Schlecker: a süteménykirály
A Schleckerek helyén korábban Azúrok álltak. Egy ilyen átalakított fiókban teszteltünk mi is: a kínálat némileg megváltozott ugyan, a személyzetet azonban, akik tapasztalataink szerint mindig kedvesek és készségesek, megtartották. Első pillanatra úgy tűnik, nagy a választék, de már többször előfordult, hogy egy-egy hiányzó terméket csak több nap után pótoltak. A többi drogériához hasonlóan a Schleckernek is több saját terméke van, például Rilanja szépségápolási termékek, valamint az AS márkanévvel jelzett áruk. Mi ezekből eddig a macskaalmot és az aszpikos eledelt próbáltuk ki, melyek lényegesebben olcsóbbak, de a macska sajnos nem szerette. A saját márkás kozmetikai termékek viszont az összehasonlított három üzletláncból itt a legolcsóbbak. Ha pedig parfümöt szeretnénk vásárolni valakinek, mindenképp érdemes a Schleckernél is megnézni: az árösszehasonlításra kiválasztott Naomi Campbell-illat itt több mint harmadával volt olcsóbb, mint a másik két vetélytársnál.
A vizsgált fiókban alattomos módon az édességes pultot, akárcsak az élelmiszerüzletekben és a hipermarketekben, a pénztár előtt helyezték el. Igaz, a sor másik oldalán ott hevernek a bioélelmiszerek, gyógyteák és étrend-kiegészítők is, így túl nagy volt a csábítás sorban állás közben.
Örvendetes: Örömmel tapasztaltuk, hogy a Schlecker az idei karácsonyra nemcsak olcsó karácsonyfadíszekkel, csomagolópapírokkal és plüss szarvasokkal készült. Pár héttel ezelőtt az üzletek polcait teletömték teasüteményekkel, kekszekkel, nápolyikkal és egyéb édességekkel, melyek mind saját termékek, és a Marbelle márkanevet viselik. Kedvencünk a csokidarabokkal teletűzdelt cookie, ami alig került többe, mint kétszáz forint és mégis hosszan tart.
DM - A környezettudatos drogéria
Úgy tűnik, hogy a DM tényleg a szívén viseli bolygónk és vásárlói sorsát. Amint belépünk az üzletbe, azonnal a bioélelmiszerekkel, étrend-kiegészítőkkel és más egészséges táplálékokkal valamint italokkal találjuk szembe magunkat, csak ezután feledkezhetünk bele a fogyasztásba. Az üzletlánc meglehetősen erős a saját márkák terén. A Balea név például az egyszerű szépségápolási termékeket takarja, az Alverde pedig a natúrkozmetikumokat. De szinte minden termékcsoportra, például szájhigiénia, babaápolás, tisztító- és mosószerek jut egy külön márkanév. A hivatalos honlap szerint ez utóbbiak terén is megpróbálnak arra figyelni, hogy minél kevésbé terheljék a környezetet illetve a vásárlók pénztárcáját. Talán a fenntartható fejlődés érdekében, talán csak merő szeszélyből, a karácsonyt itt - a Schleckerrel ellentétben - letudták néhány dísszel és a szokásos termékcsomagokkal.
Örvendetes: A DM nemcsak a környezettudatos vásárlókra gondolt, hanem az utazókra is. Minden üzletben megtalálható egy polc, ami rogyásig van különböző termékmintákkal, melyek egy része saját, a másik része márkás. Sokat utazóknak remek, zöldeknek rossz hír.
Rossmann: élménypark háziasszonyoknak
Bióban és reformélelmiszerben a Rossmann is élen jár, több falon sorakoznak a főként német importból származó biotermékek (a legjobb mégis egy magyar, a káposztaleves kapszula 2099-ért). A Rossmannak is vannak saját termékei: testápolásban a már régóta futó Isana, illetve a nevében az aktuális divatokhoz alkalmazkodó Wellness & Beauty. A Rossmann egyébként már régóta a középosztálybeli háziasszonyoknak kialakított élménypark: amellett, hogy dugig van tömve ezerféle termékkel, ami megadja ugyebár a választás szabadságának kalandját, van egy csomó olyan is, mely a tisztántartáshoz, beauty témához csak laza szálakkal kapcsolódik. Ilyenek a gyertyák (oké, ez wellness), hajkreppelő (1699 forint), dobozos fenyődísz (399 forint), három darabból álló angyalkás sütisdoboz-szett (999 forint). A Rossmann a karácsonyra is nagyon készül, a felsorolt karácsonyi hangulatfokozók mellett jelenleg egy csomóféle mikulás, karácsonyi szalvéta, bel-és kültérre helyezhető fényszalag is sorakozik a polcokon.
Örvendetes: Bár ezeknek sincs semmi közük a drogéria fogalmához, a last minute ajándéktárgyak mellett vannak remek DVD-k is, átlag 999 forintért.
Mindhárom drogériában megvizsgáltuk a saját márkás termékek kínálatát és az árukat is, és az eredmény - ahogy a táblázat is mutatja - szerint a Schlecker némileg olcsóbb a saját márkás alaptermékek terén. Egyébként viszont eléggé kicsi árkülönbséget tapasztaltunk.
|