A három leggyakoribb drogériakirályt teszteltük árak, árubőség, karácsony, reformélelmiszer, extrák címszavak alatt. A Schleckerben a sütemények, a DM-ben az utazószettek, a Rossmannban a last minute ajándéktárgyacskák győztek.

Schlecker: a süteménykirály

A Schleckerek helyén korábban Azúrok álltak. Egy ilyen átalakított fiókban teszteltünk mi is: a kínálat némileg megváltozott ugyan, a személyzetet azonban, akik tapasztalataink szerint mindig kedvesek és készségesek, megtartották. Első pillanatra úgy tűnik, nagy a választék, de már többször előfordult, hogy egy-egy hiányzó terméket csak több nap után pótoltak. A többi drogériához hasonlóan a Schleckernek is több saját terméke van, például Rilanja szépségápolási termékek, valamint az AS márkanévvel jelzett áruk. Mi ezekből eddig a macskaalmot és az aszpikos eledelt próbáltuk ki, melyek lényegesebben olcsóbbak, de a macska sajnos nem szerette. A saját márkás kozmetikai termékek viszont az összehasonlított három üzletláncból itt a legolcsóbbak. Ha pedig parfümöt szeretnénk vásárolni valakinek, mindenképp érdemes a Schleckernél is megnézni: az árösszehasonlításra kiválasztott Naomi Campbell-illat itt több mint harmadával volt olcsóbb, mint a másik két vetélytársnál.

A vizsgált fiókban alattomos módon az édességes pultot, akárcsak az élelmiszerüzletekben és a hipermarketekben, a pénztár előtt helyezték el. Igaz, a sor másik oldalán ott hevernek a bioélelmiszerek, gyógyteák és étrend-kiegészítők is, így túl nagy volt a csábítás sorban állás közben.

Örvendetes: Örömmel tapasztaltuk, hogy a Schlecker az idei karácsonyra nemcsak olcsó karácsonyfadíszekkel, csomagolópapírokkal és plüss szarvasokkal készült. Pár héttel ezelőtt az üzletek polcait teletömték teasüteményekkel, kekszekkel, nápolyikkal és egyéb édességekkel, melyek mind saját termékek, és a Marbelle márkanevet viselik. Kedvencünk a csokidarabokkal teletűzdelt cookie, ami alig került többe, mint kétszáz forint és mégis hosszan tart.

DM - A környezettudatos drogéria

Klikk!

Úgy tűnik, hogy a DM tényleg a szívén viseli bolygónk és vásárlói sorsát. Amint belépünk az üzletbe, azonnal a bioélelmiszerekkel, étrend-kiegészítőkkel és más egészséges táplálékokkal valamint italokkal találjuk szembe magunkat, csak ezután feledkezhetünk bele a fogyasztásba. Az üzletlánc meglehetősen erős a saját márkák terén. A Balea név például az egyszerű szépségápolási termékeket takarja, az Alverde pedig a natúrkozmetikumokat. De szinte minden termékcsoportra, például szájhigiénia, babaápolás, tisztító- és mosószerek jut egy külön márkanév. A hivatalos honlap szerint ez utóbbiak terén is megpróbálnak arra figyelni, hogy minél kevésbé terheljék a környezetet illetve a vásárlók pénztárcáját. Talán a fenntartható fejlődés érdekében, talán csak merő szeszélyből, a karácsonyt itt - a Schleckerrel ellentétben - letudták néhány dísszel és a szokásos termékcsomagokkal.

Örvendetes: A DM nemcsak a környezettudatos vásárlókra gondolt, hanem az utazókra is. Minden üzletben megtalálható egy polc, ami rogyásig van különböző termékmintákkal, melyek egy része saját, a másik része márkás. Sokat utazóknak remek, zöldeknek rossz hír.

Rossmann: élménypark háziasszonyoknak

Bióban és reformélelmiszerben a Rossmann is élen jár, több falon sorakoznak a főként német importból származó biotermékek (a legjobb mégis egy magyar, a káposztaleves kapszula 2099-ért). A Rossmannak is vannak saját termékei: testápolásban a már régóta futó Isana, illetve a nevében az aktuális divatokhoz alkalmazkodó Wellness & Beauty. A Rossmann egyébként már régóta a középosztálybeli háziasszonyoknak kialakított élménypark: amellett, hogy dugig van tömve ezerféle termékkel, ami megadja ugyebár a választás szabadságának kalandját, van egy csomó olyan is, mely a tisztántartáshoz, beauty témához csak laza szálakkal kapcsolódik. Ilyenek a gyertyák (oké, ez wellness), hajkreppelő (1699 forint), dobozos fenyődísz (399 forint), három darabból álló angyalkás sütisdoboz-szett (999 forint). A Rossmann a karácsonyra is nagyon készül, a felsorolt karácsonyi hangulatfokozók mellett jelenleg egy csomóféle mikulás, karácsonyi szalvéta, bel-és kültérre helyezhető fényszalag is sorakozik a polcokon.

Örvendetes: Bár ezeknek sincs semmi közük a drogéria fogalmához, a last minute ajándéktárgyak mellett vannak remek DVD-k is, átlag 999 forintért.

Mindhárom drogériában megvizsgáltuk a saját márkás termékek kínálatát és az árukat is, és az eredmény - ahogy a táblázat is mutatja - szerint a Schlecker némileg olcsóbb a saját márkás alaptermékek terén. Egyébként viszont eléggé kicsi árkülönbséget tapasztaltunk.

Áru Schlecker DM Rossmann
Saját sampon 199 299 (Balea), 499 (Alverde) 329 (Vitala)
Saját tusfürdő 199 és 179 289 (Balea), 399 (Alverde) 279 (Isana), 399 (Wellness & Beauty)
Saját testápoló 379 499 (Balea) 599 (Alverde) 399 (Isana/ Wellness & Beauty)
Saját mosogatószer 169 299 (1l - Denk mit) 179
Nivea kézkrém (75 ml) 399 269 379
Betét (Always) 369 dupla csom: 579 399 dupla csom: 599 389 dupla csom: 579
Férfi borotva n/a 1399 3db Sensor penge 1749 (Gilette senzor borotva 3 db)
Mosópor (Tomi) 400 gr 269 259 269
Parfüm - Naomi Campbell/ Cat Deluxe 2740 3999 3899
Palmolive tusfürdő 319 389 389