűben közlekedik a városban."

Dns-hez képest ef kolléganő vidámabbnak látta az áruházi kínálatot, sőt az is kiderült róla, hogy díszítőelemként tekint a fejvédőkre. „Mindennapi bringásként életem része a bukósisak, és bár néha ciki, nem mondanék le róla, főként a megfelelő díszlettel párosítva. Igazi vadállatnak érezheti magát az ember például a fényes, piros, pillekönnyű UVEX-ben, egyébként meg fiatalodhat gyorsan huszonöt évet a hajókkal ellátott gyereksisak és kék gyerekmez felvételével. Egy sportáruház eldugott szegletében egy fitballon álmodozni csakis ilyen öltözékben érdemes. Ha pedig mindenképpen gumibelsőt akarunk etetni teknős-sisakos pajtásunkkal, húzzunk vagány kék bukót és hozzá egy provokatív pólót bulvármagazinunk szereplőivel."

„A bukósisak nemcsak kerékpározáshoz elengedhetetlen, de a céges csapatépítő tréningeken is jól jöhet. Remek önvédelmi eszköz, amikor előkerülnek a bizalomjátékok: például a szembekötős vonalon-végigvezetős fajta, vagy az a közkedvelt játék, mikor a két kolléga egymással szemben áll kézenfogva, majd amennyire csak bír, hátradől" - próbált érvelni ef a műanyagok széles felhasználása mellett.

Egy laza lapindító védőszerelésben!

Winkler Róbert testi adottságai

Végül abban az örömteli helyzetbe kerültünk, hogy kipróbálhattuk kollégáink szerzeményeit is. „A Totalcarral egy légtérben dolgozó Velvet szerencsére minden nap szembesül Winkler Róbert testi adottságaival, mikor levedli az országúti fenegyerek jelmezét. A filigránnak nem nevezhető nyári motoros és szimpatizánsai, a kedvünkért behozták saját kincseiket. Ebből egyértelműen kiderült számunkra, hogy a szerkesztőségünk tagjai csak kis százalékban követik a divatot és nem minden esetben tarják fontosnak fejük védelmét" - konkludált dr. Ef vízióját megvalósítottuk, így megtekintheti milyen egy koedukált értekezlet, és következmények nélkül véleményt formálhat az itt dolgozók ízléséről.