Amikor eljő a nyár, a ruháinkkal együtt dobáljuk le az eleganciánkat is, mert amikor izzad a hónaljunk, nem a csinosságra koncentrálunk - mondta Sebeők János, aki szerint az eleganciát, a könnyedséget és a Nusi néni konyhájának egykori abroszait fogja össze a hazai bevezetés előtt álló F&F márka. Divatbemutató Medveczky Ilonával, Fásy Ádámmal, Kiszel Tündével.

„Valamelyik éjjel a Tescóban vásárolgattam, és egyszer csak szembejött velem az F&F. Arra gondoltam, hogy ez a Tesco gazdaságos márka. Most, hogy láttam a tavaszi kollekciót, azt mondhatom - noha nem hiszem, hogy itt fogok vásárolni - de jó lenne, ha az átlag magyar így öltözne. Ne a kínai boltokban vásároljanak, vegyék inkább ezt a márkát!”- mondta Kása-Hunyadi Gábor médiamenedzser.

A vöröset felvállalni bátorság

Nézzen celebeket, ruhákat!

Az újpesti Showroomban bemutatták a magyarországi bevezetés előtt álló angol F&F márka tavaszi kollekcióját. 2006-ban, amikor a szintén Tesco-márka Cherokee-t elsőként mutatták be Budapesten, úgy éreztük, ez lehet a Május 1. Ruhagyár válasza a kínai könnyűipari előretörésre. Most nehezen találtuk a szavakat, az összegzés előtt kis segítséget kértünk.

Az eseményt olyan celebek kísérték figyelemmel, mint Medveczky Ilona, Csongrádi Kata, Kiszel Tünde, VV Ágica, Baby Gabi, és a népes táborból a tweedzakós Sebeők Jánost választottuk ki, hogy megkérjük, a bemutatóteremben próbababákon kiállított darabokról mondjon fogyasztóközpontú véleményt. Az író-filozófus elsőként egy piros, női vászonkabát előtt állt meg gondolkodni. „Irodalomórán tanultuk, a vörös és fekete összeillő színek, amint a természetben is. A vöröset felvállalni – nem politikai értelemben mondom – nagy bátorság.”

Az őrületbe taszítani Jávor Pált

Ezt követően egy rózsaszín szaténkombiné előtt töprengett a filozófus. „A két háború közti időben volt jellemző ez a sejtelmes csillogás. Karády Katalint minden további nélkül el tudom képzelni, ahogy Jávor Pált az őrületbe taszítja ebben a ruhadarabban.” A következő babán kiállított muszlin mosónőruhát látva úgy éreztük, nyugodtan átugorhatjuk, de Sebeőköt ez a látvány is szíven találta. „Csodás, hogy a háziasszonyruhák előkerültek, a Nusi néni konyhájában láttam ilyen abroszt. Ebben megszólíttatik a gyermekkori énem. A pöttyek vállalásában van egy olyan merészség, amelyik a mai, áltrendi divatházakból hiányzik.”

Végül egy szolid, csíkos, női blúzra tértünk rá. „Amikor eljő a nyár, a ruháinkkal együtt dobáljuk le az eleganciánkat is, mert amikor izzad a hónaljunk, nem a csinosságra koncentrálunk elsősorban. Ebben a krhéációban (sic!) azonban tükröződik a könnyedség, és elegancia is.” Sebeők szemét ekkor hátulról Kiszel Tünde fogta be, mi pedig továbbálltunk. Egy otthonka előtt Erdőhegyi Brigitta pózolt, amíg Bódi Sylvi arra kérte a fotósokat, ne készítsenek róla képet a ruhákkal a háttérben.

Debreczeni Zita ez egyetlen magyar modell

Megkérdeztünk néhány hivatásos divatszakembert is. Lakatos Márk szerint a bemutatott kollekció divatkövető, minden irányzat megtalálható benne, amit a nagy divatházak tavaszra megterveztek. Már Róbert arra hívta fel a figyelmet, hogy nem jó ötlet fekete nadrághoz világosbarna övet venni, mint ahogy a bemutatón láttuk, de emiatt nem szólna rá senkire.

A gigantikus divatbemutatóra egyébként Londonból, a márka székhelyéről jött a takarítótól kezdve mindenki. A magyar ügynökség jó néhány modellt beajánlott a szervezőknek, de közülük egyedül Debreczeni Zitát fogadták el sok levelezést követően.

Kék szövetnadrág, barna makkoscipő

Nézzen celebeket, ruhákat!

A márka képviselői elmondták azt is, hogy az F&F amúgy jónevű márka, és csak a Tesco forgalmazza világszerte. Bár a bevásárlóközpont külföldön nem feltétlenül a gazdaságosság szinonimája, a most bemutatott kollekció árain a magyar nagyközönség sem kell, hogy hanyatt essen: kimondottan olcsó termékekről van szó, ami a bemutatón a székeken diszkréten elhelyezett árlistából kiderült. Egy fekete farmernadrágot már 3700, inget 1900, szoknyát 3500, melltartót pedig már 2500 Ft-ért vásárolhatunk.

Az Otto-katalógust idéző bemutatón „high-end”-ként jellemzett márka célközönsége az a harminc-harmincöt körüli nő, akinek szülés után nincs elég pénze, „de szeretné felújítani a ruhatárát, és olcsón szeretné megúszni azt, amit mondjuk a Promodban vagy a Zarában megkapna ennek a duplájáért”- mondta Frunyó Attila PR-es. A poliészter ruhákat látva vitatkozhatnánk a párhuzammal, és azon is elképedtünk, hogy a bemutatott ruhákat hogyan válogatták össze. Eszerint mostantól divatos lesz a sötétkék nadrághoz barna makkoscipőt húzni, és a majálist fehér, lábszárközépig érő lenvászon szoknyában ünnepelhetjük majd, amelyet fekete virágok lágyan díszítenek.