Zoób Katival reklámozza magát a Burda "csináld magad" divatlap, mely két év szünet után most jelent meg újra magyarul. A sajtótájékoztatón kiderült, mi köze van Katti Zoóbnak a Burdához, és a többi divattervezőhöz.
Zoób Kati

A nyolcvanas évek magyar háziasszonyainak az lehetett a Burda, mint gyermekeiknek a Milka csoki, és ez így vicces is volt. Most azonban zavarban vagyok, én ugyanis biztos voltam benne, hogy mióta a magyar nők is rávethetik magukat az olcsó konfekcióra, azóta leszoktak a házilag gyártott masnis selyemblúzokról és kockás szövetkabátokról. Úgy gondoltam a varrásra és a szabásmintákra, mint egy romantikus, ámde kihalófélben lévő tradícióra, mellyel a vidám szocialista háziasszonyok próbálták kitölteni a tévétlen hétfő estéket. És most zavarban vagyok, mikor mosolygó kortársaimat szemlélem a Burda oldalain, ezért egy imidzsváltást javasolnék, így gyorsan az elején: szedjék le a húszas lányokat a címlapról, és cseréljék ki negyvenesekre! Ez egyrészt politikailag korrekt, másrészt jobban beleillik a világképembe.

Kreatív menekvés

Acsay Judit

"Ismét van Magyar Burda, ami hiányt pótol, és végre érthetően magyarázza el, hogyan kell összevarrni egy-egy ruhadarabot" - mondta el a MOM Park-beli keddi sajtótájékoztatón Acsay Judit, a magyar Burda főszerkesztője, aki amúgy maximálisan címlapra illő, szemrevaló hölgy. Egyszer még hálásak leszünk neki, mikor saját gyermekünkkel találkozunk majd a Mangóban, és rádöbbenünk, hogy nem öltözködhetünk többé úgy, mint eddig, mert az mégiscsak ciki és nevetséges. A Burda számomra menekvés, mely új utat kínál a változó korban lévő hölgyeknek, akiknek gyermekei felnőttek, és ezért hirtelen rengeteg szabadidejük lett, melyet egy Burda-szabásmintával tölthetnek el. És ezért kérem még egyszer: középkorú hölgyeket a címlapra.

Meglepi

És itt most abba is hagynám, ha nem lett volna ott a sajtótájékoztatón még valaki a főszerkesztőn kívül, nevezetesen Zoób Kati, akin látszott, hogy kissé nehezen viselte, mikor lekatalinozták, viszont volt olyan nagyvonalú, és helyet biztosított a sajtótájékoztatónak saját boltjában. Zoób Kati egyébként az esemény előtt egy magánbeszélgetés keretében lassan, tagoltan, és mindenki által jól hallhatóan kritizálta egyik magyar vetélytársát, akit fantáziátlannak tart, majd pedig egy női magazint, mely "három éve nem írt róla egy sort sem". Szeretném leszögezni, hogy nem hallgatóztam álszakállban Katti Zoób széke alatt, pusztán a helyemen ücsörögtem, és figyeltem, mi történik. Elvégre nem mindennap adatik meg az embernek, hogy szórakozhat egy sajtótájékoztatón.

Aztán kiderült, hogy Zoób Kati azért volt ott, mert a Magyar Burda főszerkesztő asszonya szerint neki is köszönhető, hogy Magyarországon az elmúlt 15 évben végre kialakult egyféle öltözködési kultúra. A meghívott divattervező hamar lefutotta a kötelező köröket, miszerint a Burda tette őt azzá, ami, majd szélsebesen áttért saját, új kollekciójára, melynek három helyen is lesz majd bemutatója, de Frankfurtban biztosan. Emellett elmondta, hogy bezárja MOM Park-beli boltját, mert nyit helyette egy másikat a Szent István körúton. Egy szebbet, nagyobbat, fényesebbet, melyben mindig a vendégek rendelkezésére fog állni, és ahol mindenféle ruha lesz, elegáns, munkahelyi, otthoni, de még tavalyi is. Mert jó dolog a Magyar Burda, de azért sokkal jobb, hogy lesz végre egy Katti Zoób outlet is!

Burdasztori
Az 55 éve alapított Burda 1988-ban jelent meg először magyarul, 2003-ban azonban lejárt a licencszerződés. Az elmúlt két évben úgy tapasztalták, a továbbiakban is igény lenne a magyar nyelvű lapra, ezért október elejétől ismét kapható lesz a Magyar Burda Divat & Stílus magazin. A Burda 89 országban jelenik meg, 910 ezer példányszámban. Az idei első számban több mint ötven modell szabásmintája található.