Kivonják a forgalomból az extra méretű csokit Nagy-Britanniában a jövő évtől kezdve. A 100 grammos édesség körülbelül 390 kalóriát tartalmaz. Azon túl legfeljebb 50 grammos szeletben forgalmazzák majd a csokit.
Az édességgyártók azután döntöttek így, hogy a táplálkozási szakemberek egyre gyakrabban hivatkoztak a számadatokra, amelyek igazolják: az elhízás népbetegséggé vált a szigetországban. Legutóbb hétfőn tettek közzé egy jelentést. Ennek hatására a legtöbbet kritizált édesség-multik is lépésre szánták el magukat.
"A nyomásnak engedve egyszerűen kettévágjuk a Mars és a Snickers csokoládét. Ez kényelmesebbé is teszi a forgalmazást" - nyilatkozta Mark Reid, az édességeket gyártó Masterfood munkatársa a Reutersnek.
Salátával csúszikA csokidaraboláson kívül a szakemberek azt is fontosnak tartják, hogy hirdetésekben, vagy egyéb módon felhívják a figyelmet a túlzott édességfogyasztás veszélyeire.
A gyorsétteremláncok közül a McDonalds ennél többet is tesz majd a fogyasztók egészségének védelmében. A hamburger menüben a sült krumpli és az üdítő mellett kötelesek lesznek salátát is adni.
A változásokra az egészségügyben dolgozók szerint is nagy szükség van. Statisztikáik szerint a brit felnőttek 22 százaléka, a gyerekek 16 százaléka számít elhízottnak.
Bő menü, bő derékA probléma egyik oka pedig éppen a gyorséttermek egészségtelen menüje. Az elmúlt években úgy a szendvicsek, mint az üdítők és sült krumpli adagok közt megjelentek az 'extra' és a 'szuper' méretek. A táplálkozáskutatók a rákellenes központ adataira hivatkozva elmondták, 1982 óta a szabvány hamburger mérete is 112 százalékkal nőtt. A sütemények 95 százalékkal nagyobbak, az olajos alapú mártások 480 százalékkal.
Az óriási, hizlaló adagok azért is népszerűek, mert az éttermek általában akciókkal teszik vonzóvá. A vásárlók arányaiban olcsóbban jutnak hozzájuk, illetve kisebb ajándékokat is kapnak.
Azon túl, hogy a gyorséttermek kötelesek lesznek a méreteket csökkenteni, Neville Rigby egészségügyi szakember szerint a fogyasztók egészségére is ügyelniük kell: elsősorban a termékek cukor és zsírtartalmának csökkentésével.