horoszkóp

Fehérneműt lehet reklámozni vadítóan és hervasztóan

2008.03.15. 14:35
Van-e olyan termék, amit a fehérneműnél is könnyebb reklámozni? Csak keríteni kell egy szőke (vagy nemszőke) bombázót, ráadni a lenge kis rucit, színvonalasan megfotózni és kész is. Cikkünk első felében azokat mutatjuk be, akik valóban a tökélyre tudták fejleszteni ezt a szimpla, de annál hatásosabb alapkoncepciót, a másodikban pedig azokat, akiknek még ezt is sikerült elrontani.

A Magyarországról importált alsógatya-guru

Kezdjük a bajnokkal: legyen szó akár női, akár férfi fehérneműről, a '90-es évek fekete-fehér Calvin Klein-hirdetéseinél semmi sem volt nagyobb hatással ennek a kényes terméknek a marketingjére. Calvin Klein Magyarországról a zsidóüldözés elől Bronxba menekült szülők gyermekeként látta meg a napvilágot még 1942-ben, és bő ötven évre volt neki szüksége ahhoz, hogy az ő neve fémjelezze a világ leghíresebb fehérneműjét. Minden idők egyik leghíresebb reklámfotója a mára legendássá vált, egyszerűségében is roppant intimitást sugárzó, lábvakarós Kate Moss-kép. Az ő férfi megfelelője lett néhány évvel később a tökéletes testű Travis Fimmel, aki a Herb Ritts egyszerre szexi és elegáns képein való pucérkodásért hatszámjegyű összeget zsebelt be Calvin Klein cégétől (természetesen dollárban). Kétségtelen: még ennyiért is megérte.

Ide kattintson, itt vannak a képek!

További bugyis klasszikusok

A vetélytársaknak azóta sem sikerült lepipálni az amerikai fehérnemű-mágnást. Persze ettől még eszünk ágában sem volna egy rossz szót is szólni a remekbeszabott Emporio Armani- vagy éppen az istenien tökéletes nőket és pasikat nem ritkán szó szerint egymásra halmozó Dolce & Gabbana-kampányokra. Mindenképpen szót érdemelnek még a Victoria's Secret erotikus, de már-már elérhetetlen női, és nem hagyhatjuk ki a világ leghíresebb filmes fehérnemű-reklámját elkészítő Agent Provocateurt sem. Ez utóbbi, egy korábbi cikkünkben már górcső alá vett videó főszereplője Kylie Minogue, aki egy körben forgó-hánykolódó műbikán teszteli le erotikus ruhadarabjait. A szám végén a kamerába beszélve felkéri a hirdetést néző férfiakat, hogy ha tetszett a műsor, álljanak fel. Abból, hogy ezt zavarukban nem teszik, csakis arra lehet következtetni, hogy a produkció kiváltotta a kívánt fiziológiai hatást a pasiknál.

Belőlük ezt nem szerettük volna látni

Hiába azonban a gyönyörű termék, hiába a mesteri fotográfus, ha egyszer a marketing-gépezetnek egy olyan celebet sikerült beszervezni a modellkedésre, akinek egyszerűen nem áll jól egy ilyen csábító-meztelenkedős póz. Kezdjük rögtön a fent említett zseniális Kate Moss-kampánnyal, amit sikerült később Calvin Kleinnak azzal megtorpedóznia, hogy az akkor még zsenge lányka mellé odatette szegény bárgyú képű, izomagyú Marky Markot. Ugyanilyen kevéssé tudunk lelkesedni David Beckham friss, terpesztős Emporio Armani-reklámjáért. Egyrészt kezd már kissé elegünk lenni a metroszexuálisok sármos királyából, másrészt akárhogy is nézzük, ez az egyenesen kurvás póz visszataszító - főleg egy férfitól. Akármennyire is metroszexuális az illető.

Hasonlóan rossz döntése volt szerintünk a Hanes amerikai ruházati céghez, hogy melltartójukat a "jófej szomszéd csaj vagyok"-mosolyáról híres, csinos, de már-már aszexuális Jennifer Love Hewitt-tal reklámozni. Nyilván még kevésbé örültünk volna, ha mondjuk H. Bóna Mártát kérik fel a feladatra, de a Tudom, mit tettél tavaly nyáron sztárját sem szerettük volna bugyiban látni.

Nézzen reklámokat!

Segg, sör, bugyogó

Távol álljon tőlünk, hogy ehelyütt feminista szólamokat szajkózzunk, de a világ legrosszabbul sikerült fehérnemű-reklámjai közül egyszerűen nem hagyhatjuk ki a Sloggit. Az ő kampányaik kompozíciójának központi eleme minden alkalommal ugyanaz: a segg. Van, ami szexi, van, ami erotikus, és van, ami egyszerűen bunkó. A Sloggi sajnos az utóbbi kategóriába tartozik.

Nem túl jóízű tréfával állt elő továbbá nemrégiben a JBS nevű cég. Az ő kampányuk alapgondolata ez: "melyik férfi szeretne meztelen férfiakat nézegetni?" Mi tudjuk a kérdésre a választ, és nyilván ők is, amiből viszont csak arra következtethetünk, hogy ők azt szeretnék, hogy kizárólag heteroszexuális férfiaknak szánják alsógatya-kollekciójukat. A melegek számára tehát nem ajánlott, és meglehetős médiavisszhangot kiváltó kampányban a férfi fehérneműt (topless) női modellek mutatják be, miközben tipikusan olyan férfias dolgokat is megengednek maguknak, mint a seggvakarás vagy a sört reggelizés. Akik látták Szabó Ildikó Csajok című filmjét, azoknak ez a mutatvány nem lesz újdonság, viszont sajnálattal kell megállapítanunk, hogy az ebben Eszenyi Enikő által előadott macsó-paródia ezerszer jobban sikerült, mint ami ebben a reklámban látható.

És a végére egy csemege, amit mi sem értünk, csak a rossz reklámok közötti turkálás közepette akadt a kezünk közé. Ezen a videón egy indiai, száriba öltözött hölgy látható, amint egy kifejezetten nagymamás bugyogót szaggat eszelősen. És ez állítólag valahol lement a tévében...